Undersökning för dig som är både datorspelare och gymtränande

Publicerad

Det kom ett mail till redaktionen från Alex, en student som skriver C-uppsats i Psykologi. Han eftersöker personer som delar favoritsysselsättningarna datorspelare och idrottande. Deltagarna får i sin tur det sammanlagda resultatet med genomsnitt och standardavvikelser etc och därmed kanske en bättre kunskap om datorspelare och idrottare.

Jag håller nu på att skriva min C-uppsats i Psykologi på Södertörn och i den så tänkte jag undersöka personer som delar mina favoritsysselsättningar; datorspelare och idrottare. Men för att kunna genomföra min undersökning så behöver jag deltagare, så har du lust att spendera fem-tio minuter så att jag inte behöver göra om min C-uppsats nästa termin?

I gengäld får du kanske en bättre kunskap om datorspelare och idrottare då jag hade tänkt att dela med mig av det sammanlagda resultatet med genomsnitt och standardavvikelser etc.

Enkäten bl.a. frågar om dig om dina medie- och sportvanor och din inställning till dig själv med syftet är att hitta likheter och skillnader mellan datorspel och idrott. Undersökningen är helt anonym och frivillig och om du har lust att hjälpa mig får du gärna gå in på denna länk.

Dock så måste du vara minst 18 år gammal. Om du har frågor kan du mejla mig på lindqvistaxel@hotmail.com.

On
Off

0 kommentarer

  • Osäker på om gymmet är fullt?

    Osäker på om gymmet är fullt?

    Måndagar mellan 17–20 är de flesta gym av tradition smockfulla. Andra tider är det oftast en gissningslek. Med sensorn Density kan en app eller hemsida berätta hur många som är inne på ett gym för tillfället.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-08-02 18:44

  • Arabisk byggerska flyttar utomlands

    Arabisk byggerska flyttar utomlands

    Haifa Al-Musawi kan inte tävla för sitt hemland Bahrain eftersom det både saknas nationella team och tävlingar för kvinnliga kroppsbyggare att delta på.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-08-01 22:40

  • Så förbereder du dig för en maxning

    Så förbereder du dig för en maxning

    Bland de "ungdomssynder" som brukar begås i gymmet är ett frekvent maxande kanske den vanligaste. Det är nämligen viktigt att kunna visa både sig själv och sina kompisar att man gjort mätbara framsteg. När vi blir äldre och till synes visare slutar många av oss med dessa maxlyft. Vi har lärt oss mer om dess nackdelar, och har heller inte samma behov av "ego-lyftande". Men mycket talar för att vi kanske borde ifrågasätta det, för att istället fortsätta med maxlyften.

    Nyheter Redaktionen, 2015-08-01 06:40

  • Sophie Arvebrink – på egna ben

    Sophie Arvebrink – på egna ben

    Sophie Arvebrink är ett fenomen. Det är det mest specifika ord jag kommer på då jag ska beskriva henne. Men på engelska, det språk hon föredrar i sociala medier skulle man nog inte kalla henne ”phenomenon”, man skulle istället säga ”maverick”.

    Nyheter Robert Stasinski, 2015-07-31 10:43

  • The Mountain Europas starkaste man

    The Mountain Europas starkaste man

    26-årige Hafthor Björnsson ("The Mountain" i Game of Thrones) såg till att försvara titeln som Europas Starkaste Man vid tävlingarna i Leeds i juli. Förutom att öka på sitt personbästa i marklyft till 450 kg(!) vann han tre av fem grenar.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-07-31 04:07

  • Arnold is numero uno

    Arnold is numero uno

    Om sanningen ska fram så finns det bara en Arnold som bara är Arnold med hela världen. Här är den löst sammanhängande storyn om en av världens mest fängslande män. Och världens störste kroppsbyggare.

    Nyheter Alex Danielsson, 2015-07-30 12:00

  • Gräsrotsinsamling för Abbaspour

    Gräsrotsinsamling för Abbaspour

    Dennis James har startat en gräsrotsinsamling till förmån för 212-byggaren Baito Abbaspour som har drabbats av vaskulit (där det egna immunförsvaret bidrar till inflammationen i blodkärlen, vilket kan leda till att blodförsörjningen till ett eller flera organ försämras).

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-07-30 10:16

  • Träna tills du kräks!

    Träna tills du kräks!

    Muskeltillväxt är hypertrofi, dvs ökning av muskelfibertjocklek. Hypertrofi är ett av muskelns sätt att anpassa sig till ökad belastning. Optimal hypertrofi är endast möjlig genom att stressa musklerna maximalt.

    Nyheter Redaktionen, 2015-07-30 05:55

  • Morgondagens resultat avgörs i dag

    Morgondagens resultat avgörs i dag

    Att vara en kroppsbyggare eller styrketränande kan för den oinvigde tyckas vara samma sak. Men det är en väsentlig skillnad. Styrketräning behöver inte bedrivas utifrån tanken att skapa en proportionerlig fysik, vilket däremot kroppsbyggning alltid syftar till. För att öka optimalt i muskelstorlek/styrka proportionellt ställs krav på planering.

    Nyheter Redaktionen, 2015-07-29 05:51

  • Arnold och Lou tränade tillsammans

    Arnold och Lou tränade tillsammans

    De bägge kombattanterna från Pumping Iron visar att åldern inte är något hinder för hård träning och skojande mellan seten.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-07-28 20:01

  • Arnold repriserar T2-scen för WWE

    Arnold repriserar T2-scen för WWE

    I en återinspelning av en välkänd Terminator 2-scen spelar en snart 68-årig Arnold (fyller den 30 juli) åter Terminator – de övriga rollerna görs av WWE-wrestlingstjärnor. Allt i reklam inför ett spelsläpp till konsoller.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-07-28 19:32

  • Parkera inte på cykelbanan!

    Parkera inte på cykelbanan!

    Om du parkerar så slarvigt att du står på en cykelbana kan denna strongman komma cyklandes och lyfta bort bilen!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-07-28 13:09

  • 10 snabba tips för inspiration

    10 snabba tips för inspiration

    Här är tio snabba tips du kan använda i din träning – alltifrån målsättning till explosivitet!

    Nyheter Redaktionen, 2015-07-28 11:01

  • Skapa en större framruta och krymp din backspegel

    Skapa en större framruta och krymp din backspegel

    Ibland stannar jag upp på gymmet, tittar mig omkring och reflekterar. Minns då jag för första gången besökte ett gym i början av 70-talet. Det var spännande och något väldigt nytt.

    Nyheter Ove Rytter, 2015-07-27 16:07

  • Bra bålstyrka? Skippa coreträningen!

    Bra bålstyrka? Skippa coreträningen!

    I en tid när bollar börjar bli vanligare än skivstänger på gymmen, när Fågelhunden snart går om böj i popularitet och när folk tror att yogainstruktörer har bättre bålstyrka än styrkelyftare – då är det dags att någon sätter ner den stora byggarfoten. BODY tar fram storsläggan och slår hål på myterna kring en av det här millenniets mest hypade gymflugor: Coreträningen.

    Nyheter Martin Benka-Wallén, 2015-07-26 18:11

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat