Arnolds comeback går inte upp på bio i Sverige...!?

Publicerad

Arnolds första comeback-film "The Last Stand" har biopremiär i USA i morgon. I dagsläget kommer filmen inte att visas på bio i Sverige – utan istället släppas direkt på dvd. Detta då rättighetsinnehavaren bedömer att underlaget här är för litet för att motivera en biorelease... Da fuck?

MovieZine: Arnold är tillbaka! (Men inte i Sverige)

Schwarzeneggers fans går miste om "The Last Stand" på bio, rasar på Facebook.

Aftonbladet: Arnolds film går direkt till dvd – då rasar fansen

Arnold Schwarzeneggers svenska fans rasar efter beskedet om att skådespelarens stora comeback "The Last Stand" inte kommer att visas på bio.
– Det är ett jävligt konstigt beslut, säger Joakim Holst Roghell, som gått med i en protestgrupp på Facebook.

Gå gärna med i den nystartade facebook-gruppen Vi som vill se The Last Stand på bio för att demonstrera att det finns ett genuint intresse att se actionfilmen som den är tänkt att ses!

I "The Last Stand" spelar Arnold en sheriff i en sömnig amerikansk småstad strax intill den mexikanska gränsen. Staden blir sista platsen där man kan stoppa en förrymd ledare för en drogkartell som är på väg över gränsen med en arme av gängmedlemmar – plus gisslan.

Övriga skådisar inkluderar bland annat Forest Whitaker, Johnny Knoxville, Jaimie Alexander och inte minst vår egen Peter Stormare. Följ filmen på dess facebooksida

Nyheter24.se: Det bästa från Arnolds internet-frågestund

Internet har fått en ny favorit. Arnold Schwarzenegger ställde i går upp på en frågestund på sajten Reddit och filmstjärnan svarade både ärligt och fyndigt på många av de 15 000 frågorna som vällde in.

Den framstående filmtidningen Empire Magazine fick en exklusiv intervju med Arnold, och dedikerade stora delar av sin novemberutgåva om honom (bara intervjun sträcker sig över 16 sidor – totalt ägnas 34 sidor av utgåvan till Arnold!):

The November issue of Empire is here, and our cover story this month is the return of Arnold Schwarzenegger to the movies. The Austrian Oak, free of the demands of governing California, is back to breaking heads and taking names in The Last Stand, and in our exclusive in-depth interview and brand new photo shoot he tells us all about it.

Arnie also talked Predator, Commando, Terminator and much more besides, as well as talking about the films that might have been. This is a seriously comprehensive piece.

Utgåvan släpptes till utvalda tidningsbutiker i Sverige, men även till Empire Magazines iPad-app

Det Arnold-omslag på Empire Magazine som kom ut i butik...

Förutom intervjun fokuserar andra avdelningar i utgåvan på Arnold:

Working With Arnie
Where did Arnie get those one-liners? What were his most-used weapons? What does he have coming up now he's back? And what do other action stars really think of the Austrian Oak? Find it all out this month.

Exploring Predator
One of the greatest action movies of the '80s, we dissect the Predator step-by-step to explain what happened, where, to whom and why. Warning: may contain a mini-gun pointlessly firing into a jungle, homoerotic undertones.

Survining Commondo
The most OTT Arnie movie ever and a firm fan favourite, we go minute-by-minute through Commando to chart its excesses in full. And if you're the original Bennett, please get in touch.

Arnie Killed Me
How does it feel to be killed by Arnold Schwarzenegger onscreen? We asked the people who know: the brave heroes, villains and goons who were summarily dispatched by Arnie in his screen career. Essential reading just for the Miriam Margoyles quotes.

Det exklusiva omslag på tidningen som endast prenumeranter fick!

On
Off

1 kommentarer

  • Svårt att träna på Kanyes gym

    Svårt att träna på Kanyes gym

    Talkshow-värden James Corden försöker träna, men tjejen från Kanye Wests musikvideo "Fade" stör hans träningspass. Videon som debuterade under helgens MTV Video Music Awards blev en av de stora snackisarna tack vare den 25-åriga sångerskan Teyana Taylor.

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-08-31 12:30

  • Effekt av olika stänger på marklyft

    Effekt av olika stänger på marklyft

    Marklyft genomförs oftast med rak stång, men ibland även med en hexagonal stång, där stången är tudelad runtom lyftaren som står "mitt i" (även kallad "trap bar"). Vilka blir då skillnaderna?

    Nyheter Nicklas Neuman, 2016-08-30 10:20

  • BODY September har landat

    BODY September har landat

    Septemberutgåvan av BODY har de bästa styrketräningstipsen, forskningen om träning och kost, kostråden för mer muskler och mindre fett, personporträtten med de som har lyckats, skvaller och mycket annat.

    Nyheter Redaktionen, 2016-08-25 08:00

  • Träningstrender genom tiderna

    Träningstrender genom tiderna

    Att det kommer och går en hel del trender i gymvärlden är – som i de flesta branscher – inget konstigt. Och oftast ganska kul. Vissa trender borde verkligen ta ett mer fast grepp och etablera sig ordentligt, medan man kunde önska att andra passerade desto snabbare.

    Nyheter Hannah Runsten, 2016-08-24 15:00

  • Schwarzenegger ersätter Trump

    Schwarzenegger ersätter Trump

    Donald Trump förlorade i våras sin plats i dokusåpan The Celebrity Apprentice. Arnold rycker istället in som programledare. Första promon är nu släppt. 

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-08-23 19:58

  • Hur man tränar utan armar

    Hur man tränar utan armar

    17-årige Xavier Sanchez låter inte sitt handikapp hindra honom från att styrketräna. Han har i ett par uppskattade videos visat hur han tränar överkroppen utan armar.

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-08-23 17:24

  • Positiva hälsoeffekter av intervallträning

    Positiva hälsoeffekter av intervallträning

    Att intervallträning kan vara ett effektivt sätt att få konditionsträningens positiva hälsoeffekter på ett tidsbesparande sätt visas verkligen i en ny studie.

    Nyheter Andreas Abelsson, 2016-08-21 12:07

  • Ökade resultat med varierat repsantal

    Ökade resultat med varierat repsantal

    Amerikanska forskare spekulerade i att ett varierat repetitionsantal skulle kunna innebära större muskeltillväxt än att konstant använda samma antal reps per set.

    Nyheter Andreas Abelsson, 2016-08-19 12:09

  • Här några effektiva magövningar

    Här några effektiva magövningar

    "Jag känner att jag skulle vilja addera mer mag- och bålträning då jag upplever att dessa muskler är underutvecklade hos mig. Men jag hör väldigt olika råd kring detta.

    Nyheter Daniel Larsson, 2016-08-17 11:04

  • Maxa dina olympiska lyft

    Maxa dina olympiska lyft

    Vi har vaskat fram de tio viktigaste stegen för att bli kung i ryck och stöt.

    Nyheter Robert Stasinski, 2016-08-11 13:50

  • Skorna som lyfter dig

    Skorna som lyfter dig

    Ett par bra lyftarskor är en vettig investering för dig som vill ta din träning till nästa nivå. Det hållfasta materialet och den upphöjda hälen hjälper dig bland annat att öka stabilitet och mobilitet, samt stärker din position i såväl explosiva lyft som djupa böj.

    Nyheter Redaktionen, 2016-08-11 12:09

  • Världens tuffaste hinderbana

    Världens tuffaste hinderbana

    Intresset för hinderbaneträning i allmänhet och programmet Ninja Warrior i synnerhet har ökat ordentligt de senaste åren. Och inte undra på det, att bli en av få i världen att bemästra världens tuffaste hinderbana "The Beast" är motivation som heter duga.

    Nyheter Redaktionen, 2016-08-10 14:15

  • Konditionsträning efter styrketräning?

    Konditionsträning efter styrketräning?

    Brukar du avslutar dina gympass på löpbandet? Då kan det vara dags att tänka om.

    Nyheter Andreas Abelsson, 2016-08-08 10:55

  • Frekvens för maximal muskeltillväxt

    Frekvens för maximal muskeltillväxt

    Hur ofta en muskel bör tränas för att åstadkomma maximal tillväxt är en fråga som ständigt är aktuell.

    Nyheter Andreas Abelsson, 2016-08-05 10:42

  • Bättre effekt av längre setvila

    Bättre effekt av längre setvila

    Återhämtning och vila mellan seten kan påverka hur musklerna anpassar sig till styrketräningen vad gäller styrka och muskeltillväxt.

    Nyheter Redaktionen, 2016-08-04 08:46

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat