Undermän – nycirkus med bland annat kettlebells

Undermän – nycirkus med bland annat kettlebells

Publicerad

Från vänster: Peter, Matias och Mattias.

Underman kallas den som lyfter i parakrobatik, "Undermän" är också titeln på Cirkus Cirkörs föreställning om och med Mattias Andersson, Matias Salmenaho och Peter Åberg, erfarna nycirkusartister. Fredag-söndag denna och nästa helg görs sex uppträdanden på Hangaren i Norsborg (söder om Stockholm) fyllda av bland annat kettlebellkoreografier och akrobatik.

Urpremiären skedde i Göteborg i april 2011. Sedan dess har gruppen turnerat runt med föreställningen i landet och internationellt till hyllningar.

Hangaren Subtopia har mer om lokalen, biljetter och föreställningen. Läs mer hos Cirkus Cirkör och på facebook.com/undermen:

En underman är basen i parakrobatik. Den person, oftast en man, som lite i skymundan står under och lyfter fram sin partners akrobatiska färdigheter.

Undermän är den sanna historien om tre manliga parakrobater som förlorat sina partners, och därmed sina karriärer och drömmar. De har levt ett liv där de stöttat, balanserat, lyft och räddat sina nära, men vem stöttar en övergiven underman?

"Det är vackert när dessa muskelpaket äntligen får sväva (nästan) viktlöst i varandras armar och bygga nya pyramider. Undermännen gör under – på egna ben." ANNA ÅNGSTRÖM, SVD

"Enigmatic - part rock gig, part circus & part confessional memoir." The Daily Express

"Mixes heavyweight brawn and balletic grace with subversive playfulness to great effect... an eclectic, gently captivating hour" Evening Standard

"Quirky, vigorous and touching show about discovering ways to move onwards when your world has come crashing down" - Times

"Touching, in a gruff, masculine way, like watching three burly blokes in the pub recite impromptu love poetry" Sunday Times

On
Off

0 kommentarer

  • Arnoldbild från Terminator: Genisys

    Arnoldbild från Terminator: Genisys

    The Arnold Fans (sajten som fokuserat på Arnold-nyheter i ett dussin år) lade häromveckan ut en bild en besökare på Paramount Studios tog på en poster för "Terminator: Genisys" den kommande femte Terminator-filmen.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-11-24 00:55

  • Zapfe i TV4:s nya dramakomedi

    Zapfe i TV4:s nya dramakomedi

    I Torpederna möter vi kåkfararen Sonny som när han bli frisläppt vill leva att lagligt liv med sin kärlek Camilla. Men det visar sig inte vara så lätt. Rollen som "Kloss" görs av Roger Zapfe, bland annat segrare i 2004 års upplaga av Lucia Classic (där Ahmad Ahmad tog en tredjeplats) och Atlas i den tidigare gladiatorsäsongen.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-11-23 22:57

  • BODY Open fyller 30 år – var med!

    BODY Open fyller 30 år – var med!

    Det är nu dags för ett 30-årsjubileum: BODY startade sin populära fototävling redan 1984! Tävla mot kompisarna, eller mot dig själv. Ta chansen och gör din första tävling – bli publicerad i BODY. Vi plockar fram dina positiva sidor – och vi kommer med konkreta råd.

    Nyheter Redaktionen, 2014-11-20 17:03

  • Vinn livestreaming av Luciapokalen!

    Vinn livestreaming av Luciapokalen!

    Kan du inte komma till Göteborg 29-30 november för att se Luciapokalen 2014? Delta då i vår tävling där tolv vinnare får en kod för livestreaming av en valfri tävling och ser allt inne på scenen!

    Nyheter Redaktionen, 2014-11-20 12:44

  • Slutspurt i omslagsmodelltävlingen!

    Slutspurt i omslagsmodelltävlingen!

    Då är vi inne på näst sista dygnet du kan vara med och avgöra vilket par som ska pryda omslaget till BODYs januariutgåva – i killtävlingen ligger fyra hack i häl! Samtidigt som du röstar är du med och tävlar om rejäla kosttillskottspaket från Svenskt Kosttillskott!

    Nyheter Redaktionen, 2014-11-20 11:46

  • BODY december i videoformat!

    BODY december i videoformat!

    Här får du lite av innehållet i nya BODY i videoformat: Nober utmanar Ahmad i tungt armpass. Axelträning med juniorlöftet Rosanna Scharin. Norrländskt kraftpass med Jocke Nilsson. Gästkocken Lennart Brandt lagar vilt. Jonas Julmat: Så gör du julbordet byggarvänligt. Samt Svenska Mästerskapen i Västerås.

    Nyheter Redaktionen, 2014-11-18 20:00

  • Nu till helgen: Decembercupen 2014

    Nu till helgen: Decembercupen 2014

    Nybörjartävlingen Decembercupen fortsätter slå rekord i antal deltagare – i år hann nära 300 in under målsnöret innan anmälan stängde. Du som hade turen att få tag i en av de slutsålda tävlingsbiljetterna kan på lördag se WP, BB, CBB och BF samt på söndag AF, MP och BiF på Scandic Star i Lund.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-11-18 11:59

  • 100 knallhårda sidor för din drömfysik!

    100 knallhårda sidor för din drömfysik!

    I BODYs decemberutgåva finner du styrketräningstips, forskning om träning och kost, personporträtt med de som har lyckats, kostråd för mer muskler och mindre fett, skvaller, tävlingar och mycket annat. I morgon tisdag släpps den i en butik nära dig!

    Nyheter Redaktionen, 2014-11-17 18:00

  • Queen of f*cking everything. Ibland.

    Queen of f*cking everything. Ibland.

    I dag har jag haft en sån där dag ni vet, när allt bara lirar. Man vaknar upp utvilad med en energi utöver den vanliga, omvärlden möter en med en high five och man känner sig som queen of f*cking everything.

    Nyheter Hannah Runsten, 2014-11-17 16:00

  • Sista chansen köpa dessa titlar i butik

    Sista chansen köpa dessa titlar i butik

    Den sjunde utgåvan av Träna Nu! är helt dedikerad till världens snabbast växande träningsform – CrossFit. Måndag den 17 november blir sista chansen att i en butik nära dig införskaffa Träna Nu! samt den 364:e utgåvan av BODY!

    Nyheter Redaktionen, 2014-11-16 10:11

  • Cristofer Nober i VM-final i -90 kg!

    Cristofer Nober i VM-final i -90 kg!

    Herr-VM i bodybuilding går av stapeln i Brasilien denna helg, och Sverige sände en deltagare: Cristofer Nober i -90 kg. I kväll blev det klart han tagit sig vidare till VM-final, inför avresan berättade han för BODY att "självklart satsar jag på att vinna, inget annat finns på horisonten!".

    Nyheter Redaktionen, 2014-11-14 23:42

  • Vinn biljetter till Megapartyt på FF14!

    Vinn biljetter till Megapartyt på FF14!

    Delta i vår tävling där tio vinnare får två biljetter vardera som ger fri entré till Fitnessfestivalens stora MegaParty, lördag kväll 29 november. Ett jubileumsparty mellan 22.30 - 02.00 med plats för 2 000 personer som du inte får missa! Mingla med bl a BODY-redaktionen, branschkändisar och fitnesseliten i den gigantiska festarenan (3 200 Kvm) med DJ och 50 meter lång scen!

    Nyheter Redaktionen, 2014-11-13 17:00

  • Jenny kan bli vår nya Ninja Warrior!

    Jenny kan bli vår nya Ninja Warrior!

    Prestationsfenomenet Jenny Adolfsson har, åtminstone för stunden, lämnat Gladiatormunderingen hemma för att i stället fightas i svenska versionen av Ninja Warrior.

    Nyheter Redaktionen, 2014-11-12 07:45

  • Helene Ahlson gästar Gomorron Sverige

    I morgondagens Gomorron Sverige på SVT är Helene Ahlson gäst i morgonsoffan 06.48. Ämnet man ska prata om är hur tillåtet det är att kommentera andras utseende...

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-11-11 18:15

  • BODY TV på Nordic Pro 2014

    BODY TV på Nordic Pro 2014

    BODYs utsända var på plats vid Nordic Fitness Expo i finska Lahtis. Under helgen avhölls proffstävlingar i Bodybuilding och Bikini Fitness, här ett kort smakprov.

    Nyheter Redaktionen, 2014-11-11 12:21

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat