MUSKELMAT – kokbok från BODY

Publicerad

Nyhet till alla hungriga – BODY ger ut boken MUSKELMAT på 320 sidor! Den första riktigt tunga kokboken för dig som tränar på gym. Fullspäckad med de allra bästa recepten från BODY! Själva livesläppet sker på Fitnessfestivalen, Göteborg 8–9 december. Välkommen till BODYs monter för träffa författaren och skaffa ditt eget exemplar av boken till mässpris!

Under sommaren och hösten har vi parallellt med tidningsarbetet jobbat hårt med att sammanställa en fullständigt unik kokbok. Vi kallar den MUSKELMAT, och den innehåller 203 garanterat anabola recept.

Mat som gör dig snygg. Och mätt.

I den här boken har vi samlat 203 recept – alla skräddarsydda för att ge dig det du behöver för att må bra, och dessutom få dig att se förbaskat bra ut!

Inga snabbfixar, konstiga extremdieter eller tokigheter. Bara en inspirerande kokbok fylld av lättlagade och näringsberäknade recept – med rena och hälsosamma livsmedel, där proteinet står i fokus.

Det här är en bok för dig som gillar att träna, inte minst på gym. Och för dig som önskar perfekta resultat av din träning, utan att lägga på dig onödigt fett. Men den är också för dig som helt enkelt uppskattar god och näringsriktig mat varje dag, hela dagen.

Som sagt – med den här boken får du mat som gör dig snygg.
Och mätt.

Upphovskvinna till boken är ingen mindre än BODYs redaktionschef och tillika matredaktör Hannah Runsten, som under flera år komponerat, lagat och provsmakat fler muskelbyggande recept än de allra flesta. MUSKELMAT är på totalt 320 sidor med klar best-of-the-best-känsla.

"I MUSKELMAT får du recepten och inspirationen för att laga mat som maxar dina träningsresultat, utan att göra avkall på smak och näringsinnehåll. MUSKELMAT gör dig både snygg och mätt."

Hannah Runsten
Matredaktör på BODY Magazine och författare av MUSKELMAT

Om författaren

Hannah Runsten är Licensierad Personlig Tränare samt matredaktör på BODY Magazine. Hon har genom åren hjälpt idrottare och motionärer med kostråd och upplägg för deras olika behov, samt skrivit nutritionsinriktade artiklar och tagit fram recept som du har kunnat ta del av i BODY Magazine.

Författaren Hannah Runsten på Fitnessfestivalen lördag efter lunch:

Hannah checked in at Svenska Mässan.

Böckerna vi hade med till Fitnessfestivalen sålde slut.. Crazy. Tusen tack alla glada och trevliga som tittat förbi BODYs monter!! Det går fortfarande att köpa MUSKELMAT under resten av festivalhelgen, och då får du den skickad till dig direkt efter mässan.

Lördag 09:30. Köp MUSKELMAT på Fitnessfestivalen! Vi har tagit med 250 exemplar till Göteborg.

Lördag 13.30. De sista exemplaren. Tur att vi har kuponger så att alla som vill ha boken får ett ex.

Mattias från Talangjaktens i BODYs monter på eftermiddagen. Här med det enda blädderexemplaret :-)

On
Off

15 kommentarer

  • Världens tuffaste: Mikaela Kellner

    Världens tuffaste: Mikaela Kellner

    Stjärnan alla är nyfikna på heter Mikaela Kellner. Ett kraftpaket med många strängar på sin lyra och kanske har vi inte ens sett det bästa av henne än då hon fortfarande utvecklas.

    Nyheter Fredrik Age, 2016-07-28 12:45

  • Fyll på den osårbara känslan

    Fyll på den osårbara känslan

    Augustiutgåvan av BODY har de bästa styrketräningstipsen, forskningen om träning och kost, kostråden för mer muskler och mindre fett, personporträtten med de som har lyckats, skvaller och mycket annat.

    Nyheter Redaktionen, 2016-07-26 12:00

  • Styrkan i att vara stark

    Styrkan i att vara stark

    Jag har just kommit på mig själv med att ha maskat på ett ganska viktigt fokusområde på senaste.

    Nyheter Hannah Runsten, 2016-07-26 08:00

  • Retro: Svenska Mästerskapen 2006

    Retro: Svenska Mästerskapen 2006

    Ännu ett år, ännu ett SM. Nu åter i Västerås, och med vässade ambitioner. Många bra namn i programmet fick oss initialt också att hoppas på stora ting. Men trots att många av dem inte var i sin bästa form, så blev det trevligt ändå.

    Nyheter Redaktionen, 2016-07-15 17:11

  • Disciplinerna inom kroppskultur

    Disciplinerna inom kroppskultur

    Det finns ett större utbud av grenar att välja bland inom svensk kroppskultur. De ställer alla olika krav på muskelmassa, form och scenframträdande. Här är reglerna du behöver veta.

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-07-14 11:39

  • Han marklyfte ett halvt ton!

    Han marklyfte ett halvt ton!

    De 10 000 som satt på läktarna på Leeds arena fick i helgen se ett historiskt marklyft. Den 28-årige strongmannen Eddie Hall har de senaste åren pushat gränserna för vad som är mänskligt möjligt.

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-07-12 12:04

  • Barnprogram söker muskulös tjej

    Barnprogram söker muskulös tjej

    Ett produktionsbolag söker en kroppsbyggande tjej för en sketch för ett SVT-barnprogram. Du ska vara muskulös samt kunna delta på inspelningen i Malmö nu på torsdag den 14 juli.

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-07-11 10:11

  • Skillnad på koncentrat och isolat?

    Skillnad på koncentrat och isolat?

    Det inkom en fråga: "Jag har mest gått på smak då jag köpt proteinpulver. Men jag har nu börjat titta lite närmare på produktinformationen och ser att vissa sorter betecknas isolat och andra koncentrat. Vad är skillnaden?"

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-07-07 15:21

  • Vad gör gamlingen egentligen...?

    Vad gör gamlingen egentligen...?

    Ett amerikanskt cidermärke har utmärkt sig för sina reklamvideos i en gammaldags stil. Tillsammans med en digital livsstilssajt så passade man på att göra ett förhoppningsvis viralt videoklipp.

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-07-06 13:37

  • Tammerpokalen livesänds även i år

    Tammerpokalen livesänds även i år

    Sundsvalls Tidning ser till att hälften av de närmare hundratrettio tävlande på nybörjartävlingen Tammerpokalen kan ses av familj och bekanta på distans. De livesänder nämligen med start 09.30 på söndag!

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-07-05 09:10

  • Så går det till backstage på tävling

    Så går det till backstage på tävling

    För dig som tror att du gjort allt, eller till dig som behöver en upplevelse utöver det vanliga, kommer här en kort guide i livet backstage på en byggar- och fitnesstävling. Det liknar inget annat man kan uppleva utan väldigt hallucinogena tillsatser i sitt förmiddagsfika.

    Nyheter Janpeter Sangborn, 2016-06-30 17:16

  • Hur pumpar byggare upp sig?

    Hur pumpar byggare upp sig?

    En viktig sak är förstå är att du behöver inte pumpa upp varenda muskel. Det räcker om du pumpar upp ryggen, axlarna, bröstmusklerna och armarna, förslagsvis i nämnd ordning.

    Nyheter Anders Graneheim, 2016-06-30 16:39

  • Kan man tjata fram bättre prestation?

    Kan man tjata fram bättre prestation?

    Den som laddar upp inför en tuff ansträngning ses ofta pratandes med sig själv för att verkligen pusha psyket inför ansträngningen. Men ger detta en mätbar effekt, eller är det bara något som görs trots att det är helt onödigt?

    Nyheter Nicklas Neuman, 2016-06-30 00:57

  • Marijuanavänligt gym öppnar i USA

    Marijuanavänligt gym öppnar i USA

    I höst kommer det inte bara att vara magnesiadammet som ryker på ett gym i San Francisco. Power Plant Fitness lanseras som världens första cannabis-vänliga gym, där tränande ska kunna konsumera marijuana i samband med att de tränar.

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-06-28 10:07

  • Dålig passning under SL-VM

    Dålig passning under SL-VM

    Många reagerade passarnas prestationer (eller avsaknad därav) under styrkelyfts-VM i veckan. Här en sammanställning av norske Alexander Daniel G. Larsen – ett måste för framtida arrangörer att ta lärdom av. Erfarna, starka och aktiva passare är ett måste.

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-06-27 22:03

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat