Arnolds comeback går inte upp på bio i Sverige...!?

Publicerad

Arnolds första comeback-film "The Last Stand" har biopremiär i USA i morgon. I dagsläget kommer filmen inte att visas på bio i Sverige – utan istället släppas direkt på dvd. Detta då rättighetsinnehavaren bedömer att underlaget här är för litet för att motivera en biorelease... Da fuck?

MovieZine: Arnold är tillbaka! (Men inte i Sverige)

Schwarzeneggers fans går miste om "The Last Stand" på bio, rasar på Facebook.

Aftonbladet: Arnolds film går direkt till dvd – då rasar fansen

Arnold Schwarzeneggers svenska fans rasar efter beskedet om att skådespelarens stora comeback "The Last Stand" inte kommer att visas på bio.
– Det är ett jävligt konstigt beslut, säger Joakim Holst Roghell, som gått med i en protestgrupp på Facebook.

Gå gärna med i den nystartade facebook-gruppen Vi som vill se The Last Stand på bio för att demonstrera att det finns ett genuint intresse att se actionfilmen som den är tänkt att ses!

I "The Last Stand" spelar Arnold en sheriff i en sömnig amerikansk småstad strax intill den mexikanska gränsen. Staden blir sista platsen där man kan stoppa en förrymd ledare för en drogkartell som är på väg över gränsen med en arme av gängmedlemmar – plus gisslan.

Övriga skådisar inkluderar bland annat Forest Whitaker, Johnny Knoxville, Jaimie Alexander och inte minst vår egen Peter Stormare. Följ filmen på dess facebooksida

Nyheter24.se: Det bästa från Arnolds internet-frågestund

Internet har fått en ny favorit. Arnold Schwarzenegger ställde i går upp på en frågestund på sajten Reddit och filmstjärnan svarade både ärligt och fyndigt på många av de 15 000 frågorna som vällde in.

Den framstående filmtidningen Empire Magazine fick en exklusiv intervju med Arnold, och dedikerade stora delar av sin novemberutgåva om honom (bara intervjun sträcker sig över 16 sidor – totalt ägnas 34 sidor av utgåvan till Arnold!):

The November issue of Empire is here, and our cover story this month is the return of Arnold Schwarzenegger to the movies. The Austrian Oak, free of the demands of governing California, is back to breaking heads and taking names in The Last Stand, and in our exclusive in-depth interview and brand new photo shoot he tells us all about it.

Arnie also talked Predator, Commando, Terminator and much more besides, as well as talking about the films that might have been. This is a seriously comprehensive piece.

Utgåvan släpptes till utvalda tidningsbutiker i Sverige, men även till Empire Magazines iPad-app

Det Arnold-omslag på Empire Magazine som kom ut i butik...

Förutom intervjun fokuserar andra avdelningar i utgåvan på Arnold:

Working With Arnie
Where did Arnie get those one-liners? What were his most-used weapons? What does he have coming up now he's back? And what do other action stars really think of the Austrian Oak? Find it all out this month.

Exploring Predator
One of the greatest action movies of the '80s, we dissect the Predator step-by-step to explain what happened, where, to whom and why. Warning: may contain a mini-gun pointlessly firing into a jungle, homoerotic undertones.

Survining Commondo
The most OTT Arnie movie ever and a firm fan favourite, we go minute-by-minute through Commando to chart its excesses in full. And if you're the original Bennett, please get in touch.

Arnie Killed Me
How does it feel to be killed by Arnold Schwarzenegger onscreen? We asked the people who know: the brave heroes, villains and goons who were summarily dispatched by Arnie in his screen career. Essential reading just for the Miriam Margoyles quotes.

Det exklusiva omslag på tidningen som endast prenumeranter fick!

On
Off

1 kommentarer

  • Sophie Arvebrink – på egna ben

    Sophie Arvebrink – på egna ben

    Sophie Arvebrink är ett fenomen. Det är det mest specifika ord jag kommer på då jag ska beskriva henne. Men på engelska, det språk hon föredrar i sociala medier skulle man nog inte kalla henne ”phenomenon”, man skulle istället säga ”maverick”.

    Nyheter Robert Stasinski, 2015-07-31 10:43

  • The Mountain Europas starkaste man

    The Mountain Europas starkaste man

    26-årige Hafthor Björnsson ("The Mountain" i Game of Thrones) såg till att försvara titeln som Europas Starkaste Man vid tävlingarna i Leeds i juli. Förutom att öka på sitt personbästa i marklyft till 450 kg(!) vann han tre av fem grenar.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-07-31 04:07

  • Arnold is numero uno

    Arnold is numero uno

    Om sanningen ska fram så finns det bara en Arnold som bara är Arnold med hela världen. Här är den löst sammanhängande storyn om en av världens mest fängslande män. Och världens störste kroppsbyggare.

    Nyheter Alex Danielsson, 2015-07-30 12:00

  • Gräsrotsinsamling för Abbaspour

    Gräsrotsinsamling för Abbaspour

    Dennis James har startat en gräsrotsinsamling till förmån för 212-byggaren Baito Abbaspour som har drabbats av vaskulit (där det egna immunförsvaret bidrar till inflammationen i blodkärlen, vilket kan leda till att blodförsörjningen till ett eller flera organ försämras).

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-07-30 10:16

  • Träna tills du kräks!

    Träna tills du kräks!

    Muskeltillväxt är hypertrofi, dvs ökning av muskelfibertjocklek. Hypertrofi är ett av muskelns sätt att anpassa sig till ökad belastning. Optimal hypertrofi är endast möjlig genom att stressa musklerna maximalt.

    Nyheter Redaktionen, 2015-07-30 05:55

  • Morgondagens resultat avgörs i dag

    Morgondagens resultat avgörs i dag

    Att vara en kroppsbyggare eller styrketränande kan för den oinvigde tyckas vara samma sak. Men det är en väsentlig skillnad. Styrketräning behöver inte bedrivas utifrån tanken att skapa en proportionerlig fysik, vilket däremot kroppsbyggning alltid syftar till. För att öka optimalt i muskelstorlek/styrka proportionellt ställs krav på planering.

    Nyheter Redaktionen, 2015-07-29 05:51

  • Arnold och Lou tränade tillsammans

    Arnold och Lou tränade tillsammans

    De bägge kombattanterna från Pumping Iron visar att åldern inte är något hinder för hård träning och skojande mellan seten.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-07-28 20:01

  • Arnold repriserar T2-scen för WWE

    Arnold repriserar T2-scen för WWE

    I en återinspelning av en välkänd Terminator 2-scen spelar en snart 68-årig Arnold (fyller den 30 juli) åter Terminator – de övriga rollerna görs av WWE-wrestlingstjärnor. Allt i reklam inför ett spelsläpp till konsoller.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-07-28 19:32

  • Parkera inte på cykelbanan!

    Parkera inte på cykelbanan!

    Om du parkerar så slarvigt att du står på en cykelbana kan denna strongman komma cyklandes och lyfta bort bilen!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-07-28 13:09

  • 10 snabba tips för inspiration

    10 snabba tips för inspiration

    Här är tio snabba tips du kan använda i din träning – alltifrån målsättning till explosivitet!

    Nyheter Redaktionen, 2015-07-28 11:01

  • Skapa en större framruta och krymp din backspegel

    Skapa en större framruta och krymp din backspegel

    Ibland stannar jag upp på gymmet, tittar mig omkring och reflekterar. Minns då jag för första gången besökte ett gym i början av 70-talet. Det var spännande och något väldigt nytt.

    Nyheter Ove Rytter, 2015-07-27 16:07

  • Bra bålstyrka? Skippa coreträningen!

    Bra bålstyrka? Skippa coreträningen!

    I en tid när bollar börjar bli vanligare än skivstänger på gymmen, när Fågelhunden snart går om böj i popularitet och när folk tror att yogainstruktörer har bättre bålstyrka än styrkelyftare – då är det dags att någon sätter ner den stora byggarfoten. BODY tar fram storsläggan och slår hål på myterna kring en av det här millenniets mest hypade gymflugor: Coreträningen.

    Nyheter Martin Benka-Wallén, 2015-07-26 18:11

  • 32 sidor träningstidning på köpet!

    32 sidor träningstidning på köpet!

    Med BODY augusti 2015 medföljer i butik en 32-sidig specialutgåva på köpet: "Elitens Specialare – 30 övningar du måste testa". Sveriges bästa visar övningar för mage, rygg, ben, armar, axlar + mycket mer.

    Nyheter Redaktionen, 2015-07-24 14:31

  • BODY avlivar 10 kostmyter

    BODY avlivar 10 kostmyter

    Kost har närmast blivit religion i Sverige, och vi bombarderas dagligen med myter från alla håll. Vi skärskådar några av de vanligare – och kan konstatera att de ofta motsäger varandra.

    Nyheter Andreas Guiance, 2015-07-24 14:16

  • Tammerpokalen 2015 – mingel del 5

    Tammerpokalen 2015 – mingel del 5

    Nybörjartävlingen Tammerpokalen arrangerades för sjunde året i rad. I del 5 intervjuar Linnea Enstedt ett gäng profiler: Andreas Vännström, Joseph Tekie, Kristian Sewén, Andreaz Engström, Helene Ahlson, Christer Norman, Felix Perez, Sussi Corell och Fredrik Ström.

    Nyheter Redaktionen, 2015-07-24 06:56

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat