Alex Danielsson Årets skribent på prisgalan Egmont Awards!

Publicerad

Alex är utsedd till förlagets bästa skribent 2011.

Den stora årliga prisgalan Egmont Awards (vårt förlags egen Oscars-gala) avhålls i Stockholm under fredagskvällen. Startfältet består av Egmont Tidskrifters alla titlar, och i juryn för de olika kategorierna återfinns både interna och externa experter. Nyss blev det klart att chefredaktör Alex Danielsson tilldelades priset som Årets skribent. Grattis, Alex!

Tidigare år har tidningens AD Seth Janson i styv konkurrens vunnit priset som Årets fotograf. Förra året vann BODY.se priset som Årets sajt.

Vi uppdaterar med juryns sammansättning och deras motivering när festen på Färgfabriken i Liljeholmen har avslutats, någongång i morgon...

Motivering

Årets skribent skriver intelligent och personligt, och med en rejäl näve humor. Han är påläst, träffsäker i detaljerna och är inte rädd för att utmana läsaren. På ett finurligt sätt ger han texterna ytterligare en dimension. Mest imponerande är att han skriver med hjärtat, i en tidning som i huvudsak handlar om yta. I en välpumpad värld står han för en värme som överraskar.

JURYGRUPP: Louise Lindgreen, Madeleine Walles, Stefan Berglund och John Argeander

Läs mer om förlaget på egmonttidskrifter.se:

On
Off

0 kommentarer

  • Guldhjärtat inne på slutspurten

    Guldhjärtat inne på slutspurten

    Guldhjärtat delas varje år ut till personer och företag som arbetar med hjärtat, för att skapa starkare hjärtan, samt en fungerande kropp. Omröstningen pågår till och med nästa helg – flera bekanta namn för BODY-läsare är nominerade och din röst påverkar vilka som vinner!

    Nyheter Redaktionen, 2014-10-23 22:59

  • Antonia Pesevski bloggar på BODY!

    Antonia Pesevski bloggar på BODY!

    BODYs nyaste bloggare Antonia Pesevski är en frisk, skånsk, fläkt, numera boende i Stockholm. Ambitiös och noggrann som tusan, och en jäkligt vass junior på tävlingsscenen. Grym på att laga till bra träningsmat och proteinbakverk är hon också – varmt välkommen, Antonia!

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-10-23 18:09

  • BODY Radio-värd gästar en annan podcast

    BODY Radio-värd gästar en annan podcast

    Linnea Enstedt, BODY-medarbetare och en av värdarna för BODY Radio passade häromdagen på att gästspela i Bringing Awesome Back, Erik Erikssons podcast.

    Nyheter Redaktionen, 2014-10-22 23:00

  • BODYs omslagsmodelltävling 2014 – lägg din röst på tjejerna!

    BODYs omslagsmodelltävling 2014 – lägg din röst på tjejerna!

    Var med och avgör vilka som får pryda omslaget till januariutgåvan och tävla samtidigt om rejäla kosttillskottspaket från Svenskt Kosttillskott!

    Nyheter Redaktionen, 2014-10-21 00:00

  • BODYs omslagsmodelltävling 2014 – lägg din röst på killarna!

    BODYs omslagsmodelltävling 2014 – lägg din röst på killarna!

    Var med och avgör vilka som får pryda omslaget till januariutgåvan och tävla samtidigt om rejäla kosttillskottspaket från Svenskt Kosttillskott!

    Nyheter Redaktionen, 2014-10-21 00:00

  • BODYs omslagsmodelltävling 2014

    BODYs omslagsmodelltävling 2014

    Finalisterna är klara: Var med och avgör vilka som får pryda omslaget till januariutgåvan och tävla samtidigt om rejäla kosttillskottspaket från Svenskt Kosttillskott (till ett värde av 12 000 kr)!

    Nyheter Redaktionen, 2014-10-21 00:00

  • En rejäl samling kvalitetstips för dig och din fysik!

    En rejäl samling kvalitetstips för dig och din fysik!

    Novemberutgåvan av BODY har de bästa styrketräningstipsen, forskning om träning och kost, personporträtt med de som har lyckats, kostråden för mer muskler och mindre fett, skvaller och mycket annat. Nu på tisdag finns den i en butik nära dig.

    Nyheter Redaktionen, 2014-10-20 22:30

  • Tar det långa benet före det korta till gymmet

    Tar det långa benet före det korta till gymmet

    Nyss hemkommen efter årets SM-tävlingar i Västerås är sinnesstämningen hög. Att få vistas i en miljö som andas dedikation, engagemang och en hängivenhet åt något som också ligger en varmt om hjärtat är en svårslagen inspirationskälla. Och jag vågar tro att detta har lika stor effekt även på dig, vare sig du har egna tävlingsplaner eller inte. Det relevanta i sammanhanget är att du gillar och förstår dig på fenomenet hård träning.

    Nyheter Hannah Runsten, 2014-10-20 22:00

  • BODY TV på Nordic Fitness Expo!

    BODY TV på Nordic Fitness Expo!

    Reporter Linnea Enstedt och fotograf Håkan Sjödin var på plats vid förra helgens Nordic Fitness Expo i finska Lahtis. En halvtimmes sammanfattning får du i BODY TV:s nya hörna på webben:

    Nyheter Redaktionen, 2014-10-20 16:36

  • Biljetter till Gladiatorerna släppta

    Biljetter till Gladiatorerna släppta

    I veckan som gick släpptes biljetterna till inspelning av Gladiatorerna. Detta blir tredje gången som programmet spelas in i Nordichallen i Sundsvall, och i år sker det under två intensiva helger: 13-16 respektive 21-24 november för för grundomgångar, semifinaler samt final.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-10-20 13:37

  • Resultat från SM i Västerås 2014

    I helgen avhålls SM Bodybuilding & Fitness för seniorer i Västerås. Resultatlistor från tävlingarna återfinns nu nedan. Overallsegrare blev i Bodyfitness Carina Isaksson, i Bodybuilding Christofer Nober och i Bikini Fitness Madelen Myhr.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-10-05 14:59

  • Gladiatormöte i Fångarna på fortet

    Gladiatormöte i Fångarna på fortet

    I kväll 20.00 drabbar Gladiatorerna Christy "Bullet" Bacon och Lisa "Valkyria" Pihl samman på fortet. I Christys lag tävlar Rafael Edholm och Björn Bengtsson. De möter Lisas lag som består av Björn Starrin och Johan Östling.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-10-04 13:36

  • En officiell ursäkt

    Då vi fått en del reaktioner på vissa av bilderna i reportaget "Great Brits", publicerat i oktoberutgåvan av BODY, känner jag att det är på sin plats med en officiell ursäkt.

    Nyheter Hannah Runsten, 2014-09-28 21:24

  • Allt började med hantlar, en stol och något gummiband

    Allt började med hantlar, en stol och något gummiband

    Jag var inte många äpplen hög när jag för första gången stod med näsan tryckt mot glasfönstret in till ett av Uppsalas mer centrala gym. Av någon anledning var jag fascinerad av aktiviteten som pågick där inne, och imponerad av de fysiska resultat det hela verkade ge de som befann sig på andra sidan.

    Nyheter Hannah Runsten, 2014-09-22 16:00

  • Guiden till din ultimata träningshöst!

    Guiden till din ultimata träningshöst!

    Oktoberutgåvan av BODY har de bästa styrketräningstipsen, forskning om träning och kost, personporträtt med de som har lyckats, kostråden för mer muskler och mindre fett, skvaller och mycket annat. Nu på tisdag finns den i en butik nära dig.

    Nyheter Redaktionen, 2014-09-21 16:00

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat