Gladiatorerna är tillbaks!

Publicerad

Gladiatorgänget har fått ett tillskott i form av Sarah "Spirit" Bäckman! Foto: Petter Karlberg/TV4

Sjunde säsongen får premiär i kväll 20:00 då brandmannen Wictor Magnusson Broder och den amerikanska fotbollsspelaren Christoffer Dessezar möts på herrsidan. På damsidan gör den personliga tränaren Lovisa Sandström upp med officeren Kiowa Stofkoper.

Varför inte bjuda över några kompisar för att se Gladiatorerna tillsammans? Om inte annat blir det ett utmärkt tillfälle att bjuda på ett anabolt recept ur vår nya kokbok MUSKELMAT :)

Sex av Gladiatorerna bloggar på BODY.se!

BODY Radio (vår egen podcast) har haft flera av gladsen som gäster – några av dem återkommande:

Skövde Nyheter: Gladiatorerna tillbaka i tv

Ikväll startar en ny säsong av Gladiatorerna i TV4. Makarna Benjaminsson håller ställningarna som hjälten Hero och krigarkvinnan Amazon.

Fler nyheter finns i BODY.se-taggen Gladiatorerna. Avsnittet kan ses i efterhand på TV4 Play en vecka framöver:

Gladiatorerna%20del%201

Du som funderar på att bli utmanare i en kommande säsong kan ta testet utformat av expertkommentatorn i den tidigare omgången av Gladiatorerna, Ove Rytter. Det visar ifall du har alla komponenter på plats för att nå hela vägen fram. 

I år får 32 vanliga svenskar chans att stå som utmanare i programmet, hälften män och hälften kvinnor. Mellan dem och en kvarts miljon kronor i vinstpengar står 16 gladiatorer med vulkanisk kämpaglöd. Vägen till vinsten är kantad med blod, svett och tårar. Vem som vinner avgörs i den svåra hinderbanan, där man står mot man och kvinna mot kvinna. 

Nu när programmet väl är igång kommer fokus att läggas på årets utmanare – vi samlar nedan några av rapporterna om och kring de som deltar i premiäravsnittet:

Lovisa är förutom PT även träningsbloggerska och är förstås galet taggad inför programmet:

Nu är uppladdningen inför säsongspremiären av Gladiatorerna där jag tävlar som utmanare i full gång. Imorgon fredag klockan 20 börjar programmet sändas och jag möter grymma Kiowa i det första programmet. Jag och ett gäng kompisar ska ses och titta på programmet på en restaurang på Söder, efter ett träningspass. 

P4 Malmöhus: Han är brandman och Gladiatorutmanare

Idag debuterar Wictor Magnusson Broder som gladiatorutmanare i programmet Gladiatorerna på TV4. Hör honom berätta om de gigantiska gladiatormonstren, den intensiva träningen inför hans stora utmaning och om sina pumpade muskler i Trelleborgs brandmanskalender.

Skånskan: Trelleborgs hopp mot Gladiatorerna

Även detta år kommer Trelleborg representeras i TV4:s klassiker Gladiatorerna som har premiär i kväll. 
Brandmannen Wictor Broder valdes ut av tusentals sökande.
– Brandmansyrket är en bra förutsättning för en sådan tävling, säger Wictor.

Trelleborgs Allehanda: Utmanare som gillar utmaningar

Han gillar fysiska utmaningar – och är en utpräglad tävlingsmänniska. Tur det, för i kväll ger sig Wictor Magnusson Broder, brandman i Trelleborg, i kast med "Gladiatorerna".

I första avsnittet ställs Wictor Magnusson Broder mot Christoffer Dessezar. Foto: Robin Persson/TV4

En av utmaningarna Wictor satt sig var att göra rullbandstestet som brandmän årligen gör – fast baklänges! Varför? Varför inte!

Maxim är en av sponsorerna för Gladiatorerna och ger dig chansen att vinna en Crossfit-resa till Portugal:

Här får du chansen att lära känna alla säsongens utmanare och ta del av deras egna upplevelser från och utanför programmet. Låt dig inspireras av deras vilja, kan utmanarna så kan du!

I svettdrypande prövningar får du chansen att utmana utmanarna från programmet och kända bloggare, men framför allt dig själv!

Gladiatorerna Sarah "Spirit" Bäckman och Mikael "Prime" Hollsten gästade i morse TV4:s Nyhetsmorgon:

Gladiatorerna%20Spirit%20och%20Prime%20g%C3%A4star%20Nyhetsmorgon

Spirit%20-%20arenans%20andev%C3%A4sen

On
Off

0 kommentarer

  • Imorgon gäller det!

    Imorgon gäller det!

    Dagen D är här. Efter månader av förberedelser kan drömmen bli sann inom 24 timmar. Imorgon lördag är det dags att kliva upp på scenen.

    Nyheter Redaktionen, 2018-04-20 19:42

  • 9 sätt att tidsoptimera din träning

    9 sätt att tidsoptimera din träning

    Muskler och tid är två saker man aldrig kan ha för mycket av. För att skaffa sig det första är den vedertagna uppfattningen att man måste lägga ned ordentligt med det andra. Så här får du ekvationen att gå ihop.

    Nyheter Sarah-Ida Nyström, 2018-04-19 11:30

  • Framhäv din fysik med spraytan

    Framhäv din fysik med spraytan

    Att tävla i fysik handlar om att frambringa en ståtlig muskulatur, uppbyggd med pannben och avskalad med varsamhet för att behålla så mycket som möjligt av uppnådd massa. Ett sista, avgörande vapen i kampen om att stå ut i konkurrensen på linjen handlar om att optimera förutsättningarna på plats – med tävlingsfärg.

    Nyheter Sarah-Ida Nyström, 2018-04-18 15:44

  • Ovanliga grepp – så funkar de: Ben

    Ovanliga grepp – så funkar de: Ben

    En del redskap ses ofta ligga oanvända på gymmen, helt enkelt för att många inte vet hur de ska användas. Andra grepp är ovanliga specialare, framtagna i liten upplaga men med stor ambition om full kontakt och finlir. BODY djupdyker i gymlådorna och tar en titt på grepp som förtjänar en extrachans.

    Nyheter Redaktionen, 2018-04-17 09:46

  • FIBO 2018 – Laserstrålar, färgskimmer och back to basic

    FIBO 2018 – Laserstrålar, färgskimmer och back to basic

    I helgen gick årets upplaga av FIBO, världens största träningsmässa, av stapeln. Kristian Sewén var på plats för Fitnessfestivalens räkning för att trendspana. Här visar han upp några godbitar för BODYs läsare.

    Nyheter Redaktionen, 2018-04-16 12:33

  • 1 vecka kvar till Sweden Grand Prix

    1 vecka kvar till Sweden Grand Prix

    Med bara dagar kvar till scenen har bloggarna i #SGPnedräkningen påbörjat de sista träningspassen. Allt fokus är påkopplat. Nu handlar det om att bara slappna av, lita på att allt sitter och förbereda sig mentalt för strålkastarljuset.

    Nyheter Sarah-Ida Nyström, 2018-04-14 12:49

  • Att göra vad som krävs

    Att göra vad som krävs

    Du vet vad det innebär att kriga upp vikterna. Aldrig att du skulle missa ett träningspass eller lämna gymmet halvfärdig. Att skapa tryck för tillväxt är inget du kompromissar. När det kommer till kosten är det många gånger en annan femma, inte minst när du ska skala av och hjärnan skriker "Ge mig gainz"!

    Nyheter Jenny Andersson, 2018-04-13 10:33

  • Tävla om 6 biljetter till Sweden Grand Prix!

    Tävla om 6 biljetter till Sweden Grand Prix!

    I sista chansen att vinna biljetter till Sweden Grand Prix 2018 slår vi på stort och lottar ut inte mindre än sex biljetter! Tre tävlande vinner två biljetter var. För att ha möjlighet att bli en av dessa vill vi att du ska svara på vårat nutidsquizet här nedan. Har du koll på vad som är på gång?

    Nyheter Redaktionen, 2018-04-12 09:36

  • Forskning: Grymta för mer kraft!

    Forskning: Grymta för mer kraft!

    Tillhör du dem som irriterar sig på högljudda grymtningar i gymmet och aldrig skulle undslippa en själv? Då är det sannolikt så att du missar viktig utveckling och resultat.

    Nyheter Andreas Abelsson, 2018-04-11 12:47

  • Vad gäller kring vätsketillförsel och BCAA?

    Vad gäller kring vätsketillförsel och BCAA?

    Stämmer det att man inte behöver dricka om man inte blir törstig, ens när man tränar? Går det i så fall lika bra att ta aminosyror i tablettform innan, som att dricka dem succesivt under passet?

    Nyheter Anki Sundin, 2018-04-10 13:47

  • Ovanliga grepp – så funkar de: Rygg

    Ovanliga grepp – så funkar de: Rygg

    Fastnar du ofta med samma redskap? BODY djupdyker i gymlådorna och låter Lars Berglund ta en titt på grepp för ryggträning som förtjänar en extrachans.

    Nyheter Redaktionen, 2018-04-09 14:17

  • 2 veckor kvar till Sweden Grand Prix

    2 veckor kvar till Sweden Grand Prix

    Under pågående förberedelser är det tydligt hur alla atleters resa är olika. Vissa dagar är känslan på topp, andra tvingas man lita på processen. Mitt i allt nödvändigt tillkommer nu även "det utöver". Rekvisitan. Glittret. Dräkten. Showen. Det som krävs för att leverera "the total package".

    Nyheter Redaktionen, 2018-04-07 16:31

  • Får man ha med kompisar backstage?

    Får man ha med kompisar backstage?

    Det händer att man ser kompisar, pojkvänner eller syskon med på tävlingar, som backstage coacher. Får man det, är det bra och vad är i så fall viktigast för dem att tänka på?

    Nyheter Helene Ahlson, 2018-04-06 13:27

  • Quiz: Har du koll på tugget?

    Quiz: Har du koll på tugget?

    Är du en riktig gymräv som nött tonvis med viktplattor samtidigt som du skaffat dig koll på begrepp och förkortningarna i gymsvängen? Denna vecka är det dessa kunskaper som ger dig chans att vinna två biljetter till Sweden Grand Prix!

    Nyheter Redaktionen, 2018-04-05 10:27

  • Snackar du gym?

    Snackar du gym?

    Är det någon skillnad på rippad och fibrig, och vad betyder egentligen HTFU? Att hänga med i gymtugget är inte alltid det lättaste. Men misströsta inte, BODY råder bot på eventuell förvirring med en uppdaterad ordlista för dig som vill vara med i matchen!

    Nyheter Redaktionen, 2018-04-05 10:26

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat