Försmak av kommande BODY

Publicerad

Fitnesspärlan Emma Melin är tillbaks!

Inom kort börjar BODY februari dimpa ned hemma hos våra prenumeranter och från tisdag 22 januari återfinner du tidningen i en butik nära dig. Här en tjuvtitt på den kommande utgåvan!

Februariutgåvan 2013 av BODY (#343) finns ute i butik mellan tisdagen den 22 januari och torsdagen den 21 februari. Ur innehållet:

  • 10 övningar som gör dig stark! Unik lista
  • LCHF och träning: Himmel eller helvete?
  • BODYs gästkock bakar proteinbullar
  • Vader som vidunder: Jimmy Olsson visar vägen
  • Fem snabba: Med fitnesspärlan Emma Melin
  • Bli grov på riktigt! Seriös träning med Roddy & Cici
  • Rekordcupen: BODY på Decembercupen
  • Träna ryggen – använd skallen: Smart ryggträning
  • Packat på Luciapokalen: Fler av allt. Mer av allt.

Omslagsfotograf är Seth Janson. Modell är Emma Melin.

Du som är helårsprenumerant har dagen innan utgivningsdagen även tillgång till tidningen digitalt (via din läsplatta, mobiltelefon eller webbläsare). Läs mer om digitala BODY här.

  • 28. Bli grov på riktigt! Seriös träning med Roddy & Cici
    Så du har lyckats ta dig förbi nybörjarstadiet? Grattis – det är nu utmaningen börjar. Roddy Benjaminson förklarar hur man gör för att gå från vältränad till grov på riktigt!
  • 40. LCHF och träning: Himmel eller helvete?
    Om du inte har bott under en sten de senaste åren har du säkert hört talas om LCHF. Denna kryptiska förkortning som står för "Low Carb High Fat" var tidigare något man mest stötte på i gravt överviktiga sammanhang, men numera kan man även höra folk sjunga dess lov på gymmet. Men funkar det egentligen för dig som tränar? Vi har svaret!
  • 44. Fem snabba: Med fitnesspärlan Emma Melin
    På Luciapokalen i december fick vi skåda en storartad comeback. I den mellanlånga bodyfitness-klassen klev en av våra genom tiderna bästa fitnessatleter upp, gjorde succé och tog hem förstapriset. Hennes namn är Emma Melin.
  • 46. Träna ryggen – använd skallen: Smart ryggträning med Samer Dawood
    När det gäller utveckling så har Samer alltid haft en bra mage och en skarp rygg. Tro dock inte att det är attribut som Samer är född med. Istället är detta frukten av flera år av hårt och målmedvetet arbete. Inte minst när det kommer till ryggen.
  • 54. 10 övningar som gör dig stark! Unik lista
    Genom att kombinera strongman, styrkelyft och tyngdlyftning får vi tio övningar som ger en mer allmänt orienterad styrka. Vi får smaka obehagets surma, öka stabilitetens välmående och förfina tekniken.
  • 60. BODYs gästkock: Kristian Sewén bakar proteinbullar
    Vår svenska stolthet inom athletic fitness delar denna månad med sig av sitt bästa bakrecept – bullar som passar även på diet!
  • 62. Vader som vidunder: Jimmy Olsson visar vägen
    Är disco din gren är den här artikeln tyvärr inget för dig. Är du däremot seriös med din träning, och kanske rentav tänker smyga dig upp på en scen någon gång, då är det läge att spetsa dina virtuella öron.
  • 68. Rekordcupen: BODY på Decembercupen
    Rekord är till för att slås, säger man. Men frågan är om man klarar av att packa in fler tävlande under en och samma dag än vad man lyckades med under årets upplaga av Decembercupen. Att hela 180 atleter utspridda över 11 klasser fick sin tid i solen är inget mindre än ett präktigt rekord. 
  • 72. Packat på Luciapokalen: både på bredden och i toppen
    Fler av allt. Mer av allt. Bättre, större och starkare. Årets upplaga av Fitnessfestivalen slog alla kända rekord. Att vi dessutom fick se ett antal riktigt vassa tävlingar gjorde ju inte saken direkt sämre.

Hitta till närmsta butik via Google Maps! Du kan även se nedanstående karta över försäljningsställen på BODY Magazine i en fullskärmsvy hos batchgeo.com. Har du zoomat in på kartan nedan och vill komma till normalvyn igen, klicka på "Butiker med BODY" uppe till vänster.

28. Bli grov på riktigt! Seriös träning med Roddy & Cici

40. LCHF och träning: Himmel eller helvete?

44. Fem snabba: Med fitnesspärlan Emma Melin

46. Träna ryggen – använd skallen: Smart ryggträning med Samer Dawood

54. 10 övningar som gör dig stark! Unik lista

60. BODYs gästkock: Kristian Sewén bakar proteinbullar

62. Vader som vidunder: Jimmy Olsson visar vägen

68. Rekordcupen: BODY på Decembercupen

72. Packat på Luciapokalen: både på bredden och i toppen

Omslagsmodell på februariutgåvan 2013 är Emma Melin.

On
Off

0 kommentarer

  • Summer Tour landar i Malmö och Göteborg

    Summer Tour landar i Malmö och Göteborg

    Gymgrossisten Summer Tour är en ny företeelse för 2014, den mobila livsstilsfestivalen har redan avverkat Stockholm och Örebro i sommarhettan. 9 augusti är det Malmös tur, och helgen efter det avslutas det hela i Göteborg. Förutom utställning med erbjudanden på tillskott kan man mingla med muskelprofiler, se på framträdanden och delta i någon av de många tävlingar som arrangeras.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-07-29 23:09

  • Vinn en årsförbrukning sill!

    Vinn en årsförbrukning sill!

    Nu på lördag gör en populär fitnesstävling sin retur efter tre års dvala – det är då nämligen åter dags för Fitness4Fun i Havsbadsparken i Lysekil! De fyra grenarna man tävlar i är chins, dips, hinderbana och så klart silltunnebärning.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-07-28 05:29

  • Fyll på den osårbara känslan!

    Fyll på den osårbara känslan!

    Augustiutgåvan av BODY har de bästa styrketräningstipsen, forskning om träning och kost, personporträtt med de som har lyckats, kostråden för mer muskler och mindre fett, skvaller och mycket annat.

    Nyheter Redaktionen, 2014-07-22 05:30

  • Blir DU vår nästa omslagsmodell?

    Blir DU vår nästa omslagsmodell?

    Nu har du chansen att hamna på omslaget till Sveriges bästa träningstidning! Var med och tävla om att pryda omslaget till januariutgåvan av BODY.

    Nyheter Redaktionen, 2014-07-22 05:12

  • Sommarsmyg

    Sommarsmyg

    Är man ledig ska man vara ledig. Rätt enkelt egentligen, där andemeningen är att man ska vara antingen eller. Och för många är det också förhållandevis enkelt att få till. Man liksom streckar fyra veckor i kalendern efter midsommar, stänger av skallen och går hem.

    Nyheter Alex Danielsson, 2014-07-22 05:00

  • Tammerpokalen – Sveriges enda fysiktävling norr om Dalälven

    Tammerpokalen – Sveriges enda fysiktävling norr om Dalälven

    Den 10-13 juli är det dags igen för succélägret från somrarna 2008-2013. Träningslägret som är av en avslappnad karaktär avhålls på Lödgö Herrgård i naturskön miljö strax norr om Sundsvall. I samband med denna helg avhålls också den sjätte upplagan av nybörjartävlingen Tammerpokalen i Sundsvall lördagen den 12 juli!

    Nyheter Redaktionen, 2014-07-07 08:00

  • Den perfekta kroppen – en filmtrilogi

    Den perfekta kroppen – en filmtrilogi

    Göteborgsparet Hanna och Renzo Aneröd startade 2010 filmprojektet ”Den perfekta kroppen”. Det handlar om att producera en trilogi, där delarna ”Mirakelkvinnan” handlar om löparen och body fitness-atleten Åsa Hällstorp, ”För stor för världen” har kroppsbyggaren Irene Andersen i fokus, och ”Den odödliga” centreras kring fitnessprofilen och tränaren Daniel Emgard.

    Nyheter Redaktionen, 2014-07-04 14:39

  • Vann du träningsoutfit från MAGNE?

    Vann du träningsoutfit från MAGNE?

    Tävlingen i juniutgåvan av BODY gav fyra deltagare chansen att vinna träningsoutfit bestående av ett par shorts och ett linne från MAGNE. De som drogs som vinnare kommer från Mockfjärd, Stockholm, Västerås och Knislinge. Blir det du som får ett paket inom kort?

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-07-03 21:04

  • Den indiska byn där alla styrketränar

    Den indiska byn där alla styrketränar

    I Indien kan man tjäna mer som dörrvakt än som bonde – i en liten by har man därför bytt ut det traditionella jordbruket mot träning. 90 % av familjerna försörjs nu av vaktarbetet i huvudstaden. Nästan alla byns pojkar brottas från tidig ålder, för att sedan introduceras till styrketräning när de blir äldre.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-06-25 14:00

  • Stå inte i vassen i sommar!

    Stå inte i vassen i sommar!

    Juliutgåvan av BODY har de bästa styrketräningstipsen, forskning om träning och kost, personporträtt med de som har lyckats, kostråden för mer muskler och mindre fett, skvaller och mycket annat. Prenumeranterna har fått den. Nu på tisdag finns den i en butik nära dig.

    Nyheter Redaktionen, 2014-06-23 23:00

  • Töm spyhinken

    Töm spyhinken

    All out. Hela vägen. Ta inga fångar. Med träning är det ofta som med livet i stort. Om mycket är bra så måste ännu mer vara ännu bättre. Och vi som verkligen vill utvecklas och bli bättre verkar ha extra svårt med måttligheten.

    Nyheter Alex Danielsson, 2014-06-23 06:00

  • Resultat & rapporter Alströmertrofén

    Resultat & rapporter Alströmertrofén

    I den sjunde upplagan av nybörjartävlingen gick overalltitlarna i de CBB/BB-klasserna till Anton Jakobsson (Juniorer) och Dan Windisch (Seniorer). Övriga overallsegrare: Anna Norberg (Bodyfitness), Linn Stenman (Bikini Fitness) och Suwe Sayavong (Men’s Physique).

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-06-21 21:11

  • BODY Magazine söker Chefredaktör

    BODY Magazine söker Chefredaktör

    Nyheter Redaktionen, 2014-06-18 18:00

  • 165+ tävlande på Alströmertrofén!

    165+ tävlande på Alströmertrofén!

    Nybörjartävlingen Alströmertrofen avgörs på lördag i Alingsås. Bland de 165+ tävlande (sjuttio fler deltagare än förra året!) i Classic Bodybuilding, Women’s Physique och Bodyfitness samt nytillskotten Men’s Physique samt Bikini Fitness finns sannolikt några av morgondagen stjärnor: Kom och heja på dem!

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-06-09 23:06

  • Dags för final i Gladiatorerna!

    Dags för final i Gladiatorerna!

    I kväll är det dags för utmanarna att göra upp en sista gång. Ära, berömmelse OCH en kvarts miljon står på spel: Besnik Shala vs Konstantin Avramidis – Elin Strömblad vs Marika Ögren. Flera har kapat många hinderbanesekunder från grundomgång till semifinal. Blir det rekordtider i deras tredje försök?

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-06-07 12:00

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat