Styrkelyft: Rena rama rekordtävlingen

Publicerad

Piteå-Tidningen om helgens tävling: "Lucialyftet blev en riktig rekordtävling. David Johansson, Bergsviken, raderade ut Magnus Carlssons 18 år gamla svenska rekord i bänkpress. Tomas Sundström, Öjeby AK, satte två svenska och nordiska rekord. Adam Olofsson, Öjeby AK, noterade ett svenskt rekord."

En utförlig rapport finns på Kolozzeums forum.

Piteå-Tidningen: Nu vågar David drömma om att bli bäst i världen
"För sju år sedan, 1999, lade David Holmberg av med styrkelyft.Då var han 26 år och en av landets bästa lyftare.- Jag var less på all dopning, säger han. Internationellt kom det lyftare på 19-20 år som slog mig. De gjorde resultat direkt som det normalt krävs många års hård träning för att nå."

On
Off

0 kommentarer

  • Biljetter till Gladiatorerna släppta

    Biljetter till Gladiatorerna släppta

    I veckan som gick släpptes biljetterna till inspelning av Gladiatorerna. Detta blir tredje gången som programmet spelas in i Nordichallen i Sundsvall, och i år sker det under två intensiva helger: 13-16 respektive 21-24 november för för grundomgångar, semifinaler samt final.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-10-20 13:37

  • Resultat från SM i Västerås 2014

    I helgen avhålls SM Bodybuilding & Fitness för seniorer i Västerås. Resultatlistor från tävlingarna återfinns nu nedan. Overallsegrare blev i Bodyfitness Carina Isaksson, i Bodybuilding Christofer Nober och i Bikini Fitness Madelen Myhr.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-10-05 14:59

  • Gladiatormöte i Fångarna på fortet

    Gladiatormöte i Fångarna på fortet

    I kväll 20.00 drabbar Gladiatorerna Christy "Bullet" Bacon och Lisa "Valkyria" Pihl samman på fortet. I Christys lag tävlar Rafael Edholm och Björn Bengtsson. De möter Lisas lag som består av Björn Starrin och Johan Östling.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-10-04 13:36

  • En officiell ursäkt

    Då vi fått en del reaktioner på vissa av bilderna i reportaget "Great Brits", publicerat i oktoberutgåvan av BODY, känner jag att det är på sin plats med en officiell ursäkt.

    Nyheter Hannah Runsten, 2014-09-28 21:24

  • Allt började med hantlar, en stol och något gummiband

    Allt började med hantlar, en stol och något gummiband

    Jag var inte många äpplen hög när jag för första gången stod med näsan tryckt mot glasfönstret in till ett av Uppsalas mer centrala gym. Av någon anledning var jag fascinerad av aktiviteten som pågick där inne, och imponerad av de fysiska resultat det hela verkade ge de som befann sig på andra sidan.

    Nyheter Hannah Runsten, 2014-09-22 16:00

  • Guiden till din ultimata träningshöst!

    Guiden till din ultimata träningshöst!

    Oktoberutgåvan av BODY har de bästa styrketräningstipsen, forskning om träning och kost, personporträtt med de som har lyckats, kostråden för mer muskler och mindre fett, skvaller och mycket annat. Nu på tisdag finns den i en butik nära dig.

    Nyheter Redaktionen, 2014-09-21 16:00

  • Träna Nu! CrossFit i butik på tisdag!

    Träna Nu! CrossFit i butik på tisdag!

    För oss som dedikerar vår träning åt CrossFit – ständigt varierande, funktionella rörelser utförda under hög intensitet – är känslor av glädje och rädsla två sidor av samma mynt.

    Nyheter Redaktionen, 2014-09-21 12:00

  • Norway Open är tillbaks till helgen!

    Norway Open är tillbaks till helgen!

    Förutom en stor träningsmässa med inslag av CrossFit, MMA och styrkelyft avgörs också Norges största fitnesstävling. Traditionellt har det varit ett stort svenskt deltagande på Norway Open. I år är det lika stor prispeng i alla klasser, vilket gjort att det är nytt rekord med hela 28 svenska starter!

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-09-15 23:21

  • Uddevallas hårdaste siktar på seger

    Uddevallas hårdaste siktar på seger

    Kallt höstregn botar man med lika delar kallt stål. Det är nu det är som bäst att slinka in på ett ordentligt hardcore-gym och bränna av ett dunderpass!

    Nyheter Linnea Enstedt, 2014-09-12 08:15

  • Kroppsbyggare sökes för plåtning

    Kroppsbyggare sökes för plåtning

    En castingfirma har fått i uppgift att hitta en manlig kroppsbyggare utan tatueringar för studiofotning i Stockholm. Det är en reklamkampanj (banners, webbtv) för ett spelbolag som ska castas. Passar du in eller känner du någon som skulle funka, läs då vidare.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-09-11 10:22

  • BODY TV besöker SM i Karlstad 2014

    BODY TV besöker SM i Karlstad 2014

    Den 6 september 2014 avhölls SM Athletic Fitness, SM för Juniorer och Veteraner samt SM-kval Seniorer på nyrenoverade Karlstad Congress Culture Centre. Häng med Linnea Enstedt bakom kulisserna och se över fem timmar tävlingar från scenen!

    Nyheter Redaktionen, 2014-09-10 00:00

  • Resultat från SM i Karlstad 2014

    I lördags avhölls SM Athletic Fitness, SM för Juniorer och Veteraner samt SM-kval Seniorer i Karlstad. Resultatlistor återfinns nu nedan.

    Nyheter Redaktionen, 2014-09-08 12:10

  • Sänd in bild – bli vår omslagsmodell!

    Sänd in bild – bli vår omslagsmodell!

    Nu har du chansen att hamna på omslaget till Sveriges bästa träningstidning! Var med och tävla om att pryda omslaget till januariutgåvan av BODY. Senast på fredag behöver du sända in ditt bidrag för att delta!

    Nyheter Redaktionen, 2014-09-01 23:53

  • Inför Olympia Weekend 2014

    Inför Olympia Weekend 2014

    Bodybuilding.com kommer precis som vanligt att livesända proffstävlingarna under Olympia Weekend utan kostnad. Tiderna för action är sent på natten/tidigt på morgonen svensk tid. För de som inte är nattugglor eller morgonpigga kommer repriser att finnas ganska snart efter att sändningarna är över.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-08-31 19:34

  • Specialavsnitt av Gladiatorerna

    Specialavsnitt av Gladiatorerna

    TV4 sänder 20.00 denna fredag ett extra avsnitt av Gladiatorerna – kändisspecialen. Medeldistanslöparen Malin Ewerlöf Krepp ställs mot proffsboxaren Mikaela Laurén och komikern Mårten Andersson möter den tidigare proffsboxaren Armand Krajnc.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-08-30 23:10

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat