Snart dags för tredje Gladiatoravsnittet!

Publicerad

Nära 80 kg som väcker respekt hos utmanarna. Chefredaktör Alex alias "Vanliga killen" ska genomföra ett träningspass med Christy "Bullet" Bacon inför vår Gladiatorbilaga (medföljer BODYs marsnummer). Vi håller tummarna för att han återkommer i någotsånär gott skick...

Den gogo-dansande brandmannen Johan Nilsson och fd styrkelyftaren och gymnasten Law Shala möts på herrsidan. På damsidan gör thaiboxaren Madelene Näverberg upp med Saga Sundberg (utmanade förra året men en tackling gjorde att hon då fick bryta – nu är det dags för revansch!).

allehanda.se: Saga från Ö-vik tillbaka i Gladiatorerna

På fredagskvällen ska Saga Sundberg från Örnsköldsvik få revansch i Gladiatorerna – det kan bli en kul Saga.

TV4: Saga Sundberg möter Stinger i attackbollen

Saga Sundberg faller illa när hon tacklas av Stinger i attackbollen.

TV4: Saga Sundberg berättar om olyckan och hur hon mår i dag

"Jag fick en total blackout när jag åkte i golvet. Jag kommer inte ihåg något alls", berättar Saga Sundberg.

Bland de många tusentals sökande tas bara 100 killar och 100 tjejer ut till tuffa tester, där bland annat deras smidighet, kondition och mjölksyra sätts på spel.

Du som funderar på att bli utmanare i en kommande säsong kan ta testet utformat av expertkommentatorn i den tidigare omgången av Gladiatorerna, Ove Rytter. Det visar ifall du har alla komponenter på plats för att nå hela vägen fram. 

Läs mer om utmanarna på maximutmaningen.se samt tv4.se/gladiatorerna. Fler nyheter finns i BODY.se-taggen Gladiatorerna.

Det tredje avsnittet kan fritt ses i efterhand på TV4 Play en vecka framöver:

Gladiatorerna%20del%203

Johan Nilsson och Madelene Näverberg kämpar förutom mot Gladiatorerna mot...

...Saga Sundberg och Law Shala. Foto: Robin Persson/TV4

Hallandsposten: "Hyper" sadlade om till MMA

Jannika Larsson, även känd som gladiatorn Hyper, blev trött på att bygga muskler och banta. Nu satsar hon helhjärtat på MMA.

SVT Debatt: Riktig mat är grundstommen för bästa träningsresultat

Det är självklart att man ska kunna lita på de kosttillskott som finns i butikerna. Som användare måste man kunna känna sig trygg och ha det skyddet. Jag är själv brukare av kosttillskott. Det har jag varit i nästan 20 år nu. Jag tycker att Livsmedelsverket är den myndighet som måste ta ansvar och reglera de eventuellt förbjudna beståndsdelarna i kosttillskotten, skriver Roddy Benjaminsson även känd som Hero i TV4:s Gladiatorerna.

Missa inte nästa nummer av BODY, ute i butik på tisdag. Roddy "Hero" Benjaminson himself ger där dig en guide till hur du bli grov på riktigt! Reportagets berikas av mästerfotografen Per Bernals bilder på Roddy och Cici då de tränar på Metroflex Plano i Texas, USA!

Så du har lyckats ta dig förbi nybörjarstadiet? Grattis – det är nu utmaningen börjar. Roddy Benjaminson förklarar hur man gör för att gå från vältränad till grov på riktigt!

I kommande BODY: " Bli grov på riktigt! Seriös träning med Roddy & Cici". Foto: Per Bernal

Primes fräcka grepp i ringarna

Utmanaren Law Shala har varit gymnast och borde ha en skaplig chans mot Prime i ringarna. Det blir en tuff match där Prime tvingas bli kreativ.

Primes%20fr%C3%A4cka%20grepp%20i%20ringarna

Sex av Gladiatorerna bloggar på BODY.se!

BODY Radio (vår egen podcast) har haft flera av gladsen som gäster – några av dem återkommande:

On
Off

0 kommentarer

  • Bygg & bränn samtidigt – går det?

    Bygg & bränn samtidigt – går det?

    Den vanligaste rekommendationen som brukar komma från förstå-sig-påare inom kroppsbyggarkretsar är ”bygg muskler först och kom i form sen”. Och denna metod är inte att förakta, då det är en förhållandevis säker strategi att lägga krut på en sak i taget.

    Nyheter Jacob Gudiol, 2015-07-04 08:11

  • Klaga inte över gymmets utrustning...

    Klaga inte över gymmets utrustning...

    Kulbila Samuel från Ghana visar att en bra fysik går att bygga trots avsaknad av tillgång till ett flashigt gym eller ens vanlig utrustning. Hans muskler har byggts på bakgårdsgym med hemmagjorda redskap.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-07-03 05:27

  • Arnold säger adjö till ett fan

    Arnold säger adjö till ett fan

    Efter att USA:s Högsta Domstol i fredags beslutat att rätten till samkönade äktenskap ska gälla i alla delstater valde många att fira beslutet med en regnbågsflaggeprofil på sina sociala medier – så även Arnold. Ett av hans fans gillade dock inte tilltaget – vilket fick Arnold att damma av en av sina filmrepliker.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-07-01 10:46

  • Framgångar för muskulös ballerina

    Framgångar för muskulös ballerina

    Misty Copeland höjdes nyss upp till högsta rankingen hos den balett-teater hon arbetar vid i New York. Mistys otraditionella fysik – för en ballerina – har väckt uppmärksamhet utanför de vanliga kretsarna och hon bland annat har förekommit i reklam för sportklädesmärket Under Armour.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-07-01 10:22

  • Äldre kvinnlig bodybuilder sökes

    Äldre kvinnlig bodybuilder sökes

    Produktionsbolaget Standard mailade: "Vi söker en äldre kvinnlig bodybuilder (65+/i sina bästa år) till en reklamfilm. Du behöver inte vara en aktiv bodybuilder men ska vara extremt vältränad."

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-06-30 06:34

  • Brett spelar Terminatorn från 1984

    Brett spelar Terminatorn från 1984

    Kroppsbyggaren Brett Azar gör i Terminator: Genisys sin skådespelarkarriärs största roll. Brett spelar där den ursprungliga Terminator-Arnold från 1984 som i filmen har en fajt med Terminator-Arnold från 2015.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-06-29 20:03

  • Nutrition för nybörjare

    Nutrition för nybörjare

    Alla är nybörjare någon gång, så är det bara. När du bestämt dig för att bygga upp dina muskler, bli starkare, eller kanske helt enkelt forma kroppen till att bli snyggare och mer vältränad så är det först träningen du ska lägga fokus på.

    Nyheter Redaktionen, 2015-06-29 06:21

  • Vältränad litteratur för gymråttor

    Vältränad litteratur för gymråttor

    Vill du utvecklas som atlet och människa måste du ständigt lära dig nya saker. Här några bra böcker från det senaste året för alla de som spenderar alldeles för mycket tid framför bloggar, twitter och instagram.

    Nyheter Robert Stasinski, 2015-06-27 06:22

  • Fler knäppa träningsknep!

    Fler knäppa träningsknep!

    Läste du Ove Rytters "Knäppa knep för att lyckas med träningen" i senaste BODY och vill ha fler av hans smarta tricks och rutiner som hjälper dig kvar på rätt spår när motivationen ibland tryter? Här kommer de!

    Nyheter Redaktionen, 2015-06-26 13:14

  • En ung Schwarzenegger på scenen!

    En ung Schwarzenegger på scenen!

    Ett brittiskt företag som filmade viktiga såväl som oviktiga världshändelser för biopublik har släppt hela sitt åttioårig arkiv på YouTube i hög kvalitet. De fångade bland annat en 19-årig Arnold – få visste vad som komma skulle.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-06-25 20:35

  • Noghor failar hårt i reklamfilm!

    Noghor failar hårt i reklamfilm!

    Noghor Jemide gjorde slarvsylta av Gladiatorerna i 2012 års upplaga av tv-programmet. I denna reklamfilm så går han dock själv på pumpen då passaren är för upptagen av den smaksatta drycken för att göra sitt jobb.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-06-25 18:04

  • Nått en platå? Kickstarta träningen!

    Nått en platå? Kickstarta träningen!

    Lär dig hur du optimerar din näringstiming, hur du håller dig skadefri och bygger muskler i axelträningen, samt hur du bakar med bars. Detta samt recept, forskning, kostråd och mycket mer i nya BODY – ute i dag!

    Nyheter Redaktionen, 2015-06-25 07:00

  • Bekräftelsedemonen

    Bekräftelsedemonen

    Jag får ofta frågan om vad den största trenden inom träning och fitness är. Det finns många saker man skulle kunna svara – nya dieter, träningsprotokoll, gymutrustning – men, jag skulle säga att den största träningstrenden just nu inte har så mycket med träning att göra. Den har med sociala medier att göra. I själva verket, den största träningstrenden just nu ÄR de sociala medierna.

    Nyheter Robert Stasinski, 2015-06-24 16:00

  • Unga skandinaviska vikingar sökes!

    Unga skandinaviska vikingar sökes!

    Gillar du tv-serien Vikings? 1–2 juli kommer man i Stockholm att casta ett antal skandinaviska killar i 17–23 års ålder att spela huvudkaraktärens Ragnar Lothbroks uppvuxna söner.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-06-23 17:50

  • Diddy attackerade coach med en kettlebell?

    Diddy attackerade coach med en kettlebell?

    Rapparen Sean Combs (även känd som Diddy) har arresterats efter att påstått ha attackerat en universitetscoach med en kettlebell. Också ett sätt att utföra kettlebell swing...

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-06-23 12:48

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat