Snart dags för tredje Gladiatoravsnittet!

Publicerad

Nära 80 kg som väcker respekt hos utmanarna. Chefredaktör Alex alias "Vanliga killen" ska genomföra ett träningspass med Christy "Bullet" Bacon inför vår Gladiatorbilaga (medföljer BODYs marsnummer). Vi håller tummarna för att han återkommer i någotsånär gott skick...

Den gogo-dansande brandmannen Johan Nilsson och fd styrkelyftaren och gymnasten Law Shala möts på herrsidan. På damsidan gör thaiboxaren Madelene Näverberg upp med Saga Sundberg (utmanade förra året men en tackling gjorde att hon då fick bryta – nu är det dags för revansch!).

allehanda.se: Saga från Ö-vik tillbaka i Gladiatorerna

På fredagskvällen ska Saga Sundberg från Örnsköldsvik få revansch i Gladiatorerna – det kan bli en kul Saga.

TV4: Saga Sundberg möter Stinger i attackbollen

Saga Sundberg faller illa när hon tacklas av Stinger i attackbollen.

TV4: Saga Sundberg berättar om olyckan och hur hon mår i dag

"Jag fick en total blackout när jag åkte i golvet. Jag kommer inte ihåg något alls", berättar Saga Sundberg.

Bland de många tusentals sökande tas bara 100 killar och 100 tjejer ut till tuffa tester, där bland annat deras smidighet, kondition och mjölksyra sätts på spel.

Du som funderar på att bli utmanare i en kommande säsong kan ta testet utformat av expertkommentatorn i den tidigare omgången av Gladiatorerna, Ove Rytter. Det visar ifall du har alla komponenter på plats för att nå hela vägen fram. 

Läs mer om utmanarna på maximutmaningen.se samt tv4.se/gladiatorerna. Fler nyheter finns i BODY.se-taggen Gladiatorerna.

Det tredje avsnittet kan fritt ses i efterhand på TV4 Play en vecka framöver:

Gladiatorerna%20del%203

Johan Nilsson och Madelene Näverberg kämpar förutom mot Gladiatorerna mot...

...Saga Sundberg och Law Shala. Foto: Robin Persson/TV4

Hallandsposten: "Hyper" sadlade om till MMA

Jannika Larsson, även känd som gladiatorn Hyper, blev trött på att bygga muskler och banta. Nu satsar hon helhjärtat på MMA.

SVT Debatt: Riktig mat är grundstommen för bästa träningsresultat

Det är självklart att man ska kunna lita på de kosttillskott som finns i butikerna. Som användare måste man kunna känna sig trygg och ha det skyddet. Jag är själv brukare av kosttillskott. Det har jag varit i nästan 20 år nu. Jag tycker att Livsmedelsverket är den myndighet som måste ta ansvar och reglera de eventuellt förbjudna beståndsdelarna i kosttillskotten, skriver Roddy Benjaminsson även känd som Hero i TV4:s Gladiatorerna.

Missa inte nästa nummer av BODY, ute i butik på tisdag. Roddy "Hero" Benjaminson himself ger där dig en guide till hur du bli grov på riktigt! Reportagets berikas av mästerfotografen Per Bernals bilder på Roddy och Cici då de tränar på Metroflex Plano i Texas, USA!

Så du har lyckats ta dig förbi nybörjarstadiet? Grattis – det är nu utmaningen börjar. Roddy Benjaminson förklarar hur man gör för att gå från vältränad till grov på riktigt!

I kommande BODY: " Bli grov på riktigt! Seriös träning med Roddy & Cici". Foto: Per Bernal

Primes fräcka grepp i ringarna

Utmanaren Law Shala har varit gymnast och borde ha en skaplig chans mot Prime i ringarna. Det blir en tuff match där Prime tvingas bli kreativ.

Primes%20fr%C3%A4cka%20grepp%20i%20ringarna

Sex av Gladiatorerna bloggar på BODY.se!

BODY Radio (vår egen podcast) har haft flera av gladsen som gäster – några av dem återkommande:

On
Off

0 kommentarer

  • Hur pumpar byggare upp sig?

    Hur pumpar byggare upp sig?

    En viktig sak är förstå är att du behöver inte pumpa upp varenda muskel. Det räcker om du pumpar upp ryggen, axlarna, bröstmusklerna och armarna, förslagsvis i nämnd ordning.

    Nyheter Anders Graneheim, 2016-06-30 16:39

  • Kan man tjata fram bättre prestation?

    Kan man tjata fram bättre prestation?

    Den som laddar upp inför en tuff ansträngning ses ofta pratandes med sig själv för att verkligen pusha psyket inför ansträngningen. Men ger detta en mätbar effekt, eller är det bara något som görs trots att det är helt onödigt?

    Nyheter Nicklas Neuman, 2016-06-30 00:57

  • Marijuanavänligt gym öppnar i USA

    Marijuanavänligt gym öppnar i USA

    I höst kommer det inte bara att vara magnesiadammet som ryker på ett gym i San Francisco. Power Plant Fitness lanseras som världens första cannabis-vänliga gym, där tränande ska kunna konsumera marijuana i samband med att de tränar.

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-06-28 10:07

  • Dålig passning under SL-VM

    Dålig passning under SL-VM

    Många reagerade passarnas prestationer (eller avsaknad därav) under styrkelyfts-VM i veckan. Här en sammanställning av norske Alexander Daniel G. Larsen – ett måste för framtida arrangörer att ta lärdom av. Erfarna, starka och aktiva passare är ett måste.

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-06-27 22:03

  • Fet? Nyttig mat och viktnedgång viktigare än detaljerna

    Fet? Nyttig mat och viktnedgång viktigare än detaljerna

    Vi människor har en tendens att missa skogen för alla träd. När det gäller kost och träning handlar det ofta om att vi missar de stora mönstren för en massa småpetande.

    Nyheter Nicklas Neuman, 2016-06-27 21:21

  • Generation Y-killar har svagare grepp

    Generation Y-killar har svagare grepp

    Dagens 20- till 30-åringar har mätbart svagare greppstyrka än killar i samma ålder hade 1985, enligt en studie publicerad i the Journal of Hand Therapy.

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-06-26 20:40

  • Mer träning och vassare innehåll!

    Mer träning och vassare innehåll!

    Nya BODY är tidningen för dig som vill ha resultat av din styrketräning. Vi ger dig allt du behöver veta för att nå din drömfysik och behålla den!

    Nyheter Redaktionen, 2016-06-22 07:00

  • Variation i verkstan

    Variation i verkstan

    Vi behöver inte gå så värst många år tillbaka i tiden för att se att det var vanligt att de som tränade på gym då följde ett klassiskt styrketräningsupplägg.

    Nyheter Hannah Runsten, 2016-06-21 13:45

  • Träningen och maten för hela sommaren

    Träningen och maten för hela sommaren

    Att behålla en god fysik under sommaren är ingen bedrift av historiska mått. Det du behöver göra är att fortsätta belasta musklerna ordentligt och hålla en någorlunda kosthållning, vilket kan bli mer utmanande under semestern.

    Nyheter Daniel Larsson, 2016-06-21 11:53

  • Old School Training med Strävan

    Old School Training med Strävan

    Den här artikeln handlar om Kenny Dahlström. En långt ifrån ordinär snubbe som lämnade sitt jobb som försäljningschef till förmån för att leva sin dröm. En dröm som handlade om att följa sitt hjärta och göra det han ville, för att komma ifrån känslan av att han annars skulle ångra sig – för resten av sitt liv. 

    Nyheter Redaktionen, 2016-06-20 10:05

  • BODY söker frilansande redaktör

    BODY söker frilansande redaktör

    BODY Magazine grundades 1981 och är Sveriges äldsta, största och bästa tidning för dig som tränar hårt och tar din styrketräning på allvar.

    Nyheter Redaktionen, 2016-06-15 20:06

  • 29 oktober är årets viktigaste dag

    29 oktober är årets viktigaste dag

    Vi är stolta att presentera det nya eventet BODY Education Day!

    Nyheter Redaktionen, 2016-06-14 16:00

  • Inta aminosyror under träning?

    Inta aminosyror under träning?

    Nadine frågar: "Jag har hört att man bör inta aminosyror under träningspasset för att motverka muskelnedbrytning. Men jag har alltid trott att man ska bryta ner musklerna vid styrketräning och undrar varför man då skulle vilja motverka nedbrytningen?"

    Nyheter Anki Sundin, 2016-06-13 03:01

  • Näringsfokus under deff

    Näringsfokus under deff

    I första hand är det proteinintaget du ska fokusera på när du ligger på ett kaloriunderskott. Man brukar säga minst två gram per kilo kroppsvikt och dag, så väger du 100 kilo så betyder det minst 200 gram protein per dag.

    Nyheter Anki Sundin, 2016-06-12 13:18

  • Hollywood-skådisar tränar allt mer

    Hollywood-skådisar tränar allt mer

    J.K. Simmons har haft en lång karriär som skådespelare, och är kanske mest känd för sin roll som demondirigenten i Whiplash, vilken gjorde att han vann en Oscar för bästa manliga biroll häromåret.

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-06-11 12:05

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat