Arnolds comeback går inte upp på bio i Sverige...!?

Publicerad

Arnolds första comeback-film "The Last Stand" har biopremiär i USA i morgon. I dagsläget kommer filmen inte att visas på bio i Sverige – utan istället släppas direkt på dvd. Detta då rättighetsinnehavaren bedömer att underlaget här är för litet för att motivera en biorelease... Da fuck?

MovieZine: Arnold är tillbaka! (Men inte i Sverige)

Schwarzeneggers fans går miste om "The Last Stand" på bio, rasar på Facebook.

Aftonbladet: Arnolds film går direkt till dvd – då rasar fansen

Arnold Schwarzeneggers svenska fans rasar efter beskedet om att skådespelarens stora comeback "The Last Stand" inte kommer att visas på bio.
– Det är ett jävligt konstigt beslut, säger Joakim Holst Roghell, som gått med i en protestgrupp på Facebook.

Gå gärna med i den nystartade facebook-gruppen Vi som vill se The Last Stand på bio för att demonstrera att det finns ett genuint intresse att se actionfilmen som den är tänkt att ses!

I "The Last Stand" spelar Arnold en sheriff i en sömnig amerikansk småstad strax intill den mexikanska gränsen. Staden blir sista platsen där man kan stoppa en förrymd ledare för en drogkartell som är på väg över gränsen med en arme av gängmedlemmar – plus gisslan.

Övriga skådisar inkluderar bland annat Forest Whitaker, Johnny Knoxville, Jaimie Alexander och inte minst vår egen Peter Stormare. Följ filmen på dess facebooksida

Nyheter24.se: Det bästa från Arnolds internet-frågestund

Internet har fått en ny favorit. Arnold Schwarzenegger ställde i går upp på en frågestund på sajten Reddit och filmstjärnan svarade både ärligt och fyndigt på många av de 15 000 frågorna som vällde in.

Den framstående filmtidningen Empire Magazine fick en exklusiv intervju med Arnold, och dedikerade stora delar av sin novemberutgåva om honom (bara intervjun sträcker sig över 16 sidor – totalt ägnas 34 sidor av utgåvan till Arnold!):

The November issue of Empire is here, and our cover story this month is the return of Arnold Schwarzenegger to the movies. The Austrian Oak, free of the demands of governing California, is back to breaking heads and taking names in The Last Stand, and in our exclusive in-depth interview and brand new photo shoot he tells us all about it.

Arnie also talked Predator, Commando, Terminator and much more besides, as well as talking about the films that might have been. This is a seriously comprehensive piece.

Utgåvan släpptes till utvalda tidningsbutiker i Sverige, men även till Empire Magazines iPad-app

Det Arnold-omslag på Empire Magazine som kom ut i butik...

Förutom intervjun fokuserar andra avdelningar i utgåvan på Arnold:

Working With Arnie
Where did Arnie get those one-liners? What were his most-used weapons? What does he have coming up now he's back? And what do other action stars really think of the Austrian Oak? Find it all out this month.

Exploring Predator
One of the greatest action movies of the '80s, we dissect the Predator step-by-step to explain what happened, where, to whom and why. Warning: may contain a mini-gun pointlessly firing into a jungle, homoerotic undertones.

Survining Commondo
The most OTT Arnie movie ever and a firm fan favourite, we go minute-by-minute through Commando to chart its excesses in full. And if you're the original Bennett, please get in touch.

Arnie Killed Me
How does it feel to be killed by Arnold Schwarzenegger onscreen? We asked the people who know: the brave heroes, villains and goons who were summarily dispatched by Arnie in his screen career. Essential reading just for the Miriam Margoyles quotes.

Det exklusiva omslag på tidningen som endast prenumeranter fick!

On
Off

1 kommentarer

  • 100 MKR till tonfisk på burk-kunder

    100 MKR till tonfisk på burk-kunder

    En gruppstämning mot företaget StarKist som säljer tonfisk på burk anklagade dem för att snåla på den avrunna vikten tonfisk med ett antal gram per burk.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-08-27 04:18

  • Vinn plats på kostutbildning

    Vinn plats på kostutbildning

    5–6 september håller näringsfysiologerna John Gröntvedt och Emanuel Widmark en kostutbildning på Wenngarn Sportcenter i Sigtuna. Du kan nu vinna en plats till denna fullspäckade helg genom att visa dina kunskaper!

    Nyheter Redaktionen, 2015-08-26 15:36

  • Sveriges Starkaste Män ska utses

    Sveriges Starkaste Män ska utses

    Nyss avgjordes Sveriges Starkaste Man-finalen i öppna klassen. På lördag avhålls finalerna i -90 kg (Sverigedebut! Umeå) och -105 kg (Sundsvall). Kommer favoriterna att hålla för trycket i de rekordstarka startfälten?

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-08-26 11:35

  • Träningsmetoden för extra tillväxt?

    Träningsmetoden för extra tillväxt?

    FST-7 är en träningsmetod eller träningsmodell framtagen av amerikanen Hany Rambod som är mest känd för att vara tävlingscoach till Phil Heath och tidigare även coach till Jay Cutler. Själva beteckningen FST-7 står för två olika saker: Bokstäverna är en förkortning på Fascia Stretch Training, och sjuan är antalet set som du utför i en övning. 

    Nyheter Jacob Gudiol, 2015-08-26 02:08

  • Lär dig chins och dips av den bäste

    Lär dig chins och dips av den bäste

    Du är en masochist! Jag ser nog hur du börjar skruva på dig där i stolen, men det är ingen idé att du försöker dölja det! Du är åtminstone i gott sällskap. För i varje träningsnörd bor det en liten självplågare. Det finns en märklig njutning i att utsätta kroppen för saker den egentligen inte riktigt vill. 

    Nyheter Andreas Guiance, 2015-08-25 02:37

  • Brutal bänkpress: de bästa knepen!

    Brutal bänkpress: de bästa knepen!

    Finländaren Freddi Smulter lyfter tyngst både med eller utan utrustning. Häng med när han förklarar hur man tränar för att bli världens starkaste bänkpressare!

    Nyheter Redaktionen, 2015-08-24 13:49

  • Årsjös "Strongmankyckling" med ris

    Årsjös "Strongmankyckling" med ris

    Han behöver aldrig laga något, och gör det heller (nästan) aldrig. Han är för närvarande sponsrad av både Restaurang Thai House och Kungs Kebab hemma i Norrköping, och äter i genomsnitt 3–4 måltider per dag på dessa ställen.

    Nyheter Redaktionen, 2015-08-21 13:42

  • Kille? Har du ett sexpack? Se hit!

    Kille? Har du ett sexpack? Se hit!

    I höst kommer Utbildningsradion sända ett helt nytt program på SVT under "prime time", dvs den tid som flest tittar på tv. Man söker nu en manlig statist som har magrutor.

    Nyheter Redaktionen, 2015-08-21 12:25

  • Låt dig stärkas av kritiken!

    Låt dig stärkas av kritiken!

    Vi lär oss ofta av våra misstag. Misstag kan hjälpa oss att bli bättre. Misstag är viktigt, och så även kritik. Kritik kan få oss att upptäcka de misstag som vi gör och inte har en aning om. Ja, kritik är viktigt. Och att begå misstag både hör till livet och är tillåtet. Istället för att gå runt och tjura, försök att se den positiva sida av kritiken och låt det hjälpa dig!

    Nyheter Ove Rytter, 2015-08-20 20:51

  • Matlådor: Kenny Dahlström visar hur

    Matlådor: Kenny Dahlström visar hur

    Kenny Dahlström är Sveriges Kai Greene, hade någon sagt till mig innan jag träffade honom. Och visst, här finns en del likheter: båda är byggare med stark passion för sporten, med stort intresse för mental utveckling, filosofiska utsvävningar och framför allt fasta rutiner.

    Nyheter Redaktionen, 2015-08-20 11:07

  • Ditt mentala protein – redo att intas!

    Ditt mentala protein – redo att intas!

    I nya BODY lär du dig hur du genomför en fettfri bulk, lagar maffiga matlådor, krossar platåer och undviker metabolic damage. Plus forskning, kostråd och mycket mer i utgåvan som finns i butik från torsdag!

    Nyheter Redaktionen, 2015-08-19 18:00

  • Bli en bättre atlet med dessa verktyg

    Bli en bättre atlet med dessa verktyg

    Om du någon gång byggt ett torn av klossar så vet du att den tid och noggrannhet du lägger på grunden är avgörande för din framgång på höjden. I träningen skapas den bästa grunden genom att lägga tid på att förbättra vävnadskvaliteten samt övningar som förbättrar rörlighet och stabilitet.

    Nyheter Redaktionen, 2015-08-19 10:17

  • Embrace the suck

    Embrace the suck

    Har du släppt på principerna under sommarmånaderna? Har träningen har blivit lidande ute på landet eller i hammocken? Det är lugnt, det gäller nog de flesta och förmodligen med all rätt.

    Nyheter Robert Stasinski, 2015-08-19 10:00

  • Toppa formen? Så gör du!

    Toppa formen? Så gör du!

    I den här artikeln med mig av mina tips, råd och rekommendationer för att nå bästa möjliga muskeltonus vid en så kallad formtoppning. Oavsett om det gäller en fotografering, fysiktävling eller att bara se häftig ut vid ”rätt” tillfälle, så gäller det att inte göra för många misstag på slutet.

    Nyheter Redaktionen, 2015-08-18 17:39

  • Tävla om biljetter till SSM 2015

    Tävla om biljetter till SSM 2015

    Nu på lördag kommer prestationer i sex kraftprov framför tusentals åskådare avgöra vem som är starkast i Sverige. Tävlingen startar 13.00 vilket ger alla besökare en chans att njuta av utbudet på nöjesparken High Chaparral.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-08-17 16:41

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat