Arnold Sports Festival arrangeras i helgen – se tävlingarna live eller som repriser!

Arnold Sports Festival arrangeras i helgen – se tävlingarna live eller som repriser!

Publicerad

De mest hängivna kommer att sitta uppe sent (eller kliva upp tidigt) och kolla på proffstävlingar live i helgen. Arnold Classic, Ms, Figure, Fitness och Bikini International plus finalen av Arnold Strongman Classic webcastas som vanligt av bodybuilding.com. Häng med!

Bodybuilding.com livesänder herrtävlingarna med expertkommentatorerna Dan Solomon samt Bob Cicherillo. Damernas events kommenteras och analyseras av IFBB-proffsen Tabitha Klausen-Leandri (Bikini) och Brooke Erickson (Figure). Dessutom kan de som inte kunde se livesändningarna se repriser av sändningarna någon timme efter att tävlingarna är avgjorda. Läs mer på samlingssidan om Arnold Sports Festival hos bodybuilding.com.

Sex timmars tidsskillnad mellan Sverige och Columbus, Ohio gör att de svenska tiderna blir (räkna med en hel del reklam före varje sändningsomgång, somehow the webcast bills gotta be paid...):

  • Sändningen från damernas bodybuilding, fitness & figure-finaler börjar 00:30 lördag 3 mars
  • Sändningen från herrarnas samt bikinidamernas förbedömning börjar kring 20:00 lördag 3 mars
  • Sändningen från herrarnas och bikinidamernas finaler börjar 00:30 söndag 4 mars (inkluderar även Arnold Strongman Classic-finalen)

 
Marcus Hirvonen, Stefan Jamroz och Peppe Nilsson är även på plats i Columbus, Ohio inbjudna för att tävla i bänkpress. Sändningar från NAPF Titan Support Systems Pro Bench Press Bash Championships kan ses via ustream på söndag mellan 14-18 svensk tid. Läs rapporter från de tävlande på Kolozzeum.com. Styrkelyftförbundet rapporterar: "Marcus Hirvonen knep silvret med 315 kg och Stefan Jamroz bronset med 302,5 kg. Peppe Nilsson slutade femma med 275 kg."

MAXstyrka.se har rapporterat inför, under och efter Arnold Strongman Classic 2012.

Resultat Arnold Classic 2012
3 mars, Columbus, Ohio

1. Branch Warren, USA – 10
2. Dennis Wolf, Tyskland – 20
3. Evan Centopani, USA – 27
4. Ben Pakulski, Kanada – 43
5. Dexter Jackson, USA – 45
6. Lionel Beyeke, Frankrike – 61
7. Brandon Curry, USA – 61
8. Shawn Rhoden, USA – 83
9. Michael Kefalianos, Australien – 85
10. Eduardo Correa, Brasilien – 105
11. Fouad Abiad, Kanada – 107
12. Ben White, USA – 115
13. Gustavo Badell, USA – 123
14. Matthias Botthof, Tyskland – 135

Branch Warren vann även priserna för Bästa Posör, Most Muscular samt webbomröstningen Fan's Choice.

Resultat Ms. Bikini International 2012
3 mars, Columbus, Ohio

1. Sonia Gonzales, USA – 10
2. India Paulino, USA – 11
3. Nicole Nagrani, USA – 12
4. Jaime Baird, USA – 22
5. Nathalia Melo, USA – 23
6. Juliana Daniell, USA – 30
7. Diana Graham, USA – 37
8. Jessica Paxson, USA – 40
9. Candyce Graham, USA – 41
10. Monique Ricardo, USA – 50
11. Natalie Pennington, USA – 55
12. Jennifer Andrews, USA – 66
12. Lexi Kaufman, USA – 66
14. Christina Vargas, USA – 68
15. Tianna Ta, USA – 75
16. Abigail Burrows, USA – 75
16. Jessica Jessie, USA – 80

Resultat Ms. International 2012
2 mars, Columbus, Ohio

1. Yaxeni Oriquen, USA – 10
2. Debi Laszewski, USA – 20
3. Alina Popa, Rumänien – 33
4. Cathy LeFrancois, Kanada – 36
5. Kim Buck, USA – 62
6. Brigita Brezovac, Slovenien – 66
7. Alevtina Goroshinskaya, Ryssland – 68
8. Maria Rita Bello, Argentina – 70
9. Kim Perez, USA – 92
10. Monique Jones, USA – 105
11. Zoa Linsey, Kanada – 112
12. Maria Segura, Mexiko – 121
13. Tina Chandler, USA – 123
14. Geraldine Morgan, USA – 130

Resultat Figure International 2012
2 mars, Columbus, Ohio

1. Nicole Wilkins, USA – 5
2. Erin Stern, USA – 11
3. Candice Keene, USA – 16
4. Ava Cowan, USA – 17
5. Heather Dees, USA – 26
6. Teresa Anthony, USA – 31
7. Larissa Reis, Brasilien – 36
8. Cheryl Brown, USA – 39
9. Gennifer Strobo, USA – 45
10. Krissy Chin, USA – 49
11. Jelena Abbou, USA – 55
12. Latisha Wilder, USA – 58
13. Sue Knott, USA – 69
14. Raquel Hernandez, Spanien – 71
15. Gloria Tarpley, USA – 74
16. Alicia Harris, USA – 76

Resultat Fitness International 2012
2 mars, Columbus, Ohio

1. Adela Garcia, USA – 15
2. Camala Rodriguez, USA – 36
3. Oksana Grishina, Ryssland – 51
4. Bethany Cisternino, USA – 61
5. Tanji Johnson, USA – 71
6. Myriam Capes, Kanada – 94
7. Kizzy Vaines, Storbritannien – 102
8. Tina Durkin, USA – 104
9. Danielle Ruban, Kanada – 146
10. Jodi Boam, Kanada – 153
11. Julie Palmer, USA – 154
12. Regiane Da Silva, Tyskland – 159
13. Kayde Puckett, USA – 201
14. Allison Ethier, Kanada – 212
15. Sheri Vucick, USA – 213
16. Diana Monteiro, Brasilien – 220

On
Off

0 kommentarer

  • Alströmertrofén tillbaks för 7:e året!

    Alströmertrofén tillbaks för 7:e året!

    Förra året tog sig närmare hundra personer upp på scenen vid nybörjartävlingen Alströmertrofén. I år får grenarna Classic Bodybuilding, Women’s Physique och Bodyfitness sällskap av nytillskotten Men’s Physique samt Bikini Fitness. Det finns nu en övre gräns på antal tävlande (140) – så boka in 1 maj i din kalender, för då öppnar anmälan!

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-04-19 22:23

  • Evalinda Aarvaag bloggar på BODY!

    Evalinda Aarvaag bloggar på BODY!

    Evalinda. Ett energiskt krutpaket med norrländskt lugn som i år gör 20-årsjubileum på tävlingsscenen! Härnäst på tur står Sweden Grand Prix kommande helg. Välkommen till BODYs bloggportal!

    Nyheter Redaktionen, 2014-04-19 20:32

  • Maria Ahlberg bloggar på BODY!

    Maria Ahlberg bloggar på BODY!

    Fitnessprofilen Maria Ahlberg bytte radhuset i Upplands Väsby mot rampljuset i Kambodja. Maria är den senaste i raden av stjärnor att börja blogga på BODY. VARMT välkommen! (Kambodjas temperatur ligger mellan 21 till 35 grader – året om!)

    Nyheter Redaktionen, 2014-04-19 12:00

  • Svett & Etikett –­ nytt träningsprogram

    Svett & Etikett –­ nytt träningsprogram

    I SVT-programmet Svett & Etikett provar Kalle Zackari Wahlström åtta olika träningsformer, från träning till tävling. Först ut är Bodybuilding – Kalle ställde nämligen upp på Luciapokalen CBB 2013 där han coachades av Helene "Ice" Ahlson! Serien tv-sänds i sommar, men har webbexklusiv premiär redan nästa vecka i SVT Flow.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-04-17 10:12

  • Påsken bjuder på sjätte grundomgången i Gladiatorerna

    Påsken bjuder på sjätte grundomgången i Gladiatorerna

    På lördag blir det liv i luckan! I herrarnas tävling ställs triatleten Erik Nordlöf mot Men’s Physique-tävlande Linus Grudd. På damsidan möter elitboxaren Armine Sinabian den före detta elitgymnasten Stephanie Pizzignacco.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-04-16 16:24

  • Fitnesstrender 2014

    Fitnesstrender 2014

    Att hård och frekvent träning alltid är trendriktigt gäller väl fortfarande, eller? Mjo. Fast om American College of Sports Medicine får sia om vilka träningsformer och andra specialiteter som blir hetast under året så är det denna topplista som gäller.

    Nyheter Alex Danielsson, 2014-04-16 15:25

  • Tio vann Generation Iron på DVD!

    Tio vann Generation Iron på DVD!

    I dag sker det svenska DVD-släppet av dokumentären Generation Iron. I filmen får man följa de främsta deltagarna inför, under och efter Mr Olympia 2012. De tio som vann ett eget exemplar i tävlingen kommer från Avesta, Bromölla, Eskilstuna, Kalix, Linköping, Lund, Söderköping, Tranås, Örebro och Östersund.

    Nyheter Redaktionen, 2014-04-16 08:00

  • Anmäl dig senast på fredag!

    Anmäl dig senast på fredag!

    Planerar du att delta i Athletic Fitness, Bodybuilding, Bodyfitness, Bikini Fitness, Classic Bodybuilding eller Men's Physique under BODY Classic? Glöm inte bort att du måste göra din anmälan senast denna fredag (18 april)!

    Nyheter Redaktionen, 2014-04-15 23:45

  • E-handeln lyfter mot nya höjder

    E-handeln lyfter mot nya höjder

    Försäljningen av sportprodukter på nätet fortsätter att slå rekord. Även under de kommande åren väntas kraftig tillväxt.

    Nyheter Magnus Reithner, 2014-04-15 12:56

  • Tre ström och en son i Gladiatorerna på lördag

    Tre ström och en son i Gladiatorerna på lördag

    Nu på lördag möter brandmannen Daniel Ringström KTH-studenten Stefan Ekström på herrsidan. På damsidan ställs crossfit-tävlande tvåbarnsmamman Jessica Andersson, 34, mot motocrossföraren Ebba Bergström, 19 – äldst möter yngst!

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-04-11 20:02

  • Är du mamma och bodybuilder?

    Är du mamma och bodybuilder?

    Ett produktionsbolag söker kvinnliga bodybuilders som också är mammor. Du ska brinna för bodybuilding (läs vara aktiv inom tävlingssammanhang) men också värdesätta rollen som mamma. Castingen för en dokumentärfilm pågår under våren 2014. Personer från hela Sverige är välkomna att söka!

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-04-09 15:52

  • Video från Battle of Scandinavia 2014!

    Video från Battle of Scandinavia 2014!

    Företaget ReportingTech Group var på plats i publiken och livesände muskeltävlingarna i Alingsås. Nu har de också börjat lägga upp videoupptagningarna online i hög kvalitét: hittills är hela 165 minuter publicerade!

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-04-09 13:25

  • Inför Fitnessfestivalen i Göteborg 2014: På jakt efter träningstrender

    Inför Fitnessfestivalen i Göteborg 2014: På jakt efter träningstrender

    Vem har rätt. Och vem har fel? Vem har sanningen? Och var finns den? Alla inom träningsvärlden lever i något slags gemensamt tränings-Nextopia. 
Vi väntar på det nya, sensationella och undergörande. På gott och på ont. Små detaljer, en finurlig uppfinning, en TV-show, ett känt namn eller en bloggare med miljontals fans kan påverka en hel värld. Blixtsnabbt.

    Nyheter Ove Rytter, 2014-04-08 13:56

  • Denise Faith har blivit proffs

    Denise Faith har blivit proffs

    Den überklassiga byggarmadamen Denise Faith går från klarhet till klarhet. Från Luciapokalen till SM, och därifrån vidare till VM. Allt levererat av Denise med stil och övertygelse. Hennes nästa steg är dock en annan historia. Desto modigare, helt klart, men samtidigt också det mest logiska. Vi talar om att Denise tar klivet och nu blir vårt nästa proffs i dambyggning.

    Nyheter Redaktionen, 2014-04-03 18:37

  • Frida Palmell fyra vid St Louis Pro!

    Frida Palmell fyra vid St Louis Pro!

    Vid årets första proffstävling i Women’s Physique så placerade sig Frida Palmell på en fjärde plats av arton deltagare! Placeringen innebär att Frida nu har tagit två poäng i kvalserien för att delta på Olympia i september!

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-04-03 16:35

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat