Specialutgåva från BODY Magazine

Specialutgåva från BODY Magazine

Publicerad

Träna Nu! finns ute i en butik nära dig!

Den tredje utgåvan av Träna Nu! finns sedan påskhelgen ute i en butik nära dig. Vår förhoppning är att den ska passa dig fint, tjej som kille, gammal som ung, trevande tränande och riktig novis. Använd tidningen som informationskälla och inspirationskapital för din styrketräning!

Här är ett exceldokument med alla de 1 222 butiker som har tidningen. 

Träna Nu! innehåller material tidigare publicerat i BODY Magazine. Ur innehållet:

  • Styrketräning – så funkar det! Ta dina första steg rätt!
  • Prylar för dig: Säsongens hetaste träningsprylar
  • Nutrition för Nybörjare: Så äter du för resultat
  • 20 veckor till Toppform: Komplett program för din bästa fysik
  • Allt om Knäböj: Lär dig behärska Kungen av övningar
  • 5 bästa övningarna: Om du måste välja
  • Vanliga Killen med Prime: Se en Gladiator krossa redaktören
  • 10 bästa maskinerna: Välj rätt!
  • Proteinglass: Så lagar du sommarens läckraste
  • Starka Armar: Alla tips du behöver
  • Tuff magträning: Bålstark & Sexpack!

Ja, dags igen för ännu en utgåva av Träna Nu! – den tredje sedan starten. Med Träna Nu! vill vi ta tag i dig som är sugen på styrketräning, men som kanske inte hunnit komma igång med kontinuerlig och målinriktad träning än.

Vi som gör tidningen brinner för styrketräning. Hårt. Och i en perfekt värld önskar vi att du också snart gör det. Men det tar tid att göra sig av med gamla vanor, och finna nya. Därför vill vi att du ser denna tidning som en välvillig men bestämd knuff i rätt riktning.

I årets utgåva av Träna Nu! får du allt du behöver för en rolig, säker och garanterat effektiv träning. Du får först en grundlig genomgång av vad styrketräning egentligen är, och hur den kommer att påverka dig. Du får dessutom en både bred och djup förståelse för hur viktig kosten är för dina resultat.

Vi har därefter knökat in initierade artiklar som gör dig till hejare på både knäböj, armträning samt mag- & båldito. För att göra din tillvaro ännu enklare så listar vi de 5 bästa övningarna och dessutom gymmets 10 allra bästa maskiner.

Du får också hänga med när vi tränar med gladiatorn "Prime", som till vardags går under namnet Mikael Hollsten. Det var en svett- och adrenalinframkallande upplevelse, som även skapade stora skratt hos mig (ja, det var jag som fick äran).

Vi lär dig dessutom att laga egen glass som är lika god som den är nyttig och proteinrik. Detta toppas av med att ge dig ett komplett upplägg som tar dig raka vägen till toppform. 20 veckor tar det, varken mer eller mindre.

Har vi glömt något? Förmodligen.

Det viktigaste är ändå du.

Alex Danielsson, chefredaktör

Ako Rahim och Linda Illerstam pryder omslaget på den tredje utgåvan av Träna Nu!.

On
Off

0 kommentarer

  • Trippla omslag för Ahmad Ahmad

    Trippla omslag för Ahmad Ahmad

    Under en vecka i februari har IFBB-proffset Ahmad Ahmad prytt inte mindre än tre omslag på muskeltidningar runtom i världen: Tjeckien, Polen och USA!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-02-26 12:58

  • Träning som yrke allt mer populärt

    Träning som yrke allt mer populärt

    Personlig tränare är ett yrke som blir allt mer populärt. Och nog kan det kännas som en dröm att få arbeta med det roligaste som finns: träning! Vi tar oss en titt på vad som krävs för att bli en framgångsrik tränare.

    Nyheter Redaktionen, 2015-02-25 09:54

  • 8 kostmyter du bör glömma

    8 kostmyter du bör glömma

    Dagens stora informationsflöde kring kost är positivt, men det gör även att feltolkningar uppstår. Dessa blir ofta seglivade och kan i efterhand lätt framstå som sanningar. Vi avlivar härmed några av de vanligaste myterna!

    Nyheter Daniel Larsson, 2015-02-24 13:30

  • Styrkebyggaren är det nya idealet

    Styrkebyggaren är det nya idealet

    Vart tog de bröst & biceps-tränande vägen? Varifrån kommer plötsligt alla sumolyftande gymtränande med bälten, böjskor, knäskydd och en påstådd preferens för bendagar? I denna Bro Science-video förklaras det nya idealet!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-02-24 11:46

  • John Pasanen till Strongman-VM

    John Pasanen till Strongman-VM

    Förutom Espenkrona deltar även den fyrtio kilo lättare John Pasanen på amatör-VM för strongmen. John har vunnit Sveriges Starkaste Man -105 kg fyra gånger. Läs mer om och lyssna till en intervju med honom!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-02-20 16:57

  • Varför inte ett utegym i trädgården?

    Varför inte ett utegym i trädgården?

    I vår lanseras en träningsställning för trädgården, som rymmer två personer som tränar samtidigt. Övningsutbudet inkluderar kroppsvikt, elastiska band, slingträning (TRX) samt skivstång...

    Nyheter Martin Willners, 2015-02-20 15:42

  • Platsannons: Dcore söker medarbetare

    Platsannons: Dcore söker medarbetare

    Dcore, verksamt inom sportmode, skriver: "Älskar du träning och vill jobba med likasinnade? Som Kvalitets- och Produktionsansvarig kommer du att utveckla och driva Dcores arbete med att kvalitetssäkra produktionerna. Vi söker dig som är villig att arbeta i ett högt tempo där snabba förändringar hör till vardagen".

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-02-20 14:17

  • Espenkrona till Strongman-VM i USA!

    Espenkrona till Strongman-VM i USA!

    Under Arnold Sports Festival i Columbus, Ohio genomförs många tävlingar. En av dem är amatör-VM för strongmen, segraren erbjuds att delta på kommande års Arnold Strongman Classic. I år har Johan Espenkrona, den strongman du ser i nya BODY, kvalat!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-02-19 14:01

  • Nu startar BODYs stora tävlingsguide

    Nu startar BODYs stora tävlingsguide

    I en fyrdelad serie går vi igenom hur man genomför en tävlingssatsning steg för steg, från start till mål. Artikelserien startar i BODYs marsutgåva. Det och styrketräningstips, recept, forskning, kostråd, skvaller och mycket annat, i butik på torsdag. Provpåse med BCAA i colasmak medföljer!

    Nyheter Redaktionen, 2015-02-18 19:00

  • Tammerpokalen 2015 får nytt datum

    Tammerpokalen 2015 får nytt datum

    Anders Graneheim meddelar att nybörjartävlingen Tammerpokalen (och lägret Tammer Training Camp) behöver senareläggas en vecka. SM-veckan Sommar arrangeras nämligen i Sundsvall i år, vilket leder till brist på lediga hotellrum för tävlande och åskådare det tidigare påtänkta datumet.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-02-18 13:11

  • Segra eller dö?

    Segra eller dö?

    Vinnarskalle, vad betyder det egentligen? frågar en av redaktionsmedlemmarna och jag skruvar plötsligt på mig. Ja, jag borde väl veta det, tänker jag, eftersom jag alltid tänkt att jag är en verklig vinnarskalle. Jag menar, komma tvåa eller trea är inget jag går i gång på men samtidigt, när sjutton var det jag stod överst på en prispall senast med en gyllene medaljong runt halsen? Tidiga tonåren?

    Nyheter Robert Stasinski, 2015-02-18 09:00

  • Sveriges Starkaste Dräng avgjord

    Sveriges Starkaste Dräng avgjord

    Sveriges Starkaste Dräng arrangerades i helgen på Malmömässan. Tävlingsledaren Sebastian Davidsson, känd från Bonde söker fru, är själv flerfaldig segrare. Årets totalsegrare vann inte bara tävlingen utan även alla fem delmoment!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-02-15 14:03

  • Magnus Samuelsson åter på SVT

    Magnus Samuelsson åter på SVT

    Magnus Samuelsson, Världens Starkaste Man 1998, är tillbaka i rollen som polisen Gunnar Nyberg i tv-serien om A-gruppen, Rikskriminalens specialenhet för våldsbrott av internationell art. Start 21.00 i kväll i SVT1 och SVT Play.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-02-15 12:45

  • Tävla om rakapparat från Braun!

    Tävla om rakapparat från Braun!

    Nyheter Redaktionen, 2015-02-13 15:41

  • Anders Axklo skriver veckokrönika

    Anders Axklo skriver veckokrönika

    Anders Axklo har många uppgifter i styrkevärlden: uppskattad skribent, speaker, kommentator och arrangör med mycket mer. Om du inte får nog av hans alster i BODY har han även en veckokrönika online!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-02-13 14:46

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat