TV-serie med muskler börjar på måndag

Publicerad

I TV-serien "I Anneli" finns Gävlebyggaren Jojje Lemor med som kafeägarens expojkvän, en professionell bodybuilder.
– Jag hade verkligen skitroligt, och det var en erfarenhet jag gärna ser mer av, berättar Jojje med scendammet i halsen.

Dessutom finns även veteranbyggaren Rolf Jarl med på rollistan, se en bakom scenen-video nedan.

Arbetarbladet skrev om Jojjes nya skådespelarambitioner i artikeln Här spelar musklerna roll:
Han har en väldig massa muskler. Och faktum är att de kommer väl till pass när Jojje Lemor från Gävle nu tar klivet in i skådespelarbranschen.

Jojje jobbar på Sandvik till vardags. Han lade av med att tävla i bodybuilding för några år sen. Men fortfarande är han stor och stark. Och läser bodybuildingtidningar. Det var där han såg annonsen om att de sökte en vältränad kille som statist i en tv-serie.Serien visas i åtta måndagar med början på måndag 22:00 i SVT1. Här Rolf Jarl vaktandes dörr:

Om Majsan, Majsans Corner och Jojjes karaktär Paul
Majsan äger och driver Majsans Corner. Hon ser Anneli som sin vän men kör trots det ganska hårt med henne. Majsan har nyligen blivit lämnad av sin man Paul som är professionell bodybuilder. Majsan tror att Paul bara vill ha en paus och att han ska komma tillbaka en dag. Som samtalspartner i hemmet har hon numera sin katt Patrik som är viktigast i hennes liv.

Bild 324827
Kaféet Majsans Corner har en stammis Don (Jörgen Thorsson), här flexandes tillsammans med Paul (Jojje Lemor) för regissören Dan Zetreus.

Sissela Benn i ny dramakomedi - I Anneli

Ena stunden blyg och försagd. I nästa stund skamlöst ärlig. Det är Anneli i ett nötskal. Hon är 26 år och jobbar på kafé Majsans corner, spelplatsen för dramakomedin I Anneli. Sissela Benn slog igenom för ett par år sedan som tonårstönten Filippa Bark. Nu är hon tillbaka i tv-rutan i rollen som Anneli.

On
Off

0 kommentarer

  • Linus Carlén i Cloettas reklamfilm!

    Linus Carlén i Cloettas reklamfilm!

    Humorgruppen De Vet Du fick i uppdrag att göra reklam för Cloettas bar. Inspelningen gjordes på Gumse Gym i Sollentuna, och kroppsbyggaren Linus Carlén (BODYs omslagsmodell i majutgåvan) har en roll :-)

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-05-21 17:01

  • 15 år. 295 kg. Världsrekord!

    15 år. 295 kg. Världsrekord!

    I ungdomsklassen 105 kg så höjde den femtonårige Ryuki Fujimoto från Japan världsrekordet i bänkpress i alla sina tre lyft, totalt med 42.5 kg under VM-tävlingarna i Sundsvall. Det nya rekordet lyder på 295 kg.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-05-21 08:03

  • BODYs tävlingsguide går i mål!

    BODYs tävlingsguide går i mål!

    Serien om hur en tävlingssatsning steg för steg går till avslutas med den viktigaste delen: tävlingsdags och återhämtning. Detta plus styrketräningstips, recept, forskning, kostråd, skvaller och mycket mer i juniutgåvan – i butik nu!

    Nyheter Redaktionen, 2015-05-21 05:00

  • Do you even beach 2015?

    Do you even beach 2015?

    När sommaren nu är precis runt hörnet är det dags för många att sammanfatta årets satsning. För alla som tävlar i byggning och fitness har vårens stora tävlingar precis gått av stapeln och tillsammans med coacher och team kan man nu sitta ner och analysera resultat och scenbilder. Kanske väntar en tids välbehövlig vila.

    Nyheter Robert Stasinski, 2015-05-20 16:00

  • Träningsläger med proffs i USA!

    Träningsläger med proffs i USA!

    Det finns träningsläger, och så finns det träningsläger. På ...destination i Dallas, Texas får ett litet gäng lära sig av proffs och elitprofiler under en intensiv vecka i slutet av sommaren!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-05-20 13:31

  • Ròdika krönte EM-resan med guld!

    Ròdika krönte EM-resan med guld!

    Ròdika Bodrug satte på söndagen pricken över i:et för Sveriges landslag genom att knipa guldet i galet tuffa Bikini Fitness -163 cm (39 deltagare!). På torsdag är nya BODY ute – med Ròdika på omslaget!

    Nyheter Redaktionen, 2015-05-18 19:10

  • Få dina bilder publicerade i BODY!

    Få dina bilder publicerade i BODY!

    Vi tar gärna emot dina bilder till "Månadens fysik på gatan". Maila in bilder du är nöjd med + info om dig – sedan så publicerar vi läsarbidrag regelbundet i BODYs skvalleravdelning Presspytt!

    Nyheter Redaktionen, 2015-05-18 17:23

  • Frida Sjöström kammade hem guld!

    Frida Sjöström kammade hem guld!

    Frida Sjöström såg till att Sveriges EM-söndag gick i fortsatt gyllene tecken, genom seger i Bikini Fitness veteranklass 35–44 år! Lär av hennes råd för hur man passar in en tävlingssatsning i en stressig vardag!

    Nyheter Redaktionen, 2015-05-17 19:42

  • Dubbla EM-guld till Jones Ahmad!

    Dubbla EM-guld till Jones Ahmad!

    De svenska EM-framgångerna fortsätter genom talangen Jones Ahmad – guld bärgades i både Men’s Physique Juniorer +175 cm och Seniorer -178 cm! Här berättar han mer om sin axelträning!

    Nyheter Redaktionen, 2015-05-17 13:51

  • Marina dubbel silvermedaljös på EM!

    Marina dubbel silvermedaljös på EM!

    Marina Chamoun tog under lördagen hem både silver i Bodyfitness 35–44 år och i seniorer +168 cm! En toppfysik som är omöjlig att missa, vare sig hon står på scen eller på sitt nystartade gym i Tranås!

    Nyheter Redaktionen, 2015-05-16 20:14

  • Svensson demonstrerar bänkpress

    Svensson demonstrerar bänkpress

    Fredrik Svensson och Josephine Werngren visade programledaren Jenny Strömstedt på TV4:s Nyhetsmorgon hur godkända tävlingslyft i bänkpress genomförs. VM i Bänkpress avgörs nästa vecka i Sundsvall!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-05-16 16:21

  • Patrick Monga gräver guld!

    Patrick Monga gräver guld!

    Fredagens EM-trupp fortsätter leverera – Patrick Monga tog hem guldet i Bodybuilding -100 kg! Här får du hans recept på en smarrig och proteinboostad omelett!

    Nyheter Redaktionen, 2015-05-15 19:53

  • Fotiadis overallsegrare på CBB-EM!

    Fotiadis overallsegrare på CBB-EM!

    Andreas Fotiadis besegrade under torsdagen många meriterade tävlande genom en EM-seger i -180 cm – samt overalltitel i Classic Bodybuilding! Låt honom visa dig hur du bygger en bred rygg med övningen chins!

    Nyheter Redaktionen, 2015-05-15 05:34

  • Silver till Calle på Junior-EM CBB!

    Silver till Calle på Junior-EM CBB!

    Calle Bolund visade under torsdagen att sjätteplatsen på VM-finalen 2014 inte var en fluga, då han tog ett silver på junior-EM i Spanien!

    Nyheter Redaktionen, 2015-05-15 04:05

  • EM-guld i CBB till Bicepsmannen!

    EM-guld i CBB till Bicepsmannen!

    Peter "Bicepsmannen" Ljunggren tog under torsdagen hem Sveriges första guld under EM 2015 då han vann Classic Bodybuilding +50 år! Häng med när Peter förklarar hur han skaffade sig ett par av landets saftigaste – och starkaste – klubbor...

    Nyheter Redaktionen, 2015-05-14 20:51

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat