Kom på ett nytt namn åt Sportlife – vinn 15 000 kr!

Publicerad

Friskvårdskedjan Sportlife öppnade 22 klubbar under 2011 (och har dessutom köpt befintliga klubbar för 30 miljoner). De utlovar fem års fri träning samt 15 000 kr till den vars namnförslag på den nya kedjan de väljer. Om de väljer att byta namn det vill säga...

Uppdatering 28 november 2012:

Namnbytet är nu klart!

Vi kan stolt presentera att regionerna Stockholm, Göteborg, Halland, Skåne och Jönköping inom kort kommer byta namn från Sportlife till NORDIC WELLNESS. Samma grymma företag, samma otroliga utbud, lika trevlig personal men i ny profil. Loggan kommer du inom kort se på vår nya superfräscha hemsida. Vi vill med detta fortsätta utvecklas och ta oss till nya nivåer.

NORDIC WELLNESS – alltid på väg framåt!

On
Off

2 kommentarer

  • Experten: Tänk på detta när du tränar sena pass

    Experten: Tänk på detta när du tränar sena pass

    Läsarfråga: Jag tränar ofta relativt sent på kvällarna och undrar vad jag bör tänka på kring kosten, både innan och efter ett träningspass som är relativt tätt inpå sömnen?

    Nyheter Anki Sundin, 2017-09-18 09:00

  • Experten: Så kommer du tillbaka efter skada

    Experten: Så kommer du tillbaka efter skada

    Jag har nyss avslutat en längre periods rehab av min rygg. I dagsläget är jag smärtfri men har tappat mycket styrka och muskelmassa under den period jag var dålig. Vad rekommenderar du för träningsupplägg som kan överbroa från den rehab jag kört tidigare? Mitt mål är att få tillbaka styrka och muskelmassa.

    Nyheter Daniel Andréasson, 2017-09-14 13:28

  • Majestätiska magrutor: Body har träffat killen med 10-packet

    Majestätiska magrutor: Body har träffat killen med 10-packet

    6-pack har väl de flesta hört talas om, ja till och med 8-pack när någon är i riktigt bra form, men 10-pack? BODY har träffat Mohamed "Mr 10-pack" Ali. Killen vars magrutor röstats fram som världens snyggaste. Killen med 10-packet.

    Nyheter Linnea Enstedt, 2017-09-12 10:36

  • Stort startfält på strongwoman-tävling

    Stort startfält på strongwoman-tävling

    Sveriges starkaste tjejer samlas för en kamp om den första Tyngre Strongwoman Challenge-titeln kommande fredag. BODYs "egen" Linnea Enstedt har engagerats i rollen som speaker. Vi tar ett uppsnack med henne.

    Nyheter Redaktionen, 2017-09-08 20:58

  • Smidig som ett kassaskåp – hur vig bör man vara?

    Smidig som ett kassaskåp – hur vig bör man vara?

    Ökar hypertrofin med djupet i "ass to the grass", finns det fördelar för en byggare att vara vig eller har du tvärtom bättre fjädring som stel? BODY reder ut rörlighetens vara eller icke vara för kroppsbyggare.

    Nyheter Alan Bergström, 2017-09-08 09:35

  • Recept: Jonas Lundgren lagar bakad lax med tapenade

    Recept: Jonas Lundgren lagar bakad lax med tapenade

    Under sina många år som kock har Jonas Lundgren besökt och samlat på sig recept och inspiration från världens alla hörn som han nu delar med sig av här – självklart i sann BODY-anda med bra råvaror och näringsvärden i fokus!

    Nyheter Jonas Lundgren, 2017-09-07 10:55

  • Muskler av stål, hjärta av guld: Body träffar Lars Berglund

    Muskler av stål, hjärta av guld: Body träffar Lars Berglund

    Som ägare av två förstklassiga gym drivs Lars Berglund av att sätta människan främst, både som coach och upprättare av flera års ideellt välgörenhetsarbete. De senaste åren har han ritat om kartan och placerat Sundsvall i mitten av byggarlandet Sverige.

    Nyheter Robert Stasinski, 2017-09-06 10:26

  • Studie: Apparaterna som mäter pulsen bäst

    Studie: Apparaterna som mäter pulsen bäst

    Nyheter Andreas Abelsson, 2017-09-04 11:51

  • Trägen vinner

    Trägen vinner

    Nu kör vi vidare, är du med? Befinner sig din träning i framkant med finlir, eller står du i startgroparna med grundarbetet? Har sommarens regniga dagar gett dig växtnäring eller har du vilat dig stark? 

    Nyheter Sarah-Ida Nyström, 2017-08-28 06:00

  • Nutrition: Kolhydrater bygger inte muskler…

    Nutrition: Kolhydrater bygger inte muskler…

    Alltför länge har vi fått höra att kolhydrater gör oss feta, att kolhydrater är samma sak som socker och att kolhydrater inte fyller någon funktion vid styrketräning. De som ägnar sig åt styrketräning åtskilliga timmar i veckan är av naturen mer intresserade av proteinkällor och strävar många gånger efter att maximera sitt intag av protein, men nu tar kolhydraterna revansch och BODY förklarar när, var och hur!

    Nyheter Anki Sundin, 2017-08-25 09:00

  • Jakten på Figure Olympia – Body har träffat Candice Lewis-Carter

    Jakten på Figure Olympia – Body har träffat Candice Lewis-Carter

    Som ung såg Candice Lewis-Carter upp till friidrottens kvinnliga frontfigurer vars atletiska fysik och styrka hon tilltalades av. Genom att följa sina egna förutsättningar att skapa den kvinna hon vill vara har hon brutit ny mark på vägen mot världstoppen.

    Nyheter Sarah-Ida Nyström, 2017-08-24 09:00

  • Protein: Så tajmar du kost och träning för prestation och muskeltillväxt

    Protein: Så tajmar du kost och träning för prestation och muskeltillväxt

    Protein är näringsämne nummer ett för muskelbygge, men finns det en övertro på vad det kan göra? Hur laddar man optimalt utan att försumma annat? Vi synar den anabola betydelsen av de klassiska energigivarna, reder ut befästa uppfattningar och går till botten med hur man tajmar kost och träning för prestation och muskeltillväxt. Text: Martin Brunnberg.

    Nyheter Redaktionen, 2017-08-22 10:17

  • Body träffar Isabella von Weissenberg – tjejen som började träna 2013

    Body träffar Isabella von Weissenberg – tjejen som började träna 2013

    Underbar och älskad av alla. Isabella von Weissenberg är hela träningssveriges älskling och det är lätt att falla in i hyllningskören. Möt tjejen som började träna 2013, nu är Europamästare och har höjt sitt eget världsrekord i knäböj tre gånger. Text: Anders Axklo Foto: Seth Janson.

    Nyheter Redaktionen, 2017-08-17 08:00

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat