Simrishamns starke man siktar högt

Publicerad

Ett inslag från TV4Nyheterna Malmö: "Det handlar om Simrishamns starkaste profil Johnny Wahlqvist som har tagit både EM- och VM guld i bänkpress, men han är ändå inte nöjd. Innan han avslutar sin karriär som styrkelyftare, vill han ta världsrekord i grenen."

On
Off

0 kommentarer

  • Stor, större, störst: Fitnessfestivalen

    Stor, större, störst: Fitnessfestivalen

    Inom kort är det 100 dagar tills dörrarna öppnas till ett inferno av aktiviteter på Svenska Mässan i Göteborg under Fitnessfestivalen, som fyller 10 år. Och nu blir större än någonsin.

    Nyheter Redaktionen, 2014-08-20 00:00

  • Sänd in dina bilder till "Fysik på gatan" och bli publicerad i BODY!

    Sänd in dina bilder till "Fysik på gatan" och bli publicerad i BODY!

    BODYs avdelning för notiser och skvaller har kallats Presspytt i snart 30 år. Den tar gärna emot ditt eget bildbidrag under rubriken "Månadens fysik på gatan". Du mailar in en eller flera bilder du är nöjd med till presspytt@body.se, och bifogar uppgifter på dig själv, så publicerar vi sedan läsarbidrag regelbundet.

    Nyheter Redaktionen, 2014-08-19 18:23

  • Bodyfitness- och Bikini Fitness-workshops under hösten

    Bodyfitness- och Bikini Fitness-workshops under hösten

    Ett gäng ytterst erfarna tävlande och coacher kommer att hålla workshops under hösten för de som vill lära sig hantera klackarna på Bodyfitness- och Bikini Fitness-scenen. De orter som får besök är Stockholm i september (inkluderar Women’s Physique-instruktioner), Luleå i oktober och Göteborg i november.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-08-19 12:45

  • Workshops i tyngdlyftning

    Workshops i tyngdlyftning

    Fitnesstorget i Västerås anordnar ett par workshops i tyngdlyftning: "För de som vill förbättra tekniken inom de olympiska lyften ryck och stöt! Vi har ett max antal deltagare på 10 st per workshop. Förkunskaper som krävs: Du bör kunna utföra en ordentlig ryckböj samt ha koll på det allra mest grundläggande i momenten."

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-08-19 11:11

  • En diger samling utmärkta råd!

    En diger samling utmärkta råd!

    Septemberutgåvan av BODY har de bästa styrketräningstipsen, forskning om träning och kost, personporträtt med de som har lyckats, kostråden för mer muskler och mindre fett, skvaller och mycket annat.

    Nyheter Redaktionen, 2014-08-18 12:00

  • Adios! Chefredaktören tackar för sig

    Adios! Chefredaktören tackar för sig

    Tretusen träningspass. Det är ungefär vad jag hunnit med under min tid här på BODY. Och lite till.

    Nyheter Alex Danielsson, 2014-08-18 08:00

  • Tips: Köp dina biljetter till Luciapokalen redan nu!

    Tips: Köp dina biljetter till Luciapokalen redan nu!

    Vårt tips är att du som vill se en eller flera av tävlingarna på Luciapokalen 2014 beställer dina biljetter redan nu. Biljetterna har de senaste fyra åren sålt helt slut, och med två nya grenar (Men’s Physique och Women’s Physique) plus flera nya klasser i både Bikini Fitness och Bodyfitness väntas rekordmånga delta.

    Nyheter Redaktionen, 2014-08-17 16:37

  • Superhjälte-lookalikes sökes till reklamfilm

    Superhjälte-lookalikes sökes till reklamfilm

    Valin & Casting efterlyser: "Vi letar efter vältränade, välsvarvade och ståtliga män och kvinnor till en reklamkampanj för ett turkiskt flygbolag. Superhjältarna är biroller i en av deras säkerhetsfilmer och kommer visas i deras flygplan."

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-08-16 20:41

  • Gladiatorerna söker nya utmanare – är du en av dem?

    Gladiatorerna söker nya utmanare – är du en av dem?

    Tittarsifforna under våren var stabila och TV4 har därför tagit ett beslut: Gladiatorerna kommer tillbaka för en tredje säsong. Vill du vara med som utmanare? Ta testet nedan för att utröna om du passar som utmanare – anmäl dig sedan!

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-08-15 19:22

  • Vann du Paul Smiths fräscha sportdoft?

    Vann du Paul Smiths fräscha sportdoft?

    Tävlingen i augustiutgåvan av BODY gav tre deltagare chansen att vinna sommarens fräscha sportdoft: Paul Smith Extreme Sport EdT. De som drogs som vinnare kommer från Öckerå, Bollebygd och Västerås. Blir det du som får ett paket inom kort?

    Nyheter Redaktionen, 2014-08-12 00:38

  • Sveriges Starkaste Man avgörs i vilda western-miljö

    Sveriges Starkaste Man avgörs i vilda western-miljö

    Nu på lördag kommer prestationer i sex kraftprov avgöra vem som är starkast i Sverige. Stor favorit är Johannes Årsjö, SSM-segrare de fem senaste åren, men det ger övriga nio kvalade desto mer taggade att ta titeln från honom. Tävlingen startar 14.00 vilket ger alla besökare en chans att njuta av utbudet på nöjesparken High Chaparral!

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-08-11 21:19

  • Vinn biobiljetter till Expendables 3!

    Vinn biobiljetter till Expendables 3!

    Om en vecka har actionäventyret The Expendables 3 världspremiär på svenska biografer. Var med och tävla om tio paket med två biobiljetter till filmen där det inte snålas med actionstjärnor: Stallone, Lundgren, Statham, Li, Banderas, Crews, Couture, Snipes, Gibson, Ford och Schwarzenegger.

    Nyheter Redaktionen, 2014-08-06 04:20

  • BODY Classic 2014

    BODY Classic 2014

    Gott om kroppar på scenen, tätt i bänkraderna, och hög stämning. Äntligen är fysiktävlingen tillbaka i anrika Solnahallen. BODY Classic är dess namn.

    Nyheter Redaktionen, 2014-08-01 00:00

  • Summer Tour landar i Malmö och Göteborg

    Summer Tour landar i Malmö och Göteborg

    Gymgrossisten Summer Tour är en ny företeelse för 2014, den mobila livsstilsfestivalen har redan avverkat Stockholm och Örebro i sommarhettan. 9 augusti är det Malmös tur, och helgen efter det avslutas det hela i Göteborg. Förutom utställning med erbjudanden på tillskott kan man mingla med muskelprofiler, se på framträdanden och delta i någon av de många tävlingar som arrangeras.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-07-29 23:09

  • Vinn en årsförbrukning sill!

    Vinn en årsförbrukning sill!

    Nu på lördag gör en populär fitnesstävling sin retur efter tre års dvala – det är då nämligen åter dags för Fitness4Fun i Havsbadsparken i Lysekil! De fyra grenarna man tävlar i är chins, dips, hinderbana och så klart silltunnebärning.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-07-28 05:29

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat