Gladiatorerna är tillbaks!

Publicerad

Gladiatorgänget har fått ett tillskott i form av Sarah "Spirit" Bäckman! Foto: Petter Karlberg/TV4

Sjunde säsongen får premiär i kväll 20:00 då brandmannen Wictor Magnusson Broder och den amerikanska fotbollsspelaren Christoffer Dessezar möts på herrsidan. På damsidan gör den personliga tränaren Lovisa Sandström upp med officeren Kiowa Stofkoper.

Varför inte bjuda över några kompisar för att se Gladiatorerna tillsammans? Om inte annat blir det ett utmärkt tillfälle att bjuda på ett anabolt recept ur vår nya kokbok MUSKELMAT :)

Sex av Gladiatorerna bloggar på BODY.se!

BODY Radio (vår egen podcast) har haft flera av gladsen som gäster – några av dem återkommande:

Skövde Nyheter: Gladiatorerna tillbaka i tv

Ikväll startar en ny säsong av Gladiatorerna i TV4. Makarna Benjaminsson håller ställningarna som hjälten Hero och krigarkvinnan Amazon.

Fler nyheter finns i BODY.se-taggen Gladiatorerna. Avsnittet kan ses i efterhand på TV4 Play en vecka framöver:

Gladiatorerna%20del%201

Du som funderar på att bli utmanare i en kommande säsong kan ta testet utformat av expertkommentatorn i den tidigare omgången av Gladiatorerna, Ove Rytter. Det visar ifall du har alla komponenter på plats för att nå hela vägen fram. 

I år får 32 vanliga svenskar chans att stå som utmanare i programmet, hälften män och hälften kvinnor. Mellan dem och en kvarts miljon kronor i vinstpengar står 16 gladiatorer med vulkanisk kämpaglöd. Vägen till vinsten är kantad med blod, svett och tårar. Vem som vinner avgörs i den svåra hinderbanan, där man står mot man och kvinna mot kvinna. 

Nu när programmet väl är igång kommer fokus att läggas på årets utmanare – vi samlar nedan några av rapporterna om och kring de som deltar i premiäravsnittet:

Lovisa är förutom PT även träningsbloggerska och är förstås galet taggad inför programmet:

Nu är uppladdningen inför säsongspremiären av Gladiatorerna där jag tävlar som utmanare i full gång. Imorgon fredag klockan 20 börjar programmet sändas och jag möter grymma Kiowa i det första programmet. Jag och ett gäng kompisar ska ses och titta på programmet på en restaurang på Söder, efter ett träningspass. 

P4 Malmöhus: Han är brandman och Gladiatorutmanare

Idag debuterar Wictor Magnusson Broder som gladiatorutmanare i programmet Gladiatorerna på TV4. Hör honom berätta om de gigantiska gladiatormonstren, den intensiva träningen inför hans stora utmaning och om sina pumpade muskler i Trelleborgs brandmanskalender.

Skånskan: Trelleborgs hopp mot Gladiatorerna

Även detta år kommer Trelleborg representeras i TV4:s klassiker Gladiatorerna som har premiär i kväll. 
Brandmannen Wictor Broder valdes ut av tusentals sökande.
– Brandmansyrket är en bra förutsättning för en sådan tävling, säger Wictor.

Trelleborgs Allehanda: Utmanare som gillar utmaningar

Han gillar fysiska utmaningar – och är en utpräglad tävlingsmänniska. Tur det, för i kväll ger sig Wictor Magnusson Broder, brandman i Trelleborg, i kast med "Gladiatorerna".

I första avsnittet ställs Wictor Magnusson Broder mot Christoffer Dessezar. Foto: Robin Persson/TV4

En av utmaningarna Wictor satt sig var att göra rullbandstestet som brandmän årligen gör – fast baklänges! Varför? Varför inte!

Maxim är en av sponsorerna för Gladiatorerna och ger dig chansen att vinna en Crossfit-resa till Portugal:

Här får du chansen att lära känna alla säsongens utmanare och ta del av deras egna upplevelser från och utanför programmet. Låt dig inspireras av deras vilja, kan utmanarna så kan du!

I svettdrypande prövningar får du chansen att utmana utmanarna från programmet och kända bloggare, men framför allt dig själv!

Gladiatorerna Sarah "Spirit" Bäckman och Mikael "Prime" Hollsten gästade i morse TV4:s Nyhetsmorgon:

Gladiatorerna%20Spirit%20och%20Prime%20g%C3%A4star%20Nyhetsmorgon

Spirit%20-%20arenans%20andev%C3%A4sen

On
Off

0 kommentarer

  • 3 svenskar till World's Strongest Man!

    3 svenskar till World's Strongest Man!

    Det är drygt tre veckor tills dess strongmännens motsvarighet till Mr Olympia inleds. Rekordmånga svenskar har kvalat – Martin, Johannes och David reser inom kort till Malaysia och World's Strongest Man!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-03-27 11:19

  • Battle of Scandinavia inleder vårens intensiva tävlingssäsong!

    Battle of Scandinavia inleder vårens intensiva tävlingssäsong!

    Alingsås är första anhalt för årets inledande bataljer i bodybuilding och fitness. Som väntat är det rekordstort intresse, hela 144 har anmält sig, och arenan Estrad står redo för en muskelfest nu på lördag!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-03-27 10:48

  • Schemat för dig som vill öka i styrka

    Schemat för dig som vill öka i styrka

    Vill du träna primärt för styrka är det tyngre vikter som gäller. Här ett komplett träningsschema baserat på nästan enbart basövningar.

    Nyheter Daniel Larsson, 2015-03-26 08:16

  • Lär känna BODYs omslagsmodell!

    Lär känna BODYs omslagsmodell!

    I nya BODY ger omslagsmodellen Mikael Gumse oss sina tips för brutala ben. Vill du veta mer om honom möter du honom nu i en närgående intervju i en idrottspsykologisk podcast.

    Nyheter Redaktionen, 2015-03-25 09:01

  • Ett komplett träningsschema!

    Ett komplett träningsschema!

    Även om nyårslöftet kanske inte funkade är det aldrig för sent med en nystart – här får du som vill öka i muskelmassa ett komplett träningsschema!

    Nyheter Daniel Larsson, 2015-03-24 15:52

  • Starka ryck och maxade klassiker!

    Starka ryck och maxade klassiker!

    Serien om hur man genomför en tävlingssatsning steg för steg fortsätter, denna gång med hur du bygger en tävlingsdiet. Detta plus styrketräningstips, recept, forskning, kostråd, skvaller och mycket annat, i butik i dag!

    Nyheter Redaktionen, 2015-03-19 08:00

  • Färdigställ muskelbiografi med crowdfunding

    Färdigställ muskelbiografi med crowdfunding

    För en journalist har Mats Kardell valt att delge sina kroppsbyggarminnen om karriär, gravt missbruk, förlorade relationer, fängelsevistelser, adhd och kampen tillbaka till livet som nykter. Du kan nu vara med och finansiera utgivningen.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-03-19 07:12

  • Fitnessgalan i Globen sanktionerad

    Fitnessgalan i Globen sanktionerad

    Svenska Kroppskulturförbundet meddelade precis att vårens tävlingsäsong utökas med en tävling till – detta då tävlingarna under Fitnessgalan i Globen 9–10 maj nu erhållit sanktion!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-03-18 18:37

  • Ät mer, rör dig mindre

    Ät mer, rör dig mindre

    Nej, du läste inte fel. Eller så gjorde du det och fick den vanliga frasen "ät mindre och rör dig mer" framför ögonen. Vi har ju hört detta mantra upprepas sedan barnsben, det har pumpats in i våra skallar som om vi fötts med en överviktig arvsynd: Vi rör oss för lite och äter för mycket. Enligt WHO var 42 miljoner barn under fem år kraftigt överviktiga 2013, så onekligen gör vi något fel redan från unga år.

    Nyheter Robert Stasinski, 2015-03-18 11:50

  • Jenny Adolfssons dietpizza

    Jenny Adolfssons dietpizza

    Kraftpaketet Jenny "Kitsune" Adolfsson delar med sig av sitt eftertraktade recept på dietpizza med tillhörande pizzasallad.

    Nyheter Redaktionen, 2015-03-18 07:30

  • CLN – Ett svenskt crossfitmärke

    CLN – Ett svenskt crossfitmärke

    CLN startade som ett hobbyprojekt som sköttes när barnen hade somnat. Efterfrågan steg och nu har ett etablerat märke för funktionsportkläder gått in som partner och CLN har blivit på riktigt.

    Nyheter Martin Willners, 2015-03-17 15:44

  • Rapport från förbundets årsmöte

    Rapport från förbundets årsmöte

    På kroppskulturförbundets årsmöte i lördags gavs sammanställning från det intensiva tävlingsåret 2014 – 1337 licensierade tävlande på över 140 föreningar! 2015 firar SKKF 60 år och det ser ut att sättas nya rekord på alla håll och kanter.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-03-15 12:33

  • Roddys gymimperium växer

    Roddys gymimperium växer

    Gladiatorn och mångsysslaren Roddy ”Hero” Benjaminson har sedan årsskiftet tagit över rodret för gymlokalen i Saltsjö-Boo (Nacka, Stockholm). Mött Roddy i dag lördag och prova ett boxpass 11–12!

    Nyheter Linnea Enstedt, 2015-03-14 07:30

  • Rekordmarklyft av strongman!

    Rekordmarklyft av strongman!

    Vid strongmantävlingen på debutupplagan av Arnold Classic Australia satte Eddie Hall nytt rekord i marklyft. Han drog utan bälte och dräkt – påhejad av Arnold – hela 462 kg (med remmar). Nästa mål är ett nytt rekordförsök i parmarklyft på 900 kg!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-03-14 06:55

  • Tog kvinnlig byggning till Sverige!

    Tog kvinnlig byggning till Sverige!

    Under 2014 års utdelning av Guldhjärtat fick Lena Trulsson ta emot det prestigefyllda hederspriset för sitt bidrag till att kvinnlig kroppsbyggning gjorde sitt intåg i vårt avlånga land.

    Nyheter Redaktionen, 2015-03-13 17:36

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat