Snart dags för tredje Gladiatoravsnittet!

Publicerad

Nära 80 kg som väcker respekt hos utmanarna. Chefredaktör Alex alias "Vanliga killen" ska genomföra ett träningspass med Christy "Bullet" Bacon inför vår Gladiatorbilaga (medföljer BODYs marsnummer). Vi håller tummarna för att han återkommer i någotsånär gott skick...

Den gogo-dansande brandmannen Johan Nilsson och fd styrkelyftaren och gymnasten Law Shala möts på herrsidan. På damsidan gör thaiboxaren Madelene Näverberg upp med Saga Sundberg (utmanade förra året men en tackling gjorde att hon då fick bryta – nu är det dags för revansch!).

allehanda.se: Saga från Ö-vik tillbaka i Gladiatorerna

På fredagskvällen ska Saga Sundberg från Örnsköldsvik få revansch i Gladiatorerna – det kan bli en kul Saga.

TV4: Saga Sundberg möter Stinger i attackbollen

Saga Sundberg faller illa när hon tacklas av Stinger i attackbollen.

TV4: Saga Sundberg berättar om olyckan och hur hon mår i dag

"Jag fick en total blackout när jag åkte i golvet. Jag kommer inte ihåg något alls", berättar Saga Sundberg.

Bland de många tusentals sökande tas bara 100 killar och 100 tjejer ut till tuffa tester, där bland annat deras smidighet, kondition och mjölksyra sätts på spel.

Du som funderar på att bli utmanare i en kommande säsong kan ta testet utformat av expertkommentatorn i den tidigare omgången av Gladiatorerna, Ove Rytter. Det visar ifall du har alla komponenter på plats för att nå hela vägen fram. 

Läs mer om utmanarna på maximutmaningen.se samt tv4.se/gladiatorerna. Fler nyheter finns i BODY.se-taggen Gladiatorerna.

Det tredje avsnittet kan fritt ses i efterhand på TV4 Play en vecka framöver:

Gladiatorerna%20del%203

Johan Nilsson och Madelene Näverberg kämpar förutom mot Gladiatorerna mot...

...Saga Sundberg och Law Shala. Foto: Robin Persson/TV4

Hallandsposten: "Hyper" sadlade om till MMA

Jannika Larsson, även känd som gladiatorn Hyper, blev trött på att bygga muskler och banta. Nu satsar hon helhjärtat på MMA.

SVT Debatt: Riktig mat är grundstommen för bästa träningsresultat

Det är självklart att man ska kunna lita på de kosttillskott som finns i butikerna. Som användare måste man kunna känna sig trygg och ha det skyddet. Jag är själv brukare av kosttillskott. Det har jag varit i nästan 20 år nu. Jag tycker att Livsmedelsverket är den myndighet som måste ta ansvar och reglera de eventuellt förbjudna beståndsdelarna i kosttillskotten, skriver Roddy Benjaminsson även känd som Hero i TV4:s Gladiatorerna.

Missa inte nästa nummer av BODY, ute i butik på tisdag. Roddy "Hero" Benjaminson himself ger där dig en guide till hur du bli grov på riktigt! Reportagets berikas av mästerfotografen Per Bernals bilder på Roddy och Cici då de tränar på Metroflex Plano i Texas, USA!

Så du har lyckats ta dig förbi nybörjarstadiet? Grattis – det är nu utmaningen börjar. Roddy Benjaminson förklarar hur man gör för att gå från vältränad till grov på riktigt!

I kommande BODY: " Bli grov på riktigt! Seriös träning med Roddy & Cici". Foto: Per Bernal

Primes fräcka grepp i ringarna

Utmanaren Law Shala har varit gymnast och borde ha en skaplig chans mot Prime i ringarna. Det blir en tuff match där Prime tvingas bli kreativ.

Primes%20fr%C3%A4cka%20grepp%20i%20ringarna

Sex av Gladiatorerna bloggar på BODY.se!

BODY Radio (vår egen podcast) har haft flera av gladsen som gäster – några av dem återkommande:

On
Off

0 kommentarer

  • 3 svenskar till World's Strongest Man!

    3 svenskar till World's Strongest Man!

    Det är drygt tre veckor tills dess strongmännens motsvarighet till Mr Olympia inleds. Rekordmånga svenskar har kvalat – Martin, Johannes och David reser inom kort till Malaysia och World's Strongest Man!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-03-27 11:19

  • Battle of Scandinavia inleder vårens intensiva tävlingssäsong!

    Battle of Scandinavia inleder vårens intensiva tävlingssäsong!

    Alingsås är första anhalt för årets inledande bataljer i bodybuilding och fitness. Som väntat är det rekordstort intresse, hela 144 har anmält sig, och arenan Estrad står redo för en muskelfest nu på lördag!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-03-27 10:48

  • Schemat för dig som vill öka i styrka

    Schemat för dig som vill öka i styrka

    Vill du träna primärt för styrka är det tyngre vikter som gäller. Här ett komplett träningsschema baserat på nästan enbart basövningar.

    Nyheter Daniel Larsson, 2015-03-26 08:16

  • Lär känna BODYs omslagsmodell!

    Lär känna BODYs omslagsmodell!

    I nya BODY ger omslagsmodellen Mikael Gumse oss sina tips för brutala ben. Vill du veta mer om honom möter du honom nu i en närgående intervju i en idrottspsykologisk podcast.

    Nyheter Redaktionen, 2015-03-25 09:01

  • Ett komplett träningsschema!

    Ett komplett träningsschema!

    Även om nyårslöftet kanske inte funkade är det aldrig för sent med en nystart – här får du som vill öka i muskelmassa ett komplett träningsschema!

    Nyheter Daniel Larsson, 2015-03-24 15:52

  • Starka ryck och maxade klassiker!

    Starka ryck och maxade klassiker!

    Serien om hur man genomför en tävlingssatsning steg för steg fortsätter, denna gång med hur du bygger en tävlingsdiet. Detta plus styrketräningstips, recept, forskning, kostråd, skvaller och mycket annat, i butik i dag!

    Nyheter Redaktionen, 2015-03-19 08:00

  • Färdigställ muskelbiografi med crowdfunding

    Färdigställ muskelbiografi med crowdfunding

    För en journalist har Mats Kardell valt att delge sina kroppsbyggarminnen om karriär, gravt missbruk, förlorade relationer, fängelsevistelser, adhd och kampen tillbaka till livet som nykter. Du kan nu vara med och finansiera utgivningen.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-03-19 07:12

  • Fitnessgalan i Globen sanktionerad

    Fitnessgalan i Globen sanktionerad

    Svenska Kroppskulturförbundet meddelade precis att vårens tävlingsäsong utökas med en tävling till – detta då tävlingarna under Fitnessgalan i Globen 9–10 maj nu erhållit sanktion!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-03-18 18:37

  • Ät mer, rör dig mindre

    Ät mer, rör dig mindre

    Nej, du läste inte fel. Eller så gjorde du det och fick den vanliga frasen "ät mindre och rör dig mer" framför ögonen. Vi har ju hört detta mantra upprepas sedan barnsben, det har pumpats in i våra skallar som om vi fötts med en överviktig arvsynd: Vi rör oss för lite och äter för mycket. Enligt WHO var 42 miljoner barn under fem år kraftigt överviktiga 2013, så onekligen gör vi något fel redan från unga år.

    Nyheter Robert Stasinski, 2015-03-18 11:50

  • Jenny Adolfssons dietpizza

    Jenny Adolfssons dietpizza

    Kraftpaketet Jenny "Kitsune" Adolfsson delar med sig av sitt eftertraktade recept på dietpizza med tillhörande pizzasallad.

    Nyheter Redaktionen, 2015-03-18 07:30

  • CLN – Ett svenskt crossfitmärke

    CLN – Ett svenskt crossfitmärke

    CLN startade som ett hobbyprojekt som sköttes när barnen hade somnat. Efterfrågan steg och nu har ett etablerat märke för funktionsportkläder gått in som partner och CLN har blivit på riktigt.

    Nyheter Martin Willners, 2015-03-17 15:44

  • Rapport från förbundets årsmöte

    Rapport från förbundets årsmöte

    På kroppskulturförbundets årsmöte i lördags gavs sammanställning från det intensiva tävlingsåret 2014 – 1337 licensierade tävlande på över 140 föreningar! 2015 firar SKKF 60 år och det ser ut att sättas nya rekord på alla håll och kanter.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-03-15 12:33

  • Roddys gymimperium växer

    Roddys gymimperium växer

    Gladiatorn och mångsysslaren Roddy ”Hero” Benjaminson har sedan årsskiftet tagit över rodret för gymlokalen i Saltsjö-Boo (Nacka, Stockholm). Mött Roddy i dag lördag och prova ett boxpass 11–12!

    Nyheter Linnea Enstedt, 2015-03-14 07:30

  • Rekordmarklyft av strongman!

    Rekordmarklyft av strongman!

    Vid strongmantävlingen på debutupplagan av Arnold Classic Australia satte Eddie Hall nytt rekord i marklyft. Han drog utan bälte och dräkt – påhejad av Arnold – hela 462 kg (med remmar). Nästa mål är ett nytt rekordförsök i parmarklyft på 900 kg!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-03-14 06:55

  • Tog kvinnlig byggning till Sverige!

    Tog kvinnlig byggning till Sverige!

    Under 2014 års utdelning av Guldhjärtat fick Lena Trulsson ta emot det prestigefyllda hederspriset för sitt bidrag till att kvinnlig kroppsbyggning gjorde sitt intåg i vårt avlånga land.

    Nyheter Redaktionen, 2015-03-13 17:36

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat