Snart dags för tredje Gladiatoravsnittet!

Publicerad

Nära 80 kg som väcker respekt hos utmanarna. Chefredaktör Alex alias "Vanliga killen" ska genomföra ett träningspass med Christy "Bullet" Bacon inför vår Gladiatorbilaga (medföljer BODYs marsnummer). Vi håller tummarna för att han återkommer i någotsånär gott skick...

Den gogo-dansande brandmannen Johan Nilsson och fd styrkelyftaren och gymnasten Law Shala möts på herrsidan. På damsidan gör thaiboxaren Madelene Näverberg upp med Saga Sundberg (utmanade förra året men en tackling gjorde att hon då fick bryta – nu är det dags för revansch!).

allehanda.se: Saga från Ö-vik tillbaka i Gladiatorerna

På fredagskvällen ska Saga Sundberg från Örnsköldsvik få revansch i Gladiatorerna – det kan bli en kul Saga.

TV4: Saga Sundberg möter Stinger i attackbollen

Saga Sundberg faller illa när hon tacklas av Stinger i attackbollen.

TV4: Saga Sundberg berättar om olyckan och hur hon mår i dag

"Jag fick en total blackout när jag åkte i golvet. Jag kommer inte ihåg något alls", berättar Saga Sundberg.

Bland de många tusentals sökande tas bara 100 killar och 100 tjejer ut till tuffa tester, där bland annat deras smidighet, kondition och mjölksyra sätts på spel.

Du som funderar på att bli utmanare i en kommande säsong kan ta testet utformat av expertkommentatorn i den tidigare omgången av Gladiatorerna, Ove Rytter. Det visar ifall du har alla komponenter på plats för att nå hela vägen fram. 

Läs mer om utmanarna på maximutmaningen.se samt tv4.se/gladiatorerna. Fler nyheter finns i BODY.se-taggen Gladiatorerna.

Det tredje avsnittet kan fritt ses i efterhand på TV4 Play en vecka framöver:

Gladiatorerna%20del%203

Johan Nilsson och Madelene Näverberg kämpar förutom mot Gladiatorerna mot...

...Saga Sundberg och Law Shala. Foto: Robin Persson/TV4

Hallandsposten: "Hyper" sadlade om till MMA

Jannika Larsson, även känd som gladiatorn Hyper, blev trött på att bygga muskler och banta. Nu satsar hon helhjärtat på MMA.

SVT Debatt: Riktig mat är grundstommen för bästa träningsresultat

Det är självklart att man ska kunna lita på de kosttillskott som finns i butikerna. Som användare måste man kunna känna sig trygg och ha det skyddet. Jag är själv brukare av kosttillskott. Det har jag varit i nästan 20 år nu. Jag tycker att Livsmedelsverket är den myndighet som måste ta ansvar och reglera de eventuellt förbjudna beståndsdelarna i kosttillskotten, skriver Roddy Benjaminsson även känd som Hero i TV4:s Gladiatorerna.

Missa inte nästa nummer av BODY, ute i butik på tisdag. Roddy "Hero" Benjaminson himself ger där dig en guide till hur du bli grov på riktigt! Reportagets berikas av mästerfotografen Per Bernals bilder på Roddy och Cici då de tränar på Metroflex Plano i Texas, USA!

Så du har lyckats ta dig förbi nybörjarstadiet? Grattis – det är nu utmaningen börjar. Roddy Benjaminson förklarar hur man gör för att gå från vältränad till grov på riktigt!

I kommande BODY: " Bli grov på riktigt! Seriös träning med Roddy & Cici". Foto: Per Bernal

Primes fräcka grepp i ringarna

Utmanaren Law Shala har varit gymnast och borde ha en skaplig chans mot Prime i ringarna. Det blir en tuff match där Prime tvingas bli kreativ.

Primes%20fr%C3%A4cka%20grepp%20i%20ringarna

Sex av Gladiatorerna bloggar på BODY.se!

BODY Radio (vår egen podcast) har haft flera av gladsen som gäster – några av dem återkommande:

On
Off

0 kommentarer

  • Forcera din väg till framgång!

    Forcera din väg till framgång!

    Många framgångsrika bodybuilders har länge haft forced reps som ett viktigt vapen i sin träningsarsenal. De tillskriver ofta tekniken fantastiska egenskaper vad gäller att pressa det allra sista ur muskeln.

    Nyheter Redaktionen, 2015-08-04 07:24

  • Var med i fototävlingen BODY Open!

    Var med i fototävlingen BODY Open!

    Tävla mot kompisarna, eller mot dig själv. Ta chansen och gör din första tävling – bli publicerad i BODY. Vi plockar fram dina positiva sidor – och vi kommer med konkreta råd.

    Nyheter Redaktionen, 2015-08-03 16:46

  • Osäker på om gymmet är fullt?

    Osäker på om gymmet är fullt?

    Måndagar mellan 17–20 är de flesta gym av tradition smockfulla. Andra tider är det oftast en gissningslek. Med sensorn Density kan en app eller hemsida berätta hur många som är inne på ett gym för tillfället.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-08-02 18:44

  • Arabisk byggerska flyttar utomlands

    Arabisk byggerska flyttar utomlands

    Haifa Al-Musawi kan inte tävla för sitt hemland Bahrain eftersom det både saknas nationella team och tävlingar för kvinnliga kroppsbyggare att delta på.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-08-01 22:40

  • Så förbereder du dig för en maxning

    Så förbereder du dig för en maxning

    Bland de "ungdomssynder" som brukar begås i gymmet är ett frekvent maxande kanske den vanligaste. Det är nämligen viktigt att kunna visa både sig själv och sina kompisar att man gjort mätbara framsteg. När vi blir äldre och till synes visare slutar många av oss med dessa maxlyft. Vi har lärt oss mer om dess nackdelar, och har heller inte samma behov av "ego-lyftande". Men mycket talar för att vi kanske borde ifrågasätta det, för att istället fortsätta med maxlyften.

    Nyheter Redaktionen, 2015-08-01 06:40

  • Sophie Arvebrink – på egna ben

    Sophie Arvebrink – på egna ben

    Sophie Arvebrink är ett fenomen. Det är det mest specifika ord jag kommer på då jag ska beskriva henne. Men på engelska, det språk hon föredrar i sociala medier skulle man nog inte kalla henne ”phenomenon”, man skulle istället säga ”maverick”.

    Nyheter Robert Stasinski, 2015-07-31 10:43

  • The Mountain Europas starkaste man

    The Mountain Europas starkaste man

    26-årige Hafthor Björnsson ("The Mountain" i Game of Thrones) såg till att försvara titeln som Europas Starkaste Man vid tävlingarna i Leeds i juli. Förutom att öka på sitt personbästa i marklyft till 450 kg(!) vann han tre av fem grenar.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-07-31 04:07

  • Arnold is numero uno

    Arnold is numero uno

    Om sanningen ska fram så finns det bara en Arnold som bara är Arnold med hela världen. Här är den löst sammanhängande storyn om en av världens mest fängslande män. Och världens störste kroppsbyggare.

    Nyheter Alex Danielsson, 2015-07-30 12:00

  • Gräsrotsinsamling för Abbaspour

    Gräsrotsinsamling för Abbaspour

    Dennis James har startat en gräsrotsinsamling till förmån för 212-byggaren Baito Abbaspour som har drabbats av vaskulit (där det egna immunförsvaret bidrar till inflammationen i blodkärlen, vilket kan leda till att blodförsörjningen till ett eller flera organ försämras).

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-07-30 10:16

  • Träna tills du kräks!

    Träna tills du kräks!

    Muskeltillväxt är hypertrofi, dvs ökning av muskelfibertjocklek. Hypertrofi är ett av muskelns sätt att anpassa sig till ökad belastning. Optimal hypertrofi är endast möjlig genom att stressa musklerna maximalt.

    Nyheter Redaktionen, 2015-07-30 05:55

  • Morgondagens resultat avgörs i dag

    Morgondagens resultat avgörs i dag

    Att vara en kroppsbyggare eller styrketränande kan för den oinvigde tyckas vara samma sak. Men det är en väsentlig skillnad. Styrketräning behöver inte bedrivas utifrån tanken att skapa en proportionerlig fysik, vilket däremot kroppsbyggning alltid syftar till. För att öka optimalt i muskelstorlek/styrka proportionellt ställs krav på planering.

    Nyheter Redaktionen, 2015-07-29 05:51

  • Arnold och Lou tränade tillsammans

    Arnold och Lou tränade tillsammans

    De bägge kombattanterna från Pumping Iron visar att åldern inte är något hinder för hård träning och skojande mellan seten.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-07-28 20:01

  • Arnold repriserar T2-scen för WWE

    Arnold repriserar T2-scen för WWE

    I en återinspelning av en välkänd Terminator 2-scen spelar en snart 68-årig Arnold (fyller den 30 juli) åter Terminator – de övriga rollerna görs av WWE-wrestlingstjärnor. Allt i reklam inför ett spelsläpp till konsoller.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-07-28 19:32

  • Parkera inte på cykelbanan!

    Parkera inte på cykelbanan!

    Om du parkerar så slarvigt att du står på en cykelbana kan denna strongman komma cyklandes och lyfta bort bilen!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-07-28 13:09

  • 10 snabba tips för inspiration

    10 snabba tips för inspiration

    Här är tio snabba tips du kan använda i din träning – alltifrån målsättning till explosivitet!

    Nyheter Redaktionen, 2015-07-28 11:01

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat