Arnolds comeback går inte upp på bio i Sverige...!?

Publicerad

Arnolds första comeback-film "The Last Stand" har biopremiär i USA i morgon. I dagsläget kommer filmen inte att visas på bio i Sverige – utan istället släppas direkt på dvd. Detta då rättighetsinnehavaren bedömer att underlaget här är för litet för att motivera en biorelease... Da fuck?

MovieZine: Arnold är tillbaka! (Men inte i Sverige)

Schwarzeneggers fans går miste om "The Last Stand" på bio, rasar på Facebook.

Aftonbladet: Arnolds film går direkt till dvd – då rasar fansen

Arnold Schwarzeneggers svenska fans rasar efter beskedet om att skådespelarens stora comeback "The Last Stand" inte kommer att visas på bio.
– Det är ett jävligt konstigt beslut, säger Joakim Holst Roghell, som gått med i en protestgrupp på Facebook.

Gå gärna med i den nystartade facebook-gruppen Vi som vill se The Last Stand på bio för att demonstrera att det finns ett genuint intresse att se actionfilmen som den är tänkt att ses!

I "The Last Stand" spelar Arnold en sheriff i en sömnig amerikansk småstad strax intill den mexikanska gränsen. Staden blir sista platsen där man kan stoppa en förrymd ledare för en drogkartell som är på väg över gränsen med en arme av gängmedlemmar – plus gisslan.

Övriga skådisar inkluderar bland annat Forest Whitaker, Johnny Knoxville, Jaimie Alexander och inte minst vår egen Peter Stormare. Följ filmen på dess facebooksida

Nyheter24.se: Det bästa från Arnolds internet-frågestund

Internet har fått en ny favorit. Arnold Schwarzenegger ställde i går upp på en frågestund på sajten Reddit och filmstjärnan svarade både ärligt och fyndigt på många av de 15 000 frågorna som vällde in.

Den framstående filmtidningen Empire Magazine fick en exklusiv intervju med Arnold, och dedikerade stora delar av sin novemberutgåva om honom (bara intervjun sträcker sig över 16 sidor – totalt ägnas 34 sidor av utgåvan till Arnold!):

The November issue of Empire is here, and our cover story this month is the return of Arnold Schwarzenegger to the movies. The Austrian Oak, free of the demands of governing California, is back to breaking heads and taking names in The Last Stand, and in our exclusive in-depth interview and brand new photo shoot he tells us all about it.

Arnie also talked Predator, Commando, Terminator and much more besides, as well as talking about the films that might have been. This is a seriously comprehensive piece.

Utgåvan släpptes till utvalda tidningsbutiker i Sverige, men även till Empire Magazines iPad-app

Det Arnold-omslag på Empire Magazine som kom ut i butik...

Förutom intervjun fokuserar andra avdelningar i utgåvan på Arnold:

Working With Arnie
Where did Arnie get those one-liners? What were his most-used weapons? What does he have coming up now he's back? And what do other action stars really think of the Austrian Oak? Find it all out this month.

Exploring Predator
One of the greatest action movies of the '80s, we dissect the Predator step-by-step to explain what happened, where, to whom and why. Warning: may contain a mini-gun pointlessly firing into a jungle, homoerotic undertones.

Survining Commondo
The most OTT Arnie movie ever and a firm fan favourite, we go minute-by-minute through Commando to chart its excesses in full. And if you're the original Bennett, please get in touch.

Arnie Killed Me
How does it feel to be killed by Arnold Schwarzenegger onscreen? We asked the people who know: the brave heroes, villains and goons who were summarily dispatched by Arnie in his screen career. Essential reading just for the Miriam Margoyles quotes.

Det exklusiva omslag på tidningen som endast prenumeranter fick!

On
Off

1 kommentarer

  • Sveriges första Mr Olympia fyller 70!

    Sveriges första Mr Olympia fyller 70!

    BODY-redaktionen och hela Bodybuildingsverige riktar ett stort grattis åt Västerås-hållet i dag. Ulf Larsson firar nämligen sin 70-årsdag, som vanligt på anrika Bjurhovda Gym. Halva sitt liv har han tränat på detta gym – fortfarande i samma lokaler – som han var med och startade 1979. Ulf var den förste svensk som deltagit i Mr Olympia (i Göteborg 1987).

    Nyheter Redaktionen, 2014-12-17 00:00

  • Law Shala fortsätter gräva guld!

    Law Shala fortsätter gräva guld!

    Den tidigare styrkelyftaren och gymnasten Law Shala har haft en mäktig Men's Physique-säsong. Guld samt Overall på Battle of Scandinavia, silver på både Sweden Grand Prix och BODY Classic. Guld samt Overall på SM. Guld på NM. Han avslutar året med Guld samt Overall på Men’s Physique World Cup – stort grattis!

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-12-15 00:06

  • Vilken skola i landet är armstarkast?

    Vilken skola i landet är armstarkast?

    På lördag går det andra skol-SM:et i armbrytning någonsin av stapeln i Vilhelmina. Där avgörs vilken skola i landet som är den mest armstarka. Förra året var drygt 80 elever från 21 olika skolor från Helsingborg och Hässleholm i söder till Luleå och Tärnaby i norr på plats. Armbrytargymnasiet livestreamar.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-12-11 17:10

  • Hemlös kroppsbyggare tränar på Paris gator

    Hemlös kroppsbyggare tränar på Paris gator

    Den hemlöse 50-årige Jacques Sayagh står i fokus för regissören Julien Goudichauds kortfilm. Paris gator är hans gym – bland de tillhörigheter han släpar omkring på står träningsredskapen och kosttillskotten högt i kurs.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-12-10 20:35

  • Battle of Scandinavia inleder en späckad vårsäsong

    Battle of Scandinavia inleder en späckad vårsäsong

    Den nordiska vårsäsongen startar traditionellt i Alingsås. Den femte upplagan av Battle of Scandinavia lördag 28 mars har grenarna Bodybuilding, Classic Bodybuilding samt Men’s Physique på herrsidan och Bodyfitness, Women's Physique och Bikini Fitness på damsidan. Tävlingen äger rum på succéarenan från 2014: Estrad – samlingsplatsen mitt i centrala stan!

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-12-10 15:43

  • Injicera Botox för att passa i stövlar

    Injicera Botox för att passa i stövlar

    För att passa i knähöga stövlar har en ny trend i skönhetsindustrin riktad till kvinnor utkristalliserat sig, injektioner av Botox i vadmusklerna. Nervgiftet paralyserar signaler, musklerna kan ej längre kontraheras vilket gör att de atrofierar. Voilà! Vadens omfång minskar temporärt med upp till två centimeter och man får ett större urval av moderiktiga stövlar att välja på.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-12-10 10:46

  • 90 Degree Push-Up-video sprids viralt

    Petri Mustapää från Storfors lade för en vecka sedan upp en video på en 90 Degree Push-Up på Facebook. Sedan dess har många media uppmärksammat den virala spridningen.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-12-10 08:13

  • Bidra till Musikhjälpen 2014

    Bidra till Musikhjälpen 2014

    En vecka om året, i december, sänder SVT, SR och Radiohjälpen dygnet runt för att lyfta fram en undangömd humanitär katastrof. Bidra genom att buda på Tradera-auktionerna – exempelvis en dag med UFC-fightern Nico Mosoke, ett besök av Gladiatorerna Athena & Bullet på ditt barnkalas eller träna med Mikaela Laurén (världsmästare i boxning).

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-12-09 14:11

  • Halv miljard för Apples företagsgym

    Halv miljard för Apples företagsgym

    Har man som Apple över 100 miljarder dollar på banken behöver man inte spara på krutet då man bygger sitt nya huvudkontor. Bara företagsgymmet – en fristående byggnad med grundyta på över 9000 kvm – beräknas kosta över 550 miljoner kronor enligt byggloven sända till Cupertinos stadsförvaltning!

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-12-05 13:37

  • Next summer – he'll be back!

    Next summer – he'll be back!

    He's back. Watch the new Terminator Genisys trailer starring Arnold Schwarzenegger.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-12-05 00:57

  • Media om tävlande på Luciapokalen

    Media om tävlande på Luciapokalen

    Allt kring Fitnessfestivalen var rekordstort. Besökarintresset. Antalet programpunkter. Antalet utställare. Och inte minst antalet tävlande. Lokala tidningar och tv/radio har mött några av de som tävlade i helgen på Luciapokalen och Fitnessfestivalen.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-12-03 16:08

  • Årsjö bäste svensk på Giants Live

    Årsjö bäste svensk på Giants Live

    Hemmasonen Johannes Årsjö låg trots en knäskada hack i häl med regerande WSM-mästaren Brian Shaw vid lördagens Giants Live Sweden, men fick till slut kliva upp på andraplatsen. Sveriges starkaste polis Martin Forsmark tog bronset och kvalade därmed till WSM 2015! Minst två svenskar på nästa års World's Strongest Man alltså!

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-12-03 13:21

  • Fitnessfestivalen kommer till STHLM!

    Fitnessfestivalen kommer till STHLM!

    Nästa års Fitnessfestival arrangeras samtidigt med Allt för Hälsan på Stockholmsmässan 27-29 november 2015. Valda delar av de tävlingar som ingår i namnet Luciapokalen kommer också att arrangeras i Stockholm. Måhända i Victoriahallen? 2 000 sittplatser i en sluttande biosittning blir fett.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-12-02 08:54

  • Lisette & Isak på BODY-omslaget

    Lisette & Isak på BODY-omslaget

    Efter en tight omröstning kan vi nu presentera vinnarna: Lisette Lahti och Isak Melin! Dan före julafton landar den nya utgåvan i en butik nära dig! Håll utkik tisdag den 23 december således...

    Nyheter Redaktionen, 2014-11-29 17:56

  • Luciapokalen 2014 livestreamas nu

    Luciapokalen 2014 livestreamas nu

    Speaker Janne Malmqvist sa från scenen att det är via BODY.se man skaffar livestreamen, men det är via luciapokalen.nu som det införskaffas, så vi länkar härmed vidare för alla förvirrade skåningar ;-)

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-11-29 11:00

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat