Guldhjärtat 2012 gick till...

Publicerad

Under kvällens galamiddag på Restaurang Estrad, Gothia Towers i Göteborg avslöjades mottagarna av Guldhjärtat. Ett par BODY-arbetare blev belönade!

Guldhjärtat delas varje år ut till personer och företag som arbetar med hjärtat, för att skapa starkare hjärtan, samt en fungerande kropp.

Årets Gruppträningsinstruktör: Musse Hasselvall och Usama Aziz, Ruffie Training

Guldhjärtats motivering: Det är inte enkelt. Men heller inte svårt. Det är inte brett, men heller ej för smalt. Fysisk kontakt lockar dig att le, om du orkar, samtidigt som kalorierna trillar av. Klasserna, som arrangeras både inomhus och utomhus, samlar allt från råbarkade kampsportare till fotbollslag och nyfikna motionär. Med engagemang i sitt livs kanske tuffaste match, att slå en marknad med häpnad, är skaparna av konceptet värda sin vikt i guld. Och ett hjärta av samma kaliber tilldelas därför vinnarna…

Årets PT: Jari KetolaThe Academy & Grand Hotel

Guldhjärtats motivering: Från att ha varit ute på hal is med Bobsleigh i OS, och en bakgrund inom friidrotten, vet han var det innebär att ta sig i form. Hans välgjorda böcker om träning har inspirerat tusentals till en bättre fungerande kropp. Årets PT är onekligen en av branschens mest rutinerade, som oförtrutet lägger ett enormt fokus på varje kund han tränar. Med hjälp av ett massivt stöd från Folkets röst vinner han, med samma poäng som tvåan, titeln Årets PT.

Årets hemsida/blogg: traningslara.se

Guldhjärtats motivering: En civilingenjör, tillika legitimerad sjukgymnast och utbildad styrkeinstruktör, har tillsammans med sin co-driver, med en masterexamen i kostvetenskap, byggt en trovärdig och kunskapsbringande ö i intenetoceanen. En ö där vi kan vila, lära och pusta ut. Resan till ön startade från en obetydlig och ganska öde blogg till en digital träningsbibel, med imponerande trafik. Med sina sammanvävda kunskaper, som även innefattar idrottspsykologi, är detta en värdig vinnare i kategorin årets Hemsida / Blogg.

Lyssna till Jacob och Nicklas på BODY Radio:

Sveriges bästa träningsblogg!

Jacob Gudiol och Nicklas Neuman från traningslara.se (vinnare av Guldhjärtat för Årets hemsida/blogg) kommer förbi BODY Radio för ett långt samtal om allt från kolhydrater till PWO! 

Årets Klubb/gym: SATS Spårvagnshallarna

Guldhjärtat motivering: Med bibehållen fasad från 1905 har byggnaden sedan renoveringen 1967 varit både museum, bilhall och kontor för de mest prisbelönta reklambyråerna i Sverige. Byggnaden är inte bara unik i en storstad. Även dess innehåll är idag unikt och nytänkande. I två luftiga plan har arkitekten bevarat den tegelruffa karaktären, kombinerat med modernt snitt där bland annat en fräsch juicebar, en 25 meter lång Crossfityta och PT-ytor på plattformar i hängande stålkonstruktionen ingår. Man blir träningssugen redan i hallen.

Årets Förebild: Mads Jacobsen, CrossFit Nordic, Stockholm/Reebok

Guldhjärtats motivering:  Att sadla om och ta nya språng i träningens värld är ingenting nytt. Men just detta språng har renderat en våg av nytänkande och träningsglädje, som kommer att ge svallvågor under många år framöver. Med stor rörelse i ryggen – i dubbel bemärkelse – har han på starka armar burit fram den fitnesstrend som växer mest i Europa just nu, där han utbildat över 1 000 instruktörer.

Årets Hederspris delades ut till Ulf Bengtsson, World Class och Candy Fitness!

Guldhjärtats motivering: Att beskriva den här personen på en minut är nästan omöjligt. Att fånga honom likaså. Han befinner sig oftast i Rumänien, Ungern, Polen, Tjeckien, Kroatien, Moldavien eller i Monaco. Orädd, ibland kontroversiell, där glimten i ögat är lika stark som personligheten. Ofta knockad, men aldrig utslagen. Ofta pressad, men aldrig svag. Ofta ifrågasatt, men har alltid svar. Vägar byggs, som ingen vet vad de slutar. Kanske starkare än någonsin. Nu i ett nytt hisnande äventyr i den internationella träningsvärlden. En sann inspiratör, där alla som känner honom har en gemensam åsikt. Han har ett hjärta av guld.

On
Off

0 kommentarer

  • Utveckling är min snuttefilt

    Utveckling är min snuttefilt

    BODY:s chefredaktör Anders Eriksson i nya ledaren

    Nyheter Anders Eriksson, 2018-11-14 09:51

  • Intervjuregn på Swefit Expo

    Intervjuregn på Swefit Expo

    I helgen gick Swefit Expo i Borås av stapeln, med många fina tävlingar och utställare på plats. Arrangör Sharam Daneshmand passade på att haffa flera av de närvarande atleterna för en stunds samtal.

    Nyheter Jonas Trollvik, 2018-11-12 10:25

  • Fem populära övningar som är sämre än du tror

    Fem populära övningar som är sämre än du tror

    Att kategoriskt klassa övningar som "bra" eller "dåliga" är vanskligt. Väldigt få övningar är bra eller dåliga i alla situationer. Först måste man fråga sig vem det är som utför övningen och i vilket syfte han eller hon utför övningen.

    Nyheter Jonas Trollvik, 2018-11-08 09:13

  • Sneak peek av nya numret!

    Sneak peek av nya numret!

    Vi har längtat ihjäl oss efter nya numret av BODY (men det har det varit värt). Ni kan inte få tag i det i butik riktigt än, men här kommer en liten förhandstitt så att ni hinner förbereda er mentalt på nästa veckas fullknôkade godispåse!

    Nyheter Jonas Trollvik, 2018-11-04 09:45

  • Dags att ge upp?

    Dags att ge upp?

    Du slår knut på dig själv om och om igen men resultaten uteblir ändå. Det är kanske dags att byta övning?

    Nyheter Linda Ericson, 2018-11-01 12:46

  • Tid mellan tävlingar?

    Tid mellan tävlingar?

    Hur mycket tid ska man ge sig själv mellan tävlingarna, för att hinna utveckla mer muskelmassa och hinna förbättra sin fysik på lång sikt?

    Nyheter Helene Ahlson, 2018-10-30 10:40

  • Maximera effekten av din styrketräning

    Maximera effekten av din styrketräning

    Vi är nog alla överens om att stretching är ett prestationshöjande inslag i en genomtänkt träningsrutin även om åsikterna går isär vad gäller utförande, timing och stretchingens faktiska syfte. Ägna det fem minuter av din dag och din kropp kommer att tacka dig redan i kväll!

    Nyheter Jonas Trollvik, 2018-10-25 11:30

  • Klassiker i Tyngre kostym

    Klassiker i Tyngre kostym

    I helgen gick den sjunde upplagan av Tyngre Classic av stapeln. Efter en lång väntan fick fansen fitness, styrkemätning, viktstänger, glass och e-sport serverat i arrangörernas egen passionsgryta.

    Nyheter Redaktionen, 2018-10-23 18:51

  • Svensk dominans på Nordiska Mästerskapen 2018

    Svensk dominans på Nordiska Mästerskapen 2018

    Atleter från Sverige, Norge, Danmark, Finland, Estland och Island möttes i Stockholm för att slåss om pokalerna. Ännu en gång stod det klart vilken nation som har bäst koll på träning för tryck, då Team Sweden plockade hem överlägset flest guld.

    Nyheter Redaktionen, 2018-10-22 07:24

  • Hur mycket koffein för effekt på träning?

    Hur mycket koffein för effekt på träning?

    Hur mycket koffein behöver man få i sig för att det ska ge effekt på träningen? Hur mycket kaffe eller energidryck motsvarar det?

    Nyheter Anki Sundin, 2018-10-16 11:02

  • Därför går du inte ner (mer) i vikt

    Därför går du inte ner (mer) i vikt

    Nyheter Linda Ericson, 2018-10-12 10:48

  • Ge stressmagen ett break!

    Ge stressmagen ett break!

    I dagens övning, som vi hoppas att du tar med dig även imorgon – och alla dagar efter det – får du ett enkelt verktyg som på sikt kommer att göra dig bättre rustad för livet. Att ägna sig åt andningsövningar för att få bukt med oro, stress eller en dålig mage, är väl etablerat hos stora delar av befolkningen i världen. Ändå får många i väst som ägnar sig åt meditation, andning eller alternativmedicin (som kanske inte är så alternativ i andra delar av världen) bära en ofrivillig foliehatt. Få personer idag tycks inse hur mäktig vår kraft faktiskt är, att kunna förändra vårt varande genom hur vi andas. Våga åtminstone ge det en ärlig chans!

    Nyheter Linda Ericson, 2018-10-09 13:30

  • Är du stark nog att spela Pro Hockey? Få reda på svaret här!

    Är du stark nog att spela Pro Hockey? Få reda på svaret här!

    Hur mycket ren gymstyrka krävs för att spela den blixtsnabba kontaktsporten hockey på internationell proffsnivå? Står du dig mot ett NHL-proffs i gymmet?

    Nyheter Redaktionen, 2018-10-04 09:45

  • SM 2018: Dag 3 - Tungviktare och medaljregn

    SM 2018: Dag 3 - Tungviktare och medaljregn

    Tredje och sista dagen på SuperSM 2018 bjöd på bodybuilding i alla klasser – även där det inte hör hemma. Vissa tävlande läxades upp, andra blev överösta av medaljer. Välkomna inslag var par och rullstolsklassen!

    Nyheter Redaktionen, 2018-09-30 19:52

  • SM 2018: Dag 2 - Nerver, förväntningar och sportsmannaskap

    SM 2018: Dag 2 - Nerver, förväntningar och sportsmannaskap

    Kvinnlighet i allsköns former kröntes när Bikini Fitness, Women's Physique och Wellness Fitness avhandlades. På herrsidan avrundades dagen med en knivskarp kamp i Classic Bodybuilding.

    Nyheter Redaktionen, 2018-09-29 15:46

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat