Försmak av kommande BODY

Publicerad

Fitnesspärlan Emma Melin är tillbaks!

Inom kort börjar BODY februari dimpa ned hemma hos våra prenumeranter och från tisdag 22 januari återfinner du tidningen i en butik nära dig. Här en tjuvtitt på den kommande utgåvan!

Februariutgåvan 2013 av BODY (#343) finns ute i butik mellan tisdagen den 22 januari och torsdagen den 21 februari. Ur innehållet:

  • 10 övningar som gör dig stark! Unik lista
  • LCHF och träning: Himmel eller helvete?
  • BODYs gästkock bakar proteinbullar
  • Vader som vidunder: Jimmy Olsson visar vägen
  • Fem snabba: Med fitnesspärlan Emma Melin
  • Bli grov på riktigt! Seriös träning med Roddy & Cici
  • Rekordcupen: BODY på Decembercupen
  • Träna ryggen – använd skallen: Smart ryggträning
  • Packat på Luciapokalen: Fler av allt. Mer av allt.

Omslagsfotograf är Seth Janson. Modell är Emma Melin.

Du som är helårsprenumerant har dagen innan utgivningsdagen även tillgång till tidningen digitalt (via din läsplatta, mobiltelefon eller webbläsare). Läs mer om digitala BODY här.

  • 28. Bli grov på riktigt! Seriös träning med Roddy & Cici
    Så du har lyckats ta dig förbi nybörjarstadiet? Grattis – det är nu utmaningen börjar. Roddy Benjaminson förklarar hur man gör för att gå från vältränad till grov på riktigt!
  • 40. LCHF och träning: Himmel eller helvete?
    Om du inte har bott under en sten de senaste åren har du säkert hört talas om LCHF. Denna kryptiska förkortning som står för "Low Carb High Fat" var tidigare något man mest stötte på i gravt överviktiga sammanhang, men numera kan man även höra folk sjunga dess lov på gymmet. Men funkar det egentligen för dig som tränar? Vi har svaret!
  • 44. Fem snabba: Med fitnesspärlan Emma Melin
    På Luciapokalen i december fick vi skåda en storartad comeback. I den mellanlånga bodyfitness-klassen klev en av våra genom tiderna bästa fitnessatleter upp, gjorde succé och tog hem förstapriset. Hennes namn är Emma Melin.
  • 46. Träna ryggen – använd skallen: Smart ryggträning med Samer Dawood
    När det gäller utveckling så har Samer alltid haft en bra mage och en skarp rygg. Tro dock inte att det är attribut som Samer är född med. Istället är detta frukten av flera år av hårt och målmedvetet arbete. Inte minst när det kommer till ryggen.
  • 54. 10 övningar som gör dig stark! Unik lista
    Genom att kombinera strongman, styrkelyft och tyngdlyftning får vi tio övningar som ger en mer allmänt orienterad styrka. Vi får smaka obehagets surma, öka stabilitetens välmående och förfina tekniken.
  • 60. BODYs gästkock: Kristian Sewén bakar proteinbullar
    Vår svenska stolthet inom athletic fitness delar denna månad med sig av sitt bästa bakrecept – bullar som passar även på diet!
  • 62. Vader som vidunder: Jimmy Olsson visar vägen
    Är disco din gren är den här artikeln tyvärr inget för dig. Är du däremot seriös med din träning, och kanske rentav tänker smyga dig upp på en scen någon gång, då är det läge att spetsa dina virtuella öron.
  • 68. Rekordcupen: BODY på Decembercupen
    Rekord är till för att slås, säger man. Men frågan är om man klarar av att packa in fler tävlande under en och samma dag än vad man lyckades med under årets upplaga av Decembercupen. Att hela 180 atleter utspridda över 11 klasser fick sin tid i solen är inget mindre än ett präktigt rekord. 
  • 72. Packat på Luciapokalen: både på bredden och i toppen
    Fler av allt. Mer av allt. Bättre, större och starkare. Årets upplaga av Fitnessfestivalen slog alla kända rekord. Att vi dessutom fick se ett antal riktigt vassa tävlingar gjorde ju inte saken direkt sämre.

Hitta till närmsta butik via Google Maps! Du kan även se nedanstående karta över försäljningsställen på BODY Magazine i en fullskärmsvy hos batchgeo.com. Har du zoomat in på kartan nedan och vill komma till normalvyn igen, klicka på "Butiker med BODY" uppe till vänster.

28. Bli grov på riktigt! Seriös träning med Roddy & Cici

40. LCHF och träning: Himmel eller helvete?

44. Fem snabba: Med fitnesspärlan Emma Melin

46. Träna ryggen – använd skallen: Smart ryggträning med Samer Dawood

54. 10 övningar som gör dig stark! Unik lista

60. BODYs gästkock: Kristian Sewén bakar proteinbullar

62. Vader som vidunder: Jimmy Olsson visar vägen

68. Rekordcupen: BODY på Decembercupen

72. Packat på Luciapokalen: både på bredden och i toppen

Omslagsmodell på februariutgåvan 2013 är Emma Melin.

On
Off

0 kommentarer

  • Om Bikini Fitness-tävlande i GP

    Om Bikini Fitness-tävlande i GP

    Segraren i Luciapokalen Bikini Fitness -169 cm och i overalltävlingen Nordic Bikini Fitness Open porträtteras i morgondagens (lördag) Göteborgs-Posten: "Att tävla i fitness innebär en värld av utseendefokusering. Bakom smink och polerad yta ligger många månader av hård träning och sträng diet."

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-12-19 19:26

  • Biljetterna till SGP 2015 släppta!

    Biljetterna till SGP 2015 släppta!

    Biljetterna till vårens andra tävling på svensk mark har precis släppts – en julklapp till en eller flera muskelfantaster i din närhet? I Malmö kommer prispengar och äran (SGP är den av IFBB högst rankade tävlingen i Sverige) att locka många tävlande från ett större antal länder! Förbered dig på muskler och skönhet samt att mingla i vårsolen med gamla och nya bekanta på Stadionmässan i Malmö!

    Nyheter Redaktionen, 2014-12-19 08:38

  • Sveriges första Mr Olympia fyller 70!

    Sveriges första Mr Olympia fyller 70!

    BODY-redaktionen och hela Bodybuildingsverige riktar ett stort grattis åt Västerås-hållet i dag. Ulf Larsson firar nämligen sin 70-årsdag, som vanligt på anrika Bjurhovda Gym. Halva sitt liv har han tränat på detta gym som han var med och startade 1979. Ulf är den förste svensk som deltagit i Mr Olympia (i Göteborg 1987).

    Nyheter Redaktionen, 2014-12-17 00:00

  • Law Shala fortsätter gräva guld!

    Law Shala fortsätter gräva guld!

    Den tidigare styrkelyftaren och gymnasten Law Shala har haft en mäktig Men's Physique-säsong. Guld samt Overall på Battle of Scandinavia, silver på både Sweden Grand Prix och BODY Classic. Guld samt Overall på SM. Guld på NM. Han avslutar året med Guld samt Overall på Men’s Physique World Cup – stort grattis!

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-12-15 00:06

  • Vilken skola i landet är armstarkast?

    Vilken skola i landet är armstarkast?

    På lördag går det andra skol-SM:et i armbrytning någonsin av stapeln i Vilhelmina. Där avgörs vilken skola i landet som är den mest armstarka. Förra året var drygt 80 elever från 21 olika skolor från Helsingborg och Hässleholm i söder till Luleå och Tärnaby i norr på plats. Armbrytargymnasiet livestreamar.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-12-11 17:10

  • Hemlös kroppsbyggare tränar på Paris gator

    Hemlös kroppsbyggare tränar på Paris gator

    Den hemlöse 50-årige Jacques Sayagh står i fokus för regissören Julien Goudichauds kortfilm. Paris gator är hans gym – bland de tillhörigheter han släpar omkring på står träningsredskapen och kosttillskotten högt i kurs.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-12-10 20:35

  • Battle of Scandinavia inleder en späckad vårsäsong

    Battle of Scandinavia inleder en späckad vårsäsong

    Den nordiska vårsäsongen startar traditionellt i Alingsås. Den femte upplagan av Battle of Scandinavia lördag 28 mars har grenarna Bodybuilding, Classic Bodybuilding samt Men’s Physique på herrsidan och Bodyfitness, Women's Physique och Bikini Fitness på damsidan. Tävlingen äger rum på succéarenan från 2014: Estrad – samlingsplatsen mitt i centrala stan!

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-12-10 15:43

  • Injicera Botox för att passa i stövlar

    Injicera Botox för att passa i stövlar

    För att passa i knähöga stövlar har en ny trend i skönhetsindustrin riktad till kvinnor utkristalliserat sig, injektioner av Botox i vadmusklerna. Nervgiftet paralyserar signaler, musklerna kan ej längre kontraheras vilket gör att de atrofierar. Voilà! Vadens omfång minskar temporärt med upp till två centimeter och man får ett större urval av moderiktiga stövlar att välja på.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-12-10 10:46

  • 90 Degree Push-Up-video sprids viralt

    Petri Mustapää från Storfors lade för en vecka sedan upp en video på en 90 Degree Push-Up på Facebook. Sedan dess har många media uppmärksammat den virala spridningen.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-12-10 08:13

  • Bidra till Musikhjälpen 2014

    Bidra till Musikhjälpen 2014

    En vecka om året, i december, sänder SVT, SR och Radiohjälpen dygnet runt för att lyfta fram en undangömd humanitär katastrof. Bidra genom att buda på Tradera-auktionerna – exempelvis en dag med UFC-fightern Nico Mosoke, ett besök av Gladiatorerna Athena & Bullet på ditt barnkalas eller träna med Mikaela Laurén (världsmästare i boxning).

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-12-09 14:11

  • Halv miljard för Apples företagsgym

    Halv miljard för Apples företagsgym

    Har man som Apple över 100 miljarder dollar på banken behöver man inte spara på krutet då man bygger sitt nya huvudkontor. Bara företagsgymmet – en fristående byggnad med grundyta på över 9000 kvm – beräknas kosta över 550 miljoner kronor enligt byggloven sända till Cupertinos stadsförvaltning!

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-12-05 13:37

  • Next summer – he'll be back!

    Next summer – he'll be back!

    He's back. Watch the new Terminator Genisys trailer starring Arnold Schwarzenegger.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-12-05 00:57

  • Media om tävlande på Luciapokalen

    Media om tävlande på Luciapokalen

    Allt kring Fitnessfestivalen var rekordstort. Besökarintresset. Antalet programpunkter. Antalet utställare. Och inte minst antalet tävlande. Lokala tidningar och tv/radio har mött några av de som tävlade i helgen på Luciapokalen och Fitnessfestivalen.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-12-03 16:08

  • Årsjö bäste svensk på Giants Live

    Årsjö bäste svensk på Giants Live

    Hemmasonen Johannes Årsjö låg trots en knäskada hack i häl med regerande WSM-mästaren Brian Shaw vid lördagens Giants Live Sweden, men fick till slut kliva upp på andraplatsen. Sveriges starkaste polis Martin Forsmark tog bronset och kvalade därmed till WSM 2015! Minst två svenskar på nästa års World's Strongest Man alltså!

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-12-03 13:21

  • Fitnessfestivalen kommer till STHLM!

    Fitnessfestivalen kommer till STHLM!

    Nästa års Fitnessfestival arrangeras samtidigt med Allt för Hälsan på Stockholmsmässan 27-29 november 2015. Valda delar av de tävlingar som ingår i namnet Luciapokalen kommer också att arrangeras i Stockholm. Att se Luciapokalen från någon av 2 000 sittplatser i en sluttande biosittning i Victoriahallen blir mysigt.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-12-02 08:54

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat