Arnolds comeback går inte upp på bio i Sverige...!?

Publicerad

Arnolds första comeback-film "The Last Stand" har biopremiär i USA i morgon. I dagsläget kommer filmen inte att visas på bio i Sverige – utan istället släppas direkt på dvd. Detta då rättighetsinnehavaren bedömer att underlaget här är för litet för att motivera en biorelease... Da fuck?

MovieZine: Arnold är tillbaka! (Men inte i Sverige)

Schwarzeneggers fans går miste om "The Last Stand" på bio, rasar på Facebook.

Aftonbladet: Arnolds film går direkt till dvd – då rasar fansen

Arnold Schwarzeneggers svenska fans rasar efter beskedet om att skådespelarens stora comeback "The Last Stand" inte kommer att visas på bio.
– Det är ett jävligt konstigt beslut, säger Joakim Holst Roghell, som gått med i en protestgrupp på Facebook.

Gå gärna med i den nystartade facebook-gruppen Vi som vill se The Last Stand på bio för att demonstrera att det finns ett genuint intresse att se actionfilmen som den är tänkt att ses!

I "The Last Stand" spelar Arnold en sheriff i en sömnig amerikansk småstad strax intill den mexikanska gränsen. Staden blir sista platsen där man kan stoppa en förrymd ledare för en drogkartell som är på väg över gränsen med en arme av gängmedlemmar – plus gisslan.

Övriga skådisar inkluderar bland annat Forest Whitaker, Johnny Knoxville, Jaimie Alexander och inte minst vår egen Peter Stormare. Följ filmen på dess facebooksida

Nyheter24.se: Det bästa från Arnolds internet-frågestund

Internet har fått en ny favorit. Arnold Schwarzenegger ställde i går upp på en frågestund på sajten Reddit och filmstjärnan svarade både ärligt och fyndigt på många av de 15 000 frågorna som vällde in.

Den framstående filmtidningen Empire Magazine fick en exklusiv intervju med Arnold, och dedikerade stora delar av sin novemberutgåva om honom (bara intervjun sträcker sig över 16 sidor – totalt ägnas 34 sidor av utgåvan till Arnold!):

The November issue of Empire is here, and our cover story this month is the return of Arnold Schwarzenegger to the movies. The Austrian Oak, free of the demands of governing California, is back to breaking heads and taking names in The Last Stand, and in our exclusive in-depth interview and brand new photo shoot he tells us all about it.

Arnie also talked Predator, Commando, Terminator and much more besides, as well as talking about the films that might have been. This is a seriously comprehensive piece.

Utgåvan släpptes till utvalda tidningsbutiker i Sverige, men även till Empire Magazines iPad-app

Det Arnold-omslag på Empire Magazine som kom ut i butik...

Förutom intervjun fokuserar andra avdelningar i utgåvan på Arnold:

Working With Arnie
Where did Arnie get those one-liners? What were his most-used weapons? What does he have coming up now he's back? And what do other action stars really think of the Austrian Oak? Find it all out this month.

Exploring Predator
One of the greatest action movies of the '80s, we dissect the Predator step-by-step to explain what happened, where, to whom and why. Warning: may contain a mini-gun pointlessly firing into a jungle, homoerotic undertones.

Survining Commondo
The most OTT Arnie movie ever and a firm fan favourite, we go minute-by-minute through Commando to chart its excesses in full. And if you're the original Bennett, please get in touch.

Arnie Killed Me
How does it feel to be killed by Arnold Schwarzenegger onscreen? We asked the people who know: the brave heroes, villains and goons who were summarily dispatched by Arnie in his screen career. Essential reading just for the Miriam Margoyles quotes.

Det exklusiva omslag på tidningen som endast prenumeranter fick!

On
Off

1 kommentarer

  • Alströmertrofén tillbaks för 7:e året!

    Alströmertrofén tillbaks för 7:e året!

    Förra året tog sig närmare hundra personer upp på scenen vid nybörjartävlingen Alströmertrofén. I år får grenarna Classic Bodybuilding, Women’s Physique och Bodyfitness sällskap av nytillskotten Men’s Physique samt Bikini Fitness. Det finns nu en övre gräns på antal tävlande (140) – så boka in 1 maj i din kalender, för då öppnar anmälan!

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-04-19 22:23

  • Evalinda Aarvaag bloggar på BODY!

    Evalinda Aarvaag bloggar på BODY!

    Evalinda. Ett energiskt krutpaket med norrländskt lugn som i år gör 20-årsjubileum på tävlingsscenen! Härnäst på tur står Sweden Grand Prix kommande helg. Välkommen till BODYs bloggportal!

    Nyheter Redaktionen, 2014-04-19 20:32

  • Maria Ahlberg bloggar på BODY!

    Maria Ahlberg bloggar på BODY!

    Fitnessprofilen Maria Ahlberg bytte radhuset i Upplands Väsby mot rampljuset i Kambodja. Maria är den senaste i raden av stjärnor att börja blogga på BODY. VARMT välkommen! (Kambodjas temperatur ligger mellan 21 till 35 grader – året om!)

    Nyheter Redaktionen, 2014-04-19 12:00

  • Svett & Etikett –­ nytt träningsprogram

    Svett & Etikett –­ nytt träningsprogram

    I SVT-programmet Svett & Etikett provar Kalle Zackari Wahlström åtta olika träningsformer, från träning till tävling. Först ut är Bodybuilding – Kalle ställde nämligen upp på Luciapokalen CBB 2013 där han coachades av Helene "Ice" Ahlson! Serien tv-sänds i sommar, men har webbexklusiv premiär redan nästa vecka i SVT Flow.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-04-17 10:12

  • Påsken bjuder på sjätte grundomgången i Gladiatorerna

    Påsken bjuder på sjätte grundomgången i Gladiatorerna

    På lördag blir det liv i luckan! I herrarnas tävling ställs triatleten Erik Nordlöf mot Men’s Physique-tävlande Linus Grudd. På damsidan möter elitboxaren Armine Sinabian den före detta elitgymnasten Stephanie Pizzignacco.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-04-16 16:24

  • Fitnesstrender 2014

    Fitnesstrender 2014

    Att hård och frekvent träning alltid är trendriktigt gäller väl fortfarande, eller? Mjo. Fast om American College of Sports Medicine får sia om vilka träningsformer och andra specialiteter som blir hetast under året så är det denna topplista som gäller.

    Nyheter Alex Danielsson, 2014-04-16 15:25

  • Tio vann Generation Iron på DVD!

    Tio vann Generation Iron på DVD!

    I dag sker det svenska DVD-släppet av dokumentären Generation Iron. I filmen får man följa de främsta deltagarna inför, under och efter Mr Olympia 2012. De tio som vann ett eget exemplar i tävlingen kommer från Avesta, Bromölla, Eskilstuna, Kalix, Linköping, Lund, Söderköping, Tranås, Örebro och Östersund.

    Nyheter Redaktionen, 2014-04-16 08:00

  • Anmäl dig senast på fredag!

    Anmäl dig senast på fredag!

    Planerar du att delta i Athletic Fitness, Bodybuilding, Bodyfitness, Bikini Fitness, Classic Bodybuilding eller Men's Physique under BODY Classic? Glöm inte bort att du måste göra din anmälan senast denna fredag (18 april)!

    Nyheter Redaktionen, 2014-04-15 23:45

  • E-handeln lyfter mot nya höjder

    E-handeln lyfter mot nya höjder

    Försäljningen av sportprodukter på nätet fortsätter att slå rekord. Även under de kommande åren väntas kraftig tillväxt.

    Nyheter Magnus Reithner, 2014-04-15 12:56

  • Tre ström och en son i Gladiatorerna på lördag

    Tre ström och en son i Gladiatorerna på lördag

    Nu på lördag möter brandmannen Daniel Ringström KTH-studenten Stefan Ekström på herrsidan. På damsidan ställs crossfit-tävlande tvåbarnsmamman Jessica Andersson, 34, mot motocrossföraren Ebba Bergström, 19 – äldst möter yngst!

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-04-11 20:02

  • Är du mamma och bodybuilder?

    Är du mamma och bodybuilder?

    Ett produktionsbolag söker kvinnliga bodybuilders som också är mammor. Du ska brinna för bodybuilding (läs vara aktiv inom tävlingssammanhang) men också värdesätta rollen som mamma. Castingen för en dokumentärfilm pågår under våren 2014. Personer från hela Sverige är välkomna att söka!

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-04-09 15:52

  • Video från Battle of Scandinavia 2014!

    Video från Battle of Scandinavia 2014!

    Företaget ReportingTech Group var på plats i publiken och livesände muskeltävlingarna i Alingsås. Nu har de också börjat lägga upp videoupptagningarna online i hög kvalitét: hittills är hela 165 minuter publicerade!

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-04-09 13:25

  • Inför Fitnessfestivalen i Göteborg 2014: På jakt efter träningstrender

    Inför Fitnessfestivalen i Göteborg 2014: På jakt efter träningstrender

    Vem har rätt. Och vem har fel? Vem har sanningen? Och var finns den? Alla inom träningsvärlden lever i något slags gemensamt tränings-Nextopia. 
Vi väntar på det nya, sensationella och undergörande. På gott och på ont. Små detaljer, en finurlig uppfinning, en TV-show, ett känt namn eller en bloggare med miljontals fans kan påverka en hel värld. Blixtsnabbt.

    Nyheter Ove Rytter, 2014-04-08 13:56

  • Denise Faith har blivit proffs

    Denise Faith har blivit proffs

    Den überklassiga byggarmadamen Denise Faith går från klarhet till klarhet. Från Luciapokalen till SM, och därifrån vidare till VM. Allt levererat av Denise med stil och övertygelse. Hennes nästa steg är dock en annan historia. Desto modigare, helt klart, men samtidigt också det mest logiska. Vi talar om att Denise tar klivet och nu blir vårt nästa proffs i dambyggning.

    Nyheter Redaktionen, 2014-04-03 18:37

  • Frida Palmell fyra vid St Louis Pro!

    Frida Palmell fyra vid St Louis Pro!

    Vid årets första proffstävling i Women’s Physique så placerade sig Frida Palmell på en fjärde plats av arton deltagare! Placeringen innebär att Frida nu har tagit två poäng i kvalserien för att delta på Olympia i september!

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-04-03 16:35

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat