Specialutgåva från BODY Magazine

Specialutgåva från BODY Magazine

Publicerad

Träna Nu! finns ute i en butik nära dig!

Den tredje utgåvan av Träna Nu! finns sedan påskhelgen ute i en butik nära dig. Vår förhoppning är att den ska passa dig fint, tjej som kille, gammal som ung, trevande tränande och riktig novis. Använd tidningen som informationskälla och inspirationskapital för din styrketräning!

Här är ett exceldokument med alla de 1 222 butiker som har tidningen. 

Träna Nu! innehåller material tidigare publicerat i BODY Magazine. Ur innehållet:

  • Styrketräning – så funkar det! Ta dina första steg rätt!
  • Prylar för dig: Säsongens hetaste träningsprylar
  • Nutrition för Nybörjare: Så äter du för resultat
  • 20 veckor till Toppform: Komplett program för din bästa fysik
  • Allt om Knäböj: Lär dig behärska Kungen av övningar
  • 5 bästa övningarna: Om du måste välja
  • Vanliga Killen med Prime: Se en Gladiator krossa redaktören
  • 10 bästa maskinerna: Välj rätt!
  • Proteinglass: Så lagar du sommarens läckraste
  • Starka Armar: Alla tips du behöver
  • Tuff magträning: Bålstark & Sexpack!

Ja, dags igen för ännu en utgåva av Träna Nu! – den tredje sedan starten. Med Träna Nu! vill vi ta tag i dig som är sugen på styrketräning, men som kanske inte hunnit komma igång med kontinuerlig och målinriktad träning än.

Vi som gör tidningen brinner för styrketräning. Hårt. Och i en perfekt värld önskar vi att du också snart gör det. Men det tar tid att göra sig av med gamla vanor, och finna nya. Därför vill vi att du ser denna tidning som en välvillig men bestämd knuff i rätt riktning.

I årets utgåva av Träna Nu! får du allt du behöver för en rolig, säker och garanterat effektiv träning. Du får först en grundlig genomgång av vad styrketräning egentligen är, och hur den kommer att påverka dig. Du får dessutom en både bred och djup förståelse för hur viktig kosten är för dina resultat.

Vi har därefter knökat in initierade artiklar som gör dig till hejare på både knäböj, armträning samt mag- & båldito. För att göra din tillvaro ännu enklare så listar vi de 5 bästa övningarna och dessutom gymmets 10 allra bästa maskiner.

Du får också hänga med när vi tränar med gladiatorn "Prime", som till vardags går under namnet Mikael Hollsten. Det var en svett- och adrenalinframkallande upplevelse, som även skapade stora skratt hos mig (ja, det var jag som fick äran).

Vi lär dig dessutom att laga egen glass som är lika god som den är nyttig och proteinrik. Detta toppas av med att ge dig ett komplett upplägg som tar dig raka vägen till toppform. 20 veckor tar det, varken mer eller mindre.

Har vi glömt något? Förmodligen.

Det viktigaste är ändå du.

Alex Danielsson, chefredaktör

Ako Rahim och Linda Illerstam pryder omslaget på den tredje utgåvan av Träna Nu!.

On
Off

0 kommentarer

  • Guiden till din ultimata träningshöst!

    Guiden till din ultimata träningshöst!

    Oktoberutgåvan av BODY har de bästa styrketräningstipsen, forskning om träning och kost, personporträtt med de som har lyckats, kostråden för mer muskler och mindre fett, skvaller och mycket annat. Nu på tisdag finns den i en butik nära dig.

    Nyheter Redaktionen, 2014-09-21 16:00

  • Träna Nu! CrossFit i butik på tisdag!

    Träna Nu! CrossFit i butik på tisdag!

    För oss som dedikerar vår träning åt CrossFit – ständigt varierande, funktionella rörelser utförda under hög intensitet – är känslor av glädje och rädsla två sidor av samma mynt.

    Nyheter Redaktionen, 2014-09-21 12:00

  • Norway Open är tillbaks till helgen!

    Norway Open är tillbaks till helgen!

    Förutom en stor träningsmässa med inslag av CrossFit, MMA och styrkelyft avgörs också Norges största fitnesstävling. Traditionellt har det varit ett stort svenskt deltagande på Norway Open. I år är det lika stor prispeng i alla klasser, vilket gjort att det är nytt rekord med hela 28 svenska starter!

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-09-15 23:21

  • Uddevallas hårdaste siktar på seger

    Uddevallas hårdaste siktar på seger

    Kallt höstregn botar man med lika delar kallt stål. Det är nu det är som bäst att slinka in på ett ordentligt hardcore-gym och bränna av ett dunderpass!

    Nyheter Linnea Enstedt, 2014-09-12 08:15

  • Kroppsbyggare sökes för plåtning

    Kroppsbyggare sökes för plåtning

    En castingfirma har fått i uppgift att hitta en manlig kroppsbyggare utan tatueringar för studiofotning i Stockholm. Det är en reklamkampanj (banners, webbtv) för ett spelbolag som ska castas. Passar du in eller känner du någon som skulle funka, läs då vidare.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-09-11 10:22

  • BODY TV besöker SM i Karlstad 2014

    BODY TV besöker SM i Karlstad 2014

    Den 6 september 2014 avhölls SM Athletic Fitness, SM för Juniorer och Veteraner samt SM-kval Seniorer på nyrenoverade Karlstad Congress Culture Centre. Häng med Linnea Enstedt bakom kulisserna och se över fem timmar tävlingar från scenen!

    Nyheter Redaktionen, 2014-09-10 00:00

  • Resultat från SM i Karlstad 2014

    I lördags avhölls SM Athletic Fitness, SM för Juniorer och Veteraner samt SM-kval Seniorer i Karlstad. Resultatlistor återfinns nu nedan.

    Nyheter Redaktionen, 2014-09-08 12:10

  • Sänd in bild – bli vår omslagsmodell!

    Sänd in bild – bli vår omslagsmodell!

    Nu har du chansen att hamna på omslaget till Sveriges bästa träningstidning! Var med och tävla om att pryda omslaget till januariutgåvan av BODY. Senast på fredag behöver du sända in ditt bidrag för att delta!

    Nyheter Redaktionen, 2014-09-01 23:53

  • Inför Olympia Weekend 2014

    Inför Olympia Weekend 2014

    I fredags kom ett efterlängtat besked; Bodybuilding.com kommer precis som vanligt att livesända proffstävlingarna under Olympia Weekend utan kostnad. Tiderna för action är sent på natten/tidigt på morgonen svensk tid. För de som inte är nattugglor eller morgonpigga kommer repriser att finnas ganska snart efter att sändningarna är över.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-08-31 19:34

  • Specialavsnitt av Gladiatorerna

    Specialavsnitt av Gladiatorerna

    TV4 sänder 20.00 denna fredag ett extra avsnitt av Gladiatorerna – kändisspecialen. Medeldistanslöparen Malin Ewerlöf Krepp ställs mot proffsboxaren Mikaela Laurén och komikern Mårten Andersson möter den tidigare proffsboxaren Armand Krajnc.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-08-30 23:10

  • Tips: Workshop i styrkelyft i Solna

    Tips: Workshop i styrkelyft i Solna

    Vill du veta hur hur du snabbt blir bättre och starkare på knäböj, bänkpress och marklyft med en bättre teknik? Då är teknikworkshopen Jenny "Kitsune" Adolfsson håller i Solna lördag 20 september en bra start.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-08-30 22:57

  • Vann du Gillette-kit eller hörlurar från JBL?

    Vann du Gillette-kit eller hörlurar från JBL?

    Tävlingarna i septemberutgåvan av BODY gav dels fem deltagare chansen att vinna kit med rakhyvel + gel från Gillette, dels en deltagare bluetooth-hörlurar från JBL. De som drogs som vinnare kommer från Öckerå, Bollebygd och Västerås. Blir det du som får ett paket inom kort?

    Nyheter Redaktionen, 2014-08-26 21:23

  • Se nu till att nominera någon du tycker bör uppmärksammas!

    Se nu till att nominera någon du tycker bör uppmärksammas!

    Priset Guldhjärtat delas varje år ut till personer och företag som arbetar med hjärtat, för att skapa starkare hjärtan, samt en fungerande kropp. Vem vill du se få pris under Galamiddagen i samband med FitnessFestivalen? Du som har en favorit, börja slipa på motiveringen. Den är direkt avgörande!

    Nyheter Redaktionen, 2014-08-25 09:28

  • Läsarnas egna fototävling firar 30 år!

    Läsarnas egna fototävling firar 30 år!

    BODY Open genomförs i år för det trettionde året i rad! Tävla mot kompisarna, eller mot dig själv. Ta chansen och gör din första tävling – bli publicerad i BODY! Vi plockar fram dina positiva sidor – och vi kommer med konkreta råd.

    Nyheter Redaktionen, 2014-08-24 15:38

  • Veronica bloggar nu på BODY.se

    Veronica bloggar nu på BODY.se

    Veronica Kapica är regerande svensk och nordisk mästarinna i Bikini Fitness. Följ henne i hennes nya blogg på BODY.se för att ta reda på hur hon jobbar vidare på sin vinnande fysik inför höstens satsning. Varmt välkommen, Vevve!

    Nyheter Redaktionen, 2014-08-24 14:29

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat