Arnolds comeback går inte upp på bio i Sverige...!?

Publicerad

Arnolds första comeback-film "The Last Stand" har biopremiär i USA i morgon. I dagsläget kommer filmen inte att visas på bio i Sverige – utan istället släppas direkt på dvd. Detta då rättighetsinnehavaren bedömer att underlaget här är för litet för att motivera en biorelease... Da fuck?

MovieZine: Arnold är tillbaka! (Men inte i Sverige)

Schwarzeneggers fans går miste om "The Last Stand" på bio, rasar på Facebook.

Aftonbladet: Arnolds film går direkt till dvd – då rasar fansen

Arnold Schwarzeneggers svenska fans rasar efter beskedet om att skådespelarens stora comeback "The Last Stand" inte kommer att visas på bio.
– Det är ett jävligt konstigt beslut, säger Joakim Holst Roghell, som gått med i en protestgrupp på Facebook.

Gå gärna med i den nystartade facebook-gruppen Vi som vill se The Last Stand på bio för att demonstrera att det finns ett genuint intresse att se actionfilmen som den är tänkt att ses!

I "The Last Stand" spelar Arnold en sheriff i en sömnig amerikansk småstad strax intill den mexikanska gränsen. Staden blir sista platsen där man kan stoppa en förrymd ledare för en drogkartell som är på väg över gränsen med en arme av gängmedlemmar – plus gisslan.

Övriga skådisar inkluderar bland annat Forest Whitaker, Johnny Knoxville, Jaimie Alexander och inte minst vår egen Peter Stormare. Följ filmen på dess facebooksida

Nyheter24.se: Det bästa från Arnolds internet-frågestund

Internet har fått en ny favorit. Arnold Schwarzenegger ställde i går upp på en frågestund på sajten Reddit och filmstjärnan svarade både ärligt och fyndigt på många av de 15 000 frågorna som vällde in.

Den framstående filmtidningen Empire Magazine fick en exklusiv intervju med Arnold, och dedikerade stora delar av sin novemberutgåva om honom (bara intervjun sträcker sig över 16 sidor – totalt ägnas 34 sidor av utgåvan till Arnold!):

The November issue of Empire is here, and our cover story this month is the return of Arnold Schwarzenegger to the movies. The Austrian Oak, free of the demands of governing California, is back to breaking heads and taking names in The Last Stand, and in our exclusive in-depth interview and brand new photo shoot he tells us all about it.

Arnie also talked Predator, Commando, Terminator and much more besides, as well as talking about the films that might have been. This is a seriously comprehensive piece.

Utgåvan släpptes till utvalda tidningsbutiker i Sverige, men även till Empire Magazines iPad-app

Det Arnold-omslag på Empire Magazine som kom ut i butik...

Förutom intervjun fokuserar andra avdelningar i utgåvan på Arnold:

Working With Arnie
Where did Arnie get those one-liners? What were his most-used weapons? What does he have coming up now he's back? And what do other action stars really think of the Austrian Oak? Find it all out this month.

Exploring Predator
One of the greatest action movies of the '80s, we dissect the Predator step-by-step to explain what happened, where, to whom and why. Warning: may contain a mini-gun pointlessly firing into a jungle, homoerotic undertones.

Survining Commondo
The most OTT Arnie movie ever and a firm fan favourite, we go minute-by-minute through Commando to chart its excesses in full. And if you're the original Bennett, please get in touch.

Arnie Killed Me
How does it feel to be killed by Arnold Schwarzenegger onscreen? We asked the people who know: the brave heroes, villains and goons who were summarily dispatched by Arnie in his screen career. Essential reading just for the Miriam Margoyles quotes.

Det exklusiva omslag på tidningen som endast prenumeranter fick!

On
Off

1 kommentarer

  • Kan man tjata fram bättre prestation?

    Kan man tjata fram bättre prestation?

    Den som laddar upp inför en tuff ansträngning ses ofta pratandes med sig själv för att verkligen pusha psyket inför ansträngningen. Men ger detta en mätbar effekt, eller är det bara något som görs trots att det är helt onödigt?

    Nyheter Nicklas Neuman, 2016-06-30 00:57

  • Marijuanavänligt gym öppnar i USA

    Marijuanavänligt gym öppnar i USA

    I höst kommer det inte bara att vara magnesiadammet som ryker på ett gym i San Francisco. Power Plant Fitness lanseras som världens första cannabis-vänliga gym, där tränande ska kunna konsumera marijuana i samband med att de tränar.

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-06-28 10:07

  • Dålig passning under SL-VM

    Dålig passning under SL-VM

    Många reagerade passarnas prestationer (eller avsaknad därav) under styrkelyfts-VM i veckan. Här en sammanställning av norske Alexander Daniel G. Larsen – ett måste för framtida arrangörer att ta lärdom av. Erfarna, starka och aktiva passare är ett måste.

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-06-27 22:03

  • Fet? Nyttig mat och viktnedgång viktigare än detaljerna

    Fet? Nyttig mat och viktnedgång viktigare än detaljerna

    Vi människor har en tendens att missa skogen för alla träd. När det gäller kost och träning handlar det ofta om att vi missar de stora mönstren för en massa småpetande.

    Nyheter Nicklas Neuman, 2016-06-27 21:21

  • Generation Y-killar har svagare grepp

    Generation Y-killar har svagare grepp

    Dagens 20- till 30-åringar har mätbart svagare greppstyrka än killar i samma ålder hade 1985, enligt en studie publicerad i the Journal of Hand Therapy.

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-06-26 20:40

  • Mer träning och vassare innehåll!

    Mer träning och vassare innehåll!

    Nya BODY är tidningen för dig som vill ha resultat av din styrketräning. Vi ger dig allt du behöver veta för att nå din drömfysik och behålla den!

    Nyheter Redaktionen, 2016-06-22 07:00

  • Variation i verkstan

    Variation i verkstan

    Vi behöver inte gå så värst många år tillbaka i tiden för att se att det var vanligt att de som tränade på gym då följde ett klassiskt styrketräningsupplägg.

    Nyheter Hannah Runsten, 2016-06-21 13:45

  • Träningen och maten för hela sommaren

    Träningen och maten för hela sommaren

    Att behålla en god fysik under sommaren är ingen bedrift av historiska mått. Det du behöver göra är att fortsätta belasta musklerna ordentligt och hålla en någorlunda kosthållning, vilket kan bli mer utmanande under semestern.

    Nyheter Daniel Larsson, 2016-06-21 11:53

  • Old School Training med Strävan

    Old School Training med Strävan

    Den här artikeln handlar om Kenny Dahlström. En långt ifrån ordinär snubbe som lämnade sitt jobb som försäljningschef till förmån för att leva sin dröm. En dröm som handlade om att följa sitt hjärta och göra det han ville, för att komma ifrån känslan av att han annars skulle ångra sig – för resten av sitt liv. 

    Nyheter Redaktionen, 2016-06-20 10:05

  • BODY söker frilansande redaktör

    BODY söker frilansande redaktör

    BODY Magazine grundades 1981 och är Sveriges äldsta, största och bästa tidning för dig som tränar hårt och tar din styrketräning på allvar.

    Nyheter Redaktionen, 2016-06-15 20:06

  • 29 oktober är årets viktigaste dag

    29 oktober är årets viktigaste dag

    Vi är stolta att presentera det nya eventet BODY Education Day!

    Nyheter Redaktionen, 2016-06-14 16:00

  • Inta aminosyror under träning?

    Inta aminosyror under träning?

    Nadine frågar: "Jag har hört att man bör inta aminosyror under träningspasset för att motverka muskelnedbrytning. Men jag har alltid trott att man ska bryta ner musklerna vid styrketräning och undrar varför man då skulle vilja motverka nedbrytningen?"

    Nyheter Anki Sundin, 2016-06-13 03:01

  • Näringsfokus under deff

    Näringsfokus under deff

    I första hand är det proteinintaget du ska fokusera på när du ligger på ett kaloriunderskott. Man brukar säga minst två gram per kilo kroppsvikt och dag, så väger du 100 kilo så betyder det minst 200 gram protein per dag.

    Nyheter Anki Sundin, 2016-06-12 13:18

  • Hollywood-skådisar tränar allt mer

    Hollywood-skådisar tränar allt mer

    J.K. Simmons har haft en lång karriär som skådespelare, och är kanske mest känd för sin roll som demondirigenten i Whiplash, vilken gjorde att han vann en Oscar för bästa manliga biroll häromåret.

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-06-11 12:05

  • Går det att kombinera konditionsträning och muskelbyggning?

    Går det att kombinera konditionsträning och muskelbyggning?

    Länge trodde man att konditionsträningen var direkt negativ för muskelbyggningen, men det har nu omvärderats.

    Nyheter Nicklas Neuman, 2016-06-10 19:42

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat