Snart dags för tredje Gladiatoravsnittet!

Publicerad

Nära 80 kg som väcker respekt hos utmanarna. Chefredaktör Alex alias "Vanliga killen" ska genomföra ett träningspass med Christy "Bullet" Bacon inför vår Gladiatorbilaga (medföljer BODYs marsnummer). Vi håller tummarna för att han återkommer i någotsånär gott skick...

Den gogo-dansande brandmannen Johan Nilsson och fd styrkelyftaren och gymnasten Law Shala möts på herrsidan. På damsidan gör thaiboxaren Madelene Näverberg upp med Saga Sundberg (utmanade förra året men en tackling gjorde att hon då fick bryta – nu är det dags för revansch!).

allehanda.se: Saga från Ö-vik tillbaka i Gladiatorerna

På fredagskvällen ska Saga Sundberg från Örnsköldsvik få revansch i Gladiatorerna – det kan bli en kul Saga.

TV4: Saga Sundberg möter Stinger i attackbollen

Saga Sundberg faller illa när hon tacklas av Stinger i attackbollen.

TV4: Saga Sundberg berättar om olyckan och hur hon mår i dag

"Jag fick en total blackout när jag åkte i golvet. Jag kommer inte ihåg något alls", berättar Saga Sundberg.

Bland de många tusentals sökande tas bara 100 killar och 100 tjejer ut till tuffa tester, där bland annat deras smidighet, kondition och mjölksyra sätts på spel.

Du som funderar på att bli utmanare i en kommande säsong kan ta testet utformat av expertkommentatorn i den tidigare omgången av Gladiatorerna, Ove Rytter. Det visar ifall du har alla komponenter på plats för att nå hela vägen fram. 

Läs mer om utmanarna på maximutmaningen.se samt tv4.se/gladiatorerna. Fler nyheter finns i BODY.se-taggen Gladiatorerna.

Det tredje avsnittet kan fritt ses i efterhand på TV4 Play en vecka framöver:

Gladiatorerna%20del%203

Johan Nilsson och Madelene Näverberg kämpar förutom mot Gladiatorerna mot...

...Saga Sundberg och Law Shala. Foto: Robin Persson/TV4

Hallandsposten: "Hyper" sadlade om till MMA

Jannika Larsson, även känd som gladiatorn Hyper, blev trött på att bygga muskler och banta. Nu satsar hon helhjärtat på MMA.

SVT Debatt: Riktig mat är grundstommen för bästa träningsresultat

Det är självklart att man ska kunna lita på de kosttillskott som finns i butikerna. Som användare måste man kunna känna sig trygg och ha det skyddet. Jag är själv brukare av kosttillskott. Det har jag varit i nästan 20 år nu. Jag tycker att Livsmedelsverket är den myndighet som måste ta ansvar och reglera de eventuellt förbjudna beståndsdelarna i kosttillskotten, skriver Roddy Benjaminsson även känd som Hero i TV4:s Gladiatorerna.

Missa inte nästa nummer av BODY, ute i butik på tisdag. Roddy "Hero" Benjaminson himself ger där dig en guide till hur du bli grov på riktigt! Reportagets berikas av mästerfotografen Per Bernals bilder på Roddy och Cici då de tränar på Metroflex Plano i Texas, USA!

Så du har lyckats ta dig förbi nybörjarstadiet? Grattis – det är nu utmaningen börjar. Roddy Benjaminson förklarar hur man gör för att gå från vältränad till grov på riktigt!

I kommande BODY: " Bli grov på riktigt! Seriös träning med Roddy & Cici". Foto: Per Bernal

Primes fräcka grepp i ringarna

Utmanaren Law Shala har varit gymnast och borde ha en skaplig chans mot Prime i ringarna. Det blir en tuff match där Prime tvingas bli kreativ.

Primes%20fr%C3%A4cka%20grepp%20i%20ringarna

Sex av Gladiatorerna bloggar på BODY.se!

BODY Radio (vår egen podcast) har haft flera av gladsen som gäster – några av dem återkommande:

On
Off

0 kommentarer

  • Majutgåvan har allt din fysik behöver!

    Majutgåvan har allt din fysik behöver!

    Majutgåvan av BODY har de bästa styrketräningstipsen, forskning om träning och kost, personporträtt med de som har lyckats, kostråden för mer muskler och mindre fett, skvaller och mycket annat. Prenumeranterna har fått den. På torsdag finns den i en butik nära dig.

    Nyheter Redaktionen, 2014-04-20 22:00

  • SKKF:s sommarläger återkommer!

    SKKF:s sommarläger återkommer!

    Alla licensierade medlemmar i Svenska Kroppskulturförbundet är återigen inbjudna att delta i SKKF Summer Camp som hålls i Högbo Bruk, Sandviken under nationaldagshelgen. Utbildning, träning, samkväm och skoj är utlovat.

    Nyheter Redaktionen, 2014-04-20 19:20

  • Alströmertrofén tillbaks för 7:e året!

    Alströmertrofén tillbaks för 7:e året!

    Förra året tog sig närmare hundra personer upp på scenen vid nybörjartävlingen Alströmertrofén. I år får grenarna Classic Bodybuilding, Women’s Physique och Bodyfitness sällskap av nytillskotten Men’s Physique samt Bikini Fitness. Det finns nu en övre gräns på antal tävlande (140) – så boka in 1 maj i din kalender, för då öppnar anmälan!

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-04-19 22:23

  • Evalinda Aarvaag bloggar på BODY!

    Evalinda Aarvaag bloggar på BODY!

    Evalinda. Ett energiskt krutpaket med norrländskt lugn som i år gör 20-årsjubileum på tävlingsscenen! Härnäst på tur står Sweden Grand Prix kommande helg. Välkommen till BODYs bloggportal!

    Nyheter Redaktionen, 2014-04-19 20:32

  • Maria Ahlberg bloggar på BODY!

    Maria Ahlberg bloggar på BODY!

    Fitnessprofilen Maria Ahlberg bytte radhuset i Upplands Väsby mot rampljuset i Kambodja. Maria är den senaste i raden av stjärnor att börja blogga på BODY. VARMT välkommen! (Kambodjas temperatur ligger mellan 21 till 35 grader – året om!)

    Nyheter Redaktionen, 2014-04-19 12:00

  • Svett & Etikett –­ nytt träningsprogram

    Svett & Etikett –­ nytt träningsprogram

    I SVT-programmet Svett & Etikett provar Kalle Zackari Wahlström åtta olika träningsformer, från träning till tävling. Först ut är Bodybuilding – Kalle ställde nämligen upp på Luciapokalen CBB 2013 där han coachades av Helene "Ice" Ahlson! Serien tv-sänds i sommar, men har webbexklusiv premiär redan nästa vecka i SVT Flow.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-04-17 10:12

  • Påsken bjuder på sjätte grundomgången i Gladiatorerna

    Påsken bjuder på sjätte grundomgången i Gladiatorerna

    På lördag blir det liv i luckan! I herrarnas tävling ställs triatleten Erik Nordlöf mot Men’s Physique-tävlande Linus Grudd. På damsidan möter elitboxaren Armine Sinabian den före detta elitgymnasten Stephanie Pizzignacco.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-04-16 16:24

  • Fitnesstrender 2014

    Fitnesstrender 2014

    Att hård och frekvent träning alltid är trendriktigt gäller väl fortfarande, eller? Mjo. Fast om American College of Sports Medicine får sia om vilka träningsformer och andra specialiteter som blir hetast under året så är det denna topplista som gäller.

    Nyheter Alex Danielsson, 2014-04-16 15:25

  • Tio vann Generation Iron på DVD!

    Tio vann Generation Iron på DVD!

    I dag sker det svenska DVD-släppet av dokumentären Generation Iron. I filmen får man följa de främsta deltagarna inför, under och efter Mr Olympia 2012. De tio som vann ett eget exemplar i tävlingen kommer från Avesta, Bromölla, Eskilstuna, Kalix, Linköping, Lund, Söderköping, Tranås, Örebro och Östersund.

    Nyheter Redaktionen, 2014-04-16 08:00

  • Anmäl dig senast på fredag!

    Anmäl dig senast på fredag!

    Planerar du att delta i Athletic Fitness, Bodybuilding, Bodyfitness, Bikini Fitness, Classic Bodybuilding eller Men's Physique under BODY Classic? Glöm inte bort att du måste göra din anmälan senast denna fredag (18 april)!

    Nyheter Redaktionen, 2014-04-15 23:45

  • E-handeln lyfter mot nya höjder

    E-handeln lyfter mot nya höjder

    Försäljningen av sportprodukter på nätet fortsätter att slå rekord. Även under de kommande åren väntas kraftig tillväxt.

    Nyheter Magnus Reithner, 2014-04-15 12:56

  • Tre ström och en son i Gladiatorerna på lördag

    Tre ström och en son i Gladiatorerna på lördag

    Nu på lördag möter brandmannen Daniel Ringström KTH-studenten Stefan Ekström på herrsidan. På damsidan ställs crossfit-tävlande tvåbarnsmamman Jessica Andersson, 34, mot motocrossföraren Ebba Bergström, 19 – äldst möter yngst!

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-04-11 20:02

  • Är du mamma och bodybuilder?

    Är du mamma och bodybuilder?

    Ett produktionsbolag söker kvinnliga bodybuilders som också är mammor. Du ska brinna för bodybuilding (läs vara aktiv inom tävlingssammanhang) men också värdesätta rollen som mamma. Castingen för en dokumentärfilm pågår under våren 2014. Personer från hela Sverige är välkomna att söka!

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-04-09 15:52

  • Video från Battle of Scandinavia 2014!

    Video från Battle of Scandinavia 2014!

    Företaget ReportingTech Group var på plats i publiken och livesände muskeltävlingarna i Alingsås. Nu har de också börjat lägga upp videoupptagningarna online i hög kvalitét: hittills är hela 165 minuter publicerade!

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-04-09 13:25

  • Inför Fitnessfestivalen i Göteborg 2014: På jakt efter träningstrender

    Inför Fitnessfestivalen i Göteborg 2014: På jakt efter träningstrender

    Vem har rätt. Och vem har fel? Vem har sanningen? Och var finns den? Alla inom träningsvärlden lever i något slags gemensamt tränings-Nextopia. 
Vi väntar på det nya, sensationella och undergörande. På gott och på ont. Små detaljer, en finurlig uppfinning, en TV-show, ett känt namn eller en bloggare med miljontals fans kan påverka en hel värld. Blixtsnabbt.

    Nyheter Ove Rytter, 2014-04-08 13:56

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat