Arnolds comeback går inte upp på bio i Sverige...!?

Publicerad

Arnolds första comeback-film "The Last Stand" har biopremiär i USA i morgon. I dagsläget kommer filmen inte att visas på bio i Sverige – utan istället släppas direkt på dvd. Detta då rättighetsinnehavaren bedömer att underlaget här är för litet för att motivera en biorelease... Da fuck?

MovieZine: Arnold är tillbaka! (Men inte i Sverige)

Schwarzeneggers fans går miste om "The Last Stand" på bio, rasar på Facebook.

Aftonbladet: Arnolds film går direkt till dvd – då rasar fansen

Arnold Schwarzeneggers svenska fans rasar efter beskedet om att skådespelarens stora comeback "The Last Stand" inte kommer att visas på bio.
– Det är ett jävligt konstigt beslut, säger Joakim Holst Roghell, som gått med i en protestgrupp på Facebook.

Gå gärna med i den nystartade facebook-gruppen Vi som vill se The Last Stand på bio för att demonstrera att det finns ett genuint intresse att se actionfilmen som den är tänkt att ses!

I "The Last Stand" spelar Arnold en sheriff i en sömnig amerikansk småstad strax intill den mexikanska gränsen. Staden blir sista platsen där man kan stoppa en förrymd ledare för en drogkartell som är på väg över gränsen med en arme av gängmedlemmar – plus gisslan.

Övriga skådisar inkluderar bland annat Forest Whitaker, Johnny Knoxville, Jaimie Alexander och inte minst vår egen Peter Stormare. Följ filmen på dess facebooksida

Nyheter24.se: Det bästa från Arnolds internet-frågestund

Internet har fått en ny favorit. Arnold Schwarzenegger ställde i går upp på en frågestund på sajten Reddit och filmstjärnan svarade både ärligt och fyndigt på många av de 15 000 frågorna som vällde in.

Den framstående filmtidningen Empire Magazine fick en exklusiv intervju med Arnold, och dedikerade stora delar av sin novemberutgåva om honom (bara intervjun sträcker sig över 16 sidor – totalt ägnas 34 sidor av utgåvan till Arnold!):

The November issue of Empire is here, and our cover story this month is the return of Arnold Schwarzenegger to the movies. The Austrian Oak, free of the demands of governing California, is back to breaking heads and taking names in The Last Stand, and in our exclusive in-depth interview and brand new photo shoot he tells us all about it.

Arnie also talked Predator, Commando, Terminator and much more besides, as well as talking about the films that might have been. This is a seriously comprehensive piece.

Utgåvan släpptes till utvalda tidningsbutiker i Sverige, men även till Empire Magazines iPad-app

Det Arnold-omslag på Empire Magazine som kom ut i butik...

Förutom intervjun fokuserar andra avdelningar i utgåvan på Arnold:

Working With Arnie
Where did Arnie get those one-liners? What were his most-used weapons? What does he have coming up now he's back? And what do other action stars really think of the Austrian Oak? Find it all out this month.

Exploring Predator
One of the greatest action movies of the '80s, we dissect the Predator step-by-step to explain what happened, where, to whom and why. Warning: may contain a mini-gun pointlessly firing into a jungle, homoerotic undertones.

Survining Commondo
The most OTT Arnie movie ever and a firm fan favourite, we go minute-by-minute through Commando to chart its excesses in full. And if you're the original Bennett, please get in touch.

Arnie Killed Me
How does it feel to be killed by Arnold Schwarzenegger onscreen? We asked the people who know: the brave heroes, villains and goons who were summarily dispatched by Arnie in his screen career. Essential reading just for the Miriam Margoyles quotes.

Det exklusiva omslag på tidningen som endast prenumeranter fick!

On
Off

1 kommentarer

  • Roddy är Hero på riktigt

    Roddy är Hero på riktigt

    Fenomenet "hjälte" har funnits i alla tider och utgör ofta själva huvudpersonen i berättelserna. De gamla grekerna refererade till hjältarna som heroer, beundransvärda personer som utförde stordåd och försåg landet med heder och ära. 

    Nyheter Redaktionen, 2016-05-02 12:00

  • Sötningsmedel gör dig inte extra fet

    Sötningsmedel gör dig inte extra fet

    En myt som aldrig verkar dö ut är den om att man blir fet av att konsumera sötningsmedel.

    Nyheter Nicklas Neuman, 2016-04-29 13:52

  • Cyklisk diet bättre än vanlig diet?

    Cyklisk diet bättre än vanlig diet?

    De flesta styrketränande utformar sin deff enligt den klassiska "-500 kalorier per dag"-modellen, dvs med ett regelbundet och dagligt energiunderskott. Denna studie pekar dock på att en cyklisk diet både kan ha hälsofördelar och vara lättare att genomföra.

    Nyheter Martin Berkhan, 2016-04-27 08:21

  • Mer träning och vassare innehåll

    Mer träning och vassare innehåll

    Nya BODY är tidningen för dig som vill ha resultat av din styrketräning. Vi ger dig allt du behöver veta för att nå din drömfysik och behålla den!

    Nyheter Redaktionen, 2016-04-26 12:00

  • En bransch med växtvärk

    En bransch med växtvärk

    Det har uppenbart hänt något med allmänheten den senaste tiden. Och med allmänheten menar jag i det här sammanhanget de som inte har någon direkt koppling till varken seriös styrketräning eller levernet som vanligtvis följer med. Eller ja, hade någon koppling. 

    Nyheter Hannah Runsten, 2016-04-25 12:00

  • Detta behöver ditt hemmagym

    Detta behöver ditt hemmagym

    Ett komplett hemmagym – drömmen för alla träningsnördar. Med en skivstång, någon gammal bänk och en ställning till är ju gymmet praktiskt taget vara komplett. Eller?

    Nyheter Andreas Guiance, 2016-04-25 02:17

  • Påverkar sex gymträningen?

    Påverkar sex gymträningen?

    Erik frågade: "Kan sex påverka min träning för muskeluppbyggnad till antingen det sämre eller till det bättre?"

    Nyheter Anders Graneheim, 2016-04-24 12:43

  • Grattis Zone Capone – 50 år!

    Grattis Zone Capone – 50 år!

    Kenneth Lahti (alias Zone Capone) fyller på söndag 50 år – hela redaktionen på BODY Magazine önskar dig ett stort grattis! Vi ser fram emot vad du hittar på de kommande 50 åren, i Gävle, Sverige och världen :-)

    Nyheter Redaktionen, 2016-04-23 23:47

  • Högproteindiet – ökad risk för att dö?

    Högproteindiet – ökad risk för att dö?

    Denna studie fick ett väldigt genomslag i media när den publicerades, och det är knappast ovanligt med (väldigt) höga proteinintag bland BODYs läsare.

    Nyheter Nicklas Neuman, 2016-04-22 07:44

  • Antonia Proteinbakar: Register

    Antonia Proteinbakar: Register

    Bodyfitness-atleten Antonia Pesevski bjuder varje månad exklusivt i BODY på sina bästa recept på hälsosamma, proteinpackade bakverk och godsaker.

    Nyheter Redaktionen, 2016-04-21 11:26

  • Världens äldste styrkelyftare

    Världens äldste styrkelyftare

    Vid bänkpress-VM blev 93-årige Svend Stensgaard den äldste styrkelyftaren i förbundet IPF:s historia. Han bänkpressade hela 80 kg.

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-04-20 16:27

  • De 9 största misstagen inom CrossFit

    De 9 största misstagen inom CrossFit

    Eftersom CrossFit-sporten är så ung är vi alla rookies och gör misstag. Skillnaden i vem som blir framgångsrik ligger därför i hur misstagen identifieras och hur de sedan åtgärdas.

    Nyheter Robert Stasinski, 2016-04-20 12:43

  • Resultat Sweden Grand Prix 2016

    Resultat Sweden Grand Prix 2016

    Den högst rankade tävlingen i Sverige är avgjord, och overallsegrarna blev Johnny Grape (CBB), Maria Hasselmark (BF), Redir Nerway (MP), Frida Sjöström (BiF) samt Ole Kristian Våga (BB).

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-04-19 14:56

  • Klartänkt kardio

    Klartänkt kardio

    Vi har ett erbjudande till dig som gillar att vara i form, som är ständigt på språng och som tycker att det är viktigt att prestera bra i livets alla hörn: Klartänkt kardio!

    Nyheter Janpeter Sangborn, 2016-04-18 06:05

  • Sanningen om fruktos

    Sanningen om fruktos

    Det är bevisat att överkonsumtion av fruktos för med sig en del oönskade metabola komplikationer hos råttor, så som insulinresistans och fettbildning i levern.

    Nyheter Martin Berkhan, 2016-04-14 17:09

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat