Gladiatorerna är tillbaks!

Publicerad

Gladiatorgänget har fått ett tillskott i form av Sarah "Spirit" Bäckman! Foto: Petter Karlberg/TV4

Sjunde säsongen får premiär i kväll 20:00 då brandmannen Wictor Magnusson Broder och den amerikanska fotbollsspelaren Christoffer Dessezar möts på herrsidan. På damsidan gör den personliga tränaren Lovisa Sandström upp med officeren Kiowa Stofkoper.

Varför inte bjuda över några kompisar för att se Gladiatorerna tillsammans? Om inte annat blir det ett utmärkt tillfälle att bjuda på ett anabolt recept ur vår nya kokbok MUSKELMAT :)

Sex av Gladiatorerna bloggar på BODY.se!

BODY Radio (vår egen podcast) har haft flera av gladsen som gäster – några av dem återkommande:

Skövde Nyheter: Gladiatorerna tillbaka i tv

Ikväll startar en ny säsong av Gladiatorerna i TV4. Makarna Benjaminsson håller ställningarna som hjälten Hero och krigarkvinnan Amazon.

Fler nyheter finns i BODY.se-taggen Gladiatorerna. Avsnittet kan ses i efterhand på TV4 Play en vecka framöver:

Gladiatorerna%20del%201

Du som funderar på att bli utmanare i en kommande säsong kan ta testet utformat av expertkommentatorn i den tidigare omgången av Gladiatorerna, Ove Rytter. Det visar ifall du har alla komponenter på plats för att nå hela vägen fram. 

I år får 32 vanliga svenskar chans att stå som utmanare i programmet, hälften män och hälften kvinnor. Mellan dem och en kvarts miljon kronor i vinstpengar står 16 gladiatorer med vulkanisk kämpaglöd. Vägen till vinsten är kantad med blod, svett och tårar. Vem som vinner avgörs i den svåra hinderbanan, där man står mot man och kvinna mot kvinna. 

Nu när programmet väl är igång kommer fokus att läggas på årets utmanare – vi samlar nedan några av rapporterna om och kring de som deltar i premiäravsnittet:

Lovisa är förutom PT även träningsbloggerska och är förstås galet taggad inför programmet:

Nu är uppladdningen inför säsongspremiären av Gladiatorerna där jag tävlar som utmanare i full gång. Imorgon fredag klockan 20 börjar programmet sändas och jag möter grymma Kiowa i det första programmet. Jag och ett gäng kompisar ska ses och titta på programmet på en restaurang på Söder, efter ett träningspass. 

P4 Malmöhus: Han är brandman och Gladiatorutmanare

Idag debuterar Wictor Magnusson Broder som gladiatorutmanare i programmet Gladiatorerna på TV4. Hör honom berätta om de gigantiska gladiatormonstren, den intensiva träningen inför hans stora utmaning och om sina pumpade muskler i Trelleborgs brandmanskalender.

Skånskan: Trelleborgs hopp mot Gladiatorerna

Även detta år kommer Trelleborg representeras i TV4:s klassiker Gladiatorerna som har premiär i kväll. 
Brandmannen Wictor Broder valdes ut av tusentals sökande.
– Brandmansyrket är en bra förutsättning för en sådan tävling, säger Wictor.

Trelleborgs Allehanda: Utmanare som gillar utmaningar

Han gillar fysiska utmaningar – och är en utpräglad tävlingsmänniska. Tur det, för i kväll ger sig Wictor Magnusson Broder, brandman i Trelleborg, i kast med "Gladiatorerna".

I första avsnittet ställs Wictor Magnusson Broder mot Christoffer Dessezar. Foto: Robin Persson/TV4

En av utmaningarna Wictor satt sig var att göra rullbandstestet som brandmän årligen gör – fast baklänges! Varför? Varför inte!

Maxim är en av sponsorerna för Gladiatorerna och ger dig chansen att vinna en Crossfit-resa till Portugal:

Här får du chansen att lära känna alla säsongens utmanare och ta del av deras egna upplevelser från och utanför programmet. Låt dig inspireras av deras vilja, kan utmanarna så kan du!

I svettdrypande prövningar får du chansen att utmana utmanarna från programmet och kända bloggare, men framför allt dig själv!

Gladiatorerna Sarah "Spirit" Bäckman och Mikael "Prime" Hollsten gästade i morse TV4:s Nyhetsmorgon:

Gladiatorerna%20Spirit%20och%20Prime%20g%C3%A4star%20Nyhetsmorgon

Spirit%20-%20arenans%20andev%C3%A4sen

On
Off

0 kommentarer

  • Retro: Svenska Mästerskapen 2006

    Retro: Svenska Mästerskapen 2006

    Ännu ett år, ännu ett SM. Nu åter i Västerås, och med vässade ambitioner. Många bra namn i programmet fick oss initialt också att hoppas på stora ting. Men trots att många av dem inte var i sin bästa form, så blev det trevligt ändå.

    Nyheter Redaktionen, 2016-07-15 17:11

  • Disciplinerna inom kroppskultur

    Disciplinerna inom kroppskultur

    Det finns ett större utbud av grenar att välja bland inom svensk kroppskultur. De ställer alla olika krav på muskelmassa, form och scenframträdande. Här är reglerna du behöver veta.

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-07-14 11:39

  • Han marklyfte ett halvt ton!

    Han marklyfte ett halvt ton!

    De 10 000 som satt på läktarna på Leeds arena fick i helgen se ett historiskt marklyft. Den 28-årige strongmannen Eddie Hall har de senaste åren pushat gränserna för vad som är mänskligt möjligt.

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-07-12 12:04

  • Barnprogram söker muskulös tjej

    Barnprogram söker muskulös tjej

    Ett produktionsbolag söker en kroppsbyggande tjej för en sketch för ett SVT-barnprogram. Du ska vara muskulös samt kunna delta på inspelningen i Malmö nu på torsdag den 14 juli.

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-07-11 10:11

  • Skillnad på koncentrat och isolat?

    Skillnad på koncentrat och isolat?

    Det inkom en fråga: "Jag har mest gått på smak då jag köpt proteinpulver. Men jag har nu börjat titta lite närmare på produktinformationen och ser att vissa sorter betecknas isolat och andra koncentrat. Vad är skillnaden?"

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-07-07 15:21

  • Vad gör gamlingen egentligen...?

    Vad gör gamlingen egentligen...?

    Ett amerikanskt cidermärke har utmärkt sig för sina reklamvideos i en gammaldags stil. Tillsammans med en digital livsstilssajt så passade man på att göra ett förhoppningsvis viralt videoklipp.

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-07-06 13:37

  • Tammerpokalen livesänds även i år

    Tammerpokalen livesänds även i år

    Sundsvalls Tidning ser till att hälften av de närmare hundratrettio tävlande på nybörjartävlingen Tammerpokalen kan ses av familj och bekanta på distans. De livesänder nämligen med start 09.30 på söndag!

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-07-05 09:10

  • Så går det till backstage på tävling

    Så går det till backstage på tävling

    För dig som tror att du gjort allt, eller till dig som behöver en upplevelse utöver det vanliga, kommer här en kort guide i livet backstage på en byggar- och fitnesstävling. Det liknar inget annat man kan uppleva utan väldigt hallucinogena tillsatser i sitt förmiddagsfika.

    Nyheter Janpeter Sangborn, 2016-06-30 17:16

  • Hur pumpar byggare upp sig?

    Hur pumpar byggare upp sig?

    En viktig sak är förstå är att du behöver inte pumpa upp varenda muskel. Det räcker om du pumpar upp ryggen, axlarna, bröstmusklerna och armarna, förslagsvis i nämnd ordning.

    Nyheter Anders Graneheim, 2016-06-30 16:39

  • Kan man tjata fram bättre prestation?

    Kan man tjata fram bättre prestation?

    Den som laddar upp inför en tuff ansträngning ses ofta pratandes med sig själv för att verkligen pusha psyket inför ansträngningen. Men ger detta en mätbar effekt, eller är det bara något som görs trots att det är helt onödigt?

    Nyheter Nicklas Neuman, 2016-06-30 00:57

  • Marijuanavänligt gym öppnar i USA

    Marijuanavänligt gym öppnar i USA

    I höst kommer det inte bara att vara magnesiadammet som ryker på ett gym i San Francisco. Power Plant Fitness lanseras som världens första cannabis-vänliga gym, där tränande ska kunna konsumera marijuana i samband med att de tränar.

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-06-28 10:07

  • Dålig passning under SL-VM

    Dålig passning under SL-VM

    Många reagerade passarnas prestationer (eller avsaknad därav) under styrkelyfts-VM i veckan. Här en sammanställning av norske Alexander Daniel G. Larsen – ett måste för framtida arrangörer att ta lärdom av. Erfarna, starka och aktiva passare är ett måste.

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-06-27 22:03

  • Fet? Nyttig mat och viktnedgång viktigare än detaljerna

    Fet? Nyttig mat och viktnedgång viktigare än detaljerna

    Vi människor har en tendens att missa skogen för alla träd. När det gäller kost och träning handlar det ofta om att vi missar de stora mönstren för en massa småpetande.

    Nyheter Nicklas Neuman, 2016-06-27 21:21

  • Generation Y-killar har svagare grepp

    Generation Y-killar har svagare grepp

    Dagens 20- till 30-åringar har mätbart svagare greppstyrka än killar i samma ålder hade 1985, enligt en studie publicerad i the Journal of Hand Therapy.

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-06-26 20:40

  • Mer träning och vassare innehåll!

    Mer träning och vassare innehåll!

    Nya BODY är tidningen för dig som vill ha resultat av din styrketräning. Vi ger dig allt du behöver veta för att nå din drömfysik och behålla den!

    Nyheter Redaktionen, 2016-06-22 07:00

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat