Arnolds comeback går inte upp på bio i Sverige...!?

Publicerad

Arnolds första comeback-film "The Last Stand" har biopremiär i USA i morgon. I dagsläget kommer filmen inte att visas på bio i Sverige – utan istället släppas direkt på dvd. Detta då rättighetsinnehavaren bedömer att underlaget här är för litet för att motivera en biorelease... Da fuck?

MovieZine: Arnold är tillbaka! (Men inte i Sverige)

Schwarzeneggers fans går miste om "The Last Stand" på bio, rasar på Facebook.

Aftonbladet: Arnolds film går direkt till dvd – då rasar fansen

Arnold Schwarzeneggers svenska fans rasar efter beskedet om att skådespelarens stora comeback "The Last Stand" inte kommer att visas på bio.
– Det är ett jävligt konstigt beslut, säger Joakim Holst Roghell, som gått med i en protestgrupp på Facebook.

Gå gärna med i den nystartade facebook-gruppen Vi som vill se The Last Stand på bio för att demonstrera att det finns ett genuint intresse att se actionfilmen som den är tänkt att ses!

I "The Last Stand" spelar Arnold en sheriff i en sömnig amerikansk småstad strax intill den mexikanska gränsen. Staden blir sista platsen där man kan stoppa en förrymd ledare för en drogkartell som är på väg över gränsen med en arme av gängmedlemmar – plus gisslan.

Övriga skådisar inkluderar bland annat Forest Whitaker, Johnny Knoxville, Jaimie Alexander och inte minst vår egen Peter Stormare. Följ filmen på dess facebooksida

Nyheter24.se: Det bästa från Arnolds internet-frågestund

Internet har fått en ny favorit. Arnold Schwarzenegger ställde i går upp på en frågestund på sajten Reddit och filmstjärnan svarade både ärligt och fyndigt på många av de 15 000 frågorna som vällde in.

Den framstående filmtidningen Empire Magazine fick en exklusiv intervju med Arnold, och dedikerade stora delar av sin novemberutgåva om honom (bara intervjun sträcker sig över 16 sidor – totalt ägnas 34 sidor av utgåvan till Arnold!):

The November issue of Empire is here, and our cover story this month is the return of Arnold Schwarzenegger to the movies. The Austrian Oak, free of the demands of governing California, is back to breaking heads and taking names in The Last Stand, and in our exclusive in-depth interview and brand new photo shoot he tells us all about it.

Arnie also talked Predator, Commando, Terminator and much more besides, as well as talking about the films that might have been. This is a seriously comprehensive piece.

Utgåvan släpptes till utvalda tidningsbutiker i Sverige, men även till Empire Magazines iPad-app

Det Arnold-omslag på Empire Magazine som kom ut i butik...

Förutom intervjun fokuserar andra avdelningar i utgåvan på Arnold:

Working With Arnie
Where did Arnie get those one-liners? What were his most-used weapons? What does he have coming up now he's back? And what do other action stars really think of the Austrian Oak? Find it all out this month.

Exploring Predator
One of the greatest action movies of the '80s, we dissect the Predator step-by-step to explain what happened, where, to whom and why. Warning: may contain a mini-gun pointlessly firing into a jungle, homoerotic undertones.

Survining Commondo
The most OTT Arnie movie ever and a firm fan favourite, we go minute-by-minute through Commando to chart its excesses in full. And if you're the original Bennett, please get in touch.

Arnie Killed Me
How does it feel to be killed by Arnold Schwarzenegger onscreen? We asked the people who know: the brave heroes, villains and goons who were summarily dispatched by Arnie in his screen career. Essential reading just for the Miriam Margoyles quotes.

Det exklusiva omslag på tidningen som endast prenumeranter fick!

On
Off

1 kommentarer

  • Linus Carlén i Cloettas reklamfilm!

    Linus Carlén i Cloettas reklamfilm!

    Humorgruppen De Vet Du fick i uppdrag att göra reklam för Cloettas bar. Inspelningen gjordes på Gumse Gym i Sollentuna, och kroppsbyggaren Linus Carlén (BODYs omslagsmodell i majutgåvan) har en roll :-)

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-05-21 17:01

  • 15 år. 295 kg. Världsrekord!

    15 år. 295 kg. Världsrekord!

    I ungdomsklassen 105 kg så höjde den femtonårige Ryuki Fujimoto från Japan världsrekordet i bänkpress i alla sina tre lyft, totalt med 42.5 kg under VM-tävlingarna i Sundsvall. Det nya rekordet lyder på 295 kg.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-05-21 08:03

  • BODYs tävlingsguide går i mål!

    BODYs tävlingsguide går i mål!

    Serien om hur en tävlingssatsning steg för steg går till avslutas med den viktigaste delen: tävlingsdags och återhämtning. Detta plus styrketräningstips, recept, forskning, kostråd, skvaller och mycket mer i juniutgåvan – i butik nu!

    Nyheter Redaktionen, 2015-05-21 05:00

  • Do you even beach 2015?

    Do you even beach 2015?

    När sommaren nu är precis runt hörnet är det dags för många att sammanfatta årets satsning. För alla som tävlar i byggning och fitness har vårens stora tävlingar precis gått av stapeln och tillsammans med coacher och team kan man nu sitta ner och analysera resultat och scenbilder. Kanske väntar en tids välbehövlig vila.

    Nyheter Robert Stasinski, 2015-05-20 16:00

  • Träningsläger med proffs i USA!

    Träningsläger med proffs i USA!

    Det finns träningsläger, och så finns det träningsläger. På ...destination i Dallas, Texas får ett litet gäng lära sig av proffs och elitprofiler under en intensiv vecka i slutet av sommaren!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-05-20 13:31

  • Ròdika krönte EM-resan med guld!

    Ròdika krönte EM-resan med guld!

    Ròdika Bodrug satte på söndagen pricken över i:et för Sveriges landslag genom att knipa guldet i galet tuffa Bikini Fitness -163 cm (39 deltagare!). På torsdag är nya BODY ute – med Ròdika på omslaget!

    Nyheter Redaktionen, 2015-05-18 19:10

  • Få dina bilder publicerade i BODY!

    Få dina bilder publicerade i BODY!

    Vi tar gärna emot dina bilder till "Månadens fysik på gatan". Maila in bilder du är nöjd med + info om dig – sedan så publicerar vi läsarbidrag regelbundet i BODYs skvalleravdelning Presspytt!

    Nyheter Redaktionen, 2015-05-18 17:23

  • Frida Sjöström kammade hem guld!

    Frida Sjöström kammade hem guld!

    Frida Sjöström såg till att Sveriges EM-söndag gick i fortsatt gyllene tecken, genom seger i Bikini Fitness veteranklass 35–44 år! Lär av hennes råd för hur man passar in en tävlingssatsning i en stressig vardag!

    Nyheter Redaktionen, 2015-05-17 19:42

  • Dubbla EM-guld till Jones Ahmad!

    Dubbla EM-guld till Jones Ahmad!

    De svenska EM-framgångerna fortsätter genom talangen Jones Ahmad – guld bärgades i både Men’s Physique Juniorer +175 cm och Seniorer -178 cm! Här berättar han mer om sin axelträning!

    Nyheter Redaktionen, 2015-05-17 13:51

  • Marina dubbel silvermedaljös på EM!

    Marina dubbel silvermedaljös på EM!

    Marina Chamoun tog under lördagen hem både silver i Bodyfitness 35–44 år och i seniorer +168 cm! En toppfysik som är omöjlig att missa, vare sig hon står på scen eller på sitt nystartade gym i Tranås!

    Nyheter Redaktionen, 2015-05-16 20:14

  • Svensson demonstrerar bänkpress

    Svensson demonstrerar bänkpress

    Fredrik Svensson och Josephine Werngren visade programledaren Jenny Strömstedt på TV4:s Nyhetsmorgon hur godkända tävlingslyft i bänkpress genomförs. VM i Bänkpress avgörs nästa vecka i Sundsvall!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-05-16 16:21

  • Patrick Monga gräver guld!

    Patrick Monga gräver guld!

    Fredagens EM-trupp fortsätter leverera – Patrick Monga tog hem guldet i Bodybuilding -100 kg! Här får du hans recept på en smarrig och proteinboostad omelett!

    Nyheter Redaktionen, 2015-05-15 19:53

  • Fotiadis overallsegrare på CBB-EM!

    Fotiadis overallsegrare på CBB-EM!

    Andreas Fotiadis besegrade under torsdagen många meriterade tävlande genom en EM-seger i -180 cm – samt overalltitel i Classic Bodybuilding! Låt honom visa dig hur du bygger en bred rygg med övningen chins!

    Nyheter Redaktionen, 2015-05-15 05:34

  • Silver till Calle på Junior-EM CBB!

    Silver till Calle på Junior-EM CBB!

    Calle Bolund visade under torsdagen att sjätteplatsen på VM-finalen 2014 inte var en fluga, då han tog ett silver på junior-EM i Spanien!

    Nyheter Redaktionen, 2015-05-15 04:05

  • EM-guld i CBB till Bicepsmannen!

    EM-guld i CBB till Bicepsmannen!

    Peter "Bicepsmannen" Ljunggren tog under torsdagen hem Sveriges första guld under EM 2015 då han vann Classic Bodybuilding +50 år! Häng med när Peter förklarar hur han skaffade sig ett par av landets saftigaste – och starkaste – klubbor...

    Nyheter Redaktionen, 2015-05-14 20:51

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat