Specialutgåva från BODY Magazine

Specialutgåva från BODY Magazine

Publicerad

Träna Nu! finns ute i en butik nära dig!

Den tredje utgåvan av Träna Nu! finns sedan påskhelgen ute i en butik nära dig. Vår förhoppning är att den ska passa dig fint, tjej som kille, gammal som ung, trevande tränande och riktig novis. Använd tidningen som informationskälla och inspirationskapital för din styrketräning!

Här är ett exceldokument med alla de 1 222 butiker som har tidningen. 

Träna Nu! innehåller material tidigare publicerat i BODY Magazine. Ur innehållet:

  • Styrketräning – så funkar det! Ta dina första steg rätt!
  • Prylar för dig: Säsongens hetaste träningsprylar
  • Nutrition för Nybörjare: Så äter du för resultat
  • 20 veckor till Toppform: Komplett program för din bästa fysik
  • Allt om Knäböj: Lär dig behärska Kungen av övningar
  • 5 bästa övningarna: Om du måste välja
  • Vanliga Killen med Prime: Se en Gladiator krossa redaktören
  • 10 bästa maskinerna: Välj rätt!
  • Proteinglass: Så lagar du sommarens läckraste
  • Starka Armar: Alla tips du behöver
  • Tuff magträning: Bålstark & Sexpack!

Ja, dags igen för ännu en utgåva av Träna Nu! – den tredje sedan starten. Med Träna Nu! vill vi ta tag i dig som är sugen på styrketräning, men som kanske inte hunnit komma igång med kontinuerlig och målinriktad träning än.

Vi som gör tidningen brinner för styrketräning. Hårt. Och i en perfekt värld önskar vi att du också snart gör det. Men det tar tid att göra sig av med gamla vanor, och finna nya. Därför vill vi att du ser denna tidning som en välvillig men bestämd knuff i rätt riktning.

I årets utgåva av Träna Nu! får du allt du behöver för en rolig, säker och garanterat effektiv träning. Du får först en grundlig genomgång av vad styrketräning egentligen är, och hur den kommer att påverka dig. Du får dessutom en både bred och djup förståelse för hur viktig kosten är för dina resultat.

Vi har därefter knökat in initierade artiklar som gör dig till hejare på både knäböj, armträning samt mag- & båldito. För att göra din tillvaro ännu enklare så listar vi de 5 bästa övningarna och dessutom gymmets 10 allra bästa maskiner.

Du får också hänga med när vi tränar med gladiatorn "Prime", som till vardags går under namnet Mikael Hollsten. Det var en svett- och adrenalinframkallande upplevelse, som även skapade stora skratt hos mig (ja, det var jag som fick äran).

Vi lär dig dessutom att laga egen glass som är lika god som den är nyttig och proteinrik. Detta toppas av med att ge dig ett komplett upplägg som tar dig raka vägen till toppform. 20 veckor tar det, varken mer eller mindre.

Har vi glömt något? Förmodligen.

Det viktigaste är ändå du.

Alex Danielsson, chefredaktör

Ako Rahim och Linda Illerstam pryder omslaget på den tredje utgåvan av Träna Nu!.

On
Off

0 kommentarer

  • Var med i fototävlingen BODY Open!

    Var med i fototävlingen BODY Open!

    Tävla mot kompisarna, eller mot dig själv. Ta chansen och gör din första tävling – bli publicerad i BODY. Vi plockar fram dina positiva sidor – och vi kommer med konkreta råd.

    Nyheter Redaktionen, 2015-08-03 16:46

  • Osäker på om gymmet är fullt?

    Osäker på om gymmet är fullt?

    Måndagar mellan 17–20 är de flesta gym av tradition smockfulla. Andra tider är det oftast en gissningslek. Med sensorn Density kan en app eller hemsida berätta hur många som är inne på ett gym för tillfället.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-08-02 18:44

  • Arabisk byggerska flyttar utomlands

    Arabisk byggerska flyttar utomlands

    Haifa Al-Musawi kan inte tävla för sitt hemland Bahrain eftersom det både saknas nationella team och tävlingar för kvinnliga kroppsbyggare att delta på.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-08-01 22:40

  • Så förbereder du dig för en maxning

    Så förbereder du dig för en maxning

    Bland de "ungdomssynder" som brukar begås i gymmet är ett frekvent maxande kanske den vanligaste. Det är nämligen viktigt att kunna visa både sig själv och sina kompisar att man gjort mätbara framsteg. När vi blir äldre och till synes visare slutar många av oss med dessa maxlyft. Vi har lärt oss mer om dess nackdelar, och har heller inte samma behov av "ego-lyftande". Men mycket talar för att vi kanske borde ifrågasätta det, för att istället fortsätta med maxlyften.

    Nyheter Redaktionen, 2015-08-01 06:40

  • Sophie Arvebrink – på egna ben

    Sophie Arvebrink – på egna ben

    Sophie Arvebrink är ett fenomen. Det är det mest specifika ord jag kommer på då jag ska beskriva henne. Men på engelska, det språk hon föredrar i sociala medier skulle man nog inte kalla henne ”phenomenon”, man skulle istället säga ”maverick”.

    Nyheter Robert Stasinski, 2015-07-31 10:43

  • The Mountain Europas starkaste man

    The Mountain Europas starkaste man

    26-årige Hafthor Björnsson ("The Mountain" i Game of Thrones) såg till att försvara titeln som Europas Starkaste Man vid tävlingarna i Leeds i juli. Förutom att öka på sitt personbästa i marklyft till 450 kg(!) vann han tre av fem grenar.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-07-31 04:07

  • Arnold is numero uno

    Arnold is numero uno

    Om sanningen ska fram så finns det bara en Arnold som bara är Arnold med hela världen. Här är den löst sammanhängande storyn om en av världens mest fängslande män. Och världens störste kroppsbyggare.

    Nyheter Alex Danielsson, 2015-07-30 12:00

  • Gräsrotsinsamling för Abbaspour

    Gräsrotsinsamling för Abbaspour

    Dennis James har startat en gräsrotsinsamling till förmån för 212-byggaren Baito Abbaspour som har drabbats av vaskulit (där det egna immunförsvaret bidrar till inflammationen i blodkärlen, vilket kan leda till att blodförsörjningen till ett eller flera organ försämras).

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-07-30 10:16

  • Träna tills du kräks!

    Träna tills du kräks!

    Muskeltillväxt är hypertrofi, dvs ökning av muskelfibertjocklek. Hypertrofi är ett av muskelns sätt att anpassa sig till ökad belastning. Optimal hypertrofi är endast möjlig genom att stressa musklerna maximalt.

    Nyheter Redaktionen, 2015-07-30 05:55

  • Morgondagens resultat avgörs i dag

    Morgondagens resultat avgörs i dag

    Att vara en kroppsbyggare eller styrketränande kan för den oinvigde tyckas vara samma sak. Men det är en väsentlig skillnad. Styrketräning behöver inte bedrivas utifrån tanken att skapa en proportionerlig fysik, vilket däremot kroppsbyggning alltid syftar till. För att öka optimalt i muskelstorlek/styrka proportionellt ställs krav på planering.

    Nyheter Redaktionen, 2015-07-29 05:51

  • Arnold och Lou tränade tillsammans

    Arnold och Lou tränade tillsammans

    De bägge kombattanterna från Pumping Iron visar att åldern inte är något hinder för hård träning och skojande mellan seten.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-07-28 20:01

  • Arnold repriserar T2-scen för WWE

    Arnold repriserar T2-scen för WWE

    I en återinspelning av en välkänd Terminator 2-scen spelar en snart 68-årig Arnold (fyller den 30 juli) åter Terminator – de övriga rollerna görs av WWE-wrestlingstjärnor. Allt i reklam inför ett spelsläpp till konsoller.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-07-28 19:32

  • Parkera inte på cykelbanan!

    Parkera inte på cykelbanan!

    Om du parkerar så slarvigt att du står på en cykelbana kan denna strongman komma cyklandes och lyfta bort bilen!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-07-28 13:09

  • 10 snabba tips för inspiration

    10 snabba tips för inspiration

    Här är tio snabba tips du kan använda i din träning – alltifrån målsättning till explosivitet!

    Nyheter Redaktionen, 2015-07-28 11:01

  • Skapa en större framruta och krymp din backspegel

    Skapa en större framruta och krymp din backspegel

    Ibland stannar jag upp på gymmet, tittar mig omkring och reflekterar. Minns då jag för första gången besökte ett gym i början av 70-talet. Det var spännande och något väldigt nytt.

    Nyheter Ove Rytter, 2015-07-27 16:07

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat