Foton, videos och rapporter från SM 2011

Publicerad

I denna artikel samlar vi länkar till de bilder, videos och rapporter som andra besökare och tävlande på Svenska Mästerskapen 2011 har postat. Exempelvis fortsätter muscle.se fylla på sina massiva tävlingsgallerier (de vill dock påminna alla om att inga bilder kan förmedla den otroliga känslan av att sitta på plats och se tävlingarna live). Har du fotat, filmat eller skrivit om SM 2011? Tipsa oss gärna!

Albin Eriksson, själv tävlande som tagit ett mellanår innan han satsar på Luciapokalen Bodybuilding 2012 har i sin blogg lagt upp bilder från backstage, mingel och scen: bloggkategorin tävlingar täcker bildgallerierna.

Postat av muscle.se på BODYs forumavdelning för SM i Bodybuilding, Bodyfitness, och Classic Bodybuilding 2011 (där många fler postar länkar till sina bilder och videos):

Bilder är nu på väg upp på www.muscle.se och videos kommer snart på youtube.com/musclese. Alla fria program på SM2011 filmades och kommer upp så snart som möjligt.

Många undrar varför det tar en sådan tid innan vi lägger upp bilder. Främsta orsaken är att vi tycker att folk ska gå och se tävlingarna live. Bilder kan till exempel inte visa Thomas Lundmarks helt galna flex i musklerna.

I anslutning till notisen om att det blev slutsålt på SM-biljetterna lördag förmiddag så körde vi en favoritartikel i repris, som förklarar "Varför ska man gå och titta på SM i Bodybuilding?":

Det totala, hämningslösa vansinne en byggartävling är kan bara upplevas och får bara inte missas. Jag har själv aldrig stått på en tävlingsscen, jag skulle inte ha viljan eller ens orken att ta mig dit. Ändå. Jag tycker att en bodybuildingtävling är det absolut, utan tvekan, roligaste man, i evenemangsväg, överhuvudtaget kan vara med om.

Daniel Dehn postar massvis med videos med "formchecks, intervjuer, samt alla moment från tävlingarna" i SM-forumavdelningen:

Homan Meshkat gästposerade under BODY Magazines 30-årsmiddag:

Robin Galczewski var på plats under SM och postade ett kort samlingsklipp med lite av vad som komma skall i hans Team BMR-blogg samt på hans youtube-konto:

On
Off

1 kommentarer

  • Nutrition för nybörjare

    Nutrition för nybörjare

    Alla är nybörjare någon gång, så är det bara. När du bestämt dig för att bygga upp dina muskler, bli starkare, eller kanske helt enkelt forma kroppen till att bli snyggare och mer vältränad så är det först träningen du ska lägga fokus på.

    Nyheter Redaktionen, 2015-06-29 06:21

  • Vältränad litteratur för gymråttor

    Vältränad litteratur för gymråttor

    Vill du utvecklas som atlet och människa måste du ständigt lära dig nya saker. Här några bra böcker från det senaste året för alla de som spenderar alldeles för mycket tid framför bloggar, twitter och instagram.

    Nyheter Robert Stasinski, 2015-06-27 06:22

  • Fler knäppa träningsknep!

    Fler knäppa träningsknep!

    Läste du Ove Rytters "Knäppa knep för att lyckas med träningen" i senaste BODY och vill ha fler av hans smarta tricks och rutiner som hjälper dig kvar på rätt spår när motivationen ibland tryter? Här kommer de!

    Nyheter Redaktionen, 2015-06-26 13:14

  • En ung Schwarzenegger på scenen!

    En ung Schwarzenegger på scenen!

    Ett brittiskt företag som filmade viktiga såväl som oviktiga världshändelser för biopublik har släppt hela sitt åttioårig arkiv på YouTube i hög kvalitet. De fångade bland annat en 19-årig Arnold – få visste vad som komma skulle.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-06-25 20:35

  • Noghor failar hårt i reklamfilm!

    Noghor failar hårt i reklamfilm!

    Noghor Jemide gjorde slarvsylta av Gladiatorerna i 2012 års upplaga av tv-programmet. I denna reklamfilm så går han dock själv på pumpen då passaren är för upptagen av den smaksatta drycken för att göra sitt jobb.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-06-25 18:04

  • Nått en platå? Kickstarta träningen!

    Nått en platå? Kickstarta träningen!

    Lär dig hur du optimerar din näringstiming, hur du håller dig skadefri och bygger muskler i axelträningen, samt hur du bakar med bars. Detta samt recept, forskning, kostråd och mycket mer i nya BODY – ute i dag!

    Nyheter Redaktionen, 2015-06-25 07:00

  • Bekräftelsedemonen

    Bekräftelsedemonen

    Jag får ofta frågan om vad den största trenden inom träning och fitness är. Det finns många saker man skulle kunna svara – nya dieter, träningsprotokoll, gymutrustning – men, jag skulle säga att den största träningstrenden just nu inte har så mycket med träning att göra. Den har med sociala medier att göra. I själva verket, den största träningstrenden just nu ÄR de sociala medierna.

    Nyheter Robert Stasinski, 2015-06-24 16:00

  • Unga skandinaviska vikingar sökes!

    Unga skandinaviska vikingar sökes!

    Gillar du tv-serien Vikings? 1–2 juli kommer man i Stockholm att casta ett antal skandinaviska killar i 17–23 års ålder att spela huvudkaraktärens Ragnar Lothbroks uppvuxna söner.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-06-23 17:50

  • Diddy attackerade coach med en kettlebell?

    Diddy attackerade coach med en kettlebell?

    Rapparen Sean Combs (även känd som Diddy) har arresterats efter att påstått ha attackerat en universitetscoach med en kettlebell. Också ett sätt att utföra kettlebell swing...

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-06-23 12:48

  • Testosteron och dess inverkan på din muskeltillväxt

    Testosteron och dess inverkan på din muskeltillväxt

    Det räcker med att du hör ordet testosteron, så känner du dig lite extra stark, manlig och muskulös. Detta hormon har en klar inverkan på dina träningsresultat. Men vad gör det mer specifikt, och hur kan du påverka dina egna nivåer?

    Nyheter Jacob Gudiol, 2015-06-23 08:15

  • BODY besöker events – tipsa oss!

    BODY besöker events – tipsa oss!

    Vill ni att BODY besöka ert gym, er teamträff, ett litet eller stort branschevent på din ort? Kontakta då oss och berätta om vad som händer i krokarna!

    Nyheter Redaktionen, 2015-06-22 11:21

  • Försmak på kommande BODY!

    Försmak på kommande BODY!

    BODY juli har börjat dimpa ned hemma hos våra prenumeranter och från torsdag 25 juni återfinner du tidningen i en butik nära dig. Här en kort tjuvtitt på den kommande utgåvan!

    Nyheter Redaktionen, 2015-06-22 09:53

  • Möt Arnold i Hollywood!

    Möt Arnold i Hollywood!

    Arnolds promotion fortsätter. Här är högsta vinsten för de som donerar en slant till välgörenhet en resa till Los Angeles och premiären av Terminator Genisys – bli intervjuad på röda mattan samt efterfesta med Arnold!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-06-18 17:41

  • LCHF – himmel eller helvete?

    LCHF – himmel eller helvete?

    "Low Carb High Fat" var tidigare något man mest stötte på i gravt överviktiga sammanhang, men numera kan man även höra folk sjunga dess lov på gymmet. Men funkar det egentligen för dig som tränar? Vi har svaret!

    Nyheter Jacob Gudiol, 2015-06-18 16:42

  • Resultat från Alströmerpokalen 2015

    I helgen gjorde hela hundranittionio (199!) tävlande sin scendebut på nybörjartävlingen Alströmerpokalen. Overallsegrarna gick till David Sundqvist (CBB/BB), Elin Eborn (BF), Josef Balevasi (MP) och Nadia Azzam (BiF)!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-06-16 20:55

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat