Resultat Alströmertrofén 2009

Publicerad

Se hela resultatlistan för Alströmertrofén 2009 om du läser vidare, och läs mer om årets tävling på BODYs forum.

  • Damer BB: Marie Birgersson (bästa kvinnliga posör)
  • BF Ann-Christine Andersson
  • Herrar BB Junior: Fadel Alkhamisi
  • BB Senior, korta: Jesper Rosberg (även overall och bästa manliga posör)
  • BB Senior, mellan: Henrik Mårtensson
  • BB Senior, långa: Willy Gustavsson

Resultat Alströmertrofén 2009
Lördag 13 juni, Alströmérgymnasiet, Alingsås

Damer

Bodybuilding, öppen klass

1. Marie Birgersson, Falköping - 15 (även pris som bästa kvinnliga posör)
2. Jenny Strid, Göteborg - 24
3. Sandra Silversjö, Varberg - 27
4. Susanne Johansson, Järfälla - 31
5. Karin Tägström, Leksand - 39
6. Ann-Christine Andersson, Alingsås - 54

Body Fitness, öppen klass.

1. Ann-Christine Andersson, Alingsås - 3
2. Maria Blom, Kållered - 8
3. Jenny Strid, Göteborg - 10
4. Sandra Silversjö, Varberg - 11
5. Karin Tägström, Leksand - 14
6. Jessica Bergström/Karlsson, Gyttorp - 19
7. Rebecca Bjellveden, Borås - 22
7. *Emily Obrien, Alingsås
7. * Karin Tärning, Alingsås
7. *Carola Johansson, Borås

*På Alströmertrofén existerar inte placeringar efter den sjunde som därför delas av alla som är utanför top 6 när klassen har fler deltagare.

Herrar

Bodybuilding Juniorer

1. Fadel Alkhamisi, Malmö - 9
2. Tobias Sundberg, Göteborg - 18
3. William Johansson, Gävle - 28
4. Viktor Karlsson, Kungsbacka - 35
5. Linus Lund, Falköping - 45
6. Johan Svenssson, Alingsås - 53

Bodybuilding Seniorer, korta

1. Jesper Rosberg, Löddeköpinge - 9 (även overall och pris som bästa manliga posör)
2. Moris Dilmec, Göteborg - 18
3. Tobias Damm, Borås - 28
4. Kent Albertsson, Karlstad - 35
5. Viktor Ungerfält, Göteborg - 45
6. Joakim Gunnarsson, Växjö - 53
7. Erik Lundevall, Vårgårda - 63

Bodybuilding Seniorer, mellan

1. Henrik Mårtensson, Lerum - 17 (5)*poäng RD3
2. David Richardsson, Kinna - 17 (6)*poäng RD3
3. Claes Sahlström, Torslanda - 23
4. Morgan Grenander, Borås - 36
5. Svante Olausson, Alingsås - 45
6. Peter Syrén, Ystad - 54

*Vid oavgjord slutpoäng vinner den tävlande med lägst poäng från domarna i Rond 3.
Ur regelboken: "Should a tie occur in the "FINAL SCORE", the tie shall be broken in favor of the competitor with the better "RD3 SUBSCORE"."

Bodybuilding Seniorer, långa

1. Willy Gustavsson, Borås - 10
2. Pierre Pettersson, Borås - 18
3. Christian Andersson, Alingsås - 30
4. Andreas Lindgren, Umeå - 33
5. Fredrik Svantesson, Alingsås - 45
6. Jonas Hansson, Trollhättan - 54

Bodybuilding Overall

1. Jesper Rosberg, Löddeköpinge - 5
2. Fadel Alkhamisi, Malmö - 10
3. Willy Gustavsson, Borås - 15
4. Henrik Mårtensson, Lerum - 20

(9 domare för ökad säkerheten mot den mänskliga faktorn)

On
Off

0 kommentarer

  • Om träningshetsens baksida i P1

    I dagens avsnitt av Kropp & Själ, P1:s program om hälsa, vetenskap och psykologi, tog man upp frågan om "hur bra är hård styrketräning och långlöpning är för oss i långa loppet"?

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-03-03 13:23

  • Årets första proffstävlingar livesänds!

    Årets första proffstävlingar livesänds!

    Muskelfans kan i helgen se årets första stora proffstävlingar live. Arnold Classic, herrarnas 212-klass samt Fitness, Figure och Bikini International, plus Arnold Strongman Classic webcastas som vanligt av bodybuilding.com. Nytt för i år är att även Arnold Amateur syns i livesändningen!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-03-03 11:15

  • De 5 bästa kosttillskotten för resultat

    De 5 bästa kosttillskotten för resultat

    Det finns en mängd olika kosttillskott som sägs göra under för dina träningsresultat, men det är få av dessa som har bevisad effekt. Vi tittar närmare fem av de bästa och hur du använder dem.

    Nyheter Anki Sundin, 2015-03-02 10:06

  • Arnold tillbaks även i "Terminator 6"!

    Arnold tillbaks även i "Terminator 6"!

    Sajten The Arnold Fans fick vid ett möte med Schwarzenegger i Budapest en exklusiv nyhet. Trots att Terminator: Genisys ännu inte haft premiär är en uppföljare på ingång, och Arnold är på!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-02-27 13:31

  • Trippla omslag för Ahmad Ahmad

    Trippla omslag för Ahmad Ahmad

    Under en vecka i februari har IFBB-proffset Ahmad Ahmad prytt inte mindre än tre omslag på muskeltidningar runtom i världen: Tjeckien, Polen och USA!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-02-26 12:58

  • Träning som yrke allt mer populärt

    Träning som yrke allt mer populärt

    Personlig tränare är ett yrke som blir allt mer populärt. Och nog kan det kännas som en dröm att få arbeta med det roligaste som finns: träning! Vi tar oss en titt på vad som krävs för att bli en framgångsrik tränare.

    Nyheter Redaktionen, 2015-02-25 09:54

  • 8 kostmyter du bör glömma

    8 kostmyter du bör glömma

    Dagens stora informationsflöde kring kost är positivt, men det gör även att feltolkningar uppstår. Dessa blir ofta seglivade och kan i efterhand lätt framstå som sanningar. Vi avlivar härmed några av de vanligaste myterna!

    Nyheter Daniel Larsson, 2015-02-24 13:30

  • Styrkebyggaren är det nya idealet

    Styrkebyggaren är det nya idealet

    Vart tog de bröst & biceps-tränande vägen? Varifrån kommer plötsligt alla sumolyftande gymtränande med bälten, böjskor, knäskydd och en påstådd preferens för bendagar? I denna Bro Science-video förklaras det nya idealet!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-02-24 11:46

  • John Pasanen till Strongman-VM

    John Pasanen till Strongman-VM

    Förutom Espenkrona deltar även den fyrtio kilo lättare John Pasanen på amatör-VM för strongmen. John har vunnit Sveriges Starkaste Man -105 kg fyra gånger. Läs mer om och lyssna till en intervju med honom!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-02-20 16:57

  • Varför inte ett utegym i trädgården?

    Varför inte ett utegym i trädgården?

    I vår lanseras en träningsställning för trädgården, som rymmer två personer som tränar samtidigt. Övningsutbudet inkluderar kroppsvikt, elastiska band, slingträning (TRX) samt skivstång...

    Nyheter Martin Willners, 2015-02-20 15:42

  • Platsannons: Dcore söker medarbetare

    Platsannons: Dcore söker medarbetare

    Dcore, verksamt inom sportmode, skriver: "Älskar du träning och vill jobba med likasinnade? Som Kvalitets- och Produktionsansvarig kommer du att utveckla och driva Dcores arbete med att kvalitetssäkra produktionerna. Vi söker dig som är villig att arbeta i ett högt tempo där snabba förändringar hör till vardagen".

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-02-20 14:17

  • Espenkrona till Strongman-VM i USA!

    Espenkrona till Strongman-VM i USA!

    Under Arnold Sports Festival i Columbus, Ohio genomförs många tävlingar. En av dem är amatör-VM för strongmen, segraren erbjuds att delta på kommande års Arnold Strongman Classic. I år har Johan Espenkrona, den strongman du ser i nya BODY, kvalat!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-02-19 14:01

  • Nu startar BODYs stora tävlingsguide

    Nu startar BODYs stora tävlingsguide

    I en fyrdelad serie går vi igenom hur man genomför en tävlingssatsning steg för steg, från start till mål. Artikelserien startar i BODYs marsutgåva. Det och styrketräningstips, recept, forskning, kostråd, skvaller och mycket annat, i butik på torsdag. Provpåse med BCAA i colasmak medföljer!

    Nyheter Redaktionen, 2015-02-18 19:00

  • Tammerpokalen 2015 får nytt datum

    Tammerpokalen 2015 får nytt datum

    Anders Graneheim meddelar att nybörjartävlingen Tammerpokalen (och lägret Tammer Training Camp) behöver senareläggas en vecka. SM-veckan Sommar arrangeras nämligen i Sundsvall i år, vilket leder till brist på lediga hotellrum för tävlande och åskådare det tidigare påtänkta datumet.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-02-18 13:11

  • Segra eller dö?

    Segra eller dö?

    Vinnarskalle, vad betyder det egentligen? frågar en av redaktionsmedlemmarna och jag skruvar plötsligt på mig. Ja, jag borde väl veta det, tänker jag, eftersom jag alltid tänkt att jag är en verklig vinnarskalle. Jag menar, komma tvåa eller trea är inget jag går i gång på men samtidigt, när sjutton var det jag stod överst på en prispall senast med en gyllene medaljong runt halsen? Tidiga tonåren?

    Nyheter Robert Stasinski, 2015-02-18 09:00

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat