Bodybuilder stoppar väsktjuv

Publicerad

"With great power comes great responsibility" brukar det heta. Eller som Astrid Lindgren skrev om Pippi: Den som är väldigt stark måste också vara väldigt snäll. Och det är Henrik Lindh.

När Henrik lunchade ihop med Sid Knutsson vid Hötorget i Stockholm hörde han plötsligt ett skrik.
– Det var en äldre man som skrek, och sedan ser jag en kille komma rusande upp för rulltrappan i full fart med en väska i handen. Så vi rusade upp och jag ryckte tag i killen, berättar Henrik.

Det låter kanske som ett recept på tumult, men ibland kan en 190 cm kroppsbyggare ha en lugnande effekt.
– Ja, det var ju en viss storleksskillnad mellan oss, säger Henrik och skrattar. Jag bände upp armen och han stod sedan snällt och väntade till polisen kom efter en kvart och tog över.

Den äldre mannens fru kunde få tillbaka sin väska, och väsktjuven gripas. Vi på BODY lyfter på våra hattar för den insatsen!

Kroppsbyggaren Henrik Lindh fångade en misstänkt tjuv under lunchen. Foto: Sid Knutsson

Hör Henrik Lindh berätta mer om Classic Bodybuilding i ett avsnitt av BODY Radio från april 2011:

I veckans avsnitt hittar BODY Radio tillbaka till sina byggarrötter. Gästar gör den stekhete Henrik Lindh, som har två rykande färska segrar i bagaget – och nu siktar på en trippel i Oslo. Hör honom berätta om tömning och laddning, kampen för att få benen att se stora ut även som lång, och hur man drar upp en haj på bästa sätt. Allt levererat på ett, för Henrik, sedvanligt sympatiskt sätt från soliga Karlstad.

Niclas Asker stod bakom videodokumentären "Mitt liv som bodybuilder" som släpptes löpande under hösten/vintern 2009. I serien följer tittaren Henriks satsning mot Luciapokalen 2009. Innehållet är inte bara träningspass, utan även livet kring träningen under hans diet. Det blev till slut 10 delar som släpptes varannan vecka. Se avsnitten och följ diskussionen i denna tråd på BODYs forum.

En uppföljaren till tidigare års dokumentärserie är redan släppt:

Följ Team Fitnessgurus Henrik Lindhs resa & diet i tolv delar fram till Battle Of Scandinavia 2012! En ny del publiceras varje vecka med Henriks träning, kost och tankar!

On
Off

5 kommentarer

  • Summer Tour landar i Malmö och Göteborg

    Summer Tour landar i Malmö och Göteborg

    Gymgrossisten Summer Tour är en ny företeelse för 2014, den mobila livsstilsfestivalen har redan avverkat Stockholm och Örebro i sommarhettan. 9 augusti är det Malmös tur, och helgen efter det avslutas det hela i Göteborg. Förutom utställning med erbjudanden på tillskott kan man mingla med muskelprofiler, se på framträdanden och delta i någon av de många tävlingar som arrangeras.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-07-29 23:09

  • Vinn en årsförbrukning sill!

    Vinn en årsförbrukning sill!

    Nu på lördag gör en populär fitnesstävling sin retur efter tre års dvala – det är då nämligen åter dags för Fitness4Fun i Havsbadsparken i Lysekil! De fyra grenarna man tävlar i är chins, dips, hinderbana och så klart silltunnebärning.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-07-28 05:29

  • Fyll på den osårbara känslan!

    Fyll på den osårbara känslan!

    Augustiutgåvan av BODY har de bästa styrketräningstipsen, forskning om träning och kost, personporträtt med de som har lyckats, kostråden för mer muskler och mindre fett, skvaller och mycket annat.

    Nyheter Redaktionen, 2014-07-22 05:30

  • Blir DU vår nästa omslagsmodell?

    Blir DU vår nästa omslagsmodell?

    Nu har du chansen att hamna på omslaget till Sveriges bästa träningstidning! Var med och tävla om att pryda omslaget till januariutgåvan av BODY.

    Nyheter Redaktionen, 2014-07-22 05:12

  • Sommarsmyg

    Sommarsmyg

    Är man ledig ska man vara ledig. Rätt enkelt egentligen, där andemeningen är att man ska vara antingen eller. Och för många är det också förhållandevis enkelt att få till. Man liksom streckar fyra veckor i kalendern efter midsommar, stänger av skallen och går hem.

    Nyheter Alex Danielsson, 2014-07-22 05:00

  • Tammerpokalen – Sveriges enda fysiktävling norr om Dalälven

    Tammerpokalen – Sveriges enda fysiktävling norr om Dalälven

    Den 10-13 juli är det dags igen för succélägret från somrarna 2008-2013. Träningslägret som är av en avslappnad karaktär avhålls på Lödgö Herrgård i naturskön miljö strax norr om Sundsvall. I samband med denna helg avhålls också den sjätte upplagan av nybörjartävlingen Tammerpokalen i Sundsvall lördagen den 12 juli!

    Nyheter Redaktionen, 2014-07-07 08:00

  • Den perfekta kroppen – en filmtrilogi

    Den perfekta kroppen – en filmtrilogi

    Göteborgsparet Hanna och Renzo Aneröd startade 2010 filmprojektet ”Den perfekta kroppen”. Det handlar om att producera en trilogi, där delarna ”Mirakelkvinnan” handlar om löparen och body fitness-atleten Åsa Hällstorp, ”För stor för världen” har kroppsbyggaren Irene Andersen i fokus, och ”Den odödliga” centreras kring fitnessprofilen och tränaren Daniel Emgard.

    Nyheter Redaktionen, 2014-07-04 14:39

  • Vann du träningsoutfit från MAGNE?

    Vann du träningsoutfit från MAGNE?

    Tävlingen i juniutgåvan av BODY gav fyra deltagare chansen att vinna träningsoutfit bestående av ett par shorts och ett linne från MAGNE. De som drogs som vinnare kommer från Mockfjärd, Stockholm, Västerås och Knislinge. Blir det du som får ett paket inom kort?

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-07-03 21:04

  • Den indiska byn där alla styrketränar

    Den indiska byn där alla styrketränar

    I Indien kan man tjäna mer som dörrvakt än som bonde – i en liten by har man därför bytt ut det traditionella jordbruket mot träning. 90 % av familjerna försörjs nu av vaktarbetet i huvudstaden. Nästan alla byns pojkar brottas från tidig ålder, för att sedan introduceras till styrketräning när de blir äldre.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-06-25 14:00

  • Stå inte i vassen i sommar!

    Stå inte i vassen i sommar!

    Juliutgåvan av BODY har de bästa styrketräningstipsen, forskning om träning och kost, personporträtt med de som har lyckats, kostråden för mer muskler och mindre fett, skvaller och mycket annat. Prenumeranterna har fått den. Nu på tisdag finns den i en butik nära dig.

    Nyheter Redaktionen, 2014-06-23 23:00

  • Töm spyhinken

    Töm spyhinken

    All out. Hela vägen. Ta inga fångar. Med träning är det ofta som med livet i stort. Om mycket är bra så måste ännu mer vara ännu bättre. Och vi som verkligen vill utvecklas och bli bättre verkar ha extra svårt med måttligheten.

    Nyheter Alex Danielsson, 2014-06-23 06:00

  • Resultat & rapporter Alströmertrofén

    Resultat & rapporter Alströmertrofén

    I den sjunde upplagan av nybörjartävlingen gick overalltitlarna i de CBB/BB-klasserna till Anton Jakobsson (Juniorer) och Dan Windisch (Seniorer). Övriga overallsegrare: Anna Norberg (Bodyfitness), Linn Stenman (Bikini Fitness) och Suwe Sayavong (Men’s Physique).

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-06-21 21:11

  • BODY Magazine söker Chefredaktör

    BODY Magazine söker Chefredaktör

    Nyheter Redaktionen, 2014-06-18 18:00

  • 165+ tävlande på Alströmertrofén!

    165+ tävlande på Alströmertrofén!

    Nybörjartävlingen Alströmertrofen avgörs på lördag i Alingsås. Bland de 165+ tävlande (sjuttio fler deltagare än förra året!) i Classic Bodybuilding, Women’s Physique och Bodyfitness samt nytillskotten Men’s Physique samt Bikini Fitness finns sannolikt några av morgondagen stjärnor: Kom och heja på dem!

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-06-09 23:06

  • Dags för final i Gladiatorerna!

    Dags för final i Gladiatorerna!

    I kväll är det dags för utmanarna att göra upp en sista gång. Ära, berömmelse OCH en kvarts miljon står på spel: Besnik Shala vs Konstantin Avramidis – Elin Strömblad vs Marika Ögren. Flera har kapat många hinderbanesekunder från grundomgång till semifinal. Blir det rekordtider i deras tredje försök?

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-06-07 12:00

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat