Snart dags för tredje Gladiatoravsnittet!

Publicerad

Nära 80 kg som väcker respekt hos utmanarna. Chefredaktör Alex alias "Vanliga killen" ska genomföra ett träningspass med Christy "Bullet" Bacon inför vår Gladiatorbilaga (medföljer BODYs marsnummer). Vi håller tummarna för att han återkommer i någotsånär gott skick...

Den gogo-dansande brandmannen Johan Nilsson och fd styrkelyftaren och gymnasten Law Shala möts på herrsidan. På damsidan gör thaiboxaren Madelene Näverberg upp med Saga Sundberg (utmanade förra året men en tackling gjorde att hon då fick bryta – nu är det dags för revansch!).

allehanda.se: Saga från Ö-vik tillbaka i Gladiatorerna

På fredagskvällen ska Saga Sundberg från Örnsköldsvik få revansch i Gladiatorerna – det kan bli en kul Saga.

TV4: Saga Sundberg möter Stinger i attackbollen

Saga Sundberg faller illa när hon tacklas av Stinger i attackbollen.

TV4: Saga Sundberg berättar om olyckan och hur hon mår i dag

"Jag fick en total blackout när jag åkte i golvet. Jag kommer inte ihåg något alls", berättar Saga Sundberg.

Bland de många tusentals sökande tas bara 100 killar och 100 tjejer ut till tuffa tester, där bland annat deras smidighet, kondition och mjölksyra sätts på spel.

Du som funderar på att bli utmanare i en kommande säsong kan ta testet utformat av expertkommentatorn i den tidigare omgången av Gladiatorerna, Ove Rytter. Det visar ifall du har alla komponenter på plats för att nå hela vägen fram. 

Läs mer om utmanarna på maximutmaningen.se samt tv4.se/gladiatorerna. Fler nyheter finns i BODY.se-taggen Gladiatorerna.

Det tredje avsnittet kan fritt ses i efterhand på TV4 Play en vecka framöver:

Gladiatorerna%20del%203

Johan Nilsson och Madelene Näverberg kämpar förutom mot Gladiatorerna mot...

...Saga Sundberg och Law Shala. Foto: Robin Persson/TV4

Hallandsposten: "Hyper" sadlade om till MMA

Jannika Larsson, även känd som gladiatorn Hyper, blev trött på att bygga muskler och banta. Nu satsar hon helhjärtat på MMA.

SVT Debatt: Riktig mat är grundstommen för bästa träningsresultat

Det är självklart att man ska kunna lita på de kosttillskott som finns i butikerna. Som användare måste man kunna känna sig trygg och ha det skyddet. Jag är själv brukare av kosttillskott. Det har jag varit i nästan 20 år nu. Jag tycker att Livsmedelsverket är den myndighet som måste ta ansvar och reglera de eventuellt förbjudna beståndsdelarna i kosttillskotten, skriver Roddy Benjaminsson även känd som Hero i TV4:s Gladiatorerna.

Missa inte nästa nummer av BODY, ute i butik på tisdag. Roddy "Hero" Benjaminson himself ger där dig en guide till hur du bli grov på riktigt! Reportagets berikas av mästerfotografen Per Bernals bilder på Roddy och Cici då de tränar på Metroflex Plano i Texas, USA!

Så du har lyckats ta dig förbi nybörjarstadiet? Grattis – det är nu utmaningen börjar. Roddy Benjaminson förklarar hur man gör för att gå från vältränad till grov på riktigt!

I kommande BODY: " Bli grov på riktigt! Seriös träning med Roddy & Cici". Foto: Per Bernal

Primes fräcka grepp i ringarna

Utmanaren Law Shala har varit gymnast och borde ha en skaplig chans mot Prime i ringarna. Det blir en tuff match där Prime tvingas bli kreativ.

Primes%20fr%C3%A4cka%20grepp%20i%20ringarna

Sex av Gladiatorerna bloggar på BODY.se!

BODY Radio (vår egen podcast) har haft flera av gladsen som gäster – några av dem återkommande:

On
Off

0 kommentarer

  • Effekt av olika stänger på marklyft

    Effekt av olika stänger på marklyft

    Marklyft genomförs oftast med rak stång, men ibland även med en hexagonal stång, där stången är tudelad runtom lyftaren som står "mitt i" (även kallad "trap bar"). Vilka blir då skillnaderna?

    Nyheter Nicklas Neuman, 2016-08-30 10:20

  • BODY September har landat

    BODY September har landat

    Septemberutgåvan av BODY har de bästa styrketräningstipsen, forskningen om träning och kost, kostråden för mer muskler och mindre fett, personporträtten med de som har lyckats, skvaller och mycket annat.

    Nyheter Redaktionen, 2016-08-25 08:00

  • Träningstrender genom tiderna

    Träningstrender genom tiderna

    Att det kommer och går en hel del trender i gymvärlden är – som i de flesta branscher – inget konstigt. Och oftast ganska kul. Vissa trender borde verkligen ta ett mer fast grepp och etablera sig ordentligt, medan man kunde önska att andra passerade desto snabbare.

    Nyheter Hannah Runsten, 2016-08-24 15:00

  • Schwarzenegger ersätter Trump

    Schwarzenegger ersätter Trump

    Donald Trump förlorade i våras sin plats i dokusåpan The Celebrity Apprentice. Arnold rycker istället in som programledare. Första promon är nu släppt. 

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-08-23 19:58

  • Hur man tränar utan armar

    Hur man tränar utan armar

    17-årige Xavier Sanchez låter inte sitt handikapp hindra honom från att styrketräna. Han har i ett par uppskattade videos visat hur han tränar överkroppen utan armar.

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-08-23 17:24

  • Positiva hälsoeffekter av intervallträning

    Positiva hälsoeffekter av intervallträning

    Att intervallträning kan vara ett effektivt sätt att få konditionsträningens positiva hälsoeffekter på ett tidsbesparande sätt visas verkligen i en ny studie.

    Nyheter Andreas Abelsson, 2016-08-21 12:07

  • Ökade resultat med varierat repsantal

    Ökade resultat med varierat repsantal

    Amerikanska forskare spekulerade i att ett varierat repetitionsantal skulle kunna innebära större muskeltillväxt än att konstant använda samma antal reps per set.

    Nyheter Andreas Abelsson, 2016-08-19 12:09

  • Här några effektiva magövningar

    Här några effektiva magövningar

    "Jag känner att jag skulle vilja addera mer mag- och bålträning då jag upplever att dessa muskler är underutvecklade hos mig. Men jag hör väldigt olika råd kring detta.

    Nyheter Daniel Larsson, 2016-08-17 11:04

  • Maxa dina olympiska lyft

    Maxa dina olympiska lyft

    Vi har vaskat fram de tio viktigaste stegen för att bli kung i ryck och stöt.

    Nyheter Robert Stasinski, 2016-08-11 13:50

  • Skorna som lyfter dig

    Skorna som lyfter dig

    Ett par bra lyftarskor är en vettig investering för dig som vill ta din träning till nästa nivå. Det hållfasta materialet och den upphöjda hälen hjälper dig bland annat att öka stabilitet och mobilitet, samt stärker din position i såväl explosiva lyft som djupa böj.

    Nyheter Redaktionen, 2016-08-11 12:09

  • Världens tuffaste hinderbana

    Världens tuffaste hinderbana

    Intresset för hinderbaneträning i allmänhet och programmet Ninja Warrior i synnerhet har ökat ordentligt de senaste åren. Och inte undra på det, att bli en av få i världen att bemästra världens tuffaste hinderbana "The Beast" är motivation som heter duga.

    Nyheter Redaktionen, 2016-08-10 14:15

  • Konditionsträning efter styrketräning?

    Konditionsträning efter styrketräning?

    Brukar du avslutar dina gympass på löpbandet? Då kan det vara dags att tänka om.

    Nyheter Andreas Abelsson, 2016-08-08 10:55

  • Frekvens för maximal muskeltillväxt

    Frekvens för maximal muskeltillväxt

    Hur ofta en muskel bör tränas för att åstadkomma maximal tillväxt är en fråga som ständigt är aktuell.

    Nyheter Andreas Abelsson, 2016-08-05 10:42

  • Bättre effekt av längre setvila

    Bättre effekt av längre setvila

    Återhämtning och vila mellan seten kan påverka hur musklerna anpassar sig till styrketräningen vad gäller styrka och muskeltillväxt.

    Nyheter Redaktionen, 2016-08-04 08:46

  • Världens tuffaste: Mikaela Kellner

    Världens tuffaste: Mikaela Kellner

    Stjärnan alla är nyfikna på heter Mikaela Kellner. Ett kraftpaket med många strängar på sin lyra och kanske har vi inte ens sett det bästa av henne än då hon fortfarande utvecklas.

    Nyheter Fredrik Age, 2016-07-28 12:45

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat