Specialutgåva från BODY Magazine

Specialutgåva från BODY Magazine

Publicerad

Träna Nu! finns ute i en butik nära dig!

Den tredje utgåvan av Träna Nu! finns sedan påskhelgen ute i en butik nära dig. Vår förhoppning är att den ska passa dig fint, tjej som kille, gammal som ung, trevande tränande och riktig novis. Använd tidningen som informationskälla och inspirationskapital för din styrketräning!

Här är ett exceldokument med alla de 1 222 butiker som har tidningen. 

Träna Nu! innehåller material tidigare publicerat i BODY Magazine. Ur innehållet:

  • Styrketräning – så funkar det! Ta dina första steg rätt!
  • Prylar för dig: Säsongens hetaste träningsprylar
  • Nutrition för Nybörjare: Så äter du för resultat
  • 20 veckor till Toppform: Komplett program för din bästa fysik
  • Allt om Knäböj: Lär dig behärska Kungen av övningar
  • 5 bästa övningarna: Om du måste välja
  • Vanliga Killen med Prime: Se en Gladiator krossa redaktören
  • 10 bästa maskinerna: Välj rätt!
  • Proteinglass: Så lagar du sommarens läckraste
  • Starka Armar: Alla tips du behöver
  • Tuff magträning: Bålstark & Sexpack!

Ja, dags igen för ännu en utgåva av Träna Nu! – den tredje sedan starten. Med Träna Nu! vill vi ta tag i dig som är sugen på styrketräning, men som kanske inte hunnit komma igång med kontinuerlig och målinriktad träning än.

Vi som gör tidningen brinner för styrketräning. Hårt. Och i en perfekt värld önskar vi att du också snart gör det. Men det tar tid att göra sig av med gamla vanor, och finna nya. Därför vill vi att du ser denna tidning som en välvillig men bestämd knuff i rätt riktning.

I årets utgåva av Träna Nu! får du allt du behöver för en rolig, säker och garanterat effektiv träning. Du får först en grundlig genomgång av vad styrketräning egentligen är, och hur den kommer att påverka dig. Du får dessutom en både bred och djup förståelse för hur viktig kosten är för dina resultat.

Vi har därefter knökat in initierade artiklar som gör dig till hejare på både knäböj, armträning samt mag- & båldito. För att göra din tillvaro ännu enklare så listar vi de 5 bästa övningarna och dessutom gymmets 10 allra bästa maskiner.

Du får också hänga med när vi tränar med gladiatorn "Prime", som till vardags går under namnet Mikael Hollsten. Det var en svett- och adrenalinframkallande upplevelse, som även skapade stora skratt hos mig (ja, det var jag som fick äran).

Vi lär dig dessutom att laga egen glass som är lika god som den är nyttig och proteinrik. Detta toppas av med att ge dig ett komplett upplägg som tar dig raka vägen till toppform. 20 veckor tar det, varken mer eller mindre.

Har vi glömt något? Förmodligen.

Det viktigaste är ändå du.

Alex Danielsson, chefredaktör

Ako Rahim och Linda Illerstam pryder omslaget på den tredje utgåvan av Träna Nu!.

On
Off

0 kommentarer

  • Hur pumpar byggare upp sig?

    Hur pumpar byggare upp sig?

    En viktig sak är förstå är att du behöver inte pumpa upp varenda muskel. Det räcker om du pumpar upp ryggen, axlarna, bröstmusklerna och armarna, förslagsvis i nämnd ordning.

    Nyheter Anders Graneheim, 2016-06-30 16:39

  • Kan man tjata fram bättre prestation?

    Kan man tjata fram bättre prestation?

    Den som laddar upp inför en tuff ansträngning ses ofta pratandes med sig själv för att verkligen pusha psyket inför ansträngningen. Men ger detta en mätbar effekt, eller är det bara något som görs trots att det är helt onödigt?

    Nyheter Nicklas Neuman, 2016-06-30 00:57

  • Marijuanavänligt gym öppnar i USA

    Marijuanavänligt gym öppnar i USA

    I höst kommer det inte bara att vara magnesiadammet som ryker på ett gym i San Francisco. Power Plant Fitness lanseras som världens första cannabis-vänliga gym, där tränande ska kunna konsumera marijuana i samband med att de tränar.

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-06-28 10:07

  • Dålig passning under SL-VM

    Dålig passning under SL-VM

    Många reagerade passarnas prestationer (eller avsaknad därav) under styrkelyfts-VM i veckan. Här en sammanställning av norske Alexander Daniel G. Larsen – ett måste för framtida arrangörer att ta lärdom av. Erfarna, starka och aktiva passare är ett måste.

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-06-27 22:03

  • Fet? Nyttig mat och viktnedgång viktigare än detaljerna

    Fet? Nyttig mat och viktnedgång viktigare än detaljerna

    Vi människor har en tendens att missa skogen för alla träd. När det gäller kost och träning handlar det ofta om att vi missar de stora mönstren för en massa småpetande.

    Nyheter Nicklas Neuman, 2016-06-27 21:21

  • Generation Y-killar har svagare grepp

    Generation Y-killar har svagare grepp

    Dagens 20- till 30-åringar har mätbart svagare greppstyrka än killar i samma ålder hade 1985, enligt en studie publicerad i the Journal of Hand Therapy.

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-06-26 20:40

  • Mer träning och vassare innehåll!

    Mer träning och vassare innehåll!

    Nya BODY är tidningen för dig som vill ha resultat av din styrketräning. Vi ger dig allt du behöver veta för att nå din drömfysik och behålla den!

    Nyheter Redaktionen, 2016-06-22 07:00

  • Variation i verkstan

    Variation i verkstan

    Vi behöver inte gå så värst många år tillbaka i tiden för att se att det var vanligt att de som tränade på gym då följde ett klassiskt styrketräningsupplägg.

    Nyheter Hannah Runsten, 2016-06-21 13:45

  • Träningen och maten för hela sommaren

    Träningen och maten för hela sommaren

    Att behålla en god fysik under sommaren är ingen bedrift av historiska mått. Det du behöver göra är att fortsätta belasta musklerna ordentligt och hålla en någorlunda kosthållning, vilket kan bli mer utmanande under semestern.

    Nyheter Daniel Larsson, 2016-06-21 11:53

  • Old School Training med Strävan

    Old School Training med Strävan

    Den här artikeln handlar om Kenny Dahlström. En långt ifrån ordinär snubbe som lämnade sitt jobb som försäljningschef till förmån för att leva sin dröm. En dröm som handlade om att följa sitt hjärta och göra det han ville, för att komma ifrån känslan av att han annars skulle ångra sig – för resten av sitt liv. 

    Nyheter Redaktionen, 2016-06-20 10:05

  • BODY söker frilansande redaktör

    BODY söker frilansande redaktör

    BODY Magazine grundades 1981 och är Sveriges äldsta, största och bästa tidning för dig som tränar hårt och tar din styrketräning på allvar.

    Nyheter Redaktionen, 2016-06-15 20:06

  • 29 oktober är årets viktigaste dag

    29 oktober är årets viktigaste dag

    Vi är stolta att presentera det nya eventet BODY Education Day!

    Nyheter Redaktionen, 2016-06-14 16:00

  • Inta aminosyror under träning?

    Inta aminosyror under träning?

    Nadine frågar: "Jag har hört att man bör inta aminosyror under träningspasset för att motverka muskelnedbrytning. Men jag har alltid trott att man ska bryta ner musklerna vid styrketräning och undrar varför man då skulle vilja motverka nedbrytningen?"

    Nyheter Anki Sundin, 2016-06-13 03:01

  • Näringsfokus under deff

    Näringsfokus under deff

    I första hand är det proteinintaget du ska fokusera på när du ligger på ett kaloriunderskott. Man brukar säga minst två gram per kilo kroppsvikt och dag, så väger du 100 kilo så betyder det minst 200 gram protein per dag.

    Nyheter Anki Sundin, 2016-06-12 13:18

  • Hollywood-skådisar tränar allt mer

    Hollywood-skådisar tränar allt mer

    J.K. Simmons har haft en lång karriär som skådespelare, och är kanske mest känd för sin roll som demondirigenten i Whiplash, vilken gjorde att han vann en Oscar för bästa manliga biroll häromåret.

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-06-11 12:05

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat