Arnolds comeback går inte upp på bio i Sverige...!?

Publicerad

Arnolds första comeback-film "The Last Stand" har biopremiär i USA i morgon. I dagsläget kommer filmen inte att visas på bio i Sverige – utan istället släppas direkt på dvd. Detta då rättighetsinnehavaren bedömer att underlaget här är för litet för att motivera en biorelease... Da fuck?

MovieZine: Arnold är tillbaka! (Men inte i Sverige)

Schwarzeneggers fans går miste om "The Last Stand" på bio, rasar på Facebook.

Aftonbladet: Arnolds film går direkt till dvd – då rasar fansen

Arnold Schwarzeneggers svenska fans rasar efter beskedet om att skådespelarens stora comeback "The Last Stand" inte kommer att visas på bio.
– Det är ett jävligt konstigt beslut, säger Joakim Holst Roghell, som gått med i en protestgrupp på Facebook.

Gå gärna med i den nystartade facebook-gruppen Vi som vill se The Last Stand på bio för att demonstrera att det finns ett genuint intresse att se actionfilmen som den är tänkt att ses!

I "The Last Stand" spelar Arnold en sheriff i en sömnig amerikansk småstad strax intill den mexikanska gränsen. Staden blir sista platsen där man kan stoppa en förrymd ledare för en drogkartell som är på väg över gränsen med en arme av gängmedlemmar – plus gisslan.

Övriga skådisar inkluderar bland annat Forest Whitaker, Johnny Knoxville, Jaimie Alexander och inte minst vår egen Peter Stormare. Följ filmen på dess facebooksida

Nyheter24.se: Det bästa från Arnolds internet-frågestund

Internet har fått en ny favorit. Arnold Schwarzenegger ställde i går upp på en frågestund på sajten Reddit och filmstjärnan svarade både ärligt och fyndigt på många av de 15 000 frågorna som vällde in.

Den framstående filmtidningen Empire Magazine fick en exklusiv intervju med Arnold, och dedikerade stora delar av sin novemberutgåva om honom (bara intervjun sträcker sig över 16 sidor – totalt ägnas 34 sidor av utgåvan till Arnold!):

The November issue of Empire is here, and our cover story this month is the return of Arnold Schwarzenegger to the movies. The Austrian Oak, free of the demands of governing California, is back to breaking heads and taking names in The Last Stand, and in our exclusive in-depth interview and brand new photo shoot he tells us all about it.

Arnie also talked Predator, Commando, Terminator and much more besides, as well as talking about the films that might have been. This is a seriously comprehensive piece.

Utgåvan släpptes till utvalda tidningsbutiker i Sverige, men även till Empire Magazines iPad-app

Det Arnold-omslag på Empire Magazine som kom ut i butik...

Förutom intervjun fokuserar andra avdelningar i utgåvan på Arnold:

Working With Arnie
Where did Arnie get those one-liners? What were his most-used weapons? What does he have coming up now he's back? And what do other action stars really think of the Austrian Oak? Find it all out this month.

Exploring Predator
One of the greatest action movies of the '80s, we dissect the Predator step-by-step to explain what happened, where, to whom and why. Warning: may contain a mini-gun pointlessly firing into a jungle, homoerotic undertones.

Survining Commondo
The most OTT Arnie movie ever and a firm fan favourite, we go minute-by-minute through Commando to chart its excesses in full. And if you're the original Bennett, please get in touch.

Arnie Killed Me
How does it feel to be killed by Arnold Schwarzenegger onscreen? We asked the people who know: the brave heroes, villains and goons who were summarily dispatched by Arnie in his screen career. Essential reading just for the Miriam Margoyles quotes.

Det exklusiva omslag på tidningen som endast prenumeranter fick!

On
Off

1 kommentarer

  • Hålla motivationen på topp?

    Hålla motivationen på topp?

    Det kom en fråga: "Min motivation pendlar mycket upp och ner, framförallt under dietperioden inför tävling tycker jag det är svårt att verkligen hålla mig till vad jag har bestämt mig för. Kan du ge mig några råd och tips om hur jag kan hålla min motivation mer på topp?"

    Nyheter Ulf Carlsson, 2016-09-23 05:12

  • Nominera dina favoriter nu!

    Nominera dina favoriter nu!

    Priset Guldhjärtat delas varje år ut till de som arbetar med hjärtat, för att skapa starkare hjärtan, samt en fungerande kropp. Har någon inom träningsbranschen påverkat dig? Nominera då denne!

    Nyheter Redaktionen, 2016-09-22 16:11

  • BODY oktober har landat

    BODY oktober har landat

    Oktoberutgåvan av BODY har de bästa styrketräningstipsen, forskningen om träning och kost, kostråden för mer muskler och mindre fett, personporträtten med de som har lyckats, skvaller och mycket annat.

    Nyheter Redaktionen, 2016-09-22 09:00

  • En del av något större

    En del av något större

    Att uppleva tillhörighet till en grupp eller i ett sammanhang är något vi generellt får en viss typ av tillfredsställelse av.

    Nyheter Hannah Runsten, 2016-09-21 16:00

  • Kvinnliga muskler hos H&M

    Kvinnliga muskler hos H&M

    Tillsammans med den svenska reklambyrån Forsman & Bodenfors har H&M gjort en internationell höstkampanj med olika typer av kvinnor. I videon finns bland annat den rippade norska thaiboxerskan Fatima Pinto.

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-09-20 13:26

  • Olympia Weekend 2016 är här

    Olympia Weekend 2016 är här

    För artonde året i rad går det främsta eventet inom våra sporter av stapeln i ökenstaten Nevadas spel- och nöjesmetropol Las Vegas. Du kan följa tävlingarna live online på lördag & söndag morgon svensk tid.

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-09-15 15:31

  • Volontärer sökes till Luciapokalen

    Volontärer sökes till Luciapokalen

    Luciapokalen startade 1980 och är jämte SM Sveriges äldsta fysiktävling för alla som vill stå på en scen. Vi ska bygga upp ett nytt backstageteam (BODY-team) och söker dig som vill hjälpa till.

    Nyheter Redaktionen, 2016-09-15 10:22

  • Alingsås-SM livesänds

    Alingsås-SM livesänds

    Kan du inte besöka Alingsås i helgen för för att på plats se Juniorer, Veteraner samt Athletic Fitness-tävlande göra upp på Svenska Mästerskapen? Var inte ledsen, förbundet livesänder återigen från tävlingarna!

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-09-14 15:24

  • Proteinpimpad chiapudding

    Proteinpimpad chiapudding

    Jag har ätit något helt underbart fabulöst smarrigt och hälsosamt till frulle. Definitivt omgiv på den, kanske i ny tappning? Den går ju att variera i det oändliga. Jag älskar kombon av fruktigt och fräscht, sött, den naturella yoghurten och vaniljsmaken med det krispiga.

    Nyheter Antonia Pesevski, 2016-09-08 09:01

  • Så utför du en frontböj

    Så utför du en frontböj

    Har du imponerats av tyngdlyftarnas obehindrade teknik då de utför knäböj med stången på bröstet med massiva vikter? Här några tips för dig som vill pröva på övningen.

    Nyheter Daniel Andréasson, 2016-09-07 10:12

  • Underarmar som Karl-Alfred och händer som dasslock

    Underarmar som Karl-Alfred och händer som dasslock

    Jeff Dabe föddes med ännu icke-diagnosticerad avvikelse som gav honom gigantiska underarmar och händer.

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-09-06 15:13

  • Hur behålla muskler vid skada?

    Hur behålla muskler vid skada?

    Frågan löd: "Jag tränar hårt och har nyligen skadat knäleden. Därför kan jag med viss svårighet utföra vissa övningar medan jag inte kan få till andra alls just nu. Jag har frågat runt lite kring om jag borde äta något särskilt för att läka snabbare och får lite olika besked.

    Nyheter Anki Sundin, 2016-09-05 12:03

  • Sarah-Ida är taggad inför nya utmaningar

    Sarah-Ida är taggad inför nya utmaningar

    Vi välkomnar vår nya redaktör Sarah-Ida Nyström till gänget. Hon har med sig en bakgrund inom marknadsföring, träning och kost till redaktionen – egenskaper som i kombination med omistlig passion för styrketräning gör henne till ett självklart inslag på BODY. 

    Nyheter Redaktionen, 2016-09-02 14:53

  • Svårt att träna på Kanyes gym

    Svårt att träna på Kanyes gym

    Talkshow-värden James Corden försöker träna, men tjejen från Kanye Wests musikvideo "Fade" stör hans träningspass. Videon som debuterade under helgens MTV Video Music Awards blev en av de stora snackisarna tack vare den 25-åriga sångerskan Teyana Taylor.

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-08-31 12:30

  • Effekt av olika stänger på marklyft

    Effekt av olika stänger på marklyft

    Marklyft genomförs oftast med rak stång, men ibland även med en hexagonal stång, där stången är tudelad runtom lyftaren som står "mitt i" (även kallad "trap bar"). Vilka blir då skillnaderna?

    Nyheter Nicklas Neuman, 2016-08-30 10:20

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat