MUSKELMAT – kokbok från BODY

Publicerad

Nyhet till alla hungriga – BODY ger ut boken MUSKELMAT på 320 sidor! Den första riktigt tunga kokboken för dig som tränar på gym. Fullspäckad med de allra bästa recepten från BODY! Själva livesläppet sker på Fitnessfestivalen, Göteborg 8–9 december. Välkommen till BODYs monter för träffa författaren och skaffa ditt eget exemplar av boken till mässpris!

Under sommaren och hösten har vi parallellt med tidningsarbetet jobbat hårt med att sammanställa en fullständigt unik kokbok. Vi kallar den MUSKELMAT, och den innehåller 203 garanterat anabola recept.

Mat som gör dig snygg. Och mätt.

I den här boken har vi samlat 203 recept – alla skräddarsydda för att ge dig det du behöver för att må bra, och dessutom få dig att se förbaskat bra ut!

Inga snabbfixar, konstiga extremdieter eller tokigheter. Bara en inspirerande kokbok fylld av lättlagade och näringsberäknade recept – med rena och hälsosamma livsmedel, där proteinet står i fokus.

Det här är en bok för dig som gillar att träna, inte minst på gym. Och för dig som önskar perfekta resultat av din träning, utan att lägga på dig onödigt fett. Men den är också för dig som helt enkelt uppskattar god och näringsriktig mat varje dag, hela dagen.

Som sagt – med den här boken får du mat som gör dig snygg.
Och mätt.

Upphovskvinna till boken är ingen mindre än BODYs redaktionschef och tillika matredaktör Hannah Runsten, som under flera år komponerat, lagat och provsmakat fler muskelbyggande recept än de allra flesta. MUSKELMAT är på totalt 320 sidor med klar best-of-the-best-känsla.

"I MUSKELMAT får du recepten och inspirationen för att laga mat som maxar dina träningsresultat, utan att göra avkall på smak och näringsinnehåll. MUSKELMAT gör dig både snygg och mätt."

Hannah Runsten
Matredaktör på BODY Magazine och författare av MUSKELMAT

Om författaren

Hannah Runsten är Licensierad Personlig Tränare samt matredaktör på BODY Magazine. Hon har genom åren hjälpt idrottare och motionärer med kostråd och upplägg för deras olika behov, samt skrivit nutritionsinriktade artiklar och tagit fram recept som du har kunnat ta del av i BODY Magazine.

Författaren Hannah Runsten på Fitnessfestivalen lördag efter lunch:

Hannah checked in at Svenska Mässan.

Böckerna vi hade med till Fitnessfestivalen sålde slut.. Crazy. Tusen tack alla glada och trevliga som tittat förbi BODYs monter!! Det går fortfarande att köpa MUSKELMAT under resten av festivalhelgen, och då får du den skickad till dig direkt efter mässan.

Lördag 09:30. Köp MUSKELMAT på Fitnessfestivalen! Vi har tagit med 250 exemplar till Göteborg.

Lördag 13.30. De sista exemplaren. Tur att vi har kuponger så att alla som vill ha boken får ett ex.

Mattias från Talangjaktens i BODYs monter på eftermiddagen. Här med det enda blädderexemplaret :-)

On
Off

15 kommentarer

  • Japans mest kända svenska satsar på Bikini Fitness

    Japans mest kända svenska satsar på Bikini Fitness

    Anne-Sophie emigrerade från Stockholm till Japan vid 18 års ålder utan att kunna språket, fast besluten att bli stjärna. Många års hårt arbete har lett till att hon pratar perfekt japanska och är känd för sina många olika talanger under artistnamnet LiLiCo.

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-02-12 16:00

  • Muskler allt vanligare i reklam

    Muskler allt vanligare i reklam

    Allt oftare ses muskulösa personer i reklam för annat än branschprodukter om träning. Här bland annat Ms Olympia Lenda Murray i reklam för snabbmatskedja, strongwoman Anki Öberg i reklam för mejeriföretag, och kroppsbyggare lånar ut fysik i reklam för försäkringsbolag.

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-02-10 11:14

  • Här är 2016 års fitnesstrender

    Här är 2016 års fitnesstrender

    Varje år sänder ACSM ut enkäter till medlemmar som arbetar med träning för att utröna vilka det kommande årets trender är, och hur olika träningsformer ökar eller minskar i popularitet. För 2016 har kroppsnära teknik seglat upp och tagit täten – har du skaffat en fitnesspryl som hjälper dig mäta din träning ännu?

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-02-05 10:23

  • Mr Olympia Dorian Yates intervjuad

    Mr Olympia Dorian Yates intervjuad

    I talkshowen London Real får man möta intressanta människor värda att lyssna till. Deras första intervju med Dorian Yates, den sexfaldige Mr Olympia, var den mest sedda av dem alla. I höstas återvände han för en ny intervjustund...

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-02-04 14:21

  • 10 gymövningar du aldrig sett

    10 gymövningar du aldrig sett

    Du har säkert sett honom på gymmet. Han som alltid kör skumma övningar. Övningar du aldrig tidigare sett. Det kan mycket väl vara gymmets kuf som kör loss, eller så är det faktiskt någon som har hittat en gömd träningsskatt. BODY har letat i rullorna och presenterar här de 10 bästa övningarna du aldrig tidigare sett.

    Nyheter Michael Höglund, 2016-02-04 10:45

  • Bli starkare med greppträning

    Bli starkare med greppträning

    Man kan inte lyfta, dra eller flytta på något man inte orkar hålla i. Den simpla sanningen är skäl nog att träna greppet. All annan träning blir enklare om du kan lita på ditt grepp, plus att det ser betydligt bättre ut med grova, ådriga underarmar än sugrör. Partytricken man kan göra med bra nypor är mest en bonus.

    Nyheter Anders Axklo, 2016-02-02 08:18

  • Om kraftsportprofilen Arne Tammer

    Om kraftsportprofilen Arne Tammer

    "Ge mig en kvart om dagen". Ett uttryck som torde vara en av Sveriges mest kända reklamslogans.

    Nyheter Ove Rytter, 2016-01-29 14:02

  • Digital hjärngympa – framtidens dopning?

    Digital hjärngympa – framtidens dopning?

    När jag började träna hade jag bara kommit i kontakt med muskelträning i form av Arne "Ge mig en kvart om dagen" Tammers korrespondenskurser.

    Nyheter Ove Rytter, 2016-01-29 12:31

  • Amazon ställs mot Kitsune på fortet!

    Amazon ställs mot Kitsune på fortet!

    I kväll 20:00 drabbar två gladiatorer samman på på Fort Boyard: Cecilia "Amazon" Benjaminson och Jenny "Kitsune" Adolfsson! Till sin hjälp har de ett par i par: författaren Camilla Läckberg och MMA-fightern Simon Sköld samt sångerskan Tess Merkel och skådespelaren Kenny Solomons.

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-01-29 10:19

  • BODY 2.0 – mer träning, ny form, vassare innehåll!

    BODY 2.0 – mer träning, ny form, vassare innehåll!

    Nya BODY är tidningen för dig som vill ha resultat av din styrketräning. Vi ger dig allt du behöver veta för att nå din drömfysik och behålla den!

    Nyheter Redaktionen, 2016-01-26 09:12

  • Välkommen till BODY 2.0!

    Välkommen till BODY 2.0!

    Jag känner en påtaglig glädje och stolthet över att äntligen få presentera nya, fräscha och moderniserade BODY för dig. Under hela den gångna hösten har jag och mina enastående redaktionskollegor spånat, filat, bollat, bestämt oss, ändrat oss igen, och slutligen hittat den form och framtoning vi känner är rätt för BODY så här 2016. 

    Nyheter Hannah Runsten, 2016-01-25 18:00

  • Därför ska du använda viktklovar

    Därför ska du använda viktklovar

    Med 388 kg på stången tänkte denna snubbe göra några reps "knäböj". Men han glömde klova fast vikterna, och när viktskivorna oundvikligen gör vad viktskivor gör, går det som det går. Ingen på gymmet verkar dock förvånad, den som tränar bredvid skakar bara på huvudet och kör vidare...

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-01-22 11:05

  • Bli köttig som Mr Olympia – på studs

    Bli köttig som Mr Olympia – på studs

    Konstnären Zhang Huan var en av de första performanceartisterna i Kina. Under en installation i New York visade han hur man snabbt kan bli lika grov som Mr Olympia-deltagarna.

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-01-22 10:14

  • Arnold Classic-posering poängsätts!

    Arnold Classic-posering poängsätts!

    2009 beslutade IFBB:s professionella avdelning att poseringsronden ej längre skulle vara poängsatt. Nu går Arnold Classic i bräschen genom att återinföra poängsatt poseringrond på herrarnas öppna och 212-klass.

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-01-14 08:47

  • Styrketräning universalkur för äldre

    Styrketräning universalkur för äldre

    Att styrketräning gör en starkare, kan göra en större och till på köpet snyggare, är inget nytt. Att den dessutom är ett otroligt värdefullt verktyg för att minska åldersrelaterad muskelförlust är numera etablerad kunskap.

    Nyheter Nicklas Neuman, 2016-01-14 02:59

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat