Foton, videos och rapporter från SM 2011

Publicerad

I denna artikel samlar vi länkar till de bilder, videos och rapporter som andra besökare och tävlande på Svenska Mästerskapen 2011 har postat. Exempelvis fortsätter muscle.se fylla på sina massiva tävlingsgallerier (de vill dock påminna alla om att inga bilder kan förmedla den otroliga känslan av att sitta på plats och se tävlingarna live). Har du fotat, filmat eller skrivit om SM 2011? Tipsa oss gärna!

Albin Eriksson, själv tävlande som tagit ett mellanår innan han satsar på Luciapokalen Bodybuilding 2012 har i sin blogg lagt upp bilder från backstage, mingel och scen: bloggkategorin tävlingar täcker bildgallerierna.

Postat av muscle.se på BODYs forumavdelning för SM i Bodybuilding, Bodyfitness, och Classic Bodybuilding 2011 (där många fler postar länkar till sina bilder och videos):

Bilder är nu på väg upp på www.muscle.se och videos kommer snart på youtube.com/musclese. Alla fria program på SM2011 filmades och kommer upp så snart som möjligt.

Många undrar varför det tar en sådan tid innan vi lägger upp bilder. Främsta orsaken är att vi tycker att folk ska gå och se tävlingarna live. Bilder kan till exempel inte visa Thomas Lundmarks helt galna flex i musklerna.

I anslutning till notisen om att det blev slutsålt på SM-biljetterna lördag förmiddag så körde vi en favoritartikel i repris, som förklarar "Varför ska man gå och titta på SM i Bodybuilding?":

Det totala, hämningslösa vansinne en byggartävling är kan bara upplevas och får bara inte missas. Jag har själv aldrig stått på en tävlingsscen, jag skulle inte ha viljan eller ens orken att ta mig dit. Ändå. Jag tycker att en bodybuildingtävling är det absolut, utan tvekan, roligaste man, i evenemangsväg, överhuvudtaget kan vara med om.

Daniel Dehn postar massvis med videos med "formchecks, intervjuer, samt alla moment från tävlingarna" i SM-forumavdelningen:

Homan Meshkat gästposerade under BODY Magazines 30-årsmiddag:

Robin Galczewski var på plats under SM och postade ett kort samlingsklipp med lite av vad som komma skall i hans Team BMR-blogg samt på hans youtube-konto:

On
Off

1 kommentarer

  • Ge bort prenumeration på Fars Dag!

    Ge bort prenumeration på Fars Dag!

    Den 9 november är det Fars Dag. Egmont Publishing firar det med att erbjuda rabatt på upp till 50% på mer än 20 olika titlar. Bland förlagets titlar hittar du den perfekta presenten oavsett om det är bilar, trav, resor, datorer eller träning som lockar pappa. Kanske hittar du även något till dig själv?

    Nyheter Redaktionen, 2014-10-29 16:58

  • Två kroppsbyggare sökes till kortfilm

    Två kroppsbyggare sökes till kortfilm

    Ett ambitiöst lågbudgetprojekt söker med ljus och lykta efter två manliga kroppsbyggare till kortfilmen "Alpha".

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-10-28 09:02

  • Guldhjärtat inne på slutspurten

    Guldhjärtat inne på slutspurten

    Guldhjärtat delas varje år ut till personer och företag som arbetar med hjärtat, för att skapa starkare hjärtan, samt en fungerande kropp. Omröstningen pågår till och med nästa helg – flera bekanta namn för BODY-läsare är nominerade och din röst påverkar vilka som vinner!

    Nyheter Redaktionen, 2014-10-23 22:59

  • Antonia Pesevski bloggar på BODY!

    Antonia Pesevski bloggar på BODY!

    BODYs nyaste bloggare Antonia Pesevski är en frisk, skånsk, fläkt, numera boende i Stockholm. Ambitiös och noggrann som tusan, och en jäkligt vass junior på tävlingsscenen. Grym på att laga till bra träningsmat och proteinbakverk är hon också – varmt välkommen, Antonia!

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-10-23 18:09

  • BODY Radio-värd gästar en annan podcast

    BODY Radio-värd gästar en annan podcast

    Linnea Enstedt, BODY-medarbetare och en av värdarna för BODY Radio passade häromdagen på att gästspela i Bringing Awesome Back, Erik Erikssons podcast.

    Nyheter Redaktionen, 2014-10-22 23:00

  • BODYs omslagsmodelltävling 2014 – lägg din röst på tjejerna!

    BODYs omslagsmodelltävling 2014 – lägg din röst på tjejerna!

    Var med och avgör vilka som får pryda omslaget till januariutgåvan och tävla samtidigt om rejäla kosttillskottspaket från Svenskt Kosttillskott!

    Nyheter Redaktionen, 2014-10-21 00:00

  • BODYs omslagsmodelltävling 2014 – lägg din röst på killarna!

    BODYs omslagsmodelltävling 2014 – lägg din röst på killarna!

    Var med och avgör vilka som får pryda omslaget till januariutgåvan och tävla samtidigt om rejäla kosttillskottspaket från Svenskt Kosttillskott!

    Nyheter Redaktionen, 2014-10-21 00:00

  • BODYs omslagsmodelltävling 2014

    BODYs omslagsmodelltävling 2014

    Finalisterna är klara: Var med och avgör vilka som får pryda omslaget till januariutgåvan och tävla samtidigt om rejäla kosttillskottspaket från Svenskt Kosttillskott (till ett värde av 12 000 kr)!

    Nyheter Redaktionen, 2014-10-21 00:00

  • En rejäl samling kvalitetstips för dig och din fysik!

    En rejäl samling kvalitetstips för dig och din fysik!

    Novemberutgåvan av BODY har de bästa styrketräningstipsen, forskning om träning och kost, personporträtt med de som har lyckats, kostråden för mer muskler och mindre fett, skvaller och mycket annat. Nu på tisdag finns den i en butik nära dig.

    Nyheter Redaktionen, 2014-10-20 22:30

  • Tar det långa benet före det korta till gymmet

    Tar det långa benet före det korta till gymmet

    Nyss hemkommen efter årets SM-tävlingar i Västerås är sinnesstämningen hög. Att få vistas i en miljö som andas dedikation, engagemang och en hängivenhet åt något som också ligger en varmt om hjärtat är en svårslagen inspirationskälla. Och jag vågar tro att detta har lika stor effekt även på dig, vare sig du har egna tävlingsplaner eller inte. Det relevanta i sammanhanget är att du gillar och förstår dig på fenomenet hård träning.

    Nyheter Hannah Runsten, 2014-10-20 22:00

  • BODY TV på Nordic Fitness Expo!

    BODY TV på Nordic Fitness Expo!

    Reporter Linnea Enstedt och fotograf Håkan Sjödin var på plats vid förra helgens Nordic Fitness Expo i finska Lahtis. En halvtimmes sammanfattning får du i BODY TV:s nya hörna på webben:

    Nyheter Redaktionen, 2014-10-20 16:36

  • Biljetter till Gladiatorerna släppta

    Biljetter till Gladiatorerna släppta

    I veckan som gick släpptes biljetterna till inspelning av Gladiatorerna. Detta blir tredje gången som programmet spelas in i Nordichallen i Sundsvall, och i år sker det under två intensiva helger: 13-16 respektive 21-24 november för för grundomgångar, semifinaler samt final.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-10-20 13:37

  • Resultat från SM i Västerås 2014

    I helgen avhålls SM Bodybuilding & Fitness för seniorer i Västerås. Resultatlistor från tävlingarna återfinns nu nedan. Overallsegrare blev i Bodyfitness Carina Isaksson, i Bodybuilding Christofer Nober och i Bikini Fitness Madelen Myhr.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-10-05 14:59

  • Gladiatormöte i Fångarna på fortet

    Gladiatormöte i Fångarna på fortet

    I kväll 20.00 drabbar Gladiatorerna Christy "Bullet" Bacon och Lisa "Valkyria" Pihl samman på fortet. I Christys lag tävlar Rafael Edholm och Björn Bengtsson. De möter Lisas lag som består av Björn Starrin och Johan Östling.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-10-04 13:36

  • En officiell ursäkt

    Då vi fått en del reaktioner på vissa av bilderna i reportaget "Great Brits", publicerat i oktoberutgåvan av BODY, känner jag att det är på sin plats med en officiell ursäkt.

    Nyheter Hannah Runsten, 2014-09-28 21:24

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat