Bodybuilder stoppar väsktjuv

Publicerad

"With great power comes great responsibility" brukar det heta. Eller som Astrid Lindgren skrev om Pippi: Den som är väldigt stark måste också vara väldigt snäll. Och det är Henrik Lindh.

När Henrik lunchade ihop med Sid Knutsson vid Hötorget i Stockholm hörde han plötsligt ett skrik.
– Det var en äldre man som skrek, och sedan ser jag en kille komma rusande upp för rulltrappan i full fart med en väska i handen. Så vi rusade upp och jag ryckte tag i killen, berättar Henrik.

Det låter kanske som ett recept på tumult, men ibland kan en 190 cm kroppsbyggare ha en lugnande effekt.
– Ja, det var ju en viss storleksskillnad mellan oss, säger Henrik och skrattar. Jag bände upp armen och han stod sedan snällt och väntade till polisen kom efter en kvart och tog över.

Den äldre mannens fru kunde få tillbaka sin väska, och väsktjuven gripas. Vi på BODY lyfter på våra hattar för den insatsen!

Kroppsbyggaren Henrik Lindh fångade en misstänkt tjuv under lunchen. Foto: Sid Knutsson

Hör Henrik Lindh berätta mer om Classic Bodybuilding i ett avsnitt av BODY Radio från april 2011:

I veckans avsnitt hittar BODY Radio tillbaka till sina byggarrötter. Gästar gör den stekhete Henrik Lindh, som har två rykande färska segrar i bagaget – och nu siktar på en trippel i Oslo. Hör honom berätta om tömning och laddning, kampen för att få benen att se stora ut även som lång, och hur man drar upp en haj på bästa sätt. Allt levererat på ett, för Henrik, sedvanligt sympatiskt sätt från soliga Karlstad.

Niclas Asker stod bakom videodokumentären "Mitt liv som bodybuilder" som släpptes löpande under hösten/vintern 2009. I serien följer tittaren Henriks satsning mot Luciapokalen 2009. Innehållet är inte bara träningspass, utan även livet kring träningen under hans diet. Det blev till slut 10 delar som släpptes varannan vecka. Se avsnitten och följ diskussionen i denna tråd på BODYs forum.

En uppföljaren till tidigare års dokumentärserie är redan släppt:

Följ Team Fitnessgurus Henrik Lindhs resa & diet i tolv delar fram till Battle Of Scandinavia 2012! En ny del publiceras varje vecka med Henriks träning, kost och tankar!

On
Off

5 kommentarer

  • Arnold tillbaks även i "Terminator 6"!

    Arnold tillbaks även i "Terminator 6"!

    Sajten The Arnold Fans fick vid ett möte med Schwarzenegger i Budapest en exklusiv nyhet. Trots att Terminator: Genisys ännu inte haft premiär är en uppföljare på ingång, och Arnold är på!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-02-27 13:31

  • Trippla omslag för Ahmad Ahmad

    Trippla omslag för Ahmad Ahmad

    Under en vecka i februari har IFBB-proffset Ahmad Ahmad prytt inte mindre än tre omslag på muskeltidningar runtom i världen: Tjeckien, Polen och USA!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-02-26 12:58

  • Träning som yrke allt mer populärt

    Träning som yrke allt mer populärt

    Personlig tränare är ett yrke som blir allt mer populärt. Och nog kan det kännas som en dröm att få arbeta med det roligaste som finns: träning! Vi tar oss en titt på vad som krävs för att bli en framgångsrik tränare.

    Nyheter Redaktionen, 2015-02-25 09:54

  • 8 kostmyter du bör glömma

    8 kostmyter du bör glömma

    Dagens stora informationsflöde kring kost är positivt, men det gör även att feltolkningar uppstår. Dessa blir ofta seglivade och kan i efterhand lätt framstå som sanningar. Vi avlivar härmed några av de vanligaste myterna!

    Nyheter Daniel Larsson, 2015-02-24 13:30

  • Styrkebyggaren är det nya idealet

    Styrkebyggaren är det nya idealet

    Vart tog de bröst & biceps-tränande vägen? Varifrån kommer plötsligt alla sumolyftande gymtränande med bälten, böjskor, knäskydd och en påstådd preferens för bendagar? I denna Bro Science-video förklaras det nya idealet!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-02-24 11:46

  • John Pasanen till Strongman-VM

    John Pasanen till Strongman-VM

    Förutom Espenkrona deltar även den fyrtio kilo lättare John Pasanen på amatör-VM för strongmen. John har vunnit Sveriges Starkaste Man -105 kg fyra gånger. Läs mer om och lyssna till en intervju med honom!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-02-20 16:57

  • Varför inte ett utegym i trädgården?

    Varför inte ett utegym i trädgården?

    I vår lanseras en träningsställning för trädgården, som rymmer två personer som tränar samtidigt. Övningsutbudet inkluderar kroppsvikt, elastiska band, slingträning (TRX) samt skivstång...

    Nyheter Martin Willners, 2015-02-20 15:42

  • Platsannons: Dcore söker medarbetare

    Platsannons: Dcore söker medarbetare

    Dcore, verksamt inom sportmode, skriver: "Älskar du träning och vill jobba med likasinnade? Som Kvalitets- och Produktionsansvarig kommer du att utveckla och driva Dcores arbete med att kvalitetssäkra produktionerna. Vi söker dig som är villig att arbeta i ett högt tempo där snabba förändringar hör till vardagen".

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-02-20 14:17

  • Espenkrona till Strongman-VM i USA!

    Espenkrona till Strongman-VM i USA!

    Under Arnold Sports Festival i Columbus, Ohio genomförs många tävlingar. En av dem är amatör-VM för strongmen, segraren erbjuds att delta på kommande års Arnold Strongman Classic. I år har Johan Espenkrona, den strongman du ser i nya BODY, kvalat!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-02-19 14:01

  • Nu startar BODYs stora tävlingsguide

    Nu startar BODYs stora tävlingsguide

    I en fyrdelad serie går vi igenom hur man genomför en tävlingssatsning steg för steg, från start till mål. Artikelserien startar i BODYs marsutgåva. Det och styrketräningstips, recept, forskning, kostråd, skvaller och mycket annat, i butik på torsdag. Provpåse med BCAA i colasmak medföljer!

    Nyheter Redaktionen, 2015-02-18 19:00

  • Tammerpokalen 2015 får nytt datum

    Tammerpokalen 2015 får nytt datum

    Anders Graneheim meddelar att nybörjartävlingen Tammerpokalen (och lägret Tammer Training Camp) behöver senareläggas en vecka. SM-veckan Sommar arrangeras nämligen i Sundsvall i år, vilket leder till brist på lediga hotellrum för tävlande och åskådare det tidigare påtänkta datumet.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-02-18 13:11

  • Segra eller dö?

    Segra eller dö?

    Vinnarskalle, vad betyder det egentligen? frågar en av redaktionsmedlemmarna och jag skruvar plötsligt på mig. Ja, jag borde väl veta det, tänker jag, eftersom jag alltid tänkt att jag är en verklig vinnarskalle. Jag menar, komma tvåa eller trea är inget jag går i gång på men samtidigt, när sjutton var det jag stod överst på en prispall senast med en gyllene medaljong runt halsen? Tidiga tonåren?

    Nyheter Robert Stasinski, 2015-02-18 09:00

  • Sveriges Starkaste Dräng avgjord

    Sveriges Starkaste Dräng avgjord

    Sveriges Starkaste Dräng arrangerades i helgen på Malmömässan. Tävlingsledaren Sebastian Davidsson, känd från Bonde söker fru, är själv flerfaldig segrare. Årets totalsegrare vann inte bara tävlingen utan även alla fem delmoment!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-02-15 14:03

  • Magnus Samuelsson åter på SVT

    Magnus Samuelsson åter på SVT

    Magnus Samuelsson, Världens Starkaste Man 1998, är tillbaka i rollen som polisen Gunnar Nyberg i tv-serien om A-gruppen, Rikskriminalens specialenhet för våldsbrott av internationell art. Start 21.00 i kväll i SVT1 och SVT Play.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-02-15 12:45

  • Tävla om rakapparat från Braun!

    Tävla om rakapparat från Braun!

    Nyheter Redaktionen, 2015-02-13 15:41

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat