Arnolds comeback går inte upp på bio i Sverige...!?

Publicerad

Arnolds första comeback-film "The Last Stand" har biopremiär i USA i morgon. I dagsläget kommer filmen inte att visas på bio i Sverige – utan istället släppas direkt på dvd. Detta då rättighetsinnehavaren bedömer att underlaget här är för litet för att motivera en biorelease... Da fuck?

MovieZine: Arnold är tillbaka! (Men inte i Sverige)

Schwarzeneggers fans går miste om "The Last Stand" på bio, rasar på Facebook.

Aftonbladet: Arnolds film går direkt till dvd – då rasar fansen

Arnold Schwarzeneggers svenska fans rasar efter beskedet om att skådespelarens stora comeback "The Last Stand" inte kommer att visas på bio.
– Det är ett jävligt konstigt beslut, säger Joakim Holst Roghell, som gått med i en protestgrupp på Facebook.

Gå gärna med i den nystartade facebook-gruppen Vi som vill se The Last Stand på bio för att demonstrera att det finns ett genuint intresse att se actionfilmen som den är tänkt att ses!

I "The Last Stand" spelar Arnold en sheriff i en sömnig amerikansk småstad strax intill den mexikanska gränsen. Staden blir sista platsen där man kan stoppa en förrymd ledare för en drogkartell som är på väg över gränsen med en arme av gängmedlemmar – plus gisslan.

Övriga skådisar inkluderar bland annat Forest Whitaker, Johnny Knoxville, Jaimie Alexander och inte minst vår egen Peter Stormare. Följ filmen på dess facebooksida

Nyheter24.se: Det bästa från Arnolds internet-frågestund

Internet har fått en ny favorit. Arnold Schwarzenegger ställde i går upp på en frågestund på sajten Reddit och filmstjärnan svarade både ärligt och fyndigt på många av de 15 000 frågorna som vällde in.

Den framstående filmtidningen Empire Magazine fick en exklusiv intervju med Arnold, och dedikerade stora delar av sin novemberutgåva om honom (bara intervjun sträcker sig över 16 sidor – totalt ägnas 34 sidor av utgåvan till Arnold!):

The November issue of Empire is here, and our cover story this month is the return of Arnold Schwarzenegger to the movies. The Austrian Oak, free of the demands of governing California, is back to breaking heads and taking names in The Last Stand, and in our exclusive in-depth interview and brand new photo shoot he tells us all about it.

Arnie also talked Predator, Commando, Terminator and much more besides, as well as talking about the films that might have been. This is a seriously comprehensive piece.

Utgåvan släpptes till utvalda tidningsbutiker i Sverige, men även till Empire Magazines iPad-app

Det Arnold-omslag på Empire Magazine som kom ut i butik...

Förutom intervjun fokuserar andra avdelningar i utgåvan på Arnold:

Working With Arnie
Where did Arnie get those one-liners? What were his most-used weapons? What does he have coming up now he's back? And what do other action stars really think of the Austrian Oak? Find it all out this month.

Exploring Predator
One of the greatest action movies of the '80s, we dissect the Predator step-by-step to explain what happened, where, to whom and why. Warning: may contain a mini-gun pointlessly firing into a jungle, homoerotic undertones.

Survining Commondo
The most OTT Arnie movie ever and a firm fan favourite, we go minute-by-minute through Commando to chart its excesses in full. And if you're the original Bennett, please get in touch.

Arnie Killed Me
How does it feel to be killed by Arnold Schwarzenegger onscreen? We asked the people who know: the brave heroes, villains and goons who were summarily dispatched by Arnie in his screen career. Essential reading just for the Miriam Margoyles quotes.

Det exklusiva omslag på tidningen som endast prenumeranter fick!

On
Off

1 kommentarer

  • Vann du Gillette-kit eller hörlurar från JBL?

    Vann du Gillette-kit eller hörlurar från JBL?

    Tävlingarna i septemberutgåvan av BODY gav dels fem deltagare chansen att vinna kit med rakhyvel + gel från Gillette, dels en deltagare bluetooth-hörlurar från JBL. De som drogs som vinnare kommer från Öckerå, Bollebygd och Västerås. Blir det du som får ett paket inom kort?

    Nyheter Redaktionen, 2014-08-26 21:23

  • Ali Komai förgyller Alex & Andreas sista avsnitt

    Ali Komai förgyller Alex & Andreas sista avsnitt

    Alex och Andreas går vidare till nya projekt, och för att avsluta med stil har de valt en favoritgäst: muskelprofessorn och skäggvirtuosen Ali Komai!

    Nyheter Redaktionen, 2014-08-25 22:00

  • Se nu till att nominera någon du tycker bör uppmärksammas!

    Se nu till att nominera någon du tycker bör uppmärksammas!

    Priset Guldhjärtat delas varje år ut till personer och företag som arbetar med hjärtat, för att skapa starkare hjärtan, samt en fungerande kropp. Vem vill du se få pris under Galamiddagen i samband med FitnessFestivalen? Du som har en favorit, börja slipa på motiveringen. Den är direkt avgörande!

    Nyheter Redaktionen, 2014-08-25 09:28

  • Läsarnas egna fototävling firar 30 år!

    Läsarnas egna fototävling firar 30 år!

    BODY Open genomförs i år för det trettionde året i rad! Tävla mot kompisarna, eller mot dig själv. Ta chansen och gör din första tävling – bli publicerad i BODY! Vi plockar fram dina positiva sidor – och vi kommer med konkreta råd.

    Nyheter Redaktionen, 2014-08-24 15:38

  • Veronica bloggar nu på BODY.se

    Veronica bloggar nu på BODY.se

    Veronica Kapica är regerande svensk och nordisk mästarinna i Bikini Fitness. Följ henne i hennes nya blogg på BODY.se för att ta reda på hur hon jobbar vidare på sin vinnande fysik inför höstens satsning. Varmt välkommen, Vevve!

    Nyheter Redaktionen, 2014-08-24 14:29

  • Egna gym ny trend för brittiska sportkedjor

    Egna gym ny trend för brittiska sportkedjor

    De brittiska sportkedjorna JD Sports och Sports Direct utökar sina kärnverksamheter med gym. Hittills har endast ett öppnat men många fler är på gång.

    Nyheter Redaktionen, 2014-08-22 23:31

  • Stark underhållning i SVT:s Atleterna

    Stark underhållning i SVT:s Atleterna

    I SVT:s tävlingsunderhållning "Atleterna" ska 24 idrottare från olika sporter tävla i en tiokamp bestående av grenar som löpning, klättring och simning. Hur bra kommer Christian "Knasen" Eikedal (Athletic Fitness), Deivid Lopes Da Silva (Classic Bodybuilding) och Fredric Liljebjörn (CrossFit) att prestera? På lördag sänds det första av tio starka avsnitt.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-08-22 09:15

  • Stor, större, störst: Fitnessfestivalen

    Stor, större, störst: Fitnessfestivalen

    Inom kort är det 100 dagar tills dörrarna öppnas till ett inferno av aktiviteter på Svenska Mässan i Göteborg under Fitnessfestivalen, som fyller 10 år. Och nu blir större än någonsin.

    Nyheter Redaktionen, 2014-08-20 00:00

  • Sänd in dina bilder till "Fysik på gatan" och bli publicerad i BODY!

    Sänd in dina bilder till "Fysik på gatan" och bli publicerad i BODY!

    BODYs avdelning för notiser och skvaller har kallats Presspytt i snart 30 år. Den tar gärna emot ditt eget bildbidrag under rubriken "Månadens fysik på gatan". Du mailar in en eller flera bilder du är nöjd med till presspytt@body.se, och bifogar uppgifter på dig själv, så publicerar vi sedan läsarbidrag regelbundet.

    Nyheter Redaktionen, 2014-08-19 18:23

  • Bodyfitness- och Bikini Fitness-workshops under hösten

    Bodyfitness- och Bikini Fitness-workshops under hösten

    Ett gäng ytterst erfarna tävlande och coacher kommer att hålla workshops under hösten för de som vill lära sig hantera klackarna på Bodyfitness- och Bikini Fitness-scenen. De orter som får besök är Stockholm i september (inkluderar Women’s Physique-instruktioner), Luleå i oktober och Göteborg i november.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-08-19 12:45

  • Workshops i tyngdlyftning

    Workshops i tyngdlyftning

    Fitnesstorget i Västerås anordnar ett par workshops i tyngdlyftning: "För de som vill förbättra tekniken inom de olympiska lyften ryck och stöt! Vi har ett max antal deltagare på 10 st per workshop. Förkunskaper som krävs: Du bör kunna utföra en ordentlig ryckböj samt ha koll på det allra mest grundläggande i momenten."

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-08-19 11:11

  • En diger samling utmärkta råd!

    En diger samling utmärkta råd!

    Septemberutgåvan av BODY har de bästa styrketräningstipsen, forskning om träning och kost, personporträtt med de som har lyckats, kostråden för mer muskler och mindre fett, skvaller och mycket annat.

    Nyheter Redaktionen, 2014-08-18 12:00

  • Adios! Chefredaktören tackar för sig

    Adios! Chefredaktören tackar för sig

    Tretusen träningspass. Det är ungefär vad jag hunnit med under min tid här på BODY. Och lite till.

    Nyheter Alex Danielsson, 2014-08-18 08:00

  • Tips: Köp dina biljetter till Luciapokalen redan nu!

    Tips: Köp dina biljetter till Luciapokalen redan nu!

    Vårt tips är att du som vill se en eller flera av tävlingarna på Luciapokalen 2014 beställer dina biljetter redan nu. Biljetterna har de senaste fyra åren sålt helt slut, och med två nya grenar (Men’s Physique och Women’s Physique) plus flera nya klasser i både Bikini Fitness och Bodyfitness väntas rekordmånga delta.

    Nyheter Redaktionen, 2014-08-17 16:37