Foton, videos och rapporter från SM 2011

Publicerad

I denna artikel samlar vi länkar till de bilder, videos och rapporter som andra besökare och tävlande på Svenska Mästerskapen 2011 har postat. Exempelvis fortsätter muscle.se fylla på sina massiva tävlingsgallerier (de vill dock påminna alla om att inga bilder kan förmedla den otroliga känslan av att sitta på plats och se tävlingarna live). Har du fotat, filmat eller skrivit om SM 2011? Tipsa oss gärna!

Albin Eriksson, själv tävlande som tagit ett mellanår innan han satsar på Luciapokalen Bodybuilding 2012 har i sin blogg lagt upp bilder från backstage, mingel och scen: bloggkategorin tävlingar täcker bildgallerierna.

Postat av muscle.se på BODYs forumavdelning för SM i Bodybuilding, Bodyfitness, och Classic Bodybuilding 2011 (där många fler postar länkar till sina bilder och videos):

Bilder är nu på väg upp på www.muscle.se och videos kommer snart på youtube.com/musclese. Alla fria program på SM2011 filmades och kommer upp så snart som möjligt.

Många undrar varför det tar en sådan tid innan vi lägger upp bilder. Främsta orsaken är att vi tycker att folk ska gå och se tävlingarna live. Bilder kan till exempel inte visa Thomas Lundmarks helt galna flex i musklerna.

I anslutning till notisen om att det blev slutsålt på SM-biljetterna lördag förmiddag så körde vi en favoritartikel i repris, som förklarar "Varför ska man gå och titta på SM i Bodybuilding?":

Det totala, hämningslösa vansinne en byggartävling är kan bara upplevas och får bara inte missas. Jag har själv aldrig stått på en tävlingsscen, jag skulle inte ha viljan eller ens orken att ta mig dit. Ändå. Jag tycker att en bodybuildingtävling är det absolut, utan tvekan, roligaste man, i evenemangsväg, överhuvudtaget kan vara med om.

Daniel Dehn postar massvis med videos med "formchecks, intervjuer, samt alla moment från tävlingarna" i SM-forumavdelningen:

Homan Meshkat gästposerade under BODY Magazines 30-årsmiddag:

Robin Galczewski var på plats under SM och postade ett kort samlingsklipp med lite av vad som komma skall i hans Team BMR-blogg samt på hans youtube-konto:

On
Off

1 kommentarer

  • Gymgrossisten öppnar på Hisingen

    Gymgrossisten öppnar på Hisingen

    I morgon öppnar en ny Gymgrossisten-butik i Göteborg, denna gång "på rätt sida av bron". Som vanligt kan man ta del av erbjudanden på tillskott, kläder och träningstillbehör. Två branschprofiler som är på plats för att svara på dina frågor är Niro de la Rua och Pontus Koskelainen. Butiken öppnar 10 och håller igång tills sisten har gått...

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-01-30 14:17

  • Den optimala vilotiden mellan set

    Den optimala vilotiden mellan set

    En ständigt återkommande fråga bland gymbesökare är "hur länge ska jag vila mellan seten?". I Journal of Strength and Conditioning Research har man låtit titta närmare på den optimala setvilan för styrketräning.

    Nyheter Fredrik Westerlund, 2015-01-30 11:56

  • Från ballerina till styrkelyftare!

    Från ballerina till styrkelyftare!

    I morgon är det dags för SM Styrkelyft att dra igång under SM-veckan i Örebro. Miia Grändås, en internationellt meriterad lyftare som tävlar för arrangörsklubben ÖKK i klass 52 kg, är en tung favorit.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-01-29 16:39

  • Alströmertrofén går i graven, återuppstår som Alströmerpokalen!

    Alströmertrofén går i graven, återuppstår som Alströmerpokalen!

    Sveriges första äkta nybörjartävling i modern tid går i graven. Den återuppstår som Alströmerpokalen – med sanktion av SKKF. Tävlande får nu chansen att göra tävlingsdebut och bedömas av SKKF-domare, vilket gör att man behöver nu licens och förening att tävla för. Arrangören har bildat föreningen Alströmer BBFF som deltagare är välkomna söka licens genom.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-01-29 13:32

  • Bikini Fitness-workshop i Göteborg

    Bikini Fitness-workshop i Göteborg

    Vill du lära dig hantera klackarna på Bikini Fitness-scenen? På söndag har några få utvalda en chans att ta lärdom av den svenska mästarinnan och landslagskvinnan Ròdi Bodrug samt skönhetsexperten/make up-artisten Roea Jorat.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-01-27 22:58

  • Tammerpokalen uppgraderas 2015

    Tammerpokalen uppgraderas 2015

    Hittills har nybörjartävlingen i Sundsvall arrangerats med enklare regler och lägre krav i samförstånd med förbundet SKKF. Allas målsättning har varit en lägre tröskel inför att våga kliva upp på scenen. 2014 exploderade så tävlingsintresset, och gav ett läge för att Tammerpokalen i år (den sjunde i ordningen) blir uppgraderad till sanktionerad status (krav på licens, team etc).

    Nyheter Redaktionen, 2015-01-27 16:30

  • Påverkar musik din prestation på gymmet?

    Påverkar musik din prestation på gymmet?

    Ett par forskare har tittat närmare på om musik påverkar din prestation på gymmet. Här är vad de kom fram till.

    Nyheter Fredrik Westerlund, 2015-01-27 13:37

  • Träningsapp motiverar genom ångest

    Träningsapp motiverar genom ångest

    The Onion briljerar igen: En ny träningapp kan analysera den unika existentiella ångest som ligger bakom varje löpares träning. Sedan utnyttjas det för att motivera löparen med påminnelser som "Din karriär är avstannad" eller "Din familj hatar dig"...

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-01-27 11:53

  • Gladiatorerna smygstartar på lördag!

    Gladiatorerna smygstartar på lördag!

    Nu på lördag återkommer Gladiatorerna i form av en kändisspecial där komikern Peter Magnusson möter friidrottaren Mattias Sunneborn. På damsidan ställs sångerskan och pole dance-instruktören Sara Lumholt mot simhopperskan Anna Lindberg. Hur många av de nya hemliga Gladiatorerna får vi se?

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-01-26 14:09

  • Swesport – mässan du aldrig besökt!

    Swesport – mässan du aldrig besökt!

    Swesport är en sportfackmässa som arrangerats sedan 1981. Sportbutikers representanter från hela Sverige samlas för att se det kommande årets trender, knyta kontakter och göra affärer. Vår systertidning Sportfack bevakade såklart branschmässan.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-01-26 12:39

  • SM Athletic Fitness flyttar till Alingsås

    SM Athletic Fitness flyttar till Alingsås

    Karlstad har varit den fasta punkten för SM Athletic Fitness det senaste decenniet, sedan 2004 har åtta av elva AF-mästerskap avgjorts i den värmländska residensstaden. I år blir det dock Alingsås som både AF-atleter samt junior- och veterantävlande kommer att vallfärda till den 12–13 september.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-01-26 02:56

  • I New York finns udda träningsformer

    I New York finns udda träningsformer

    TV4 Nyheternas USA-team gav sig i veckan som gick ut på jakt efter de senaste fitnesstrenderna i New York. Man fann några riktigt udda träningspass: heavy metal yoga och surfing på land!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-01-23 14:06

  • Tre timmar styrkelyft i SVT Play!

    Tre timmar styrkelyft i SVT Play!

    En vecka. En stad. Massor av mästare. Tusentals aktiva i stora som små, vanliga som ovanliga idrotter och tiotusentals åskådare kommer att vara på plats i Örebro nästa vecka. SVT Play sänder 30 januari direkt från SM Styrkelyft där vilka som är bäst i Sverige avgörs.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-01-23 05:16

  • Ny Gymgrossistbutik i Halmstad

    Ny Gymgrossistbutik i Halmstad

    Nu på lördag slår Gymgrossisten-butiken i Halmstad upp portarna. Lokalen på Klammerdammsgatan 25 är fylld med tillskott, kläder och träningstillbehör – de som är på plats kan ta del av erbjudanden mellan 10-16 och möta muskelprofiler. En av dem är Fredrik Jönsson som regelbundet syns i butiken framöver.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-01-23 04:54

  • AA ELIT FITNESS GYM fyller fem år!

    AA ELIT FITNESS GYM fyller fem år!

    I helgen blir det fem år sedan Ahmad Ahmads gym AA Elit Fitness slog upp portarna i Malmö. Helgen till ära firar man med öppet hus – du som besöker Sofielundsvägen 57 kan mingla med fitness- och muskelprofiler eller varför inte delta i ELIT CHALLENGES (tävling i bänkpress, chins och dips)?

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-01-22 21:18

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat