BODY Radio – nu med mer än en halv miljon nedladdningar!

Publicerad

Sedan starten har 100+ avsnitten av BODY Radio haft över en halv miljon nedladdningar – tack till våra lyssnare, våra gäster och våra sponsorer!

Du återfinner alla avsnitt på iTunes, i BODY Radios iOS-app, i BODY Radios android-app, på libsyn.com och inte minst på BODY.se. Våra gäster har varit:

Gymgrossisten.com gick 2011 in som sponsor för BODY Radio.

Akademien för Personlig Träning blir här sponsor för BODY Radio – tack!

Från årsskiftet gick Svenskt Kosttillskott in som sponsor för BODY Radio!

I samband med Olas andra framträdande passerades 700 000 nedladdningar!

I samband med Sarahs tredje framträdande passerades 800 000 nedladdningar!

Över 900 000 nedladdningar – tack Gymgrossisten.com och alla lyssnare!

I samband med Olas tredje framträdande passerades 1 000 000 nedladdningar!

Nytt SANSLÖST rekord i antal nedladdningar: 87 212 st för november 2013! Samtidigt passerar vi också 1,2 miljoner sedan starten. TACK ALLA LYSSNARE!

Mellan podden med Kristian Sewén och Rob Harris passerades 1 500 000 nedladdningar! Tack till Svenskt Kosttillskott!

Nytt fantastiskt rekord satt för BODY Radio nu i april: 104 247 nedladdningar! Stort tack till alla trogna lyssnare!

On
Off

2 kommentarer

  • Ett slag för kvinnlig kroppsbyggning

    Ett slag för kvinnlig kroppsbyggning

    Filmskaparna och byggarentusiasterna Renzo och Hanna Aneröd har nyligen gjort klart en kortare version av sin dokumentärfilm Too big for the World som följer byggarproffset Irene Andersen och hennes kamp för att tävla i kvinnlig byggning.

    Nyheter Robert Stasinski, 2015-08-04 10:41

  • Brännboll mot barncancer

    Brännboll mot barncancer

    På lördag möts gymmedlemmar i Sundsvall i en brännbollsturnéring. Pengarna går oavkortat till Barncancerfonden – förra året samlade man in drygt 10 000 kr. Arrangör är Lars Berglund, ägare till Iron Works.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-08-04 09:23

  • Forcera din väg till framgång!

    Forcera din väg till framgång!

    Många framgångsrika bodybuilders har länge haft forced reps som ett viktigt vapen i sin träningsarsenal. De tillskriver ofta tekniken fantastiska egenskaper vad gäller att pressa det allra sista ur muskeln.

    Nyheter Redaktionen, 2015-08-04 07:24

  • Var med i fototävlingen BODY Open!

    Var med i fototävlingen BODY Open!

    Tävla mot kompisarna, eller mot dig själv. Ta chansen och gör din första tävling – bli publicerad i BODY. Vi plockar fram dina positiva sidor – och vi kommer med konkreta råd.

    Nyheter Redaktionen, 2015-08-03 16:46

  • Osäker på om gymmet är fullt?

    Osäker på om gymmet är fullt?

    Måndagar mellan 17–20 är de flesta gym av tradition smockfulla. Andra tider är det oftast en gissningslek. Med sensorn Density kan en app eller hemsida berätta hur många som är inne på ett gym för tillfället.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-08-02 18:44

  • Arabisk byggerska flyttar utomlands

    Arabisk byggerska flyttar utomlands

    Haifa Al-Musawi kan inte tävla för sitt hemland Bahrain eftersom det både saknas nationella team och tävlingar för kvinnliga kroppsbyggare att delta på.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-08-01 22:40

  • Så förbereder du dig för en maxning

    Så förbereder du dig för en maxning

    Bland de "ungdomssynder" som brukar begås i gymmet är ett frekvent maxande kanske den vanligaste. Det är nämligen viktigt att kunna visa både sig själv och sina kompisar att man gjort mätbara framsteg. När vi blir äldre och till synes visare slutar många av oss med dessa maxlyft. Vi har lärt oss mer om dess nackdelar, och har heller inte samma behov av "ego-lyftande". Men mycket talar för att vi kanske borde ifrågasätta det, för att istället fortsätta med maxlyften.

    Nyheter Redaktionen, 2015-08-01 06:40

  • Sophie Arvebrink – på egna ben

    Sophie Arvebrink – på egna ben

    Sophie Arvebrink är ett fenomen. Det är det mest specifika ord jag kommer på då jag ska beskriva henne. Men på engelska, det språk hon föredrar i sociala medier skulle man nog inte kalla henne ”phenomenon”, man skulle istället säga ”maverick”.

    Nyheter Robert Stasinski, 2015-07-31 10:43

  • The Mountain Europas starkaste man

    The Mountain Europas starkaste man

    26-årige Hafthor Björnsson ("The Mountain" i Game of Thrones) såg till att försvara titeln som Europas Starkaste Man vid tävlingarna i Leeds i juli. Förutom att öka på sitt personbästa i marklyft till 450 kg(!) vann han tre av fem grenar.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-07-31 04:07

  • Arnold is numero uno

    Arnold is numero uno

    Om sanningen ska fram så finns det bara en Arnold som bara är Arnold med hela världen. Här är den löst sammanhängande storyn om en av världens mest fängslande män. Och världens störste kroppsbyggare.

    Nyheter Alex Danielsson, 2015-07-30 12:00

  • Gräsrotsinsamling för Abbaspour

    Gräsrotsinsamling för Abbaspour

    Dennis James har startat en gräsrotsinsamling till förmån för 212-byggaren Baito Abbaspour som har drabbats av vaskulit (där det egna immunförsvaret bidrar till inflammationen i blodkärlen, vilket kan leda till att blodförsörjningen till ett eller flera organ försämras).

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-07-30 10:16

  • Träna tills du kräks!

    Träna tills du kräks!

    Muskeltillväxt är hypertrofi, dvs ökning av muskelfibertjocklek. Hypertrofi är ett av muskelns sätt att anpassa sig till ökad belastning. Optimal hypertrofi är endast möjlig genom att stressa musklerna maximalt.

    Nyheter Redaktionen, 2015-07-30 05:55

  • Morgondagens resultat avgörs i dag

    Morgondagens resultat avgörs i dag

    Att vara en kroppsbyggare eller styrketränande kan för den oinvigde tyckas vara samma sak. Men det är en väsentlig skillnad. Styrketräning behöver inte bedrivas utifrån tanken att skapa en proportionerlig fysik, vilket däremot kroppsbyggning alltid syftar till. För att öka optimalt i muskelstorlek/styrka proportionellt ställs krav på planering.

    Nyheter Redaktionen, 2015-07-29 05:51

  • Arnold och Lou tränade tillsammans

    Arnold och Lou tränade tillsammans

    De bägge kombattanterna från Pumping Iron visar att åldern inte är något hinder för hård träning och skojande mellan seten.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-07-28 20:01

  • Arnold repriserar T2-scen för WWE

    Arnold repriserar T2-scen för WWE

    I en återinspelning av en välkänd Terminator 2-scen spelar en snart 68-årig Arnold (fyller den 30 juli) åter Terminator – de övriga rollerna görs av WWE-wrestlingstjärnor. Allt i reklam inför ett spelsläpp till konsoller.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-07-28 19:32

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat