Snart dags för tredje Gladiatoravsnittet!

Publicerad

Nära 80 kg som väcker respekt hos utmanarna. Chefredaktör Alex alias "Vanliga killen" ska genomföra ett träningspass med Christy "Bullet" Bacon inför vår Gladiatorbilaga (medföljer BODYs marsnummer). Vi håller tummarna för att han återkommer i någotsånär gott skick...

Den gogo-dansande brandmannen Johan Nilsson och fd styrkelyftaren och gymnasten Law Shala möts på herrsidan. På damsidan gör thaiboxaren Madelene Näverberg upp med Saga Sundberg (utmanade förra året men en tackling gjorde att hon då fick bryta – nu är det dags för revansch!).

allehanda.se: Saga från Ö-vik tillbaka i Gladiatorerna

På fredagskvällen ska Saga Sundberg från Örnsköldsvik få revansch i Gladiatorerna – det kan bli en kul Saga.

TV4: Saga Sundberg möter Stinger i attackbollen

Saga Sundberg faller illa när hon tacklas av Stinger i attackbollen.

TV4: Saga Sundberg berättar om olyckan och hur hon mår i dag

"Jag fick en total blackout när jag åkte i golvet. Jag kommer inte ihåg något alls", berättar Saga Sundberg.

Bland de många tusentals sökande tas bara 100 killar och 100 tjejer ut till tuffa tester, där bland annat deras smidighet, kondition och mjölksyra sätts på spel.

Du som funderar på att bli utmanare i en kommande säsong kan ta testet utformat av expertkommentatorn i den tidigare omgången av Gladiatorerna, Ove Rytter. Det visar ifall du har alla komponenter på plats för att nå hela vägen fram. 

Läs mer om utmanarna på maximutmaningen.se samt tv4.se/gladiatorerna. Fler nyheter finns i BODY.se-taggen Gladiatorerna.

Det tredje avsnittet kan fritt ses i efterhand på TV4 Play en vecka framöver:

Gladiatorerna%20del%203

Johan Nilsson och Madelene Näverberg kämpar förutom mot Gladiatorerna mot...

...Saga Sundberg och Law Shala. Foto: Robin Persson/TV4

Hallandsposten: "Hyper" sadlade om till MMA

Jannika Larsson, även känd som gladiatorn Hyper, blev trött på att bygga muskler och banta. Nu satsar hon helhjärtat på MMA.

SVT Debatt: Riktig mat är grundstommen för bästa träningsresultat

Det är självklart att man ska kunna lita på de kosttillskott som finns i butikerna. Som användare måste man kunna känna sig trygg och ha det skyddet. Jag är själv brukare av kosttillskott. Det har jag varit i nästan 20 år nu. Jag tycker att Livsmedelsverket är den myndighet som måste ta ansvar och reglera de eventuellt förbjudna beståndsdelarna i kosttillskotten, skriver Roddy Benjaminsson även känd som Hero i TV4:s Gladiatorerna.

Missa inte nästa nummer av BODY, ute i butik på tisdag. Roddy "Hero" Benjaminson himself ger där dig en guide till hur du bli grov på riktigt! Reportagets berikas av mästerfotografen Per Bernals bilder på Roddy och Cici då de tränar på Metroflex Plano i Texas, USA!

Så du har lyckats ta dig förbi nybörjarstadiet? Grattis – det är nu utmaningen börjar. Roddy Benjaminson förklarar hur man gör för att gå från vältränad till grov på riktigt!

I kommande BODY: " Bli grov på riktigt! Seriös träning med Roddy & Cici". Foto: Per Bernal

Primes fräcka grepp i ringarna

Utmanaren Law Shala har varit gymnast och borde ha en skaplig chans mot Prime i ringarna. Det blir en tuff match där Prime tvingas bli kreativ.

Primes%20fr%C3%A4cka%20grepp%20i%20ringarna

Sex av Gladiatorerna bloggar på BODY.se!

BODY Radio (vår egen podcast) har haft flera av gladsen som gäster – några av dem återkommande:

On
Off

0 kommentarer

  • Cyklisk diet bättre än vanlig diet?

    Cyklisk diet bättre än vanlig diet?

    De flesta styrketränande utformar sin deff enligt den klassiska "-500 kalorier per dag"-modellen, dvs med ett regelbundet och dagligt energiunderskott. Denna studie pekar dock på att en cyklisk diet både kan ha hälsofördelar och vara lättare att genomföra.

    Nyheter Martin Berkhan, 2016-04-27 08:21

  • Mer träning och vassare innehåll

    Mer träning och vassare innehåll

    Nya BODY är tidningen för dig som vill ha resultat av din styrketräning. Vi ger dig allt du behöver veta för att nå din drömfysik och behålla den!

    Nyheter Redaktionen, 2016-04-26 12:00

  • En bransch med växtvärk

    En bransch med växtvärk

    Det har uppenbart hänt något med allmänheten den senaste tiden. Och med allmänheten menar jag i det här sammanhanget de som inte har någon direkt koppling till varken seriös styrketräning eller levernet som vanligtvis följer med. Eller ja, hade någon koppling. 

    Nyheter Hannah Runsten, 2016-04-25 12:00

  • Detta behöver ditt hemmagym

    Detta behöver ditt hemmagym

    Ett komplett hemmagym – drömmen för alla träningsnördar. Med en skivstång, någon gammal bänk och en ställning till är ju gymmet praktiskt taget vara komplett. Eller?

    Nyheter Andreas Guiance, 2016-04-25 02:17

  • Påverkar sex gymträningen?

    Påverkar sex gymträningen?

    Erik frågade: "Kan sex påverka min träning för muskeluppbyggnad till antingen det sämre eller till det bättre?"

    Nyheter Anders Graneheim, 2016-04-24 12:43

  • Grattis Zone Capone – 50 år!

    Grattis Zone Capone – 50 år!

    Kenneth Lahti (alias Zone Capone) fyller på söndag 50 år – hela redaktionen på BODY Magazine önskar dig ett stort grattis! Vi ser fram emot vad du hittar på de kommande 50 åren, i Gävle, Sverige och världen :-)

    Nyheter Redaktionen, 2016-04-23 23:47

  • Högproteindiet – ökad risk för att dö?

    Högproteindiet – ökad risk för att dö?

    Denna studie fick ett väldigt genomslag i media när den publicerades, och det är knappast ovanligt med (väldigt) höga proteinintag bland BODYs läsare.

    Nyheter Nicklas Neuman, 2016-04-22 07:44

  • Antonia Proteinbakar: Register

    Antonia Proteinbakar: Register

    Bodyfitness-atleten Antonia Pesevski bjuder varje månad exklusivt i BODY på sina bästa recept på hälsosamma, proteinpackade bakverk och godsaker.

    Nyheter Redaktionen, 2016-04-21 11:26

  • Världens äldste styrkelyftare

    Världens äldste styrkelyftare

    Vid bänkpress-VM blev 93-årige Svend Stensgaard den äldste styrkelyftaren i förbundet IPF:s historia. Han bänkpressade hela 80 kg.

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-04-20 16:27

  • De 9 största misstagen inom CrossFit

    De 9 största misstagen inom CrossFit

    Eftersom CrossFit-sporten är så ung är vi alla rookies och gör misstag. Skillnaden i vem som blir framgångsrik ligger därför i hur misstagen identifieras och hur de sedan åtgärdas.

    Nyheter Robert Stasinski, 2016-04-20 12:43

  • Resultat Sweden Grand Prix 2016

    Resultat Sweden Grand Prix 2016

    Den högst rankade tävlingen i Sverige är avgjord, och overallsegrarna blev Johnny Grape (CBB), Maria Hasselmark (BF), Redir Nerway (MP), Frida Sjöström (BiF) samt Ole Kristian Våga (BB).

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-04-19 14:56

  • Klartänkt kardio

    Klartänkt kardio

    Vi har ett erbjudande till dig som gillar att vara i form, som är ständigt på språng och som tycker att det är viktigt att prestera bra i livets alla hörn: Klartänkt kardio!

    Nyheter Janpeter Sangborn, 2016-04-18 06:05

  • Sanningen om fruktos

    Sanningen om fruktos

    Det är bevisat att överkonsumtion av fruktos för med sig en del oönskade metabola komplikationer hos råttor, så som insulinresistans och fettbildning i levern.

    Nyheter Martin Berkhan, 2016-04-14 17:09

  • Tomma tunnor skramlar mest

    Tomma tunnor skramlar mest

    Vi seriöst styrketränande har det inte lätt. Vårt största problem är de anklagelser vi får utstå från samhället i stort – där media naturligtvis leder talkören. Vi tar oss an tio vanllga påståenden och avfärdar dem ett efter ett.

    Nyheter Andreas Guiance, 2016-04-13 22:01

  • Siffrorna som ger dig mer muskler

    Siffrorna som ger dig mer muskler

    Tanken bakom de här träningstipsen är att ge dig lite oljeindränkta vedklabbar att slänga på brasan när du fastnat i gamla hjulspår och behöver en nytändning.

    Nyheter Michael Höglund, 2016-04-11 12:09

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat