Gladiatorerna är tillbaks!

Publicerad

Gladiatorgänget har fått ett tillskott i form av Sarah "Spirit" Bäckman! Foto: Petter Karlberg/TV4

Sjunde säsongen får premiär i kväll 20:00 då brandmannen Wictor Magnusson Broder och den amerikanska fotbollsspelaren Christoffer Dessezar möts på herrsidan. På damsidan gör den personliga tränaren Lovisa Sandström upp med officeren Kiowa Stofkoper.

Varför inte bjuda över några kompisar för att se Gladiatorerna tillsammans? Om inte annat blir det ett utmärkt tillfälle att bjuda på ett anabolt recept ur vår nya kokbok MUSKELMAT :)

Sex av Gladiatorerna bloggar på BODY.se!

BODY Radio (vår egen podcast) har haft flera av gladsen som gäster – några av dem återkommande:

Skövde Nyheter: Gladiatorerna tillbaka i tv

Ikväll startar en ny säsong av Gladiatorerna i TV4. Makarna Benjaminsson håller ställningarna som hjälten Hero och krigarkvinnan Amazon.

Fler nyheter finns i BODY.se-taggen Gladiatorerna. Avsnittet kan ses i efterhand på TV4 Play en vecka framöver:

Gladiatorerna%20del%201

Du som funderar på att bli utmanare i en kommande säsong kan ta testet utformat av expertkommentatorn i den tidigare omgången av Gladiatorerna, Ove Rytter. Det visar ifall du har alla komponenter på plats för att nå hela vägen fram. 

I år får 32 vanliga svenskar chans att stå som utmanare i programmet, hälften män och hälften kvinnor. Mellan dem och en kvarts miljon kronor i vinstpengar står 16 gladiatorer med vulkanisk kämpaglöd. Vägen till vinsten är kantad med blod, svett och tårar. Vem som vinner avgörs i den svåra hinderbanan, där man står mot man och kvinna mot kvinna. 

Nu när programmet väl är igång kommer fokus att läggas på årets utmanare – vi samlar nedan några av rapporterna om och kring de som deltar i premiäravsnittet:

Lovisa är förutom PT även träningsbloggerska och är förstås galet taggad inför programmet:

Nu är uppladdningen inför säsongspremiären av Gladiatorerna där jag tävlar som utmanare i full gång. Imorgon fredag klockan 20 börjar programmet sändas och jag möter grymma Kiowa i det första programmet. Jag och ett gäng kompisar ska ses och titta på programmet på en restaurang på Söder, efter ett träningspass. 

P4 Malmöhus: Han är brandman och Gladiatorutmanare

Idag debuterar Wictor Magnusson Broder som gladiatorutmanare i programmet Gladiatorerna på TV4. Hör honom berätta om de gigantiska gladiatormonstren, den intensiva träningen inför hans stora utmaning och om sina pumpade muskler i Trelleborgs brandmanskalender.

Lyssna: "Det var en barndomsdröm att bli brandman"

Skånskan: Trelleborgs hopp mot Gladiatorerna

Även detta år kommer Trelleborg representeras i TV4:s klassiker Gladiatorerna som har premiär i kväll. 
Brandmannen Wictor Broder valdes ut av tusentals sökande.
– Brandmansyrket är en bra förutsättning för en sådan tävling, säger Wictor.

Trelleborgs Allehanda: Utmanare som gillar utmaningar

Han gillar fysiska utmaningar – och är en utpräglad tävlingsmänniska. Tur det, för i kväll ger sig Wictor Magnusson Broder, brandman i Trelleborg, i kast med "Gladiatorerna".

I första avsnittet ställs Wictor Magnusson Broder mot Christoffer Dessezar. Foto: Robin Persson/TV4

En av utmaningarna Wictor satt sig var att göra rullbandstestet som brandmän årligen gör – fast baklänges! Varför? Varför inte!

Maxim är en av sponsorerna för Gladiatorerna och ger dig chansen att vinna en Crossfit-resa till Portugal:

Här får du chansen att lära känna alla säsongens utmanare och ta del av deras egna upplevelser från och utanför programmet. Låt dig inspireras av deras vilja, kan utmanarna så kan du!

I svettdrypande prövningar får du chansen att utmana utmanarna från programmet och kända bloggare, men framför allt dig själv!

Gladiatorerna Sarah "Spirit" Bäckman och Mikael "Prime" Hollsten gästade i morse TV4:s Nyhetsmorgon:

Gladiatorerna%20Spirit%20och%20Prime%20g%C3%A4star%20Nyhetsmorgon

Spirit%20-%20arenans%20andev%C3%A4sen

On
Off

0 kommentarer

  • Svett & Etikett –­ nytt träningsprogram

    Svett & Etikett –­ nytt träningsprogram

    I SVT-programmet Svett & Etikett provar Kalle Zackari Wahlström åtta olika träningsformer, från träning till tävling. Först ut är Bodybuilding – Kalle ställde nämligen upp på Luciapokalen CBB 2013 där han coachades av Helene "Ice" Ahlson! Serien tv-sänds i sommar, men har webbexklusiv premiär redan nästa vecka i SVT Flow.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-04-17 10:12

  • Påsken bjuder på sjätte grundomgången i Gladiatorerna

    Påsken bjuder på sjätte grundomgången i Gladiatorerna

    På lördag blir det liv i luckan! I herrarnas tävling ställs triatleten Erik Nordlöf mot Men’s Physique-tävlande Linus Grudd. På damsidan möter elitboxaren Armine Sinabian den före detta elitgymnasten Stephanie Pizzignacco.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-04-16 16:24

  • Fitnesstrender 2014

    Fitnesstrender 2014

    Att hård och frekvent träning alltid är trendriktigt gäller väl fortfarande, eller? Mjo. Fast om American College of Sports Medicine får sia om vilka träningsformer och andra specialiteter som blir hetast under året så är det denna topplista som gäller.

    Nyheter Alex Danielsson, 2014-04-16 15:25

  • Tio vann Generation Iron på DVD!

    Tio vann Generation Iron på DVD!

    I dag sker det svenska DVD-släppet av dokumentären Generation Iron. I filmen får man följa de främsta deltagarna inför, under och efter Mr Olympia 2012. De tio som vann ett eget exemplar i tävlingen kommer från Avesta, Bromölla, Eskilstuna, Kalix, Linköping, Lund, Söderköping, Tranås, Örebro och Östersund.

    Nyheter Redaktionen, 2014-04-16 08:00

  • Anmäl dig senast på fredag!

    Anmäl dig senast på fredag!

    Planerar du att delta i Athletic Fitness, Bodybuilding, Bodyfitness, Bikini Fitness, Classic Bodybuilding eller Men's Physique under BODY Classic? Glöm inte bort att du måste göra din anmälan senast denna fredag (18 april)!

    Nyheter Redaktionen, 2014-04-15 23:45

  • E-handeln lyfter mot nya höjder

    E-handeln lyfter mot nya höjder

    Försäljningen av sportprodukter på nätet fortsätter att slå rekord. Även under de kommande åren väntas kraftig tillväxt.

    Nyheter Magnus Reithner, 2014-04-15 12:56

  • Tre ström och en son i Gladiatorerna på lördag

    Tre ström och en son i Gladiatorerna på lördag

    Nu på lördag möter brandmannen Daniel Ringström KTH-studenten Stefan Ekström på herrsidan. På damsidan ställs crossfit-tävlande tvåbarnsmamman Jessica Andersson, 34, mot motocrossföraren Ebba Bergström, 19 – äldst möter yngst!

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-04-11 20:02

  • Är du mamma och bodybuilder?

    Är du mamma och bodybuilder?

    Ett produktionsbolag söker kvinnliga bodybuilders som också är mammor. Du ska brinna för bodybuilding (läs vara aktiv inom tävlingssammanhang) men också värdesätta rollen som mamma. Castingen för en dokumentärfilm pågår under våren 2014. Personer från hela Sverige är välkomna att söka!

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-04-09 15:52

  • Video från Battle of Scandinavia 2014!

    Video från Battle of Scandinavia 2014!

    Företaget ReportingTech Group var på plats i publiken och livesände muskeltävlingarna i Alingsås. Nu har de också börjat lägga upp videoupptagningarna online i hög kvalitét: hittills är hela 165 minuter publicerade!

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-04-09 13:25

  • Inför Fitnessfestivalen i Göteborg 2014: På jakt efter träningstrender

    Inför Fitnessfestivalen i Göteborg 2014: På jakt efter träningstrender

    Vem har rätt. Och vem har fel? Vem har sanningen? Och var finns den? Alla inom träningsvärlden lever i något slags gemensamt tränings-Nextopia. 
Vi väntar på det nya, sensationella och undergörande. På gott och på ont. Små detaljer, en finurlig uppfinning, en TV-show, ett känt namn eller en bloggare med miljontals fans kan påverka en hel värld. Blixtsnabbt.

    Nyheter Ove Rytter, 2014-04-08 13:56

  • Denise Faith har blivit proffs

    Denise Faith har blivit proffs

    Den überklassiga byggarmadamen Denise Faith går från klarhet till klarhet. Från Luciapokalen till SM, och därifrån vidare till VM. Allt levererat av Denise med stil och övertygelse. Hennes nästa steg är dock en annan historia. Desto modigare, helt klart, men samtidigt också det mest logiska. Vi talar om att Denise tar klivet och nu blir vårt nästa proffs i dambyggning.

    Nyheter Redaktionen, 2014-04-03 18:37

  • Frida Palmell fyra vid St Louis Pro!

    Frida Palmell fyra vid St Louis Pro!

    Vid årets första proffstävling i Women’s Physique så placerade sig Frida Palmell på en fjärde plats av arton deltagare! Placeringen innebär att Frida nu har tagit två poäng i kvalserien för att delta på Olympia i september!

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-04-03 16:35

  • Gladiatorernas grundomgång snart halvvägs

    Gladiatorernas grundomgång snart halvvägs

    I den fjärde av åtta grundomgångar ställs brottaren Besnik Shala, Falköping mot Andreas Miklja, Stockholm (för övrigt finalist i BODY:s omslagstävling). På damsidan tävlar simläraren Emilia Carlsson Berg, Örnsköldsvik mot Marika Ögren, Göteborg.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-04-03 14:52

  • Deltagare sökes till Ninja Warrior Sverige

    Deltagare sökes till Ninja Warrior Sverige

    TV-produktionsbolaget Elk Production ska producera Ninja Warrior Sverige. De söker personer – av bägge könen – som gillar att utmana sig själv, har ett stort intresse för träning och som skulle vilja vara med i tävlingen och fightas om att bli Sveriges första Ninja Warrior!

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-04-03 13:07

  • Nära 2400 bilder från Battle of Scandinavia...

    Nära 2400 bilder från Battle of Scandinavia...

    ...kan du som besöker muscle.se ta del av. Som vanligt har man varit på plats och fångat alla klasserna för att lägga upp i sitt välbesökta och matiga bildgalleri.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-03-30 20:50

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat