Snart är halva grundomgången avklarad i Gladiatorerna

Snart är halva grundomgången avklarad i Gladiatorerna

Publicerad

Grundomgången omfattar åtta möten mellan utmanare: I fredagens fjärde fajt ställs lättviktaren Niklas Ek (65 kg) mot Christopher Mårtensson (83 kg). På damsidan möter basketspelaren Jennifer Kücükkaya gyminstruktören Anna Lidholm.

Efter grundomgången följer tre semifinaler, där de sex utmanare på herr- och damsidan med de bästa tiderna i hinderbanan möts.

Aftonbladet: Attackboll slutade i rumpchock

I kvällens avsnitt av "Gladiatorerna" visar Anna Lidholm lite mer än hon hade hoppats – inför miljonpubliken.
– Jag fick panik, säger Lidholm till Nöjesbladet.

Arbetarbladet: Niklas får mycket stryk

Nästa vecka börjar en ny säsong av Gladiatorerna. Den här omgången ska Niklas Ek från Ockelbo utmana gladiatorerna. Det är den största utmaningen han upplevt.
– Jag tänkte, bara kroppen inte går sönder nu, säger han.

Nya Lidköpings-Tidningen: Anna utmanar gladiatorerna

I morgon kan ni se Lidköpingstjejen Anna Lidholm i tv. Hon tävlar nämligen i Gladiatorerna.
– Det känns väldigt bra, men jag är jättenervös inför tevesändningen. Jag vet inte hur jag framställs i programmet.

Nya Lidköpings-Tidningen: Anna sätter gladiatorerna på prov

Lidköpingstjejen Anna Lidholm har blivit utvald till utmanare i nästa säsong av tv-programmet Gladiatorerna.
– Jag är jäkligt taggad! säger hon.

P4 Skaraborg: Anna ska utmana Gladiatorerna

Hero och Amazon spänner musklerna i program efter program av Gladiatorerna. Men inför kommande säsong finns en tjej som tänker utmana dessa bjässar! Anna Lidholm från Lidköping.

Läs mer om utmanarna på maximutmaningen.se samt tv4.se/gladiatorerna. Fler nyheter finns i BODY.se-taggen Gladiatorerna.

Niklas Ek (170 cm, 65 kg) möter Christopher Mårtensson (181 cm, 83 kg). Foto: Robin Persson/TV4

Jennifer Kücükkaya (162 cm, 51 kg) ställs mot Anna Lidholm (169 cm, 62 kg). Foto: Robin Persson/TV4

Chefredaktör Alex Danielsson har under sitt alias "Vanliga killen" genom åren följt med på olika elitatleters egna pass. Han genomförde nu på förmiddagen ett träningspass med ingen mindre än Christy "Bullet" Bacon inför vår Gladiatorbilaga (medföljer BODYs marsnummer – ute i butik 21 februari):

ChristyBacon.se: Alex Danielsson from BODY Survived!

A few weeks ago Alex, chefredaktör from BODY magazine, called me and asked if I would like to train him. He told me that we would train together, and then he would write an article based on our training. I remember reading the BODY magazine in which he worked out with Pansar. It was a great article, so I thought that this would be a chance to show people how I usually train.

TV4: Har Toro mött sin överman? Missa inte det spännande avsnittet på fredag!

Tuff%20utmaning%20f%C3%B6r%20Toro

I P1 på måndag den 28 januari 2013 kl 15:04: Gladiatorer lockar

Är Gladiatorerna i TV 4 bra underhållning? Vilka värderingar genomsyrar programmet? Glorifieras våldet eller förstår alla det bara är på skoj?

Ida Ali-Lindqvist, sportredaktör på nättidningen Feministiskt Perspektiv och gladiatorn Helene "Ice" Ahlson medverkar.

Expressen: Gladiatorns ilska mot polisen: Väldigt kränkt

Gladiatorn Patrick "Baronen" Monga stoppades av två civilpoliser misstänkt för doping.
Han är nu kritisk till hur fallet sköttes och att polisen tog hans mobiltelefon och gjorde husrannsakan efter endast ett tips.
- Jag känner mig väldigt kränkt. Det känns som om de har gjort intrång på mitt privatliv på väldigt lösa grunder, säger han.

TV4 Nyhetsmorgon: Har träningshetsen gått för långt?

Skribenten Rebecca Weidmo Uvell skrev på Aftonbladets debattsidor att träning blivit ett "poserande som har väldigt lite med hälsa att göra", och att träningshetsen kan skapa ångest och problem för dem som inte tränar. Helene "Ice" Ahlson från Gladiatorerna håller bara delvis med.

Har%20tr%C3%A4ningshetsen%20g%C3%A5tt%20f%C3%B6r%20l%C3%A5ngt?

Hur kommer det sig att publiken i Gladiatorerna verkar vara så uppe i varv? För Sveriges Radio PP3 berättar Marcus Palm hur man värmer upp en stel tv-publik:

Är svenskar som går på gala mer svårflirtade än andra? Vi har märkt att det i alla fall skrattas väldigt lite bland publiken på de svenska galorna. Är publiken är för stram och trist eller är folk på scenen inte roliga? Eller så kanske de helt enkelt skulle behöva en så kallad publikuppvärmare. Komikern och skådespelaren Marcus Palm har värmt upp publiken för bland annat Time Out, Parlamentet, Så ska det låta och Gladiatorerna. Här avslöjar han sina bästa knep.

Sex av Gladiatorerna bloggar på BODY.se!

BODY Radio (vår egen podcast) har haft flera av gladsen som gäster – några av dem återkommande:

I det aktuella utgåvan av BODY, ute nu, ger Roddy "Hero" Benjaminson himself dig en guide till hur du bli grov på riktigt! Reportagets berikas av mästerfotografen Per Bernals bilder på Roddy och Cici då de tränar på Metroflex Plano i Texas, USA!

Så du har lyckats ta dig förbi nybörjarstadiet? Grattis – det är nu utmaningen börjar. Roddy Benjaminson förklarar hur man gör för att gå från vältränad till grov på riktigt!

On
Off

0 kommentarer

  • Funktionell träning: Dyall & Stasinski

    Funktionell träning: Dyall & Stasinski

    Tillsammans med Robert Stansinski har mångsysslande Karl Dyall skrivit en bok om en mångsidig och trendig träningsform. De har tillsammans besökt morgonsofforna i TV4 och SVT och demonstrerat funktionell träning.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-08-28 12:00

  • Mats Kardell på TV4 Nyhetsmorgon

    Mats Kardell på TV4 Nyhetsmorgon

    Mats Kardell tog silver på bodybuilding-VM 1988 och gjorde därefter åtta tävlingar som proffs. Efter karriären gick han ner sig i ett gravt missbruk. I Nyhetsmorgon i morse berättade han kort om sin livhistoria.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-08-28 10:21

  • 100 MKR till tonfisk på burk-kunder

    100 MKR till tonfisk på burk-kunder

    En gruppstämning mot företaget StarKist som säljer tonfisk på burk anklagade dem för att snåla på den avrunna vikten tonfisk med ett antal gram per burk.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-08-27 04:18

  • Vinn plats på kostutbildning

    Vinn plats på kostutbildning

    5–6 september håller näringsfysiologerna John Gröntvedt och Emanuel Widmark en kostutbildning på Wenngarn Sportcenter i Sigtuna. Du kan nu vinna en plats till denna fullspäckade helg genom att visa dina kunskaper!

    Nyheter Redaktionen, 2015-08-26 15:36

  • Sveriges Starkaste Män ska utses

    Sveriges Starkaste Män ska utses

    Nyss avgjordes Sveriges Starkaste Man-finalen i öppna klassen. På lördag avhålls finalerna i -90 kg (Sverigedebut! Umeå) och -105 kg (Sundsvall). Kommer favoriterna att hålla för trycket i de rekordstarka startfälten?

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-08-26 11:35

  • Träningsmetoden för extra tillväxt?

    Träningsmetoden för extra tillväxt?

    FST-7 är en träningsmetod eller träningsmodell framtagen av amerikanen Hany Rambod som är mest känd för att vara tävlingscoach till Phil Heath och tidigare även coach till Jay Cutler. Själva beteckningen FST-7 står för två olika saker: Bokstäverna är en förkortning på Fascia Stretch Training, och sjuan är antalet set som du utför i en övning. 

    Nyheter Jacob Gudiol, 2015-08-26 02:08

  • Lär dig chins och dips av den bäste

    Lär dig chins och dips av den bäste

    Du är en masochist! Jag ser nog hur du börjar skruva på dig där i stolen, men det är ingen idé att du försöker dölja det! Du är åtminstone i gott sällskap. För i varje träningsnörd bor det en liten självplågare. Det finns en märklig njutning i att utsätta kroppen för saker den egentligen inte riktigt vill. 

    Nyheter Andreas Guiance, 2015-08-25 02:37

  • Brutal bänkpress: de bästa knepen!

    Brutal bänkpress: de bästa knepen!

    Finländaren Freddi Smulter lyfter tyngst både med eller utan utrustning. Häng med när han förklarar hur man tränar för att bli världens starkaste bänkpressare!

    Nyheter Redaktionen, 2015-08-24 13:49

  • Årsjös "Strongmankyckling" med ris

    Årsjös "Strongmankyckling" med ris

    Han behöver aldrig laga något, och gör det heller (nästan) aldrig. Han är för närvarande sponsrad av både Restaurang Thai House och Kungs Kebab hemma i Norrköping, och äter i genomsnitt 3–4 måltider per dag på dessa ställen.

    Nyheter Redaktionen, 2015-08-21 13:42

  • Kille? Har du ett sexpack? Se hit!

    Kille? Har du ett sexpack? Se hit!

    I höst kommer Utbildningsradion sända ett helt nytt program på SVT under "prime time", dvs den tid som flest tittar på tv. Man söker nu en manlig statist som har magrutor.

    Nyheter Redaktionen, 2015-08-21 12:25

  • Låt dig stärkas av kritiken!

    Låt dig stärkas av kritiken!

    Vi lär oss ofta av våra misstag. Misstag kan hjälpa oss att bli bättre. Misstag är viktigt, och så även kritik. Kritik kan få oss att upptäcka de misstag som vi gör och inte har en aning om. Ja, kritik är viktigt. Och att begå misstag både hör till livet och är tillåtet. Istället för att gå runt och tjura, försök att se den positiva sida av kritiken och låt det hjälpa dig!

    Nyheter Ove Rytter, 2015-08-20 20:51

  • Matlådor: Kenny Dahlström visar hur

    Matlådor: Kenny Dahlström visar hur

    Kenny Dahlström är Sveriges Kai Greene, hade någon sagt till mig innan jag träffade honom. Och visst, här finns en del likheter: båda är byggare med stark passion för sporten, med stort intresse för mental utveckling, filosofiska utsvävningar och framför allt fasta rutiner.

    Nyheter Redaktionen, 2015-08-20 11:07

  • Ditt mentala protein – redo att intas!

    Ditt mentala protein – redo att intas!

    I nya BODY lär du dig hur du genomför en fettfri bulk, lagar maffiga matlådor, krossar platåer och undviker metabolic damage. Plus forskning, kostråd och mycket mer i utgåvan som finns i butik från torsdag!

    Nyheter Redaktionen, 2015-08-19 18:00

  • Bli en bättre atlet med dessa verktyg

    Bli en bättre atlet med dessa verktyg

    Om du någon gång byggt ett torn av klossar så vet du att den tid och noggrannhet du lägger på grunden är avgörande för din framgång på höjden. I träningen skapas den bästa grunden genom att lägga tid på att förbättra vävnadskvaliteten samt övningar som förbättrar rörlighet och stabilitet.

    Nyheter Redaktionen, 2015-08-19 10:17

  • Embrace the suck

    Embrace the suck

    Har du släppt på principerna under sommarmånaderna? Har träningen har blivit lidande ute på landet eller i hammocken? Det är lugnt, det gäller nog de flesta och förmodligen med all rätt.

    Nyheter Robert Stasinski, 2015-08-19 10:00

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat