Simrishamns starke man siktar högt

Publicerad

Ett inslag från TV4Nyheterna Malmö: "Det handlar om Simrishamns starkaste profil Johnny Wahlqvist som har tagit både EM- och VM guld i bänkpress, men han är ändå inte nöjd. Innan han avslutar sin karriär som styrkelyftare, vill han ta världsrekord i grenen."

On
Off

0 kommentarer

  • Schemat för dig som vill öka i styrka

    Schemat för dig som vill öka i styrka

    Vill du träna primärt för styrka är det tyngre vikter som gäller. Här ett komplett träningsschema baserat på nästan enbart basövningar.

    Nyheter Daniel Larsson, 2015-03-26 08:16

  • Lär känna BODYs omslagsmodell!

    Lär känna BODYs omslagsmodell!

    I nya BODY ger omslagsmodellen Mikael Gumse oss sina tips för brutala ben. Vill du veta mer om honom möter du honom nu i en närgående intervju i en idrottspsykologisk podcast.

    Nyheter Redaktionen, 2015-03-25 09:01

  • Ett komplett träningsschema!

    Ett komplett träningsschema!

    Även om nyårslöftet kanske inte funkade är det aldrig för sent med en nystart – här får du som vill öka i muskelmassa ett komplett träningsschema!

    Nyheter Daniel Larsson, 2015-03-24 15:52

  • Starka ryck och maxade klassiker!

    Starka ryck och maxade klassiker!

    Serien om hur man genomför en tävlingssatsning steg för steg fortsätter, denna gång med hur du bygger en tävlingsdiet. Detta plus styrketräningstips, recept, forskning, kostråd, skvaller och mycket annat, i butik i dag!

    Nyheter Redaktionen, 2015-03-19 08:00

  • Färdigställ muskelbiografi med crowdfunding

    Färdigställ muskelbiografi med crowdfunding

    För en journalist har Mats Kardell valt att delge sina kroppsbyggarminnen om karriär, gravt missbruk, förlorade relationer, fängelsevistelser, adhd och kampen tillbaka till livet som nykter. Du kan nu vara med och finansiera utgivningen.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-03-19 07:12

  • Fitnessgalan i Globen sanktionerad

    Fitnessgalan i Globen sanktionerad

    Svenska Kroppskulturförbundet meddelade precis att vårens tävlingsäsong utökas med en tävling till – detta då tävlingarna under Fitnessgalan i Globen 9–10 maj nu erhållit sanktion!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-03-18 18:37

  • Ät mer, rör dig mindre

    Ät mer, rör dig mindre

    Nej, du läste inte fel. Eller så gjorde du det och fick den vanliga frasen "ät mindre och rör dig mer" framför ögonen. Vi har ju hört detta mantra upprepas sedan barnsben, det har pumpats in i våra skallar som om vi fötts med en överviktig arvsynd: Vi rör oss för lite och äter för mycket. Enligt WHO var 42 miljoner barn under fem år kraftigt överviktiga 2013, så onekligen gör vi något fel redan från unga år.

    Nyheter Robert Stasinski, 2015-03-18 11:50

  • Jenny Adolfssons dietpizza

    Jenny Adolfssons dietpizza

    Kraftpaketet Jenny "Kitsune" Adolfsson delar med sig av sitt eftertraktade recept på dietpizza med tillhörande pizzasallad.

    Nyheter Redaktionen, 2015-03-18 07:30

  • CLN – Ett svenskt crossfitmärke

    CLN – Ett svenskt crossfitmärke

    CLN startade som ett hobbyprojekt som sköttes när barnen hade somnat. Efterfrågan steg och nu har ett etablerat märke för funktionsportkläder gått in som partner och CLN har blivit på riktigt.

    Nyheter Martin Willners, 2015-03-17 15:44

  • Rapport från förbundets årsmöte

    Rapport från förbundets årsmöte

    På kroppskulturförbundets årsmöte i lördags gavs sammanställning från det intensiva tävlingsåret 2014 – 1337 licensierade tävlande på över 140 föreningar! 2015 firar SKKF 60 år och det ser ut att sättas nya rekord på alla håll och kanter.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-03-15 12:33

  • Roddys gymimperium växer

    Roddys gymimperium växer

    Gladiatorn och mångsysslaren Roddy ”Hero” Benjaminson har sedan årsskiftet tagit över rodret för gymlokalen i Saltsjö-Boo (Nacka, Stockholm). Mött Roddy i dag lördag och prova ett boxpass 11–12!

    Nyheter Linnea Enstedt, 2015-03-14 07:30

  • Rekordmarklyft av strongman!

    Rekordmarklyft av strongman!

    Vid strongmantävlingen på debutupplagan av Arnold Classic Australia satte Eddie Hall nytt rekord i marklyft. Han drog utan bälte och dräkt – påhejad av Arnold – hela 462 kg (med remmar). Nästa mål är ett nytt rekordförsök i parmarklyft på 900 kg!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-03-14 06:55

  • Tog kvinnlig byggning till Sverige!

    Tog kvinnlig byggning till Sverige!

    Under 2014 års utdelning av Guldhjärtat fick Lena Trulsson ta emot det prestigefyllda hederspriset för sitt bidrag till att kvinnlig kroppsbyggning gjorde sitt intåg i vårt avlånga land.

    Nyheter Redaktionen, 2015-03-13 17:36

  • Försmak på kommande BODY!

    Försmak på kommande BODY!

    Torsdag nästa vecka kan du i nya BODY läsa om hur du bygger brutala ben, lagar ett extremt cheatmeal, använder proteinpulver på 11 sätt, lär dig grunderna i ryckteknik och inte minst får verktygen för att bygga en tävlingsdiet!

    Nyheter Redaktionen, 2015-03-13 14:00

  • VM en kamp mellan Fredrikarna?

    VM en kamp mellan Fredrikarna?

    Fredrik Svensson satte i februari nytt inofficiellt världsrekord med 400,5 kg på tävling. Under ett träningspass med tävlingskaraktär pressade Fredrik Smulter nyss 406,5 kg. Tungvikten på VM i Sundsvall i maj kommer bli episk rysare!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-03-11 11:51

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat