Snart dags för tredje Gladiatoravsnittet!

Publicerad

Nära 80 kg som väcker respekt hos utmanarna. Chefredaktör Alex alias "Vanliga killen" ska genomföra ett träningspass med Christy "Bullet" Bacon inför vår Gladiatorbilaga (medföljer BODYs marsnummer). Vi håller tummarna för att han återkommer i någotsånär gott skick...

Den gogo-dansande brandmannen Johan Nilsson och fd styrkelyftaren och gymnasten Law Shala möts på herrsidan. På damsidan gör thaiboxaren Madelene Näverberg upp med Saga Sundberg (utmanade förra året men en tackling gjorde att hon då fick bryta – nu är det dags för revansch!).

allehanda.se: Saga från Ö-vik tillbaka i Gladiatorerna

På fredagskvällen ska Saga Sundberg från Örnsköldsvik få revansch i Gladiatorerna – det kan bli en kul Saga.

TV4: Saga Sundberg möter Stinger i attackbollen

Saga Sundberg faller illa när hon tacklas av Stinger i attackbollen.

TV4: Saga Sundberg berättar om olyckan och hur hon mår i dag

"Jag fick en total blackout när jag åkte i golvet. Jag kommer inte ihåg något alls", berättar Saga Sundberg.

Bland de många tusentals sökande tas bara 100 killar och 100 tjejer ut till tuffa tester, där bland annat deras smidighet, kondition och mjölksyra sätts på spel.

Du som funderar på att bli utmanare i en kommande säsong kan ta testet utformat av expertkommentatorn i den tidigare omgången av Gladiatorerna, Ove Rytter. Det visar ifall du har alla komponenter på plats för att nå hela vägen fram. 

Läs mer om utmanarna på maximutmaningen.se samt tv4.se/gladiatorerna. Fler nyheter finns i BODY.se-taggen Gladiatorerna.

Det tredje avsnittet kan fritt ses i efterhand på TV4 Play en vecka framöver:

Gladiatorerna%20del%203

Johan Nilsson och Madelene Näverberg kämpar förutom mot Gladiatorerna mot...

...Saga Sundberg och Law Shala. Foto: Robin Persson/TV4

Hallandsposten: "Hyper" sadlade om till MMA

Jannika Larsson, även känd som gladiatorn Hyper, blev trött på att bygga muskler och banta. Nu satsar hon helhjärtat på MMA.

SVT Debatt: Riktig mat är grundstommen för bästa träningsresultat

Det är självklart att man ska kunna lita på de kosttillskott som finns i butikerna. Som användare måste man kunna känna sig trygg och ha det skyddet. Jag är själv brukare av kosttillskott. Det har jag varit i nästan 20 år nu. Jag tycker att Livsmedelsverket är den myndighet som måste ta ansvar och reglera de eventuellt förbjudna beståndsdelarna i kosttillskotten, skriver Roddy Benjaminsson även känd som Hero i TV4:s Gladiatorerna.

Missa inte nästa nummer av BODY, ute i butik på tisdag. Roddy "Hero" Benjaminson himself ger där dig en guide till hur du bli grov på riktigt! Reportagets berikas av mästerfotografen Per Bernals bilder på Roddy och Cici då de tränar på Metroflex Plano i Texas, USA!

Så du har lyckats ta dig förbi nybörjarstadiet? Grattis – det är nu utmaningen börjar. Roddy Benjaminson förklarar hur man gör för att gå från vältränad till grov på riktigt!

I kommande BODY: " Bli grov på riktigt! Seriös träning med Roddy & Cici". Foto: Per Bernal

Primes fräcka grepp i ringarna

Utmanaren Law Shala har varit gymnast och borde ha en skaplig chans mot Prime i ringarna. Det blir en tuff match där Prime tvingas bli kreativ.

Primes%20fr%C3%A4cka%20grepp%20i%20ringarna

Sex av Gladiatorerna bloggar på BODY.se!

BODY Radio (vår egen podcast) har haft flera av gladsen som gäster – några av dem återkommande:

On
Off

0 kommentarer

  • Dubbla BODY-omslag på FF14!

    Dubbla BODY-omslag på FF14!

    Lördag och söndag kommer Christofer Nober & Ahmad Ahmad hänga i BODYs monter och signera sitt decemberomslag – kom förbi! Dessutom är en av de 183 schemalagda programpunkterna på FitnessFestivalen presentationen av vinnarna i BODYs omslagsmodelltävling samt uppvisningen av det vinnande januariomslaget!

    Nyheter Redaktionen, 2014-11-25 16:46

  • Arnoldbild från Terminator: Genisys

    Arnoldbild från Terminator: Genisys

    The Arnold Fans (sajten som fokuserat på Arnold-nyheter i ett dussin år) lade häromveckan ut en bild en besökare på Paramount Studios tog på en poster för "Terminator: Genisys" den kommande femte Terminator-filmen.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-11-24 00:55

  • Zapfe i TV4:s nya dramakomedi

    Zapfe i TV4:s nya dramakomedi

    I Torpederna möter vi kåkfararen Sonny som när han bli frisläppt vill leva att lagligt liv med sin kärlek Camilla. Men det visar sig inte vara så lätt. Rollen som "Kloss" görs av Roger Zapfe, bland annat segrare i 2004 års upplaga av Lucia Classic (där Ahmad Ahmad tog en tredjeplats) och Atlas i den tidigare gladiatorsäsongen.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-11-23 22:57

  • BODY Open fyller 30 år – var med!

    BODY Open fyller 30 år – var med!

    Det är nu dags för ett 30-årsjubileum: BODY startade sin populära fototävling redan 1984! Tävla mot kompisarna, eller mot dig själv. Ta chansen och gör din första tävling – bli publicerad i BODY. Vi plockar fram dina positiva sidor – och vi kommer med konkreta råd.

    Nyheter Redaktionen, 2014-11-20 17:03

  • Vinn livestreaming av Luciapokalen!

    Vinn livestreaming av Luciapokalen!

    Kan du inte komma till Göteborg 29-30 november för att se Luciapokalen 2014? Delta då i vår tävling där tolv vinnare får en kod för livestreaming av en valfri tävling och ser allt inne på scenen!

    Nyheter Redaktionen, 2014-11-20 12:44

  • Slutspurt i omslagsmodelltävlingen!

    Slutspurt i omslagsmodelltävlingen!

    Då är vi inne på näst sista dygnet du kan vara med och avgöra vilket par som ska pryda omslaget till BODYs januariutgåva – i killtävlingen ligger fyra hack i häl! Samtidigt som du röstar är du med och tävlar om rejäla kosttillskottspaket från Svenskt Kosttillskott!

    Nyheter Redaktionen, 2014-11-20 11:46

  • BODY december i videoformat!

    BODY december i videoformat!

    Här får du lite av innehållet i nya BODY i videoformat: Nober utmanar Ahmad i tungt armpass. Axelträning med juniorlöftet Rosanna Scharin. Norrländskt kraftpass med Jocke Nilsson. Gästkocken Lennart Brandt lagar vilt. Jonas Julmat: Så gör du julbordet byggarvänligt. Samt Svenska Mästerskapen i Västerås.

    Nyheter Redaktionen, 2014-11-18 20:00

  • Nu till helgen: Decembercupen 2014

    Nu till helgen: Decembercupen 2014

    Nybörjartävlingen Decembercupen fortsätter slå rekord i antal deltagare – i år hann nära 300 in under målsnöret innan anmälan stängde. Du som hade turen att få tag i en av de slutsålda tävlingsbiljetterna kan på lördag se WP, BB, CBB och BF samt på söndag AF, MP och BiF på Scandic Star i Lund.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-11-18 11:59

  • 100 hårda sidor för din drömfysik!

    100 hårda sidor för din drömfysik!

    I BODYs decemberutgåva finner du styrketräningstips, forskning om träning och kost, personporträtt med de som har lyckats, kostråd för mer muskler och mindre fett, skvaller, tävlingar och mycket annat. I morgon tisdag släpps den i en butik nära dig!

    Nyheter Redaktionen, 2014-11-17 18:00

  • Queen of f*cking everything. Ibland.

    Queen of f*cking everything. Ibland.

    I dag har jag haft en sån där dag ni vet, när allt bara lirar. Man vaknar upp utvilad med en energi utöver den vanliga, omvärlden möter en med en high five och man känner sig som queen of f*cking everything.

    Nyheter Hannah Runsten, 2014-11-17 16:00

  • Sista chansen köpa dessa titlar i butik

    Sista chansen köpa dessa titlar i butik

    Den sjunde utgåvan av Träna Nu! är helt dedikerad till världens snabbast växande träningsform – CrossFit. Måndag den 17 november blir sista chansen att i en butik nära dig införskaffa Träna Nu! samt den 364:e utgåvan av BODY!

    Nyheter Redaktionen, 2014-11-16 10:11

  • Christofer Nober i VM-final i -90 kg!

    Christofer Nober i VM-final i -90 kg!

    Herr-VM i bodybuilding går av stapeln i Brasilien denna helg, och Sverige sände en deltagare: Christofer Nober i -90 kg. I kväll blev det klart han tagit sig vidare till VM-final, inför avresan berättade han för BODY att "självklart satsar jag på att vinna, inget annat finns på horisonten!".

    Nyheter Redaktionen, 2014-11-14 23:42

  • Vinn biljetter till Megapartyt på FF14!

    Vinn biljetter till Megapartyt på FF14!

    Delta i vår tävling där tio vinnare får två biljetter vardera som ger fri entré till Fitnessfestivalens stora MegaParty, lördag kväll 29 november. Ett jubileumsparty mellan 22.30 - 02.00 med plats för 2 000 personer som du inte får missa! Mingla med bl a BODY-redaktionen, branschkändisar och fitnesseliten i den gigantiska festarenan (3 200 Kvm) med DJ och 50 meter lång scen!

    Nyheter Redaktionen, 2014-11-13 17:00

  • Jenny kan bli vår nya Ninja Warrior!

    Jenny kan bli vår nya Ninja Warrior!

    Prestationsfenomenet Jenny Adolfsson har, åtminstone för stunden, lämnat Gladiatormunderingen hemma för att i stället fightas i svenska versionen av Ninja Warrior.

    Nyheter Redaktionen, 2014-11-12 07:45

  • Helene Ahlson gästar Gomorron Sverige

    I morgondagens Gomorron Sverige på SVT är Helene Ahlson gäst i morgonsoffan 06.48. Ämnet man ska prata om är hur tillåtet det är att kommentera andras utseende...