Bodybuilder stoppar väsktjuv

Publicerad

"With great power comes great responsibility" brukar det heta. Eller som Astrid Lindgren skrev om Pippi: Den som är väldigt stark måste också vara väldigt snäll. Och det är Henrik Lindh.

När Henrik lunchade ihop med Sid Knutsson vid Hötorget i Stockholm hörde han plötsligt ett skrik.
– Det var en äldre man som skrek, och sedan ser jag en kille komma rusande upp för rulltrappan i full fart med en väska i handen. Så vi rusade upp och jag ryckte tag i killen, berättar Henrik.

Det låter kanske som ett recept på tumult, men ibland kan en 190 cm kroppsbyggare ha en lugnande effekt.
– Ja, det var ju en viss storleksskillnad mellan oss, säger Henrik och skrattar. Jag bände upp armen och han stod sedan snällt och väntade till polisen kom efter en kvart och tog över.

Den äldre mannens fru kunde få tillbaka sin väska, och väsktjuven gripas. Vi på BODY lyfter på våra hattar för den insatsen!

Kroppsbyggaren Henrik Lindh fångade en misstänkt tjuv under lunchen. Foto: Sid Knutsson

Hör Henrik Lindh berätta mer om Classic Bodybuilding i ett avsnitt av BODY Radio från april 2011:

I veckans avsnitt hittar BODY Radio tillbaka till sina byggarrötter. Gästar gör den stekhete Henrik Lindh, som har två rykande färska segrar i bagaget – och nu siktar på en trippel i Oslo. Hör honom berätta om tömning och laddning, kampen för att få benen att se stora ut även som lång, och hur man drar upp en haj på bästa sätt. Allt levererat på ett, för Henrik, sedvanligt sympatiskt sätt från soliga Karlstad.

Niclas Asker stod bakom videodokumentären "Mitt liv som bodybuilder" som släpptes löpande under hösten/vintern 2009. I serien följer tittaren Henriks satsning mot Luciapokalen 2009. Innehållet är inte bara träningspass, utan även livet kring träningen under hans diet. Det blev till slut 10 delar som släpptes varannan vecka. Se avsnitten och följ diskussionen i denna tråd på BODYs forum.

En uppföljaren till tidigare års dokumentärserie är redan släppt:

Följ Team Fitnessgurus Henrik Lindhs resa & diet i tolv delar fram till Battle Of Scandinavia 2012! En ny del publiceras varje vecka med Henriks träning, kost och tankar!

On
Off

5 kommentarer

  • Tryck på knapp, fyll på protein

    Tryck på knapp, fyll på protein

    Dash Button är en plastdosa i storleken av ett tuggummipaket som man som premiumkund kan beställa från Amazon. Man klistrar sedan upp plastdosan på lämpligt ställe, och programmerar den med en app till att beställa en specifik produkt via hemmets Wi-Fi-nätverk.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-09-03 15:36

  • Schysst snabbmat för bra form

    Schysst snabbmat för bra form

    Ärligt, det är rätt gott med en saftig burgare eller en nygräddad, ostdoftande pizza. Men, ärligt igen, denna typ av käk du beställer från snabbmatshaket är tyvärr inte det minsta gynnsam för varken din hälsa, form eller dina muskler. 

    Nyheter Hannah Runsten, 2015-09-02 16:38

  • Bli grov på riktigt!

    Bli grov på riktigt!

    Jag har under årens lopp läst många olika träningsreportage: en del bra, en del dåliga och somliga rena fantasierna. Det jag redovisar här är ett sätt att ta sin träning till nästa nivå – baserat på mina egna erfarenheter från 30 år i järngamet.

    Nyheter Redaktionen, 2015-09-02 07:42

  • Sätt ett lås på chokladburken?

    Sätt ett lås på chokladburken?

    Ett skämt om ett lås för att hindra barnen från att äta upp ett hasselnötspålägg blev till en verklig produkt. I vanliga familjer styr föräldrarna, men hos de som deffar kanske barnen ska ha hand om nyckeln?

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-09-01 13:20

  • Spelfilm i bodybuildingvärlden

    Spelfilm i bodybuildingvärlden

    I den franska filmen “Bodybuilder” sänds en ung man på glid i tillvaron till sin far som han inte sett på ett antal år. Filmen ger en insiktsfull inblick i livet som kroppsbyggare, så två byggartummar upp!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-09-01 12:18

  • Kroppsbyggare blir konstverk

    Kroppsbyggare blir konstverk

    Erik Eriksson heter mannen som tecknar som en gud och BODY har fått möjligheten att ta del av både hans konstverk och en pratstund.

    Nyheter Linnea Enstedt, 2015-08-31 17:20

  • Putin bjöd in press till pass

    Putin bjöd in press till pass

    Den statsägda ryska nyhetsbyrån Tass bjöds i söndags morse in till ett gympass med president Vladimir Putin och premiärminister Dmitry Medvedev, samt efterföljande grillning, i Putins sommarbostad Bocharov Ruchei i Sotji (där vinter-OS hölls 2014).

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-08-31 13:22

  • Funktionell träning: Dyall & Stasinski

    Funktionell träning: Dyall & Stasinski

    Tillsammans med Robert Stansinski har mångsysslande Karl Dyall skrivit en bok om en mångsidig och trendig träningsform. De har tillsammans besökt morgonsofforna i TV4 och SVT och demonstrerat funktionell träning.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-08-28 12:00

  • Mats Kardell på TV4 Nyhetsmorgon

    Mats Kardell på TV4 Nyhetsmorgon

    Mats Kardell tog silver på bodybuilding-VM 1988 och gjorde därefter åtta tävlingar som proffs. Efter karriären gick han ner sig i ett gravt missbruk. I Nyhetsmorgon i morse berättade han kort om sin livhistoria.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-08-28 10:21

  • 100 MKR till tonfisk på burk-kunder

    100 MKR till tonfisk på burk-kunder

    En gruppstämning mot företaget StarKist som säljer tonfisk på burk anklagade dem för att snåla på den avrunna vikten tonfisk med ett antal gram per burk.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-08-27 04:18

  • Vinn plats på kostutbildning

    Vinn plats på kostutbildning

    5–6 september håller näringsfysiologerna John Gröntvedt och Emanuel Widmark en kostutbildning på Wenngarn Sportcenter i Sigtuna. Du kan nu vinna en plats till denna fullspäckade helg genom att visa dina kunskaper!

    Nyheter Redaktionen, 2015-08-26 15:36

  • Sveriges Starkaste Män ska utses

    Sveriges Starkaste Män ska utses

    Nyss avgjordes Sveriges Starkaste Man-finalen i öppna klassen. På lördag avhålls finalerna i -90 kg (Sverigedebut! Umeå) och -105 kg (Sundsvall). Kommer favoriterna att hålla för trycket i de rekordstarka startfälten?

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-08-26 11:35

  • Träningsmetoden för extra tillväxt?

    Träningsmetoden för extra tillväxt?

    FST-7 är en träningsmetod eller träningsmodell framtagen av amerikanen Hany Rambod som är mest känd för att vara tävlingscoach till Phil Heath och tidigare även coach till Jay Cutler. Själva beteckningen FST-7 står för två olika saker: Bokstäverna är en förkortning på Fascia Stretch Training, och sjuan är antalet set som du utför i en övning. 

    Nyheter Jacob Gudiol, 2015-08-26 02:08

  • Lär dig chins och dips av den bäste

    Lär dig chins och dips av den bäste

    Du är en masochist! Jag ser nog hur du börjar skruva på dig där i stolen, men det är ingen idé att du försöker dölja det! Du är åtminstone i gott sällskap. För i varje träningsnörd bor det en liten självplågare. Det finns en märklig njutning i att utsätta kroppen för saker den egentligen inte riktigt vill. 

    Nyheter Andreas Guiance, 2015-08-25 02:37

  • Brutal bänkpress: de bästa knepen!

    Brutal bänkpress: de bästa knepen!

    Finländaren Freddi Smulter lyfter tyngst både med eller utan utrustning. Häng med när han förklarar hur man tränar för att bli världens starkaste bänkpressare!

    Nyheter Redaktionen, 2015-08-24 13:49

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat