Arnold Sports Festival arrangeras i helgen – se tävlingarna live eller som repriser!

Arnold Sports Festival arrangeras i helgen – se tävlingarna live eller som repriser!

Publicerad

De mest hängivna kommer att sitta uppe sent (eller kliva upp tidigt) och kolla på proffstävlingar live i helgen. Arnold Classic, Ms, Figure, Fitness och Bikini International plus finalen av Arnold Strongman Classic webcastas som vanligt av bodybuilding.com. Häng med!

Bodybuilding.com livesänder herrtävlingarna med expertkommentatorerna Dan Solomon samt Bob Cicherillo. Damernas events kommenteras och analyseras av IFBB-proffsen Tabitha Klausen-Leandri (Bikini) och Brooke Erickson (Figure). Dessutom kan de som inte kunde se livesändningarna se repriser av sändningarna någon timme efter att tävlingarna är avgjorda. Läs mer på samlingssidan om Arnold Sports Festival hos bodybuilding.com.

Sex timmars tidsskillnad mellan Sverige och Columbus, Ohio gör att de svenska tiderna blir (räkna med en hel del reklam före varje sändningsomgång, somehow the webcast bills gotta be paid...):

  • Sändningen från damernas bodybuilding, fitness & figure-finaler börjar 00:30 lördag 3 mars
  • Sändningen från herrarnas samt bikinidamernas förbedömning börjar kring 20:00 lördag 3 mars
  • Sändningen från herrarnas och bikinidamernas finaler börjar 00:30 söndag 4 mars (inkluderar även Arnold Strongman Classic-finalen)

 
Marcus Hirvonen, Stefan Jamroz och Peppe Nilsson är även på plats i Columbus, Ohio inbjudna för att tävla i bänkpress. Sändningar från NAPF Titan Support Systems Pro Bench Press Bash Championships kan ses via ustream på söndag mellan 14-18 svensk tid. Läs rapporter från de tävlande på Kolozzeum.com. Styrkelyftförbundet rapporterar: "Marcus Hirvonen knep silvret med 315 kg och Stefan Jamroz bronset med 302,5 kg. Peppe Nilsson slutade femma med 275 kg."

MAXstyrka.se har rapporterat inför, under och efter Arnold Strongman Classic 2012.

Resultat Arnold Classic 2012
3 mars, Columbus, Ohio

1. Branch Warren, USA – 10
2. Dennis Wolf, Tyskland – 20
3. Evan Centopani, USA – 27
4. Ben Pakulski, Kanada – 43
5. Dexter Jackson, USA – 45
6. Lionel Beyeke, Frankrike – 61
7. Brandon Curry, USA – 61
8. Shawn Rhoden, USA – 83
9. Michael Kefalianos, Australien – 85
10. Eduardo Correa, Brasilien – 105
11. Fouad Abiad, Kanada – 107
12. Ben White, USA – 115
13. Gustavo Badell, USA – 123
14. Matthias Botthof, Tyskland – 135

Branch Warren vann även priserna för Bästa Posör, Most Muscular samt webbomröstningen Fan's Choice.

Resultat Ms. Bikini International 2012
3 mars, Columbus, Ohio

1. Sonia Gonzales, USA – 10
2. India Paulino, USA – 11
3. Nicole Nagrani, USA – 12
4. Jaime Baird, USA – 22
5. Nathalia Melo, USA – 23
6. Juliana Daniell, USA – 30
7. Diana Graham, USA – 37
8. Jessica Paxson, USA – 40
9. Candyce Graham, USA – 41
10. Monique Ricardo, USA – 50
11. Natalie Pennington, USA – 55
12. Jennifer Andrews, USA – 66
12. Lexi Kaufman, USA – 66
14. Christina Vargas, USA – 68
15. Tianna Ta, USA – 75
16. Abigail Burrows, USA – 75
16. Jessica Jessie, USA – 80

Resultat Ms. International 2012
2 mars, Columbus, Ohio

1. Yaxeni Oriquen, USA – 10
2. Debi Laszewski, USA – 20
3. Alina Popa, Rumänien – 33
4. Cathy LeFrancois, Kanada – 36
5. Kim Buck, USA – 62
6. Brigita Brezovac, Slovenien – 66
7. Alevtina Goroshinskaya, Ryssland – 68
8. Maria Rita Bello, Argentina – 70
9. Kim Perez, USA – 92
10. Monique Jones, USA – 105
11. Zoa Linsey, Kanada – 112
12. Maria Segura, Mexiko – 121
13. Tina Chandler, USA – 123
14. Geraldine Morgan, USA – 130

Resultat Figure International 2012
2 mars, Columbus, Ohio

1. Nicole Wilkins, USA – 5
2. Erin Stern, USA – 11
3. Candice Keene, USA – 16
4. Ava Cowan, USA – 17
5. Heather Dees, USA – 26
6. Teresa Anthony, USA – 31
7. Larissa Reis, Brasilien – 36
8. Cheryl Brown, USA – 39
9. Gennifer Strobo, USA – 45
10. Krissy Chin, USA – 49
11. Jelena Abbou, USA – 55
12. Latisha Wilder, USA – 58
13. Sue Knott, USA – 69
14. Raquel Hernandez, Spanien – 71
15. Gloria Tarpley, USA – 74
16. Alicia Harris, USA – 76

Resultat Fitness International 2012
2 mars, Columbus, Ohio

1. Adela Garcia, USA – 15
2. Camala Rodriguez, USA – 36
3. Oksana Grishina, Ryssland – 51
4. Bethany Cisternino, USA – 61
5. Tanji Johnson, USA – 71
6. Myriam Capes, Kanada – 94
7. Kizzy Vaines, Storbritannien – 102
8. Tina Durkin, USA – 104
9. Danielle Ruban, Kanada – 146
10. Jodi Boam, Kanada – 153
11. Julie Palmer, USA – 154
12. Regiane Da Silva, Tyskland – 159
13. Kayde Puckett, USA – 201
14. Allison Ethier, Kanada – 212
15. Sheri Vucick, USA – 213
16. Diana Monteiro, Brasilien – 220

On
Off

0 kommentarer

  • Tinas träningspass med Samuelsson

    Tinas träningspass med Samuelsson

    En repris av TV4:s matprogram "Tina på besök" har i dagarna tagits bort från sajten efter kritik. Reprisen av Tinas besök hos Magnus Samuelsson finns dock fortfarande kvar, inklusive ett webbexklusivt träningspass.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-03-04 18:49

  • Kan någon slå Dexter?

    Kan någon slå Dexter?

    Redaktionens tips är att fyrtiofemåriga Dexter Jackson tar hem Arnold Classic i helgen. Han skulle därmed bli femfaldig segrare och innehavare av rekordmånga titlar (före Flex Wheeler som har fyra)!

    Nyheter Redaktionen, 2015-03-04 13:02

  • Om träningshetsens baksida i P1

    I dagens avsnitt av Kropp & Själ, P1:s program om hälsa, vetenskap och psykologi, tog man upp frågan om "hur bra är hård styrketräning och långlöpning är för oss i långa loppet"?

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-03-03 13:23

  • Årets första proffstävlingar livesänds!

    Årets första proffstävlingar livesänds!

    Muskelfans kan i helgen se årets första stora proffstävlingar live. Arnold Classic, herrarnas 212-klass samt Fitness, Figure och Bikini International, plus Arnold Strongman Classic webcastas som vanligt av bodybuilding.com. Nytt för i år är att även Arnold Amateur syns i livesändningen!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-03-03 11:15

  • De 5 bästa kosttillskotten för resultat

    De 5 bästa kosttillskotten för resultat

    Det finns en mängd olika kosttillskott som sägs göra under för dina träningsresultat, men det är få av dessa som har bevisad effekt. Vi tittar närmare fem av de bästa och hur du använder dem.

    Nyheter Anki Sundin, 2015-03-02 10:06

  • Arnold tillbaks även i "Terminator 6"!

    Arnold tillbaks även i "Terminator 6"!

    Sajten The Arnold Fans fick vid ett möte med Schwarzenegger i Budapest en exklusiv nyhet. Trots att Terminator: Genisys ännu inte haft premiär är en uppföljare på ingång, och Arnold är på!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-02-27 13:31

  • Trippla omslag för Ahmad Ahmad

    Trippla omslag för Ahmad Ahmad

    Under en vecka i februari har IFBB-proffset Ahmad Ahmad prytt inte mindre än tre omslag på muskeltidningar runtom i världen: Tjeckien, Polen och USA!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-02-26 12:58

  • Träning som yrke allt mer populärt

    Träning som yrke allt mer populärt

    Personlig tränare är ett yrke som blir allt mer populärt. Och nog kan det kännas som en dröm att få arbeta med det roligaste som finns: träning! Vi tar oss en titt på vad som krävs för att bli en framgångsrik tränare.

    Nyheter Redaktionen, 2015-02-25 09:54

  • 8 kostmyter du bör glömma

    8 kostmyter du bör glömma

    Dagens stora informationsflöde kring kost är positivt, men det gör även att feltolkningar uppstår. Dessa blir ofta seglivade och kan i efterhand lätt framstå som sanningar. Vi avlivar härmed några av de vanligaste myterna!

    Nyheter Daniel Larsson, 2015-02-24 13:30

  • Styrkebyggaren är det nya idealet

    Styrkebyggaren är det nya idealet

    Vart tog de bröst & biceps-tränande vägen? Varifrån kommer plötsligt alla sumolyftande gymtränande med bälten, böjskor, knäskydd och en påstådd preferens för bendagar? I denna Bro Science-video förklaras det nya idealet!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-02-24 11:46

  • John Pasanen till Strongman-VM

    John Pasanen till Strongman-VM

    Förutom Espenkrona deltar även den fyrtio kilo lättare John Pasanen på amatör-VM för strongmen. John har vunnit Sveriges Starkaste Man -105 kg fyra gånger. Läs mer om och lyssna till en intervju med honom!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-02-20 16:57

  • Varför inte ett utegym i trädgården?

    Varför inte ett utegym i trädgården?

    I vår lanseras en träningsställning för trädgården, som rymmer två personer som tränar samtidigt. Övningsutbudet inkluderar kroppsvikt, elastiska band, slingträning (TRX) samt skivstång...

    Nyheter Martin Willners, 2015-02-20 15:42

  • Platsannons: Dcore söker medarbetare

    Platsannons: Dcore söker medarbetare

    Dcore, verksamt inom sportmode, skriver: "Älskar du träning och vill jobba med likasinnade? Som Kvalitets- och Produktionsansvarig kommer du att utveckla och driva Dcores arbete med att kvalitetssäkra produktionerna. Vi söker dig som är villig att arbeta i ett högt tempo där snabba förändringar hör till vardagen".

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-02-20 14:17

  • Espenkrona till Strongman-VM i USA!

    Espenkrona till Strongman-VM i USA!

    Under Arnold Sports Festival i Columbus, Ohio genomförs många tävlingar. En av dem är amatör-VM för strongmen, segraren erbjuds att delta på kommande års Arnold Strongman Classic. I år har Johan Espenkrona, den strongman du ser i nya BODY, kvalat!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-02-19 14:01

  • Nu startar BODYs stora tävlingsguide

    Nu startar BODYs stora tävlingsguide

    I en fyrdelad serie går vi igenom hur man genomför en tävlingssatsning steg för steg, från start till mål. Artikelserien startar i BODYs marsutgåva. Det och styrketräningstips, recept, forskning, kostråd, skvaller och mycket annat, i butik på torsdag. Provpåse med BCAA i colasmak medföljer!

    Nyheter Redaktionen, 2015-02-18 19:00

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat