Foton, videos och rapporter från SM 2011

Publicerad

I denna artikel samlar vi länkar till de bilder, videos och rapporter som andra besökare och tävlande på Svenska Mästerskapen 2011 har postat. Exempelvis fortsätter muscle.se fylla på sina massiva tävlingsgallerier (de vill dock påminna alla om att inga bilder kan förmedla den otroliga känslan av att sitta på plats och se tävlingarna live). Har du fotat, filmat eller skrivit om SM 2011? Tipsa oss gärna!

Albin Eriksson, själv tävlande som tagit ett mellanår innan han satsar på Luciapokalen Bodybuilding 2012 har i sin blogg lagt upp bilder från backstage, mingel och scen: bloggkategorin tävlingar täcker bildgallerierna.

Postat av muscle.se på BODYs forumavdelning för SM i Bodybuilding, Bodyfitness, och Classic Bodybuilding 2011 (där många fler postar länkar till sina bilder och videos):

Bilder är nu på väg upp på www.muscle.se och videos kommer snart på youtube.com/musclese. Alla fria program på SM2011 filmades och kommer upp så snart som möjligt.

Många undrar varför det tar en sådan tid innan vi lägger upp bilder. Främsta orsaken är att vi tycker att folk ska gå och se tävlingarna live. Bilder kan till exempel inte visa Thomas Lundmarks helt galna flex i musklerna.

I anslutning till notisen om att det blev slutsålt på SM-biljetterna lördag förmiddag så körde vi en favoritartikel i repris, som förklarar "Varför ska man gå och titta på SM i Bodybuilding?":

Det totala, hämningslösa vansinne en byggartävling är kan bara upplevas och får bara inte missas. Jag har själv aldrig stått på en tävlingsscen, jag skulle inte ha viljan eller ens orken att ta mig dit. Ändå. Jag tycker att en bodybuildingtävling är det absolut, utan tvekan, roligaste man, i evenemangsväg, överhuvudtaget kan vara med om.

Daniel Dehn postar massvis med videos med "formchecks, intervjuer, samt alla moment från tävlingarna" i SM-forumavdelningen:

Homan Meshkat gästposerade under BODY Magazines 30-årsmiddag:

Robin Galczewski var på plats under SM och postade ett kort samlingsklipp med lite av vad som komma skall i hans Team BMR-blogg samt på hans youtube-konto:

On
Off

1 kommentarer

  • Vann du Gillette-kit eller hörlurar från JBL?

    Vann du Gillette-kit eller hörlurar från JBL?

    Tävlingarna i septemberutgåvan av BODY gav dels fem deltagare chansen att vinna kit med rakhyvel + gel från Gillette, dels en deltagare bluetooth-hörlurar från JBL. De som drogs som vinnare kommer från Öckerå, Bollebygd och Västerås. Blir det du som får ett paket inom kort?

    Nyheter Redaktionen, 2014-08-26 21:23

  • Se nu till att nominera någon du tycker bör uppmärksammas!

    Se nu till att nominera någon du tycker bör uppmärksammas!

    Priset Guldhjärtat delas varje år ut till personer och företag som arbetar med hjärtat, för att skapa starkare hjärtan, samt en fungerande kropp. Vem vill du se få pris under Galamiddagen i samband med FitnessFestivalen? Du som har en favorit, börja slipa på motiveringen. Den är direkt avgörande!

    Nyheter Redaktionen, 2014-08-25 09:28

  • Läsarnas egna fototävling firar 30 år!

    Läsarnas egna fototävling firar 30 år!

    BODY Open genomförs i år för det trettionde året i rad! Tävla mot kompisarna, eller mot dig själv. Ta chansen och gör din första tävling – bli publicerad i BODY! Vi plockar fram dina positiva sidor – och vi kommer med konkreta råd.

    Nyheter Redaktionen, 2014-08-24 15:38

  • Veronica bloggar nu på BODY.se

    Veronica bloggar nu på BODY.se

    Veronica Kapica är regerande svensk och nordisk mästarinna i Bikini Fitness. Följ henne i hennes nya blogg på BODY.se för att ta reda på hur hon jobbar vidare på sin vinnande fysik inför höstens satsning. Varmt välkommen, Vevve!

    Nyheter Redaktionen, 2014-08-24 14:29

  • Egna gym ny trend för brittiska sportkedjor

    Egna gym ny trend för brittiska sportkedjor

    De brittiska sportkedjorna JD Sports och Sports Direct utökar sina kärnverksamheter med gym. Hittills har endast ett öppnat men många fler är på gång.

    Nyheter Redaktionen, 2014-08-22 23:31

  • Stark underhållning i SVT:s Atleterna

    Stark underhållning i SVT:s Atleterna

    I SVT:s tävlingsunderhållning "Atleterna" ska 24 idrottare från olika sporter tävla i en tiokamp bestående av grenar som löpning, klättring och simning. Hur bra kommer Christian "Knasen" Eikedal (Athletic Fitness), Deivid Lopes Da Silva (Classic Bodybuilding) och Fredric Liljebjörn (CrossFit) att prestera? På lördag sänds det första av tio starka avsnitt.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-08-22 09:15

  • Stor, större, störst: Fitnessfestivalen

    Stor, större, störst: Fitnessfestivalen

    Inom kort är det 100 dagar tills dörrarna öppnas till ett inferno av aktiviteter på Svenska Mässan i Göteborg under Fitnessfestivalen, som fyller 10 år. Och nu blir större än någonsin.

    Nyheter Redaktionen, 2014-08-20 00:00

  • Sänd in dina bilder till "Fysik på gatan" och bli publicerad i BODY!

    Sänd in dina bilder till "Fysik på gatan" och bli publicerad i BODY!

    BODYs avdelning för notiser och skvaller har kallats Presspytt i snart 30 år. Den tar gärna emot ditt eget bildbidrag under rubriken "Månadens fysik på gatan". Du mailar in en eller flera bilder du är nöjd med till presspytt@body.se, och bifogar uppgifter på dig själv, så publicerar vi sedan läsarbidrag regelbundet.

    Nyheter Redaktionen, 2014-08-19 18:23

  • Bodyfitness- och Bikini Fitness-workshops under hösten

    Bodyfitness- och Bikini Fitness-workshops under hösten

    Ett gäng ytterst erfarna tävlande och coacher kommer att hålla workshops under hösten för de som vill lära sig hantera klackarna på Bodyfitness- och Bikini Fitness-scenen. De orter som får besök är Stockholm i september (inkluderar Women’s Physique-instruktioner), Luleå i oktober och Göteborg i november.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-08-19 12:45

  • Workshops i tyngdlyftning

    Workshops i tyngdlyftning

    Fitnesstorget i Västerås anordnar ett par workshops i tyngdlyftning: "För de som vill förbättra tekniken inom de olympiska lyften ryck och stöt! Vi har ett max antal deltagare på 10 st per workshop. Förkunskaper som krävs: Du bör kunna utföra en ordentlig ryckböj samt ha koll på det allra mest grundläggande i momenten."

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-08-19 11:11

  • En diger samling utmärkta råd!

    En diger samling utmärkta råd!

    Septemberutgåvan av BODY har de bästa styrketräningstipsen, forskning om träning och kost, personporträtt med de som har lyckats, kostråden för mer muskler och mindre fett, skvaller och mycket annat.

    Nyheter Redaktionen, 2014-08-18 12:00

  • Adios! Chefredaktören tackar för sig

    Adios! Chefredaktören tackar för sig

    Tretusen träningspass. Det är ungefär vad jag hunnit med under min tid här på BODY. Och lite till.

    Nyheter Alex Danielsson, 2014-08-18 08:00

  • Tips: Köp dina biljetter till Luciapokalen redan nu!

    Tips: Köp dina biljetter till Luciapokalen redan nu!

    Vårt tips är att du som vill se en eller flera av tävlingarna på Luciapokalen 2014 beställer dina biljetter redan nu. Biljetterna har de senaste fyra åren sålt helt slut, och med två nya grenar (Men’s Physique och Women’s Physique) plus flera nya klasser i både Bikini Fitness och Bodyfitness väntas rekordmånga delta.

    Nyheter Redaktionen, 2014-08-17 16:37

  • Superhjälte-lookalikes sökes till reklamfilm

    Superhjälte-lookalikes sökes till reklamfilm

    Valin & Casting efterlyser: "Vi letar efter vältränade, välsvarvade och ståtliga män och kvinnor till en reklamkampanj för ett turkiskt flygbolag. Superhjältarna är biroller i en av deras säkerhetsfilmer och kommer visas i deras flygplan."

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-08-16 20:41

  • Gladiatorerna söker nya utmanare – är du en av dem?

    Gladiatorerna söker nya utmanare – är du en av dem?

    Tittarsifforna under våren var stabila och TV4 har därför tagit ett beslut: Gladiatorerna kommer tillbaka för en tredje säsong. Vill du vara med som utmanare? Ta testet nedan för att utröna om du passar som utmanare – anmäl dig sedan!

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-08-15 19:22

Twitter

Forum

Detta innehåll är skapat av BODYs medlemmar.

Facebook