Gladiatorerna är tillbaks!

Publicerad

Gladiatorgänget har fått ett tillskott i form av Sarah "Spirit" Bäckman! Foto: Petter Karlberg/TV4

Sjunde säsongen får premiär i kväll 20:00 då brandmannen Wictor Magnusson Broder och den amerikanska fotbollsspelaren Christoffer Dessezar möts på herrsidan. På damsidan gör den personliga tränaren Lovisa Sandström upp med officeren Kiowa Stofkoper.

Varför inte bjuda över några kompisar för att se Gladiatorerna tillsammans? Om inte annat blir det ett utmärkt tillfälle att bjuda på ett anabolt recept ur vår nya kokbok MUSKELMAT :)

Sex av Gladiatorerna bloggar på BODY.se!

BODY Radio (vår egen podcast) har haft flera av gladsen som gäster – några av dem återkommande:

Skövde Nyheter: Gladiatorerna tillbaka i tv

Ikväll startar en ny säsong av Gladiatorerna i TV4. Makarna Benjaminsson håller ställningarna som hjälten Hero och krigarkvinnan Amazon.

Fler nyheter finns i BODY.se-taggen Gladiatorerna. Avsnittet kan ses i efterhand på TV4 Play en vecka framöver:

Gladiatorerna%20del%201

Du som funderar på att bli utmanare i en kommande säsong kan ta testet utformat av expertkommentatorn i den tidigare omgången av Gladiatorerna, Ove Rytter. Det visar ifall du har alla komponenter på plats för att nå hela vägen fram. 

I år får 32 vanliga svenskar chans att stå som utmanare i programmet, hälften män och hälften kvinnor. Mellan dem och en kvarts miljon kronor i vinstpengar står 16 gladiatorer med vulkanisk kämpaglöd. Vägen till vinsten är kantad med blod, svett och tårar. Vem som vinner avgörs i den svåra hinderbanan, där man står mot man och kvinna mot kvinna. 

Nu när programmet väl är igång kommer fokus att läggas på årets utmanare – vi samlar nedan några av rapporterna om och kring de som deltar i premiäravsnittet:

Lovisa är förutom PT även träningsbloggerska och är förstås galet taggad inför programmet:

Nu är uppladdningen inför säsongspremiären av Gladiatorerna där jag tävlar som utmanare i full gång. Imorgon fredag klockan 20 börjar programmet sändas och jag möter grymma Kiowa i det första programmet. Jag och ett gäng kompisar ska ses och titta på programmet på en restaurang på Söder, efter ett träningspass. 

P4 Malmöhus: Han är brandman och Gladiatorutmanare

Idag debuterar Wictor Magnusson Broder som gladiatorutmanare i programmet Gladiatorerna på TV4. Hör honom berätta om de gigantiska gladiatormonstren, den intensiva träningen inför hans stora utmaning och om sina pumpade muskler i Trelleborgs brandmanskalender.

Skånskan: Trelleborgs hopp mot Gladiatorerna

Även detta år kommer Trelleborg representeras i TV4:s klassiker Gladiatorerna som har premiär i kväll. 
Brandmannen Wictor Broder valdes ut av tusentals sökande.
– Brandmansyrket är en bra förutsättning för en sådan tävling, säger Wictor.

Trelleborgs Allehanda: Utmanare som gillar utmaningar

Han gillar fysiska utmaningar – och är en utpräglad tävlingsmänniska. Tur det, för i kväll ger sig Wictor Magnusson Broder, brandman i Trelleborg, i kast med "Gladiatorerna".

I första avsnittet ställs Wictor Magnusson Broder mot Christoffer Dessezar. Foto: Robin Persson/TV4

En av utmaningarna Wictor satt sig var att göra rullbandstestet som brandmän årligen gör – fast baklänges! Varför? Varför inte!

Maxim är en av sponsorerna för Gladiatorerna och ger dig chansen att vinna en Crossfit-resa till Portugal:

Här får du chansen att lära känna alla säsongens utmanare och ta del av deras egna upplevelser från och utanför programmet. Låt dig inspireras av deras vilja, kan utmanarna så kan du!

I svettdrypande prövningar får du chansen att utmana utmanarna från programmet och kända bloggare, men framför allt dig själv!

Gladiatorerna Sarah "Spirit" Bäckman och Mikael "Prime" Hollsten gästade i morse TV4:s Nyhetsmorgon:

Gladiatorerna%20Spirit%20och%20Prime%20g%C3%A4star%20Nyhetsmorgon

Spirit%20-%20arenans%20andev%C3%A4sen

On
Off

0 kommentarer

  • Fitnessbutiken öppnar i Täby

    Fitnessbutiken öppnar i Täby

    Fitnessbutiken inviger torsdag–lördag sin nya butik i Täby Centrum. På plats kommer du att kunna möta landslagsatleterna Maria Eriksson och Jones Ahmad från Elit Nutrition. Dessutom mängder av erbjudanden, provsmaker, uppträdanden, med mera.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-05-29 06:57

  • Nationaldagsseminarium med proffs

    Nationaldagsseminarium med proffs

    Det finska IFBB-proffset Anna Virmajoki återkommer till Kristianstad för en workshop för de som tävlar eller vill tävla i Bikini Fitness och vill förbättra sin placering i kommande tävlingar. Dessutom på plats: Therese Svedbom, från Body Fitness-landslaget på både EM och VM!

    Nyheter Redaktionen, 2015-05-29 05:16

  • Bänkpressaren Freddi Smulter

    Bänkpressaren Freddi Smulter

    Svenska Yles Magnus Hansén och Petter Sandelin dokumenterade Fredrik Smulters satsning mot bänkpress-VM 2015l. I stillbildsdokumentären berättar Fredrik om skadan i armen som riskerade tävlingen, om stressen att prestera och att satsa allt inklusive familjens ekonomi.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-05-28 12:33

  • Folkoperan söker vältränad statist

    Folkoperan söker vältränad statist

    Folkoperan söker en kvinnlig statist med en vältränad fysik till operan La Traviata i regi av Mellika Melouani Melani. Du kan allt från fitnessatlet till kroppsbyggare – det viktiga är utstrålningen!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-05-28 12:09

  • Nicole Wilkins ny IFBB-ambassadör

    Nicole Wilkins ny IFBB-ambassadör

    Den amerikanska stjärnan Nicole Wilkins, fyrfaldig Figure Olympia-mästarinna, har utsetts till IFBB:s nya ambassadör. Nicole är en stor förebild för många tjejer och ska i rollen främja fitness och en hälsosam livsstil.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-05-28 10:54

  • Torsdag = premiär för Kung Fury!

    Torsdag = premiär för Kung Fury!

    I actionkomedin Kung Fury har både BODYs skribent Helene Ahlson samt Sveriges första proffs Andreas Cahling roller. Filmen kan ses på SVT, SVT Play och YouTube i morgon!

    Nyheter Redaktionen, 2015-05-27 11:00

  • Linus Carlén i Cloettas reklamfilm!

    Linus Carlén i Cloettas reklamfilm!

    Humorgruppen De Vet Du fick i uppdrag att göra reklam för Cloettas bar. Inspelningen gjordes på Gumse Gym i Sollentuna, och kroppsbyggaren Linus Carlén (BODYs omslagsmodell i majutgåvan) har en roll :-)

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-05-21 17:01

  • 15 år. 295 kg. Världsrekord!

    15 år. 295 kg. Världsrekord!

    I ungdomsklassen 105 kg så höjde den femtonårige Ryuki Fujimoto från Japan världsrekordet i bänkpress i alla sina tre lyft, totalt med 42.5 kg under VM-tävlingarna i Sundsvall. Det nya rekordet lyder på 295 kg.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-05-21 08:03

  • BODYs tävlingsguide går i mål!

    BODYs tävlingsguide går i mål!

    Serien om hur en tävlingssatsning steg för steg går till avslutas med den viktigaste delen: tävlingsdags och återhämtning. Detta plus styrketräningstips, recept, forskning, kostråd, skvaller och mycket mer i juniutgåvan – i butik nu!

    Nyheter Redaktionen, 2015-05-21 05:00

  • Do you even beach 2015?

    Do you even beach 2015?

    När sommaren nu är precis runt hörnet är det dags för många att sammanfatta årets satsning. För alla som tävlar i byggning och fitness har vårens stora tävlingar precis gått av stapeln och tillsammans med coacher och team kan man nu sitta ner och analysera resultat och scenbilder. Kanske väntar en tids välbehövlig vila.

    Nyheter Robert Stasinski, 2015-05-20 16:00

  • Träningsläger med proffs i USA!

    Träningsläger med proffs i USA!

    Det finns träningsläger, och så finns det träningsläger. På ...destination i Dallas, Texas får ett litet gäng lära sig av proffs och elitprofiler under en intensiv vecka i slutet av sommaren!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-05-20 13:31

  • Ròdika krönte EM-resan med guld!

    Ròdika krönte EM-resan med guld!

    Ròdika Bodrug satte på söndagen pricken över i:et för Sveriges landslag genom att knipa guldet i galet tuffa Bikini Fitness -163 cm (39 deltagare!). På torsdag är nya BODY ute – med Ròdika på omslaget!

    Nyheter Redaktionen, 2015-05-18 19:10

  • Få dina bilder publicerade i BODY!

    Få dina bilder publicerade i BODY!

    Vi tar gärna emot dina bilder till "Månadens fysik på gatan". Maila in bilder du är nöjd med + info om dig – sedan så publicerar vi läsarbidrag regelbundet i BODYs skvalleravdelning Presspytt!

    Nyheter Redaktionen, 2015-05-18 17:23

  • Frida Sjöström kammade hem guld!

    Frida Sjöström kammade hem guld!

    Frida Sjöström såg till att Sveriges EM-söndag gick i fortsatt gyllene tecken, genom seger i Bikini Fitness veteranklass 35–44 år! Lär av hennes råd för hur man passar in en tävlingssatsning i en stressig vardag!

    Nyheter Redaktionen, 2015-05-17 19:42

  • Dubbla EM-guld till Jones Ahmad!

    Dubbla EM-guld till Jones Ahmad!

    De svenska EM-framgångerna fortsätter genom talangen Jones Ahmad – guld bärgades i både Men’s Physique Juniorer +175 cm och Seniorer -178 cm! Här berättar han mer om sin axelträning!

    Nyheter Redaktionen, 2015-05-17 13:51

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat