Undersökning för dig som är både datorspelare och gymtränande

Publicerad

Det kom ett mail till redaktionen från Alex, en student som skriver C-uppsats i Psykologi. Han eftersöker personer som delar favoritsysselsättningarna datorspelare och idrottande. Deltagarna får i sin tur det sammanlagda resultatet med genomsnitt och standardavvikelser etc och därmed kanske en bättre kunskap om datorspelare och idrottare.

Jag håller nu på att skriva min C-uppsats i Psykologi på Södertörn och i den så tänkte jag undersöka personer som delar mina favoritsysselsättningar; datorspelare och idrottare. Men för att kunna genomföra min undersökning så behöver jag deltagare, så har du lust att spendera fem-tio minuter så att jag inte behöver göra om min C-uppsats nästa termin?

I gengäld får du kanske en bättre kunskap om datorspelare och idrottare då jag hade tänkt att dela med mig av det sammanlagda resultatet med genomsnitt och standardavvikelser etc.

Enkäten bl.a. frågar om dig om dina medie- och sportvanor och din inställning till dig själv med syftet är att hitta likheter och skillnader mellan datorspel och idrott. Undersökningen är helt anonym och frivillig och om du har lust att hjälpa mig får du gärna gå in på denna länk.

Dock så måste du vara minst 18 år gammal. Om du har frågor kan du mejla mig på lindqvistaxel@hotmail.com.

On
Off

0 kommentarer

  • Vann du Gillette-kit eller hörlurar från JBL?

    Vann du Gillette-kit eller hörlurar från JBL?

    Tävlingarna i septemberutgåvan av BODY gav dels fem deltagare chansen att vinna kit med rakhyvel + gel från Gillette, dels en deltagare bluetooth-hörlurar från JBL. De som drogs som vinnare kommer från Öckerå, Bollebygd och Västerås. Blir det du som får ett paket inom kort?

    Nyheter Redaktionen, 2014-08-26 21:23

  • Ali Komai förgyller Alex & Andreas sista avsnitt

    Ali Komai förgyller Alex & Andreas sista avsnitt

    Alex och Andreas går vidare till nya projekt, och för att avsluta med stil har de valt en favoritgäst: muskelprofessorn och skäggvirtuosen Ali Komai!

    Nyheter Redaktionen, 2014-08-25 22:00

  • Se nu till att nominera någon du tycker bör uppmärksammas!

    Se nu till att nominera någon du tycker bör uppmärksammas!

    Priset Guldhjärtat delas varje år ut till personer och företag som arbetar med hjärtat, för att skapa starkare hjärtan, samt en fungerande kropp. Vem vill du se få pris under Galamiddagen i samband med FitnessFestivalen? Du som har en favorit, börja slipa på motiveringen. Den är direkt avgörande!

    Nyheter Redaktionen, 2014-08-25 09:28

  • Läsarnas egna fototävling firar 30 år!

    Läsarnas egna fototävling firar 30 år!

    BODY Open genomförs i år för det trettionde året i rad! Tävla mot kompisarna, eller mot dig själv. Ta chansen och gör din första tävling – bli publicerad i BODY! Vi plockar fram dina positiva sidor – och vi kommer med konkreta råd.

    Nyheter Redaktionen, 2014-08-24 15:38

  • Veronica bloggar nu på BODY.se

    Veronica bloggar nu på BODY.se

    Veronica Kapica är regerande svensk och nordisk mästarinna i Bikini Fitness. Följ henne i hennes nya blogg på BODY.se för att ta reda på hur hon jobbar vidare på sin vinnande fysik inför höstens satsning. Varmt välkommen, Vevve!

    Nyheter Redaktionen, 2014-08-24 14:29

  • Egna gym ny trend för brittiska sportkedjor

    Egna gym ny trend för brittiska sportkedjor

    De brittiska sportkedjorna JD Sports och Sports Direct utökar sina kärnverksamheter med gym. Hittills har endast ett öppnat men många fler är på gång.

    Nyheter Redaktionen, 2014-08-22 23:31

  • Stark underhållning i SVT:s Atleterna

    Stark underhållning i SVT:s Atleterna

    I SVT:s tävlingsunderhållning "Atleterna" ska 24 idrottare från olika sporter tävla i en tiokamp bestående av grenar som löpning, klättring och simning. Hur bra kommer Christian "Knasen" Eikedal (Athletic Fitness), Deivid Lopes Da Silva (Classic Bodybuilding) och Fredric Liljebjörn (CrossFit) att prestera? På lördag sänds det första av tio starka avsnitt.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-08-22 09:15

  • Stor, större, störst: Fitnessfestivalen

    Stor, större, störst: Fitnessfestivalen

    Inom kort är det 100 dagar tills dörrarna öppnas till ett inferno av aktiviteter på Svenska Mässan i Göteborg under Fitnessfestivalen, som fyller 10 år. Och nu blir större än någonsin.

    Nyheter Redaktionen, 2014-08-20 00:00

  • Sänd in dina bilder till "Fysik på gatan" och bli publicerad i BODY!

    Sänd in dina bilder till "Fysik på gatan" och bli publicerad i BODY!

    BODYs avdelning för notiser och skvaller har kallats Presspytt i snart 30 år. Den tar gärna emot ditt eget bildbidrag under rubriken "Månadens fysik på gatan". Du mailar in en eller flera bilder du är nöjd med till presspytt@body.se, och bifogar uppgifter på dig själv, så publicerar vi sedan läsarbidrag regelbundet.

    Nyheter Redaktionen, 2014-08-19 18:23

  • Bodyfitness- och Bikini Fitness-workshops under hösten

    Bodyfitness- och Bikini Fitness-workshops under hösten

    Ett gäng ytterst erfarna tävlande och coacher kommer att hålla workshops under hösten för de som vill lära sig hantera klackarna på Bodyfitness- och Bikini Fitness-scenen. De orter som får besök är Stockholm i september (inkluderar Women’s Physique-instruktioner), Luleå i oktober och Göteborg i november.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-08-19 12:45

  • Workshops i tyngdlyftning

    Workshops i tyngdlyftning

    Fitnesstorget i Västerås anordnar ett par workshops i tyngdlyftning: "För de som vill förbättra tekniken inom de olympiska lyften ryck och stöt! Vi har ett max antal deltagare på 10 st per workshop. Förkunskaper som krävs: Du bör kunna utföra en ordentlig ryckböj samt ha koll på det allra mest grundläggande i momenten."

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-08-19 11:11

  • En diger samling utmärkta råd!

    En diger samling utmärkta råd!

    Septemberutgåvan av BODY har de bästa styrketräningstipsen, forskning om träning och kost, personporträtt med de som har lyckats, kostråden för mer muskler och mindre fett, skvaller och mycket annat.

    Nyheter Redaktionen, 2014-08-18 12:00

  • Adios! Chefredaktören tackar för sig

    Adios! Chefredaktören tackar för sig

    Tretusen träningspass. Det är ungefär vad jag hunnit med under min tid här på BODY. Och lite till.

    Nyheter Alex Danielsson, 2014-08-18 08:00

  • Tips: Köp dina biljetter till Luciapokalen redan nu!

    Tips: Köp dina biljetter till Luciapokalen redan nu!

    Vårt tips är att du som vill se en eller flera av tävlingarna på Luciapokalen 2014 beställer dina biljetter redan nu. Biljetterna har de senaste fyra åren sålt helt slut, och med två nya grenar (Men’s Physique och Women’s Physique) plus flera nya klasser i både Bikini Fitness och Bodyfitness väntas rekordmånga delta.

    Nyheter Redaktionen, 2014-08-17 16:37