Gladiatorerna är tillbaks!

Publicerad

Gladiatorgänget har fått ett tillskott i form av Sarah "Spirit" Bäckman! Foto: Petter Karlberg/TV4

Sjunde säsongen får premiär i kväll 20:00 då brandmannen Wictor Magnusson Broder och den amerikanska fotbollsspelaren Christoffer Dessezar möts på herrsidan. På damsidan gör den personliga tränaren Lovisa Sandström upp med officeren Kiowa Stofkoper.

Varför inte bjuda över några kompisar för att se Gladiatorerna tillsammans? Om inte annat blir det ett utmärkt tillfälle att bjuda på ett anabolt recept ur vår nya kokbok MUSKELMAT :)

Sex av Gladiatorerna bloggar på BODY.se!

BODY Radio (vår egen podcast) har haft flera av gladsen som gäster – några av dem återkommande:

Skövde Nyheter: Gladiatorerna tillbaka i tv

Ikväll startar en ny säsong av Gladiatorerna i TV4. Makarna Benjaminsson håller ställningarna som hjälten Hero och krigarkvinnan Amazon.

Fler nyheter finns i BODY.se-taggen Gladiatorerna. Avsnittet kan ses i efterhand på TV4 Play en vecka framöver:

Gladiatorerna%20del%201

Du som funderar på att bli utmanare i en kommande säsong kan ta testet utformat av expertkommentatorn i den tidigare omgången av Gladiatorerna, Ove Rytter. Det visar ifall du har alla komponenter på plats för att nå hela vägen fram. 

I år får 32 vanliga svenskar chans att stå som utmanare i programmet, hälften män och hälften kvinnor. Mellan dem och en kvarts miljon kronor i vinstpengar står 16 gladiatorer med vulkanisk kämpaglöd. Vägen till vinsten är kantad med blod, svett och tårar. Vem som vinner avgörs i den svåra hinderbanan, där man står mot man och kvinna mot kvinna. 

Nu när programmet väl är igång kommer fokus att läggas på årets utmanare – vi samlar nedan några av rapporterna om och kring de som deltar i premiäravsnittet:

Lovisa är förutom PT även träningsbloggerska och är förstås galet taggad inför programmet:

Nu är uppladdningen inför säsongspremiären av Gladiatorerna där jag tävlar som utmanare i full gång. Imorgon fredag klockan 20 börjar programmet sändas och jag möter grymma Kiowa i det första programmet. Jag och ett gäng kompisar ska ses och titta på programmet på en restaurang på Söder, efter ett träningspass. 

P4 Malmöhus: Han är brandman och Gladiatorutmanare

Idag debuterar Wictor Magnusson Broder som gladiatorutmanare i programmet Gladiatorerna på TV4. Hör honom berätta om de gigantiska gladiatormonstren, den intensiva träningen inför hans stora utmaning och om sina pumpade muskler i Trelleborgs brandmanskalender.

Lyssna: "Det var en barndomsdröm att bli brandman"

Skånskan: Trelleborgs hopp mot Gladiatorerna

Även detta år kommer Trelleborg representeras i TV4:s klassiker Gladiatorerna som har premiär i kväll. 
Brandmannen Wictor Broder valdes ut av tusentals sökande.
– Brandmansyrket är en bra förutsättning för en sådan tävling, säger Wictor.

Trelleborgs Allehanda: Utmanare som gillar utmaningar

Han gillar fysiska utmaningar – och är en utpräglad tävlingsmänniska. Tur det, för i kväll ger sig Wictor Magnusson Broder, brandman i Trelleborg, i kast med "Gladiatorerna".

I första avsnittet ställs Wictor Magnusson Broder mot Christoffer Dessezar. Foto: Robin Persson/TV4

En av utmaningarna Wictor satt sig var att göra rullbandstestet som brandmän årligen gör – fast baklänges! Varför? Varför inte!

Maxim är en av sponsorerna för Gladiatorerna och ger dig chansen att vinna en Crossfit-resa till Portugal:

Här får du chansen att lära känna alla säsongens utmanare och ta del av deras egna upplevelser från och utanför programmet. Låt dig inspireras av deras vilja, kan utmanarna så kan du!

I svettdrypande prövningar får du chansen att utmana utmanarna från programmet och kända bloggare, men framför allt dig själv!

Gladiatorerna Sarah "Spirit" Bäckman och Mikael "Prime" Hollsten gästade i morse TV4:s Nyhetsmorgon:

Gladiatorerna%20Spirit%20och%20Prime%20g%C3%A4star%20Nyhetsmorgon

Spirit%20-%20arenans%20andev%C3%A4sen

On
Off

0 kommentarer

  • Arnoldbild från Terminator: Genisys

    Arnoldbild från Terminator: Genisys

    The Arnold Fans (sajten som fokuserat på Arnold-nyheter i ett dussin år) lade häromveckan ut en bild en besökare på Paramount Studios tog på en poster för "Terminator: Genisys" den kommande femte Terminator-filmen.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-11-24 00:55

  • Zapfe i TV4:s nya dramakomedi

    Zapfe i TV4:s nya dramakomedi

    I Torpederna möter vi kåkfararen Sonny som när han bli frisläppt vill leva att lagligt liv med sin kärlek Camilla. Men det visar sig inte vara så lätt. Rollen som "Kloss" görs av Roger Zapfe, bland annat segrare i 2004 års upplaga av Lucia Classic (där Ahmad Ahmad tog en tredjeplats) och Atlas i den tidigare gladiatorsäsongen.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-11-23 22:57

  • BODY Open fyller 30 år – var med!

    BODY Open fyller 30 år – var med!

    Det är nu dags för ett 30-årsjubileum: BODY startade sin populära fototävling redan 1984! Tävla mot kompisarna, eller mot dig själv. Ta chansen och gör din första tävling – bli publicerad i BODY. Vi plockar fram dina positiva sidor – och vi kommer med konkreta råd.

    Nyheter Redaktionen, 2014-11-20 17:03

  • Vinn livestreaming av Luciapokalen!

    Vinn livestreaming av Luciapokalen!

    Kan du inte komma till Göteborg 29-30 november för att se Luciapokalen 2014? Delta då i vår tävling där tolv vinnare får en kod för livestreaming av en valfri tävling och ser allt inne på scenen!

    Nyheter Redaktionen, 2014-11-20 12:44

  • Slutspurt i omslagsmodelltävlingen!

    Slutspurt i omslagsmodelltävlingen!

    Då är vi inne på näst sista dygnet du kan vara med och avgöra vilket par som ska pryda omslaget till BODYs januariutgåva – i killtävlingen ligger fyra hack i häl! Samtidigt som du röstar är du med och tävlar om rejäla kosttillskottspaket från Svenskt Kosttillskott!

    Nyheter Redaktionen, 2014-11-20 11:46

  • BODY december i videoformat!

    BODY december i videoformat!

    Här får du lite av innehållet i nya BODY i videoformat: Nober utmanar Ahmad i tungt armpass. Axelträning med juniorlöftet Rosanna Scharin. Norrländskt kraftpass med Jocke Nilsson. Gästkocken Lennart Brandt lagar vilt. Jonas Julmat: Så gör du julbordet byggarvänligt. Samt Svenska Mästerskapen i Västerås.

    Nyheter Redaktionen, 2014-11-18 20:00

  • Nu till helgen: Decembercupen 2014

    Nu till helgen: Decembercupen 2014

    Nybörjartävlingen Decembercupen fortsätter slå rekord i antal deltagare – i år hann nära 300 in under målsnöret innan anmälan stängde. Du som hade turen att få tag i en av de slutsålda tävlingsbiljetterna kan på lördag se WP, BB, CBB och BF samt på söndag AF, MP och BiF på Scandic Star i Lund.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-11-18 11:59

  • 100 knallhårda sidor för din drömfysik!

    100 knallhårda sidor för din drömfysik!

    I BODYs decemberutgåva finner du styrketräningstips, forskning om träning och kost, personporträtt med de som har lyckats, kostråd för mer muskler och mindre fett, skvaller, tävlingar och mycket annat. I morgon tisdag släpps den i en butik nära dig!

    Nyheter Redaktionen, 2014-11-17 18:00

  • Queen of f*cking everything. Ibland.

    Queen of f*cking everything. Ibland.

    I dag har jag haft en sån där dag ni vet, när allt bara lirar. Man vaknar upp utvilad med en energi utöver den vanliga, omvärlden möter en med en high five och man känner sig som queen of f*cking everything.

    Nyheter Hannah Runsten, 2014-11-17 16:00

  • Sista chansen köpa dessa titlar i butik

    Sista chansen köpa dessa titlar i butik

    Den sjunde utgåvan av Träna Nu! är helt dedikerad till världens snabbast växande träningsform – CrossFit. Måndag den 17 november blir sista chansen att i en butik nära dig införskaffa Träna Nu! samt den 364:e utgåvan av BODY!

    Nyheter Redaktionen, 2014-11-16 10:11

  • Cristofer Nober i VM-final i -90 kg!

    Cristofer Nober i VM-final i -90 kg!

    Herr-VM i bodybuilding går av stapeln i Brasilien denna helg, och Sverige sände en deltagare: Cristofer Nober i -90 kg. I kväll blev det klart han tagit sig vidare till VM-final, inför avresan berättade han för BODY att "självklart satsar jag på att vinna, inget annat finns på horisonten!".

    Nyheter Redaktionen, 2014-11-14 23:42

  • Vinn biljetter till Megapartyt på FF14!

    Vinn biljetter till Megapartyt på FF14!

    Delta i vår tävling där tio vinnare får två biljetter vardera som ger fri entré till Fitnessfestivalens stora MegaParty, lördag kväll 29 november. Ett jubileumsparty mellan 22.30 - 02.00 med plats för 2 000 personer som du inte får missa! Mingla med bl a BODY-redaktionen, branschkändisar och fitnesseliten i den gigantiska festarenan (3 200 Kvm) med DJ och 50 meter lång scen!

    Nyheter Redaktionen, 2014-11-13 17:00

  • Jenny kan bli vår nya Ninja Warrior!

    Jenny kan bli vår nya Ninja Warrior!

    Prestationsfenomenet Jenny Adolfsson har, åtminstone för stunden, lämnat Gladiatormunderingen hemma för att i stället fightas i svenska versionen av Ninja Warrior.

    Nyheter Redaktionen, 2014-11-12 07:45

  • Helene Ahlson gästar Gomorron Sverige

    I morgondagens Gomorron Sverige på SVT är Helene Ahlson gäst i morgonsoffan 06.48. Ämnet man ska prata om är hur tillåtet det är att kommentera andras utseende...

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-11-11 18:15

  • BODY TV på Nordic Pro 2014

    BODY TV på Nordic Pro 2014

    BODYs utsända var på plats vid Nordic Fitness Expo i finska Lahtis. Under helgen avhölls proffstävlingar i Bodybuilding och Bikini Fitness, här ett kort smakprov.

    Nyheter Redaktionen, 2014-11-11 12:21

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat