Snart dags för tredje Gladiatoravsnittet!

Publicerad

Nära 80 kg som väcker respekt hos utmanarna. Chefredaktör Alex alias "Vanliga killen" ska genomföra ett träningspass med Christy "Bullet" Bacon inför vår Gladiatorbilaga (medföljer BODYs marsnummer). Vi håller tummarna för att han återkommer i någotsånär gott skick...

Den gogo-dansande brandmannen Johan Nilsson och fd styrkelyftaren och gymnasten Law Shala möts på herrsidan. På damsidan gör thaiboxaren Madelene Näverberg upp med Saga Sundberg (utmanade förra året men en tackling gjorde att hon då fick bryta – nu är det dags för revansch!).

allehanda.se: Saga från Ö-vik tillbaka i Gladiatorerna

På fredagskvällen ska Saga Sundberg från Örnsköldsvik få revansch i Gladiatorerna – det kan bli en kul Saga.

TV4: Saga Sundberg möter Stinger i attackbollen

Saga Sundberg faller illa när hon tacklas av Stinger i attackbollen.

TV4: Saga Sundberg berättar om olyckan och hur hon mår i dag

"Jag fick en total blackout när jag åkte i golvet. Jag kommer inte ihåg något alls", berättar Saga Sundberg.

Bland de många tusentals sökande tas bara 100 killar och 100 tjejer ut till tuffa tester, där bland annat deras smidighet, kondition och mjölksyra sätts på spel.

Du som funderar på att bli utmanare i en kommande säsong kan ta testet utformat av expertkommentatorn i den tidigare omgången av Gladiatorerna, Ove Rytter. Det visar ifall du har alla komponenter på plats för att nå hela vägen fram. 

Läs mer om utmanarna på maximutmaningen.se samt tv4.se/gladiatorerna. Fler nyheter finns i BODY.se-taggen Gladiatorerna.

Det tredje avsnittet kan fritt ses i efterhand på TV4 Play en vecka framöver:

Gladiatorerna%20del%203

Johan Nilsson och Madelene Näverberg kämpar förutom mot Gladiatorerna mot...

...Saga Sundberg och Law Shala. Foto: Robin Persson/TV4

Hallandsposten: "Hyper" sadlade om till MMA

Jannika Larsson, även känd som gladiatorn Hyper, blev trött på att bygga muskler och banta. Nu satsar hon helhjärtat på MMA.

SVT Debatt: Riktig mat är grundstommen för bästa träningsresultat

Det är självklart att man ska kunna lita på de kosttillskott som finns i butikerna. Som användare måste man kunna känna sig trygg och ha det skyddet. Jag är själv brukare av kosttillskott. Det har jag varit i nästan 20 år nu. Jag tycker att Livsmedelsverket är den myndighet som måste ta ansvar och reglera de eventuellt förbjudna beståndsdelarna i kosttillskotten, skriver Roddy Benjaminsson även känd som Hero i TV4:s Gladiatorerna.

Missa inte nästa nummer av BODY, ute i butik på tisdag. Roddy "Hero" Benjaminson himself ger där dig en guide till hur du bli grov på riktigt! Reportagets berikas av mästerfotografen Per Bernals bilder på Roddy och Cici då de tränar på Metroflex Plano i Texas, USA!

Så du har lyckats ta dig förbi nybörjarstadiet? Grattis – det är nu utmaningen börjar. Roddy Benjaminson förklarar hur man gör för att gå från vältränad till grov på riktigt!

I kommande BODY: " Bli grov på riktigt! Seriös träning med Roddy & Cici". Foto: Per Bernal

Primes fräcka grepp i ringarna

Utmanaren Law Shala har varit gymnast och borde ha en skaplig chans mot Prime i ringarna. Det blir en tuff match där Prime tvingas bli kreativ.

Primes%20fr%C3%A4cka%20grepp%20i%20ringarna

Sex av Gladiatorerna bloggar på BODY.se!

BODY Radio (vår egen podcast) har haft flera av gladsen som gäster – några av dem återkommande:

On
Off

0 kommentarer

  • Vinn biljetter till The Nice Guys

    Vinn biljetter till The Nice Guys

    Actionkomedin The Nice Guys med Ryan Gosling och Russell Crowe har Sverigepremiär den 8 juni. Fem paket med två fribiljetter vardera står på spel för de som svarar rätt på frågorna nedan.

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-05-26 22:30

  • Mer träning och vassare innehåll!

    Mer träning och vassare innehåll!

    Nya BODY är tidningen för dig som vill ha resultat av din styrketräning. Vi ger dig allt du behöver veta för att nå din drömfysik och behålla den!

    Nyheter Redaktionen, 2016-05-24 12:00

  • Sommar i sikte

    Sommar i sikte

    Intensiteten har höjts, det lyfts mer målinriktat, och det förekommer onekligen ett mer frenetiskt gnuggande på gymmens kardiomaskiner för tillfället.

    Nyheter Hannah Runsten, 2016-05-24 12:00

  • Han dominerar Athletic Fitness-scenen

    Han dominerar Athletic Fitness-scenen

    Athletic fitness som gren speglar hur Roman Hassas föredrar sin träning – hård, intensiv och resultatinriktad. Tunga styrkepass varvas med högintensiva konditionspass och uthållighetsträning där de grenspecifika momenten nöts om och om igen. Och träningen har gett resultat. 

    Nyheter Redaktionen, 2016-05-23 10:08

  • Hur många chins klarar du?

    Hur många chins klarar du?

    Andrew Shapiro inspirerades att ta sig i toppform av hinderbaneprogrammet American Ninja Warrior, som han gärna vill delta i framöver. Andrew lade till och med av med baseball för att få tid att fokusera på sina chins.

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-05-19 14:36

  • BangFit får dig motiverad att träna

    BangFit får dig motiverad att träna

    En onlineportal för erotiska videos har lanserat sexercise som träningsmetod. Bara att införskaffa höftbältet, fästa mobilen och börja räkna kalorier. För en till tre spelare...

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-05-19 10:20

  • Korttänkthetens förbannelse

    Korttänkthetens förbannelse

    Det tycks vara regel snarare än undantag att subkulturer av olika slag nödvändigtvis ska förvandlas till helhetskoncept där absolut allt ingår.

    Nyheter Anders Axklo, 2016-05-18 07:24

  • Du orkar inte äta som en strongman

    Du orkar inte äta som en strongman

    Hur äter en strongman i världstoppen under sin uppladdning inför World's Strongest Man? Mycket!

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-05-17 05:49

  • Mats Kardell intervjuad av SVT

    Mats Kardell intervjuad av SVT

    Mats Kardell tog silver på BB-VM 1988 och gjorde därefter åtta tävlingar som proffs. Efter karriären gick han ner sig i ett gravt missbruk. Häromdagen berättade han om sitt liv i SVT.

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-05-13 10:34

  • Viktsläden pushar dig till gränsen

    Viktsläden pushar dig till gränsen

    Viktsläden prowler blir alltmer vanlig i Sverige efter att sedan länge varit välkänt i USA, där den populariserades bland amerikanska fotbollsspelare, mma-fighters, styrkelyftare och strongmen.

    Nyheter Redaktionen, 2016-05-12 11:20

  • Dags för Fitnessgalan

    Dags för Fitnessgalan

    Fitnessgalan är ännu ett Stockholmsevent på vårkanten som sätter guldkant på tillvaron för oss som lever och andas fitness 24/7. Den tredje upplagan av eventet har flyttat till stora Friends Arena i Solna och arrangeras denna helg, 7–8 maj.

    Nyheter Redaktionen, 2016-05-04 11:53

  • The Mountain besöker Stockholm

    The Mountain besöker Stockholm

    Under en strongmantävling i Friends Arena, Solna under Fitnessgalan denna helg kommer Hafthor Björnsson (The Mountain) att utmana startfältet. Har de en chans mot den 190 kilo tunge Game of Thrones-skådespelaren?

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-05-04 10:19

  • Retro: SM Athletic Fitness 1998

    Retro: SM Athletic Fitness 1998

    1998 arrangerades det för femte året fitnesstävlingar mitt på Båstad Centercourt – det var som vanligt fullsatt då SM Athletic Fitness för herrar avgjordes.

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-05-03 12:44

  • Tisdag: Halva priset hos Pressbyrån

    Tisdag: Halva priset hos Pressbyrån

    Tisdag 3 maj är internationella pressfrihetsdagen. Tidningskedjan Pressbyrån högtidlighåller detta genom att erbjuda halva priset på alla magasin i butik, även BODY Magazine.

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-05-03 09:26

  • Roddy är Hero på riktigt

    Roddy är Hero på riktigt

    Fenomenet "hjälte" har funnits i alla tider och utgör ofta själva huvudpersonen i berättelserna. De gamla grekerna refererade till hjältarna som heroer, beundransvärda personer som utförde stordåd och försåg landet med heder och ära. 

    Nyheter Redaktionen, 2016-05-02 12:00

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat