Specialutgåva från BODY Magazine

Specialutgåva från BODY Magazine

Publicerad

Träna Nu! finns ute i en butik nära dig!

Den tredje utgåvan av Träna Nu! finns sedan påskhelgen ute i en butik nära dig. Vår förhoppning är att den ska passa dig fint, tjej som kille, gammal som ung, trevande tränande och riktig novis. Använd tidningen som informationskälla och inspirationskapital för din styrketräning!

Här är ett exceldokument med alla de 1 222 butiker som har tidningen. 

Träna Nu! innehåller material tidigare publicerat i BODY Magazine. Ur innehållet:

  • Styrketräning – så funkar det! Ta dina första steg rätt!
  • Prylar för dig: Säsongens hetaste träningsprylar
  • Nutrition för Nybörjare: Så äter du för resultat
  • 20 veckor till Toppform: Komplett program för din bästa fysik
  • Allt om Knäböj: Lär dig behärska Kungen av övningar
  • 5 bästa övningarna: Om du måste välja
  • Vanliga Killen med Prime: Se en Gladiator krossa redaktören
  • 10 bästa maskinerna: Välj rätt!
  • Proteinglass: Så lagar du sommarens läckraste
  • Starka Armar: Alla tips du behöver
  • Tuff magträning: Bålstark & Sexpack!

Ja, dags igen för ännu en utgåva av Träna Nu! – den tredje sedan starten. Med Träna Nu! vill vi ta tag i dig som är sugen på styrketräning, men som kanske inte hunnit komma igång med kontinuerlig och målinriktad träning än.

Vi som gör tidningen brinner för styrketräning. Hårt. Och i en perfekt värld önskar vi att du också snart gör det. Men det tar tid att göra sig av med gamla vanor, och finna nya. Därför vill vi att du ser denna tidning som en välvillig men bestämd knuff i rätt riktning.

I årets utgåva av Träna Nu! får du allt du behöver för en rolig, säker och garanterat effektiv träning. Du får först en grundlig genomgång av vad styrketräning egentligen är, och hur den kommer att påverka dig. Du får dessutom en både bred och djup förståelse för hur viktig kosten är för dina resultat.

Vi har därefter knökat in initierade artiklar som gör dig till hejare på både knäböj, armträning samt mag- & båldito. För att göra din tillvaro ännu enklare så listar vi de 5 bästa övningarna och dessutom gymmets 10 allra bästa maskiner.

Du får också hänga med när vi tränar med gladiatorn "Prime", som till vardags går under namnet Mikael Hollsten. Det var en svett- och adrenalinframkallande upplevelse, som även skapade stora skratt hos mig (ja, det var jag som fick äran).

Vi lär dig dessutom att laga egen glass som är lika god som den är nyttig och proteinrik. Detta toppas av med att ge dig ett komplett upplägg som tar dig raka vägen till toppform. 20 veckor tar det, varken mer eller mindre.

Har vi glömt något? Förmodligen.

Det viktigaste är ändå du.

Alex Danielsson, chefredaktör

Ako Rahim och Linda Illerstam pryder omslaget på den tredje utgåvan av Träna Nu!.

On
Off

0 kommentarer

  • Hålla motivationen på topp?

    Hålla motivationen på topp?

    Det kom en fråga: "Min motivation pendlar mycket upp och ner, framförallt under dietperioden inför tävling tycker jag det är svårt att verkligen hålla mig till vad jag har bestämt mig för. Kan du ge mig några råd och tips om hur jag kan hålla min motivation mer på topp?"

    Nyheter Ulf Carlsson, 2016-09-23 05:12

  • Nominera dina favoriter nu!

    Nominera dina favoriter nu!

    Priset Guldhjärtat delas varje år ut till de som arbetar med hjärtat, för att skapa starkare hjärtan, samt en fungerande kropp. Har någon inom träningsbranschen påverkat dig? Nominera då denne!

    Nyheter Redaktionen, 2016-09-22 16:11

  • BODY oktober har landat

    BODY oktober har landat

    Oktoberutgåvan av BODY har de bästa styrketräningstipsen, forskningen om träning och kost, kostråden för mer muskler och mindre fett, personporträtten med de som har lyckats, skvaller och mycket annat.

    Nyheter Redaktionen, 2016-09-22 09:00

  • En del av något större

    En del av något större

    Att uppleva tillhörighet till en grupp eller i ett sammanhang är något vi generellt får en viss typ av tillfredsställelse av.

    Nyheter Hannah Runsten, 2016-09-21 16:00

  • Kvinnliga muskler hos H&M

    Kvinnliga muskler hos H&M

    Tillsammans med den svenska reklambyrån Forsman & Bodenfors har H&M gjort en internationell höstkampanj med olika typer av kvinnor. I videon finns bland annat den rippade norska thaiboxerskan Fatima Pinto.

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-09-20 13:26

  • Olympia Weekend 2016 är här

    Olympia Weekend 2016 är här

    För artonde året i rad går det främsta eventet inom våra sporter av stapeln i ökenstaten Nevadas spel- och nöjesmetropol Las Vegas. Du kan följa tävlingarna live online på lördag & söndag morgon svensk tid.

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-09-15 15:31

  • Volontärer sökes till Luciapokalen

    Volontärer sökes till Luciapokalen

    Luciapokalen startade 1980 och är jämte SM Sveriges äldsta fysiktävling för alla som vill stå på en scen. Vi ska bygga upp ett nytt backstageteam (BODY-team) och söker dig som vill hjälpa till.

    Nyheter Redaktionen, 2016-09-15 10:22

  • Alingsås-SM livesänds

    Alingsås-SM livesänds

    Kan du inte besöka Alingsås i helgen för för att på plats se Juniorer, Veteraner samt Athletic Fitness-tävlande göra upp på Svenska Mästerskapen? Var inte ledsen, förbundet livesänder återigen från tävlingarna!

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-09-14 15:24

  • Proteinpimpad chiapudding

    Proteinpimpad chiapudding

    Jag har ätit något helt underbart fabulöst smarrigt och hälsosamt till frulle. Definitivt omgiv på den, kanske i ny tappning? Den går ju att variera i det oändliga. Jag älskar kombon av fruktigt och fräscht, sött, den naturella yoghurten och vaniljsmaken med det krispiga.

    Nyheter Antonia Pesevski, 2016-09-08 09:01

  • Så utför du en frontböj

    Så utför du en frontböj

    Har du imponerats av tyngdlyftarnas obehindrade teknik då de utför knäböj med stången på bröstet med massiva vikter? Här några tips för dig som vill pröva på övningen.

    Nyheter Daniel Andréasson, 2016-09-07 10:12

  • Underarmar som Karl-Alfred och händer som dasslock

    Underarmar som Karl-Alfred och händer som dasslock

    Jeff Dabe föddes med ännu icke-diagnosticerad avvikelse som gav honom gigantiska underarmar och händer.

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-09-06 15:13

  • Hur behålla muskler vid skada?

    Hur behålla muskler vid skada?

    Frågan löd: "Jag tränar hårt och har nyligen skadat knäleden. Därför kan jag med viss svårighet utföra vissa övningar medan jag inte kan få till andra alls just nu. Jag har frågat runt lite kring om jag borde äta något särskilt för att läka snabbare och får lite olika besked.

    Nyheter Anki Sundin, 2016-09-05 12:03

  • Sarah-Ida är taggad inför nya utmaningar

    Sarah-Ida är taggad inför nya utmaningar

    Vi välkomnar vår nya redaktör Sarah-Ida Nyström till gänget. Hon har med sig en bakgrund inom marknadsföring, träning och kost till redaktionen – egenskaper som i kombination med omistlig passion för styrketräning gör henne till ett självklart inslag på BODY. 

    Nyheter Redaktionen, 2016-09-02 14:53

  • Svårt att träna på Kanyes gym

    Svårt att träna på Kanyes gym

    Talkshow-värden James Corden försöker träna, men tjejen från Kanye Wests musikvideo "Fade" stör hans träningspass. Videon som debuterade under helgens MTV Video Music Awards blev en av de stora snackisarna tack vare den 25-åriga sångerskan Teyana Taylor.

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-08-31 12:30

  • Effekt av olika stänger på marklyft

    Effekt av olika stänger på marklyft

    Marklyft genomförs oftast med rak stång, men ibland även med en hexagonal stång, där stången är tudelad runtom lyftaren som står "mitt i" (även kallad "trap bar"). Vilka blir då skillnaderna?

    Nyheter Nicklas Neuman, 2016-08-30 10:20

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat