Försmak av kommande BODY

Publicerad

Fitnesspärlan Emma Melin är tillbaks!

Inom kort börjar BODY februari dimpa ned hemma hos våra prenumeranter och från tisdag 22 januari återfinner du tidningen i en butik nära dig. Här en tjuvtitt på den kommande utgåvan!

Februariutgåvan 2013 av BODY (#343) finns ute i butik mellan tisdagen den 22 januari och torsdagen den 21 februari. Ur innehållet:

  • 10 övningar som gör dig stark! Unik lista
  • LCHF och träning: Himmel eller helvete?
  • BODYs gästkock bakar proteinbullar
  • Vader som vidunder: Jimmy Olsson visar vägen
  • Fem snabba: Med fitnesspärlan Emma Melin
  • Bli grov på riktigt! Seriös träning med Roddy & Cici
  • Rekordcupen: BODY på Decembercupen
  • Träna ryggen – använd skallen: Smart ryggträning
  • Packat på Luciapokalen: Fler av allt. Mer av allt.

Omslagsfotograf är Seth Janson. Modell är Emma Melin.

Du som är helårsprenumerant har dagen innan utgivningsdagen även tillgång till tidningen digitalt (via din läsplatta, mobiltelefon eller webbläsare). Läs mer om digitala BODY här.

  • 28. Bli grov på riktigt! Seriös träning med Roddy & Cici
    Så du har lyckats ta dig förbi nybörjarstadiet? Grattis – det är nu utmaningen börjar. Roddy Benjaminson förklarar hur man gör för att gå från vältränad till grov på riktigt!
  • 40. LCHF och träning: Himmel eller helvete?
    Om du inte har bott under en sten de senaste åren har du säkert hört talas om LCHF. Denna kryptiska förkortning som står för "Low Carb High Fat" var tidigare något man mest stötte på i gravt överviktiga sammanhang, men numera kan man även höra folk sjunga dess lov på gymmet. Men funkar det egentligen för dig som tränar? Vi har svaret!
  • 44. Fem snabba: Med fitnesspärlan Emma Melin
    På Luciapokalen i december fick vi skåda en storartad comeback. I den mellanlånga bodyfitness-klassen klev en av våra genom tiderna bästa fitnessatleter upp, gjorde succé och tog hem förstapriset. Hennes namn är Emma Melin.
  • 46. Träna ryggen – använd skallen: Smart ryggträning med Samer Dawood
    När det gäller utveckling så har Samer alltid haft en bra mage och en skarp rygg. Tro dock inte att det är attribut som Samer är född med. Istället är detta frukten av flera år av hårt och målmedvetet arbete. Inte minst när det kommer till ryggen.
  • 54. 10 övningar som gör dig stark! Unik lista
    Genom att kombinera strongman, styrkelyft och tyngdlyftning får vi tio övningar som ger en mer allmänt orienterad styrka. Vi får smaka obehagets surma, öka stabilitetens välmående och förfina tekniken.
  • 60. BODYs gästkock: Kristian Sewén bakar proteinbullar
    Vår svenska stolthet inom athletic fitness delar denna månad med sig av sitt bästa bakrecept – bullar som passar även på diet!
  • 62. Vader som vidunder: Jimmy Olsson visar vägen
    Är disco din gren är den här artikeln tyvärr inget för dig. Är du däremot seriös med din träning, och kanske rentav tänker smyga dig upp på en scen någon gång, då är det läge att spetsa dina virtuella öron.
  • 68. Rekordcupen: BODY på Decembercupen
    Rekord är till för att slås, säger man. Men frågan är om man klarar av att packa in fler tävlande under en och samma dag än vad man lyckades med under årets upplaga av Decembercupen. Att hela 180 atleter utspridda över 11 klasser fick sin tid i solen är inget mindre än ett präktigt rekord. 
  • 72. Packat på Luciapokalen: både på bredden och i toppen
    Fler av allt. Mer av allt. Bättre, större och starkare. Årets upplaga av Fitnessfestivalen slog alla kända rekord. Att vi dessutom fick se ett antal riktigt vassa tävlingar gjorde ju inte saken direkt sämre.

Hitta till närmsta butik via Google Maps! Du kan även se nedanstående karta över försäljningsställen på BODY Magazine i en fullskärmsvy hos batchgeo.com. Har du zoomat in på kartan nedan och vill komma till normalvyn igen, klicka på "Butiker med BODY" uppe till vänster.

28. Bli grov på riktigt! Seriös träning med Roddy & Cici

40. LCHF och träning: Himmel eller helvete?

44. Fem snabba: Med fitnesspärlan Emma Melin

46. Träna ryggen – använd skallen: Smart ryggträning med Samer Dawood

54. 10 övningar som gör dig stark! Unik lista

60. BODYs gästkock: Kristian Sewén bakar proteinbullar

62. Vader som vidunder: Jimmy Olsson visar vägen

68. Rekordcupen: BODY på Decembercupen

72. Packat på Luciapokalen: både på bredden och i toppen

Omslagsmodell på februariutgåvan 2013 är Emma Melin.

On
Off

0 kommentarer

  • Trippla omslag för Ahmad Ahmad

    Trippla omslag för Ahmad Ahmad

    Under en vecka i februari har IFBB-proffset Ahmad Ahmad prytt inte mindre än tre omslag på muskeltidningar runtom i världen: Tjeckien, Polen och USA!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-02-26 12:58

  • Träning som yrke allt mer populärt

    Träning som yrke allt mer populärt

    Personlig tränare är ett yrke som blir allt mer populärt. Och nog kan det kännas som en dröm att få arbeta med det roligaste som finns: träning! Vi tar oss en titt på vad som krävs för att bli en framgångsrik tränare.

    Nyheter Redaktionen, 2015-02-25 09:54

  • 8 kostmyter du bör glömma

    8 kostmyter du bör glömma

    Dagens stora informationsflöde kring kost är positivt, men det gör även att feltolkningar uppstår. Dessa blir ofta seglivade och kan i efterhand lätt framstå som sanningar. Vi avlivar härmed några av de vanligaste myterna!

    Nyheter Daniel Larsson, 2015-02-24 13:30

  • Styrkebyggaren är det nya idealet

    Styrkebyggaren är det nya idealet

    Vart tog de bröst & biceps-tränande vägen? Varifrån kommer plötsligt alla sumolyftande gymtränande med bälten, böjskor, knäskydd och en påstådd preferens för bendagar? I denna Bro Science-video förklaras det nya idealet!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-02-24 11:46

  • John Pasanen till Strongman-VM

    John Pasanen till Strongman-VM

    Förutom Espenkrona deltar även den fyrtio kilo lättare John Pasanen på amatör-VM för strongmen. John har vunnit Sveriges Starkaste Man -105 kg fyra gånger. Läs mer om och lyssna till en intervju med honom!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-02-20 16:57

  • Varför inte ett utegym i trädgården?

    Varför inte ett utegym i trädgården?

    I vår lanseras en träningsställning för trädgården, som rymmer två personer som tränar samtidigt. Övningsutbudet inkluderar kroppsvikt, elastiska band, slingträning (TRX) samt skivstång...

    Nyheter Martin Willners, 2015-02-20 15:42

  • Platsannons: Dcore söker medarbetare

    Platsannons: Dcore söker medarbetare

    Dcore, verksamt inom sportmode, skriver: "Älskar du träning och vill jobba med likasinnade? Som Kvalitets- och Produktionsansvarig kommer du att utveckla och driva Dcores arbete med att kvalitetssäkra produktionerna. Vi söker dig som är villig att arbeta i ett högt tempo där snabba förändringar hör till vardagen".

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-02-20 14:17

  • Espenkrona till Strongman-VM i USA!

    Espenkrona till Strongman-VM i USA!

    Under Arnold Sports Festival i Columbus, Ohio genomförs många tävlingar. En av dem är amatör-VM för strongmen, segraren erbjuds att delta på kommande års Arnold Strongman Classic. I år har Johan Espenkrona, den strongman du ser i nya BODY, kvalat!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-02-19 14:01

  • Nu startar BODYs stora tävlingsguide

    Nu startar BODYs stora tävlingsguide

    I en fyrdelad serie går vi igenom hur man genomför en tävlingssatsning steg för steg, från start till mål. Artikelserien startar i BODYs marsutgåva. Det och styrketräningstips, recept, forskning, kostråd, skvaller och mycket annat, i butik på torsdag. Provpåse med BCAA i colasmak medföljer!

    Nyheter Redaktionen, 2015-02-18 19:00

  • Tammerpokalen 2015 får nytt datum

    Tammerpokalen 2015 får nytt datum

    Anders Graneheim meddelar att nybörjartävlingen Tammerpokalen (och lägret Tammer Training Camp) behöver senareläggas en vecka. SM-veckan Sommar arrangeras nämligen i Sundsvall i år, vilket leder till brist på lediga hotellrum för tävlande och åskådare det tidigare påtänkta datumet.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-02-18 13:11

  • Segra eller dö?

    Segra eller dö?

    Vinnarskalle, vad betyder det egentligen? frågar en av redaktionsmedlemmarna och jag skruvar plötsligt på mig. Ja, jag borde väl veta det, tänker jag, eftersom jag alltid tänkt att jag är en verklig vinnarskalle. Jag menar, komma tvåa eller trea är inget jag går i gång på men samtidigt, när sjutton var det jag stod överst på en prispall senast med en gyllene medaljong runt halsen? Tidiga tonåren?

    Nyheter Robert Stasinski, 2015-02-18 09:00

  • Sveriges Starkaste Dräng avgjord

    Sveriges Starkaste Dräng avgjord

    Sveriges Starkaste Dräng arrangerades i helgen på Malmömässan. Tävlingsledaren Sebastian Davidsson, känd från Bonde söker fru, är själv flerfaldig segrare. Årets totalsegrare vann inte bara tävlingen utan även alla fem delmoment!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-02-15 14:03

  • Magnus Samuelsson åter på SVT

    Magnus Samuelsson åter på SVT

    Magnus Samuelsson, Världens Starkaste Man 1998, är tillbaka i rollen som polisen Gunnar Nyberg i tv-serien om A-gruppen, Rikskriminalens specialenhet för våldsbrott av internationell art. Start 21.00 i kväll i SVT1 och SVT Play.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-02-15 12:45

  • Tävla om rakapparat från Braun!

    Tävla om rakapparat från Braun!

    Nyheter Redaktionen, 2015-02-13 15:41

  • Anders Axklo skriver veckokrönika

    Anders Axklo skriver veckokrönika

    Anders Axklo har många uppgifter i styrkevärlden: uppskattad skribent, speaker, kommentator och arrangör med mycket mer. Om du inte får nog av hans alster i BODY har han även en veckokrönika online!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-02-13 14:46

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat