Snart är halva grundomgången avklarad i Gladiatorerna

Snart är halva grundomgången avklarad i Gladiatorerna

Publicerad

Grundomgången omfattar åtta möten mellan utmanare: I fredagens fjärde fajt ställs lättviktaren Niklas Ek (65 kg) mot Christopher Mårtensson (83 kg). På damsidan möter basketspelaren Jennifer Kücükkaya gyminstruktören Anna Lidholm.

Efter grundomgången följer tre semifinaler, där de sex utmanare på herr- och damsidan med de bästa tiderna i hinderbanan möts.

Aftonbladet: Attackboll slutade i rumpchock

I kvällens avsnitt av "Gladiatorerna" visar Anna Lidholm lite mer än hon hade hoppats – inför miljonpubliken.
– Jag fick panik, säger Lidholm till Nöjesbladet.

Arbetarbladet: Niklas får mycket stryk

Nästa vecka börjar en ny säsong av Gladiatorerna. Den här omgången ska Niklas Ek från Ockelbo utmana gladiatorerna. Det är den största utmaningen han upplevt.
– Jag tänkte, bara kroppen inte går sönder nu, säger han.

Nya Lidköpings-Tidningen: Anna utmanar gladiatorerna

I morgon kan ni se Lidköpingstjejen Anna Lidholm i tv. Hon tävlar nämligen i Gladiatorerna.
– Det känns väldigt bra, men jag är jättenervös inför tevesändningen. Jag vet inte hur jag framställs i programmet.

Nya Lidköpings-Tidningen: Anna sätter gladiatorerna på prov

Lidköpingstjejen Anna Lidholm har blivit utvald till utmanare i nästa säsong av tv-programmet Gladiatorerna.
– Jag är jäkligt taggad! säger hon.

P4 Skaraborg: Anna ska utmana Gladiatorerna

Hero och Amazon spänner musklerna i program efter program av Gladiatorerna. Men inför kommande säsong finns en tjej som tänker utmana dessa bjässar! Anna Lidholm från Lidköping.

Läs mer om utmanarna på maximutmaningen.se samt tv4.se/gladiatorerna. Fler nyheter finns i BODY.se-taggen Gladiatorerna.

Det tredje avsnittet kan fritt ses i efterhand på TV4 Play en vecka framöver:

Gladiatorerna%20del%204

Lyssna: Anna Lidholm: ”Jag vill ha allt stöd jag kan få”

Niklas Ek (170 cm, 65 kg) möter Christopher Mårtensson (181 cm, 83 kg). Foto: Robin Persson/TV4

Jennifer Kücükkaya (162 cm, 51 kg) ställs mot Anna Lidholm (169 cm, 62 kg). Foto: Robin Persson/TV4

Chefredaktör Alex Danielsson har under sitt alias "Vanliga killen" genom åren följt med på olika elitatleters egna pass. Han genomförde nu på förmiddagen ett träningspass med ingen mindre än Christy "Bullet" Bacon inför vår Gladiatorbilaga (medföljer BODYs marsnummer – ute i butik 21 februari):

ChristyBacon.se: Alex Danielsson from BODY Survived!

A few weeks ago Alex, chefredaktör from BODY magazine, called me and asked if I would like to train him. He told me that we would train together, and then he would write an article based on our training. I remember reading the BODY magazine in which he worked out with Pansar. It was a great article, so I thought that this would be a chance to show people how I usually train.

TV4: Har Toro mött sin överman? Missa inte det spännande avsnittet på fredag!

Tuff%20utmaning%20f%C3%B6r%20Toro

I P1 på måndag den 28 januari 2013 kl 15:04: Gladiatorer lockar

Är Gladiatorerna i TV 4 bra underhållning? Vilka värderingar genomsyrar programmet? Glorifieras våldet eller förstår alla det bara är på skoj?

Ida Ali-Lindqvist, sportredaktör på nättidningen Feministiskt Perspektiv och gladiatorn Helene "Ice" Ahlson medverkar.

Expressen: Gladiatorns ilska mot polisen: Väldigt kränkt

Gladiatorn Patrick "Baronen" Monga stoppades av två civilpoliser misstänkt för doping.
Han är nu kritisk till hur fallet sköttes och att polisen tog hans mobiltelefon och gjorde husrannsakan efter endast ett tips.
- Jag känner mig väldigt kränkt. Det känns som om de har gjort intrång på mitt privatliv på väldigt lösa grunder, säger han.

TV4 Nyhetsmorgon: Har träningshetsen gått för långt?

Skribenten Rebecca Weidmo Uvell skrev på Aftonbladets debattsidor att träning blivit ett "poserande som har väldigt lite med hälsa att göra", och att träningshetsen kan skapa ångest och problem för dem som inte tränar. Helene "Ice" Ahlson från Gladiatorerna håller bara delvis med.

Har%20tr%C3%A4ningshetsen%20g%C3%A5tt%20f%C3%B6r%20l%C3%A5ngt?

Hur kommer det sig att publiken i Gladiatorerna verkar vara så uppe i varv? För Sveriges Radio PP3 berättar Marcus Palm hur man värmer upp en stel tv-publik:

Är svenskar som går på gala mer svårflirtade än andra? Vi har märkt att det i alla fall skrattas väldigt lite bland publiken på de svenska galorna. Är publiken är för stram och trist eller är folk på scenen inte roliga? Eller så kanske de helt enkelt skulle behöva en så kallad publikuppvärmare. Komikern och skådespelaren Marcus Palm har värmt upp publiken för bland annat Time Out, Parlamentet, Så ska det låta och Gladiatorerna. Här avslöjar han sina bästa knep.

Lyssna: PP3 Så får publikuppvärmaren Marcus Palm igång publiken

Lyssna: PP3: Publikuppvärmaren Marcus Palm om den bästa tv-publiken

Sex av Gladiatorerna bloggar på BODY.se!

BODY Radio (vår egen podcast) har haft flera av gladsen som gäster – några av dem återkommande:

I det aktuella utgåvan av BODY, ute nu, ger Roddy "Hero" Benjaminson himself dig en guide till hur du bli grov på riktigt! Reportagets berikas av mästerfotografen Per Bernals bilder på Roddy och Cici då de tränar på Metroflex Plano i Texas, USA!

Så du har lyckats ta dig förbi nybörjarstadiet? Grattis – det är nu utmaningen börjar. Roddy Benjaminson förklarar hur man gör för att gå från vältränad till grov på riktigt!

On
Off

0 kommentarer

  • Är huvudet dumt får kroppen lida

    Är huvudet dumt får kroppen lida

    Typiskt. Precis när min egen träning nått en för mig ny nivå, och resultaten därmed börjat kunna stå för sig själva, så drabbades jag av en sorts tillfälligt avbrott. Jag skulle nog inte sagt så mycket om det hade handlat om en skada eller annan form av överbelastningsproblem.

    Nyheter Alex Danielsson, 2014-04-23 14:00

  • Folkoperan söker vältränad amazonkvinna

    Folkoperan söker vältränad amazonkvinna

    Folkoperan mailade: "Vi söker en kvinnlig statist med en vältränad fysik. Du kan allt från fitnessatlet till kroppsbyggare – det viktiga är utstrålningen. Skicka in din ansökan med foton och en videoinspelning tillsammans med en kortfattad CV till statist@folkoperan.se senast den 10 maj."

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-04-22 16:38

  • Sebastian Davidsson syns i TV4

    Sebastian Davidsson syns i TV4

    Sebastian Davidsson är flerfaldig segrare i Sveriges starkaste dräng, och har tagit hem andraplatsen på Sveriges Starkaste Man både 2012 och 2013. Den 33-årige kött- och skogsbonden i Småland är nu en av de åtta kandiaterna i "Bonde söker fru". I kväll måndag 20:00 presenteras alla deltagarna i TV4.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-04-21 14:53

  • Anders Graneheim uppmärksammas för sin träningsbok

    Anders Graneheim uppmärksammas för sin träningsbok

    Lokaltidningen Sundsvalls Tidning uppmärksammade nyligen att BODYs mångåriga medarbetare, Sundsvallsbon Anders Graneheim, släppt sin efterlängtade träningsbibel.

    Nyheter Redaktionen, 2014-04-21 11:39

  • Sweden Grand Prix avgörs på lördag!

    Sweden Grand Prix avgörs på lördag!

    Vårsäsongens nordiska tävlingar börjar nu gå mot sitt slut. Den andra tävlingen på svensk mark arrangeras i Malmö – prispengar och äran har lockat över 130 tävlande från sju länder! Nu på lördag ser du muskler och skönhet på Stadionmässan, passa på att mingla i vårsolen med gamla och nya bekanta!

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-04-21 10:52

  • Vann du A400 Power Shorts?

    Vann du A400 Power Shorts?

    Tävlingen i aprilutgåvan av BODY gav deltagare chansen att vinna tre stycken A400 Power Shorts från SKINS. De som drogs som vinnare kommer från Stockholm, Bjärred och Jönköping. Blir det du som öppnar brevlådan inom kort och finner ett paket?

    Nyheter Redaktionen, 2014-04-21 06:43

  • Majutgåvan har allt din fysik behöver!

    Majutgåvan har allt din fysik behöver!

    Majutgåvan av BODY har de bästa styrketräningstipsen, forskning om träning och kost, personporträtt med de som har lyckats, kostråden för mer muskler och mindre fett, skvaller och mycket annat. Prenumeranterna har fått den. På torsdag finns den i en butik nära dig.

    Nyheter Redaktionen, 2014-04-20 22:00

  • SKKF:s sommarläger återkommer!

    SKKF:s sommarläger återkommer!

    Alla licensierade medlemmar i Svenska Kroppskulturförbundet är återigen inbjudna att delta i SKKF Summer Camp som hålls i Högbo Bruk, Sandviken under nationaldagshelgen. Utbildning, träning, samkväm och skoj är utlovat.

    Nyheter Redaktionen, 2014-04-20 19:20

  • Alströmertrofén tillbaks för 7:e året!

    Alströmertrofén tillbaks för 7:e året!

    Förra året tog sig närmare hundra personer upp på scenen vid nybörjartävlingen Alströmertrofén. I år får grenarna Classic Bodybuilding, Women’s Physique och Bodyfitness sällskap av nytillskotten Men’s Physique samt Bikini Fitness. Det finns nu en övre gräns på antal tävlande (160) – så boka in 1 maj i din kalender, för då öppnar anmälan!

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-04-19 22:23

  • Evalinda Aarvaag bloggar på BODY!

    Evalinda Aarvaag bloggar på BODY!

    Evalinda. Ett energiskt krutpaket med norrländskt lugn som i år gör 20-årsjubileum på tävlingsscenen! Härnäst på tur står Sweden Grand Prix kommande helg. Välkommen till BODYs bloggportal!

    Nyheter Redaktionen, 2014-04-19 20:32

  • Maria Ahlberg bloggar på BODY!

    Maria Ahlberg bloggar på BODY!

    Fitnessprofilen Maria Ahlberg bytte radhuset i Upplands Väsby mot rampljuset i Kambodja. Maria är den senaste i raden av stjärnor att börja blogga på BODY. VARMT välkommen! (Kambodjas temperatur ligger mellan 21 till 35 grader – året om!)

    Nyheter Redaktionen, 2014-04-19 12:00

  • Svett & Etikett –­ nytt träningsprogram

    Svett & Etikett –­ nytt träningsprogram

    I SVT-programmet Svett & Etikett provar Kalle Zackari Wahlström åtta olika träningsformer, från träning till tävling. Först ut är Bodybuilding – Kalle ställde nämligen upp på Luciapokalen CBB 2013 där han coachades av Helene "Ice" Ahlson! Serien tv-sänds i sommar, men har webbexklusiv premiär redan nästa vecka i SVT Flow.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-04-17 10:12

  • Påsken bjuder på sjätte grundomgången i Gladiatorerna

    Påsken bjuder på sjätte grundomgången i Gladiatorerna

    På lördag blir det liv i luckan! I herrarnas tävling ställs triatleten Erik Nordlöf mot Men’s Physique-tävlande Linus Grudd. På damsidan möter elitboxaren Armine Sinabian den före detta elitgymnasten Stephanie Pizzignacco.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-04-16 16:24

  • Fitnesstrender 2014

    Fitnesstrender 2014

    Att hård och frekvent träning alltid är trendriktigt gäller väl fortfarande, eller? Mjo. Fast om American College of Sports Medicine får sia om vilka träningsformer och andra specialiteter som blir hetast under året så är det denna topplista som gäller.

    Nyheter Alex Danielsson, 2014-04-16 15:25

  • Tio vann Generation Iron på DVD!

    Tio vann Generation Iron på DVD!

    I dag sker det svenska DVD-släppet av dokumentären Generation Iron. I filmen får man följa de främsta deltagarna inför, under och efter Mr Olympia 2012. De tio som vann ett eget exemplar i tävlingen kommer från Avesta, Bromölla, Eskilstuna, Kalix, Linköping, Lund, Söderköping, Tranås, Örebro och Östersund.

    Nyheter Redaktionen, 2014-04-16 08:00

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat