Resultat Met-RX Fitness Classic 2009

Publicerad

Vårens stora tävling i Finland avgjordes på Helsingfors Kulturhus den 18 april. Videoklipp kommer att publiceras på Mass Nutritions videotjänst MassTube. BODY Magazines finska utgåva lägger ut mer bilder från tävlingarna inom kort.




De fyra finska deltagarna i Bodybuildingklassen

Pakkotoisto.com har redan bildgallerier från tävlingarna online:

Resultat Met-Rx Fitness Classic 2009
18 april, Helsingfors Kulturhus, Helsingfors, Finland

Classic Bodybuilding Herrar

1. Imre Vähi, Estland - 15
2. Ivo Pärle, Estland - 31
3. Jussi Rintamäki, BG Team, Tampere - 62
4. Mika Antikainen, Team Classic Gym, Lahti - 64
5. Teemu Naukkarinen, Team Body, Lahti - 72
6. Toni Hinkkala, Team Force, Heinola - 77
7. Teijo Ristimäki, Team Wellmax, Paimio - 28
8. Joni Nikkari, Team Classic Gym, Lahti - 43
9. Rami Suontausta, Team Wellmax, Huittinen - 45
10. Harri Onikki, Team Classic Gym, Nastola - 47
11. Tapio Kamppi, Team Body, Pirkkala - 55

Classic Bodybuilding Damer

1. Johanna Tuominen, Team Classic Gym, Lahti - 15

Bodybuilding Herrar

1. Kimmo Hovilainen, Team Force, Heinola - 17
2. Jari Stingl, 4Betterlife Team, Helsinki - 31
3. Markku Ylijoutsijärvi, BG Team, Tampere - 48
4. Teemu Koskinen, Iitti Body ry., Kausala - 53

Bodybuilding + Classic Bodybuilding Damer

1. Arja Moilanen, Wellmax Team, Helsinki - 15
2. Hanna Salo, Team Body, Haaparanta - 30

Body Fitness -163 cm

1. Heidi Sorsa, Leader Team, Lahti - 15
2. Petra Huhta, Team Wellmax, Turku - 32
3. Tiina Vaskelainen, Team Force, Heinola - 48
4. Mervi Ikonen, BG Team, Tampere - 68
5. Jonna Veteläsuo, Team Fitbody, Kokkola - 71
6. Marika Lähde, Team Classic Gym, Lahti - 79
7. Terhi Kivistö, Team Jiipee, Rovaniemi - 69
8. Anne Turunen, BG Team, Vantaa - 84
9. Pia Junttila, Team Body, Oulu - 86
10. Laura Häyhä, Team Sport-Heavy, Jyväskylä - 105

Body Fitness +163 cm

1. Jonna Vuori, Team Body, Helsinki - 20
2. Heli Mäkilä, Team Tähtikunto, Espoo - 38
3. Pia Maijala, Team KG, Kempele - 39
4. Maarit Ohtonen, Team Body, Kajaani - 67
5. Maria Kuure, Team Tähtikunto, Kempele - 69
6. Tia Ruhanen, Team Body, Mikkeli - 85
7. Katja Miettinen, Team Body, Vantaa - 73
8. Heli Ahlqvist, Team Skip, Kotka - 80
9. Elina Karjalainen, Team Body, Helsinki - 86
10. Taija Nurmi, Team Body, Helsinki - 99
11. Kristiina Muilu, Team Body, Vantaa - 110

Fitness

1. Tiina Kasvi, Hardcore Team, Helsinki - 15
2. Heidi Paganus, Team Pakkotoisto, Riihimäki - 30
3. Reeta Miettinen, 4Betterlife Team, Espoo - 45
4. Aino Ahonen, GB Gym Team, Jyväskylä - 60
5. Henna Lähdeniemi, Team Body, Vantaa - 75

Finlands landslag till EM:

Tiina Kasvi, Fitness
Heidi Sorsa, Body Fitness
Arja Moilanen, Bodybuilding

Rolling Thunder EM

1. Janne Virtanen - 95 kg (finskt rekord)
2. Marek Leitis - 90 kg
3. Juha Harju - 85 kg
4. Timo Tuukkanen - 80 kg

(Deltog utan tävlan: Mark Felix 100 kg)

Greppstyrka kompression Herrar

1. Jouni Pakarinen - 197 kg
2. Marek Leitis - 188 kg
3. Jupe Jääskeläinen, Timo Vuollet - 154 kg
5. Heikki Pitkänen 148 kg
6. Oskari Lehtinen 144 kg

Greppstyrka kompression Damer

1. Kati Luoto - 105 kg (finskt rekord)
2. Tarja Tahvanainen - 93 kg
3. Heli Kinnunen - 81 kg

The Blob (25 kg) Herrar:

1. Mark Felix - 1.17 minuter
2. Timo Mikkola - 1.10 minuter
3. Jääskeläinen - 0.45 minuter

The Blob (25 kg) Damer:

1. KatiLuoto 0.25 minuter

On
Off

0 kommentarer

  • 5 SPECIALARE med Lovisa Stenman

    5 SPECIALARE med Lovisa Stenman

    Lovisa Stenman i fem specialare som definitivt lyfter din rumpa till nya höjder. Vår grymma fotograf Seth Janson bjuder här på en teaser. I nya numret av BODY får du detta – och mycket mer!

    Nyheter Seth Janson, 2018-08-18 08:30

  • Knapra brosk och skinn för friskare leder och tåligare hud?

    Knapra brosk och skinn för friskare leder och tåligare hud?

    Är det bra att äta brosk och skinn på till exempel kyckling? Jag har hört att det är bra för lederna –och att det motverkar stretchmärken på huden som blir av träning.

    Nyheter Jonas Trollvik, 2018-08-16 09:45

  • Håll dig frisk och förkylningsfri i höst!

    Håll dig frisk och förkylningsfri i höst!

    Få saker är mer förödande för träningen än att vara sjuk. Har man någon mindre skada kan man ofta träna runt den med alternativa upplägg och övningar, men är man sjuk blir det ingen träning alls gjord. Ingen träning betyder negativa resultat, eller till och med helt uteblivna sådana. Hösten och vintern är nära förestående, kanske mer nära än man vill tänka på, och det betyder för många slutet på lata dagar på stranden och i stället nya hårdsatsningar i gymmet. För att få ut så mycket som möjligt av de här satsningarna krävs att man kan träna utan ofrivilliga avbrott. Det sista man behöver är att tillbringa en vecka i sängen med hostmedicin och näsdukar.

    Nyheter Andreas Abelsson, 2018-08-15 09:43

  • Äntligen i butikshyllorna!

    Äntligen i butikshyllorna!

    Den olidliga väntan är över och nya numret av BODY finns åter på hyllorna i en butik nära dig

    Nyheter Redaktionen, 2018-08-14 12:30

  • Vad är det med motivation?

    Vad är det med motivation?

    Nyheter Anders Eriksson, 2018-08-14 09:15

  • Baksidornas baksidor

    Baksidornas baksidor

    Jag har svårt att bygga baksida lår. När jag väl tränar baksidorna så har jag såpass bra kontakt att det börjar krampa. Efteråt kan jag knappt böja mig framåt. Ett återkommande problem är smärta i ländryggen, ibland så illa som ryggskott. Dock händer det inte mycket med muskelns utveckling. Tränar jag fel?

    Nyheter Robin Anzengruber, 2018-08-11 11:05

  • Äntligen nytt nummer av BODY!

    Äntligen nytt nummer av BODY!

    Om bara några dagar landar nya numret! Här kommer en liten förhandstitt på innehållet, som i vanlig ordning bjuder på en hel del massa. Sommaren är inte slut än, men de flesta har fått börja fundera på att ta sig tillbaka till vardag med jobb, skola och gym. Dags att ta i med hårdhandskarna på träningen igen! 100 sidor inspiration för alla som förbättrar sin kropp. 

    Nyheter Jonas Trollvik, 2018-08-08 15:45

  • Antoni Khadraoui klar för Mr. Olympia

    Antoni Khadraoui klar för Mr. Olympia

    Antoni Khadraoui från Uppsala kommer att tävla på årets Mr. Olympia. På bilderna skriver han på kontrakten i sällskap av sin bodybuildingmentor, BODY:s grundare Ove Rytter.

    Nyheter Jonas Trollvik, 2018-08-07 16:00

  • Outnyttjad potential - snabba gainz!

    Outnyttjad potential - snabba gainz!

    Styrketräningen du inte kör, som förbättrar prestationen i all övrig träning!

    Nyheter Linda Ericson, 2018-08-05 15:15

  • Vad är kroppsfett? Hur mäter vi det och vad är hälsosamt?

    Vad är kroppsfett? Hur mäter vi det och vad är hälsosamt?

    Fett är en del i människans grundstruktur tillsammans med bland annat muskler, vatten, ben och organ där samtliga komponenter är avgörande för vår hälsa. I synnerhet mängden fett är direkt relaterad till fysiskt välmående och prestationsförmåga. BODYs Linda Ericson berättar här om våra olika typer av kroppsfetter, vad som räknas som hälsosamma nivåer och hur vi gör för att mäta det.

    Nyheter Linda Ericson, 2018-08-03 11:20

  • Större bröst med punktträning? BODYs träningsexpert Abbe Benaouda svarar

    Större bröst med punktträning? BODYs träningsexpert Abbe Benaouda svarar

    Mina bröstmuskler växer inte i volym vid bröstbenets mitt. Hur bör jag lägga upp min träning om jag vill öka bröstmuskelns volym just vid bröstbenets mitt? Går det att punktträna bröstmuskeln?

    Nyheter Abbe Benaouda, 2018-08-01 11:00

  • The Hunger Games. Vad styr?

    The Hunger Games. Vad styr?

    En vanlig missuppfattning är att hunger styrs utifrån hur tomt eller fullt det är i magen. I själva verket regleras den i allra högsta grad av hormoner. Linda Ericson berättar om de två viktigaste spelpjäserna.

    Nyheter Linda Ericson, 2018-07-30 12:58

  • 5 tillgängliga sätt att maxa din fettförbränning

    5 tillgängliga sätt att maxa din fettförbränning

    Det spekuleras mycket kring fenomenet viktnedgång och fettförbränning i allehanda träningsforum, gymsällskap och antagligen även i de flesta fikarum. Temat är konstant glödhett och frågeställningen i stort sett alltid densamma: Hur maximerar vi fettförbränningen?

    Nyheter Linda Ericson, 2018-07-26 14:30

  • Purfärska nyheter om vårt mest älskade livselixir

    Purfärska nyheter om vårt mest älskade livselixir

    För några årtionden sedan ansågs kaffe inte vara något man drack med hälsan i åtanke. Alla drack det, men "visste" samtidigt att det inte var speciellt bra för kroppen. I dag vet vi bättre.

    Nyheter Andreas Abelsson, 2018-07-21 12:40

  • Muskler som sackar efter? Kanske dags att syna träningen i sömmarna!

    Muskler som sackar efter? Kanske dags att syna träningen i sömmarna!

    Obalanser i den muskulära utvecklingen? Sluta skyll på genetiken och försök gör något åt dem istället. Linda Ericson berättar hur.

    Nyheter Linda Ericson, 2018-07-18 11:35

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat