Fitness Five-kvalet i Södertälje livestreamas

Publicerad

Första helgen i juni får Södertälje återigen besök av Fitness Five. De kommer hålla till på Marenplan under tre dagar, 1-3 juni med olika tävlingar där de medverkande får visa hur vältränade och uthålliga de verkligen är. Dessutom testar man att streama tävlingarna live och uppdatera resultaten i realtid alla dagarna – som en testkörning inför den stora finalen i Åhus...

Det sammanlagda repsantalet i fem olika grenar ihop. Den kille/tjej med flest antal reps segrar i respektive klass. Läs mer om Fitness Five i vår översiktsartikel inför 2012Du kan följa de officiella kvaltävlingarna via Facebook och läsa mer om regler på hemsidan fitnessfive.se. Schemat för 2012:

  • Kval Malmö 26 maj
  • Kval Södertälje 1-3 juni 
  • Kval Umeå 6 juni
  • Kval Karlskrona 9-10 juni
  • Kval Tylösand 30 juni-1 juli
  • Final Åhus 6-7 juli

 
Följ tävlingarnas livestream på fitnessfive.se/live och livescoring på länkarna nedan:


Fredagens tävlingar kan ses i efterhand:

Lördagens tävlingar:

Söndagens tävlingar:

On
Off

0 kommentarer

  • Här är 2016 års fitnesstrender

    Här är 2016 års fitnesstrender

    Varje år sänder ACSM ut enkäter till medlemmar som arbetar med träning för att utröna vilka det kommande årets trender är, och hur olika träningsformer ökar eller minskar i popularitet. För 2016 har kroppsnära teknik seglat upp och tagit täten – har du skaffat en fitnesspryl som hjälper dig mäta din träning ännu?

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-02-05 10:23

  • Mr Olympia Dorian Yates intervjuad

    Mr Olympia Dorian Yates intervjuad

    I talkshowen London Real får man möta intressanta människor värda att lyssna till. Deras första intervju med Dorian Yates, den sexfaldige Mr Olympia, var den mest sedda av dem alla. I höstas återvände han för en ny intervjustund...

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-02-04 14:21

  • 10 gymövningar du aldrig sett

    10 gymövningar du aldrig sett

    Du har säkert sett honom på gymmet. Han som alltid kör skumma övningar. Övningar du aldrig tidigare sett. Det kan mycket väl vara gymmets kuf som kör loss, eller så är det faktiskt någon som har hittat en gömd träningsskatt. BODY har letat i rullorna och presenterar här de 10 bästa övningarna du aldrig tidigare sett.

    Nyheter Michael Höglund, 2016-02-04 10:45

  • Bli starkare med greppträning

    Bli starkare med greppträning

    Man kan inte lyfta, dra eller flytta på något man inte orkar hålla i. Den simpla sanningen är skäl nog att träna greppet. All annan träning blir enklare om du kan lita på ditt grepp, plus att det ser betydligt bättre ut med grova, ådriga underarmar än sugrör. Partytricken man kan göra med bra nypor är mest en bonus.

    Nyheter Anders Axklo, 2016-02-02 08:18

  • Om kraftsportprofilen Arne Tammer

    Om kraftsportprofilen Arne Tammer

    "Ge mig en kvart om dagen". Ett uttryck som torde vara en av Sveriges mest kända reklamslogans.

    Nyheter Ove Rytter, 2016-01-29 14:02

  • Digital hjärngympa – framtidens dopning?

    Digital hjärngympa – framtidens dopning?

    När jag började träna hade jag bara kommit i kontakt med muskelträning i form av Arne "Ge mig en kvart om dagen" Tammers korrespondenskurser.

    Nyheter Ove Rytter, 2016-01-29 12:31

  • Amazon ställs mot Kitsune på fortet!

    Amazon ställs mot Kitsune på fortet!

    I kväll 20:00 drabbar två gladiatorer samman på på Fort Boyard: Cecilia "Amazon" Benjaminson och Jenny "Kitsune" Adolfsson! Till sin hjälp har de ett par i par: författaren Camilla Läckberg och MMA-fightern Simon Sköld samt sångerskan Tess Merkel och skådespelaren Kenny Solomons.

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-01-29 10:19

  • BODY 2.0 – mer träning, ny form, vassare innehåll!

    BODY 2.0 – mer träning, ny form, vassare innehåll!

    Nya BODY är tidningen för dig som vill ha resultat av din styrketräning. Vi ger dig allt du behöver veta för att nå din drömfysik och behålla den!

    Nyheter Redaktionen, 2016-01-26 09:12

  • Välkommen till BODY 2.0!

    Välkommen till BODY 2.0!

    Jag känner en påtaglig glädje och stolthet över att äntligen få presentera nya, fräscha och moderniserade BODY för dig. Under hela den gångna hösten har jag och mina enastående redaktionskollegor spånat, filat, bollat, bestämt oss, ändrat oss igen, och slutligen hittat den form och framtoning vi känner är rätt för BODY så här 2016. 

    Nyheter Hannah Runsten, 2016-01-25 18:00

  • Därför ska du använda viktklovar

    Därför ska du använda viktklovar

    Med 388 kg på stången tänkte denna snubbe göra några reps "knäböj". Men han glömde klova fast vikterna, och när viktskivorna oundvikligen gör vad viktskivor gör, går det som det går. Ingen på gymmet verkar dock förvånad, den som tränar bredvid skakar bara på huvudet och kör vidare...

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-01-22 11:05

  • Bli köttig som Mr Olympia – på studs

    Bli köttig som Mr Olympia – på studs

    Konstnären Zhang Huan var en av de första performanceartisterna i Kina. Under en installation i New York visade han hur man snabbt kan bli lika grov som Mr Olympia-deltagarna.

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-01-22 10:14

  • Arnold Classic-posering poängsätts!

    Arnold Classic-posering poängsätts!

    2009 beslutade IFBB:s professionella avdelning att poseringsronden ej längre skulle vara poängsatt. Nu går Arnold Classic i bräschen genom att återinföra poängsatt poseringrond på herrarnas öppna och 212-klass.

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-01-14 08:47

  • Styrketräning universalkur för äldre

    Styrketräning universalkur för äldre

    Att styrketräning gör en starkare, kan göra en större och till på köpet snyggare, är inget nytt. Att den dessutom är ett otroligt värdefullt verktyg för att minska åldersrelaterad muskelförlust är numera etablerad kunskap.

    Nyheter Nicklas Neuman, 2016-01-14 02:59

  • Behandling av träningsskador

    Behandling av träningsskador

    När man drabbas av en skada kan det vara svårt att veta vart man ska vända sig för att få bra hjälp. När det gäller träningsskador är den lokala vårdcentralen kanske inte det bästa alternativet. Istället handlar det om att hitta en vårdgivare som har kompetens inom idrottsmedicin.

    Nyheter Daniel Andréasson, 2016-01-13 15:41

  • 10 fördelar med att träna

    10 fördelar med att träna

    Nytt år – ny strid. Ibland kan man behöva påminna sig om varför man planerar att spendera merparten av sin fritid nere i en svettig källarlokal även det kommande året. Därför listar vi här de tio bästa anledningarna att träna hårt. Läs, begrunda och pallra dig ner till gymmet!

    Nyheter Andreas Guiance, 2016-01-11 08:00

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat