Gladiatorerna är tillbaks 4 januari!

Gladiatorerna är tillbaks 4 januari!

Publicerad

Pansar är med i nya säsongen – är alla andra det?
Får vi se något armstarkt Gladiatortillskott? ;-)
Foto: Petter Karlberg/TV4

Äntligen fick nyheten om säsongsstarten av Gladiatorerna släppas. Det är fredagskvällen den 4 januari 2013 som godisskålarna ska fyllas och tv-soffan bokas från 20:00. Vi kommer att få följa de 32 utmanarnas kamp mot varandra och Gladiatorerna i TV4 i tolv avsnitt. Vad som står på spel är äran – och en kvarts miljon kronor.

Klicka för mer information
I år får 32 vanliga svenskar chans att stå som utmanare i programmet, hälften män och hälften kvinnor. Mellan dem och en kvarts miljon kronor i vinstpengar står 16 mäktiga gladiatorer med vulkanisk kämpaglöd. Vägen till vinsten är kantad med blod, svett och tårar.

Gladiatorerna är tränade att försvara sin arena i spektakulära grenar som attackbollen, gatloppet och duellen. Grenarna döms av domaren Lahdo Sharro. Programledare är Gry Forssell och och expert-kommentarerna sköts av Niklas Wikegård och Jesper Hussfeldt.

Vem som vinner avgörs i den svåra hinderbanan, där man står mot man och kvinna mot kvinna. Priset är den åtråvärda äran och en kvarts miljon kronor.

Gladiatorerna är producerat 2013 och sänds i 12 delar.

Tre av de kvinnliga och tre av de manliga Gladiatorerna bloggar på BODY.se!

On
Off

1 kommentarer

  • Om Bikini Fitness-tävlande i GP

    Om Bikini Fitness-tävlande i GP

    Segraren i Luciapokalen Bikini Fitness -169 cm och i overalltävlingen Nordic Bikini Fitness Open porträtteras i morgondagens (lördag) Göteborgs-Posten: "Att tävla i fitness innebär en värld av utseendefokusering. Bakom smink och polerad yta ligger många månader av hård träning och sträng diet."

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-12-19 19:26

  • Biljetterna till SGP 2015 släppta!

    Biljetterna till SGP 2015 släppta!

    Biljetterna till vårens andra tävling på svensk mark har precis släppts – en julklapp till en eller flera muskelfantaster i din närhet? I Malmö kommer prispengar och äran (SGP är den av IFBB högst rankade tävlingen i Sverige) att locka många tävlande från ett större antal länder! Förbered dig på muskler och skönhet samt att mingla i vårsolen med gamla och nya bekanta på Stadionmässan i Malmö!

    Nyheter Redaktionen, 2014-12-19 08:38

  • Sveriges första Mr Olympia fyller 70!

    Sveriges första Mr Olympia fyller 70!

    BODY-redaktionen och hela Bodybuildingsverige riktar ett stort grattis åt Västerås-hållet i dag. Ulf Larsson firar nämligen sin 70-årsdag, som vanligt på anrika Bjurhovda Gym. Halva sitt liv har han tränat på detta gym som han var med och startade 1979. Ulf är den förste svensk som deltagit i Mr Olympia (i Göteborg 1987).

    Nyheter Redaktionen, 2014-12-17 00:00

  • Law Shala fortsätter gräva guld!

    Law Shala fortsätter gräva guld!

    Den tidigare styrkelyftaren och gymnasten Law Shala har haft en mäktig Men's Physique-säsong. Guld samt Overall på Battle of Scandinavia, silver på både Sweden Grand Prix och BODY Classic. Guld samt Overall på SM. Guld på NM. Han avslutar året med Guld samt Overall på Men’s Physique World Cup – stort grattis!

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-12-15 00:06

  • Vilken skola i landet är armstarkast?

    Vilken skola i landet är armstarkast?

    På lördag går det andra skol-SM:et i armbrytning någonsin av stapeln i Vilhelmina. Där avgörs vilken skola i landet som är den mest armstarka. Förra året var drygt 80 elever från 21 olika skolor från Helsingborg och Hässleholm i söder till Luleå och Tärnaby i norr på plats. Armbrytargymnasiet livestreamar.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-12-11 17:10

  • Hemlös kroppsbyggare tränar på Paris gator

    Hemlös kroppsbyggare tränar på Paris gator

    Den hemlöse 50-årige Jacques Sayagh står i fokus för regissören Julien Goudichauds kortfilm. Paris gator är hans gym – bland de tillhörigheter han släpar omkring på står träningsredskapen och kosttillskotten högt i kurs.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-12-10 20:35

  • Battle of Scandinavia inleder en späckad vårsäsong

    Battle of Scandinavia inleder en späckad vårsäsong

    Den nordiska vårsäsongen startar traditionellt i Alingsås. Den femte upplagan av Battle of Scandinavia lördag 28 mars har grenarna Bodybuilding, Classic Bodybuilding samt Men’s Physique på herrsidan och Bodyfitness, Women's Physique och Bikini Fitness på damsidan. Tävlingen äger rum på succéarenan från 2014: Estrad – samlingsplatsen mitt i centrala stan!

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-12-10 15:43

  • Injicera Botox för att passa i stövlar

    Injicera Botox för att passa i stövlar

    För att passa i knähöga stövlar har en ny trend i skönhetsindustrin riktad till kvinnor utkristalliserat sig, injektioner av Botox i vadmusklerna. Nervgiftet paralyserar signaler, musklerna kan ej längre kontraheras vilket gör att de atrofierar. Voilà! Vadens omfång minskar temporärt med upp till två centimeter och man får ett större urval av moderiktiga stövlar att välja på.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-12-10 10:46

  • 90 Degree Push-Up-video sprids viralt

    Petri Mustapää från Storfors lade för en vecka sedan upp en video på en 90 Degree Push-Up på Facebook. Sedan dess har många media uppmärksammat den virala spridningen.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-12-10 08:13

  • Bidra till Musikhjälpen 2014

    Bidra till Musikhjälpen 2014

    En vecka om året, i december, sänder SVT, SR och Radiohjälpen dygnet runt för att lyfta fram en undangömd humanitär katastrof. Bidra genom att buda på Tradera-auktionerna – exempelvis en dag med UFC-fightern Nico Mosoke, ett besök av Gladiatorerna Athena & Bullet på ditt barnkalas eller träna med Mikaela Laurén (världsmästare i boxning).

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-12-09 14:11

  • Halv miljard för Apples företagsgym

    Halv miljard för Apples företagsgym

    Har man som Apple över 100 miljarder dollar på banken behöver man inte spara på krutet då man bygger sitt nya huvudkontor. Bara företagsgymmet – en fristående byggnad med grundyta på över 9000 kvm – beräknas kosta över 550 miljoner kronor enligt byggloven sända till Cupertinos stadsförvaltning!

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-12-05 13:37

  • Next summer – he'll be back!

    Next summer – he'll be back!

    He's back. Watch the new Terminator Genisys trailer starring Arnold Schwarzenegger.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-12-05 00:57

  • Media om tävlande på Luciapokalen

    Media om tävlande på Luciapokalen

    Allt kring Fitnessfestivalen var rekordstort. Besökarintresset. Antalet programpunkter. Antalet utställare. Och inte minst antalet tävlande. Lokala tidningar och tv/radio har mött några av de som tävlade i helgen på Luciapokalen och Fitnessfestivalen.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-12-03 16:08

  • Årsjö bäste svensk på Giants Live

    Årsjö bäste svensk på Giants Live

    Hemmasonen Johannes Årsjö låg trots en knäskada hack i häl med regerande WSM-mästaren Brian Shaw vid lördagens Giants Live Sweden, men fick till slut kliva upp på andraplatsen. Sveriges starkaste polis Martin Forsmark tog bronset och kvalade därmed till WSM 2015! Minst två svenskar på nästa års World's Strongest Man alltså!

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-12-03 13:21

  • Fitnessfestivalen kommer till STHLM!

    Fitnessfestivalen kommer till STHLM!

    Nästa års Fitnessfestival arrangeras samtidigt med Allt för Hälsan på Stockholmsmässan 27-29 november 2015. Valda delar av de tävlingar som ingår i namnet Luciapokalen kommer också att arrangeras i Stockholm. Att se Luciapokalen från någon av 2 000 sittplatser i en sluttande biosittning i Victoriahallen blir mysigt.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-12-02 08:54

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat