Försmak av kommande BODY

Publicerad

Fitnesspärlan Emma Melin är tillbaks!

Inom kort börjar BODY februari dimpa ned hemma hos våra prenumeranter och från tisdag 22 januari återfinner du tidningen i en butik nära dig. Här en tjuvtitt på den kommande utgåvan!

Februariutgåvan 2013 av BODY (#343) finns ute i butik mellan tisdagen den 22 januari och torsdagen den 21 februari. Ur innehållet:

  • 10 övningar som gör dig stark! Unik lista
  • LCHF och träning: Himmel eller helvete?
  • BODYs gästkock bakar proteinbullar
  • Vader som vidunder: Jimmy Olsson visar vägen
  • Fem snabba: Med fitnesspärlan Emma Melin
  • Bli grov på riktigt! Seriös träning med Roddy & Cici
  • Rekordcupen: BODY på Decembercupen
  • Träna ryggen – använd skallen: Smart ryggträning
  • Packat på Luciapokalen: Fler av allt. Mer av allt.

Omslagsfotograf är Seth Janson. Modell är Emma Melin.

Du som är helårsprenumerant har dagen innan utgivningsdagen även tillgång till tidningen digitalt (via din läsplatta, mobiltelefon eller webbläsare). Läs mer om digitala BODY här.

  • 28. Bli grov på riktigt! Seriös träning med Roddy & Cici
    Så du har lyckats ta dig förbi nybörjarstadiet? Grattis – det är nu utmaningen börjar. Roddy Benjaminson förklarar hur man gör för att gå från vältränad till grov på riktigt!
  • 40. LCHF och träning: Himmel eller helvete?
    Om du inte har bott under en sten de senaste åren har du säkert hört talas om LCHF. Denna kryptiska förkortning som står för "Low Carb High Fat" var tidigare något man mest stötte på i gravt överviktiga sammanhang, men numera kan man även höra folk sjunga dess lov på gymmet. Men funkar det egentligen för dig som tränar? Vi har svaret!
  • 44. Fem snabba: Med fitnesspärlan Emma Melin
    På Luciapokalen i december fick vi skåda en storartad comeback. I den mellanlånga bodyfitness-klassen klev en av våra genom tiderna bästa fitnessatleter upp, gjorde succé och tog hem förstapriset. Hennes namn är Emma Melin.
  • 46. Träna ryggen – använd skallen: Smart ryggträning med Samer Dawood
    När det gäller utveckling så har Samer alltid haft en bra mage och en skarp rygg. Tro dock inte att det är attribut som Samer är född med. Istället är detta frukten av flera år av hårt och målmedvetet arbete. Inte minst när det kommer till ryggen.
  • 54. 10 övningar som gör dig stark! Unik lista
    Genom att kombinera strongman, styrkelyft och tyngdlyftning får vi tio övningar som ger en mer allmänt orienterad styrka. Vi får smaka obehagets surma, öka stabilitetens välmående och förfina tekniken.
  • 60. BODYs gästkock: Kristian Sewén bakar proteinbullar
    Vår svenska stolthet inom athletic fitness delar denna månad med sig av sitt bästa bakrecept – bullar som passar även på diet!
  • 62. Vader som vidunder: Jimmy Olsson visar vägen
    Är disco din gren är den här artikeln tyvärr inget för dig. Är du däremot seriös med din träning, och kanske rentav tänker smyga dig upp på en scen någon gång, då är det läge att spetsa dina virtuella öron.
  • 68. Rekordcupen: BODY på Decembercupen
    Rekord är till för att slås, säger man. Men frågan är om man klarar av att packa in fler tävlande under en och samma dag än vad man lyckades med under årets upplaga av Decembercupen. Att hela 180 atleter utspridda över 11 klasser fick sin tid i solen är inget mindre än ett präktigt rekord. 
  • 72. Packat på Luciapokalen: både på bredden och i toppen
    Fler av allt. Mer av allt. Bättre, större och starkare. Årets upplaga av Fitnessfestivalen slog alla kända rekord. Att vi dessutom fick se ett antal riktigt vassa tävlingar gjorde ju inte saken direkt sämre.

Hitta till närmsta butik via Google Maps! Du kan även se nedanstående karta över försäljningsställen på BODY Magazine i en fullskärmsvy hos batchgeo.com. Har du zoomat in på kartan nedan och vill komma till normalvyn igen, klicka på "Butiker med BODY" uppe till vänster.

28. Bli grov på riktigt! Seriös träning med Roddy & Cici

40. LCHF och träning: Himmel eller helvete?

44. Fem snabba: Med fitnesspärlan Emma Melin

46. Träna ryggen – använd skallen: Smart ryggträning med Samer Dawood

54. 10 övningar som gör dig stark! Unik lista

60. BODYs gästkock: Kristian Sewén bakar proteinbullar

62. Vader som vidunder: Jimmy Olsson visar vägen

68. Rekordcupen: BODY på Decembercupen

72. Packat på Luciapokalen: både på bredden och i toppen

Omslagsmodell på februariutgåvan 2013 är Emma Melin.

On
Off

0 kommentarer

  • En officiell ursäkt

    Då vi fått en del reaktioner på vissa av bilderna i reportaget "Great Brits", publicerat i oktoberutgåvan av BODY, känner jag att det är på sin plats med en officiell ursäkt.

    Nyheter Hannah Runsten, 2014-09-28 21:24

  • Allt började med hantlar, en stol och något gummiband

    Allt började med hantlar, en stol och något gummiband

    Jag var inte många äpplen hög när jag för första gången stod med näsan tryckt mot glasfönstret in till ett av Uppsalas mer centrala gym. Av någon anledning var jag fascinerad av aktiviteten som pågick där inne, och imponerad av de fysiska resultat det hela verkade ge de som befann sig på andra sidan.

    Nyheter Hannah Runsten, 2014-09-22 16:00

  • Guiden till din ultimata träningshöst!

    Guiden till din ultimata träningshöst!

    Oktoberutgåvan av BODY har de bästa styrketräningstipsen, forskning om träning och kost, personporträtt med de som har lyckats, kostråden för mer muskler och mindre fett, skvaller och mycket annat. Nu på tisdag finns den i en butik nära dig.

    Nyheter Redaktionen, 2014-09-21 16:00

  • Träna Nu! CrossFit i butik på tisdag!

    Träna Nu! CrossFit i butik på tisdag!

    För oss som dedikerar vår träning åt CrossFit – ständigt varierande, funktionella rörelser utförda under hög intensitet – är känslor av glädje och rädsla två sidor av samma mynt.

    Nyheter Redaktionen, 2014-09-21 12:00

  • Norway Open är tillbaks till helgen!

    Norway Open är tillbaks till helgen!

    Förutom en stor träningsmässa med inslag av CrossFit, MMA och styrkelyft avgörs också Norges största fitnesstävling. Traditionellt har det varit ett stort svenskt deltagande på Norway Open. I år är det lika stor prispeng i alla klasser, vilket gjort att det är nytt rekord med hela 28 svenska starter!

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-09-15 23:21

  • Uddevallas hårdaste siktar på seger

    Uddevallas hårdaste siktar på seger

    Kallt höstregn botar man med lika delar kallt stål. Det är nu det är som bäst att slinka in på ett ordentligt hardcore-gym och bränna av ett dunderpass!

    Nyheter Linnea Enstedt, 2014-09-12 08:15

  • Kroppsbyggare sökes för plåtning

    Kroppsbyggare sökes för plåtning

    En castingfirma har fått i uppgift att hitta en manlig kroppsbyggare utan tatueringar för studiofotning i Stockholm. Det är en reklamkampanj (banners, webbtv) för ett spelbolag som ska castas. Passar du in eller känner du någon som skulle funka, läs då vidare.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-09-11 10:22

  • BODY TV besöker SM i Karlstad 2014

    BODY TV besöker SM i Karlstad 2014

    Den 6 september 2014 avhölls SM Athletic Fitness, SM för Juniorer och Veteraner samt SM-kval Seniorer på nyrenoverade Karlstad Congress Culture Centre. Häng med Linnea Enstedt bakom kulisserna och se över fem timmar tävlingar från scenen!

    Nyheter Redaktionen, 2014-09-10 00:00

  • Resultat från SM i Karlstad 2014

    I lördags avhölls SM Athletic Fitness, SM för Juniorer och Veteraner samt SM-kval Seniorer i Karlstad. Resultatlistor återfinns nu nedan.

    Nyheter Redaktionen, 2014-09-08 12:10

  • Sänd in bild – bli vår omslagsmodell!

    Sänd in bild – bli vår omslagsmodell!

    Nu har du chansen att hamna på omslaget till Sveriges bästa träningstidning! Var med och tävla om att pryda omslaget till januariutgåvan av BODY. Senast på fredag behöver du sända in ditt bidrag för att delta!

    Nyheter Redaktionen, 2014-09-01 23:53

  • Inför Olympia Weekend 2014

    Inför Olympia Weekend 2014

    Bodybuilding.com kommer precis som vanligt att livesända proffstävlingarna under Olympia Weekend utan kostnad. Tiderna för action är sent på natten/tidigt på morgonen svensk tid. För de som inte är nattugglor eller morgonpigga kommer repriser att finnas ganska snart efter att sändningarna är över.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-08-31 19:34

  • Specialavsnitt av Gladiatorerna

    Specialavsnitt av Gladiatorerna

    TV4 sänder 20.00 denna fredag ett extra avsnitt av Gladiatorerna – kändisspecialen. Medeldistanslöparen Malin Ewerlöf Krepp ställs mot proffsboxaren Mikaela Laurén och komikern Mårten Andersson möter den tidigare proffsboxaren Armand Krajnc.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-08-30 23:10

  • Tips: Workshop i styrkelyft i Solna

    Tips: Workshop i styrkelyft i Solna

    Vill du veta hur hur du snabbt blir bättre och starkare på knäböj, bänkpress och marklyft med en bättre teknik? Då är teknikworkshopen Jenny "Kitsune" Adolfsson håller i Solna lördag 20 september en bra start.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-08-30 22:57

  • Vann du Gillette-kit eller hörlurar från JBL?

    Vann du Gillette-kit eller hörlurar från JBL?

    Tävlingarna i septemberutgåvan av BODY gav dels fem deltagare chansen att vinna kit med rakhyvel + gel från Gillette, dels en deltagare bluetooth-hörlurar från JBL. De som drogs som vinnare kommer från Öckerå, Bollebygd och Västerås. Blir det du som får ett paket inom kort?

    Nyheter Redaktionen, 2014-08-26 21:23

  • Se nu till att nominera någon du tycker bör uppmärksammas!

    Se nu till att nominera någon du tycker bör uppmärksammas!

    Priset Guldhjärtat delas varje år ut till personer och företag som arbetar med hjärtat, för att skapa starkare hjärtan, samt en fungerande kropp. Vem vill du se få pris under Galamiddagen i samband med FitnessFestivalen? Du som har en favorit, börja slipa på motiveringen. Den är direkt avgörande!

    Nyheter Redaktionen, 2014-08-25 09:28

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat