TV-serie med muskler börjar på måndag

Publicerad

I TV-serien "I Anneli" finns Gävlebyggaren Jojje Lemor med som kafeägarens expojkvän, en professionell bodybuilder.
– Jag hade verkligen skitroligt, och det var en erfarenhet jag gärna ser mer av, berättar Jojje med scendammet i halsen.

Dessutom finns även veteranbyggaren Rolf Jarl med på rollistan, se en bakom scenen-video nedan.

Arbetarbladet skrev om Jojjes nya skådespelarambitioner i artikeln Här spelar musklerna roll:
Han har en väldig massa muskler. Och faktum är att de kommer väl till pass när Jojje Lemor från Gävle nu tar klivet in i skådespelarbranschen.

Jojje jobbar på Sandvik till vardags. Han lade av med att tävla i bodybuilding för några år sen. Men fortfarande är han stor och stark. Och läser bodybuildingtidningar. Det var där han såg annonsen om att de sökte en vältränad kille som statist i en tv-serie.Serien visas i åtta måndagar med början på måndag 22:00 i SVT1. Här Rolf Jarl vaktandes dörr:

Om Majsan, Majsans Corner och Jojjes karaktär Paul
Majsan äger och driver Majsans Corner. Hon ser Anneli som sin vän men kör trots det ganska hårt med henne. Majsan har nyligen blivit lämnad av sin man Paul som är professionell bodybuilder. Majsan tror att Paul bara vill ha en paus och att han ska komma tillbaka en dag. Som samtalspartner i hemmet har hon numera sin katt Patrik som är viktigast i hennes liv.

Bild 324827
Kaféet Majsans Corner har en stammis Don (Jörgen Thorsson), här flexandes tillsammans med Paul (Jojje Lemor) för regissören Dan Zetreus.

Sissela Benn i ny dramakomedi - I Anneli

Ena stunden blyg och försagd. I nästa stund skamlöst ärlig. Det är Anneli i ett nötskal. Hon är 26 år och jobbar på kafé Majsans corner, spelplatsen för dramakomedin I Anneli. Sissela Benn slog igenom för ett par år sedan som tonårstönten Filippa Bark. Nu är hon tillbaka i tv-rutan i rollen som Anneli.

On
Off

0 kommentarer

  • Hålla motivationen på topp?

    Hålla motivationen på topp?

    Det kom en fråga: "Min motivation pendlar mycket upp och ner, framförallt under dietperioden inför tävling tycker jag det är svårt att verkligen hålla mig till vad jag har bestämt mig för. Kan du ge mig några råd och tips om hur jag kan hålla min motivation mer på topp?"

    Nyheter Ulf Carlsson, 2016-09-23 05:12

  • Nominera dina favoriter nu!

    Nominera dina favoriter nu!

    Priset Guldhjärtat delas varje år ut till de som arbetar med hjärtat, för att skapa starkare hjärtan, samt en fungerande kropp. Har någon inom träningsbranschen påverkat dig? Nominera då denne!

    Nyheter Redaktionen, 2016-09-22 16:11

  • BODY oktober har landat

    BODY oktober har landat

    Oktoberutgåvan av BODY har de bästa styrketräningstipsen, forskningen om träning och kost, kostråden för mer muskler och mindre fett, personporträtten med de som har lyckats, skvaller och mycket annat.

    Nyheter Redaktionen, 2016-09-22 09:00

  • En del av något större

    En del av något större

    Att uppleva tillhörighet till en grupp eller i ett sammanhang är något vi generellt får en viss typ av tillfredsställelse av.

    Nyheter Hannah Runsten, 2016-09-21 16:00

  • Kvinnliga muskler hos H&M

    Kvinnliga muskler hos H&M

    Tillsammans med den svenska reklambyrån Forsman & Bodenfors har H&M gjort en internationell höstkampanj med olika typer av kvinnor. I videon finns bland annat den rippade norska thaiboxerskan Fatima Pinto.

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-09-20 13:26

  • Olympia Weekend 2016 är här

    Olympia Weekend 2016 är här

    För artonde året i rad går det främsta eventet inom våra sporter av stapeln i ökenstaten Nevadas spel- och nöjesmetropol Las Vegas. Du kan följa tävlingarna live online på lördag & söndag morgon svensk tid.

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-09-15 15:31

  • Volontärer sökes till Luciapokalen

    Volontärer sökes till Luciapokalen

    Luciapokalen startade 1980 och är jämte SM Sveriges äldsta fysiktävling för alla som vill stå på en scen. Vi ska bygga upp ett nytt backstageteam (BODY-team) och söker dig som vill hjälpa till.

    Nyheter Redaktionen, 2016-09-15 10:22

  • Alingsås-SM livesänds

    Alingsås-SM livesänds

    Kan du inte besöka Alingsås i helgen för för att på plats se Juniorer, Veteraner samt Athletic Fitness-tävlande göra upp på Svenska Mästerskapen? Var inte ledsen, förbundet livesänder återigen från tävlingarna!

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-09-14 15:24

  • Proteinpimpad chiapudding

    Proteinpimpad chiapudding

    Jag har ätit något helt underbart fabulöst smarrigt och hälsosamt till frulle. Definitivt omgiv på den, kanske i ny tappning? Den går ju att variera i det oändliga. Jag älskar kombon av fruktigt och fräscht, sött, den naturella yoghurten och vaniljsmaken med det krispiga.

    Nyheter Antonia Pesevski, 2016-09-08 09:01

  • Så utför du en frontböj

    Så utför du en frontböj

    Har du imponerats av tyngdlyftarnas obehindrade teknik då de utför knäböj med stången på bröstet med massiva vikter? Här några tips för dig som vill pröva på övningen.

    Nyheter Daniel Andréasson, 2016-09-07 10:12

  • Underarmar som Karl-Alfred och händer som dasslock

    Underarmar som Karl-Alfred och händer som dasslock

    Jeff Dabe föddes med ännu icke-diagnosticerad avvikelse som gav honom gigantiska underarmar och händer.

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-09-06 15:13

  • Hur behålla muskler vid skada?

    Hur behålla muskler vid skada?

    Frågan löd: "Jag tränar hårt och har nyligen skadat knäleden. Därför kan jag med viss svårighet utföra vissa övningar medan jag inte kan få till andra alls just nu. Jag har frågat runt lite kring om jag borde äta något särskilt för att läka snabbare och får lite olika besked.

    Nyheter Anki Sundin, 2016-09-05 12:03

  • Sarah-Ida är taggad inför nya utmaningar

    Sarah-Ida är taggad inför nya utmaningar

    Vi välkomnar vår nya redaktör Sarah-Ida Nyström till gänget. Hon har med sig en bakgrund inom marknadsföring, träning och kost till redaktionen – egenskaper som i kombination med omistlig passion för styrketräning gör henne till ett självklart inslag på BODY. 

    Nyheter Redaktionen, 2016-09-02 14:53

  • Svårt att träna på Kanyes gym

    Svårt att träna på Kanyes gym

    Talkshow-värden James Corden försöker träna, men tjejen från Kanye Wests musikvideo "Fade" stör hans träningspass. Videon som debuterade under helgens MTV Video Music Awards blev en av de stora snackisarna tack vare den 25-åriga sångerskan Teyana Taylor.

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-08-31 12:30

  • Effekt av olika stänger på marklyft

    Effekt av olika stänger på marklyft

    Marklyft genomförs oftast med rak stång, men ibland även med en hexagonal stång, där stången är tudelad runtom lyftaren som står "mitt i" (även kallad "trap bar"). Vilka blir då skillnaderna?

    Nyheter Nicklas Neuman, 2016-08-30 10:20

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat