Snart är halva grundomgången avklarad i Gladiatorerna

Snart är halva grundomgången avklarad i Gladiatorerna

Publicerad

Grundomgången omfattar åtta möten mellan utmanare: I fredagens fjärde fajt ställs lättviktaren Niklas Ek (65 kg) mot Christopher Mårtensson (83 kg). På damsidan möter basketspelaren Jennifer Kücükkaya gyminstruktören Anna Lidholm.

Efter grundomgången följer tre semifinaler, där de sex utmanare på herr- och damsidan med de bästa tiderna i hinderbanan möts.

Aftonbladet: Attackboll slutade i rumpchock

I kvällens avsnitt av "Gladiatorerna" visar Anna Lidholm lite mer än hon hade hoppats – inför miljonpubliken.
– Jag fick panik, säger Lidholm till Nöjesbladet.

Arbetarbladet: Niklas får mycket stryk

Nästa vecka börjar en ny säsong av Gladiatorerna. Den här omgången ska Niklas Ek från Ockelbo utmana gladiatorerna. Det är den största utmaningen han upplevt.
– Jag tänkte, bara kroppen inte går sönder nu, säger han.

Nya Lidköpings-Tidningen: Anna utmanar gladiatorerna

I morgon kan ni se Lidköpingstjejen Anna Lidholm i tv. Hon tävlar nämligen i Gladiatorerna.
– Det känns väldigt bra, men jag är jättenervös inför tevesändningen. Jag vet inte hur jag framställs i programmet.

Nya Lidköpings-Tidningen: Anna sätter gladiatorerna på prov

Lidköpingstjejen Anna Lidholm har blivit utvald till utmanare i nästa säsong av tv-programmet Gladiatorerna.
– Jag är jäkligt taggad! säger hon.

P4 Skaraborg: Anna ska utmana Gladiatorerna

Hero och Amazon spänner musklerna i program efter program av Gladiatorerna. Men inför kommande säsong finns en tjej som tänker utmana dessa bjässar! Anna Lidholm från Lidköping.

Läs mer om utmanarna på maximutmaningen.se samt tv4.se/gladiatorerna. Fler nyheter finns i BODY.se-taggen Gladiatorerna.

Niklas Ek (170 cm, 65 kg) möter Christopher Mårtensson (181 cm, 83 kg). Foto: Robin Persson/TV4

Jennifer Kücükkaya (162 cm, 51 kg) ställs mot Anna Lidholm (169 cm, 62 kg). Foto: Robin Persson/TV4

Chefredaktör Alex Danielsson har under sitt alias "Vanliga killen" genom åren följt med på olika elitatleters egna pass. Han genomförde nu på förmiddagen ett träningspass med ingen mindre än Christy "Bullet" Bacon inför vår Gladiatorbilaga (medföljer BODYs marsnummer – ute i butik 21 februari):

ChristyBacon.se: Alex Danielsson from BODY Survived!

A few weeks ago Alex, chefredaktör from BODY magazine, called me and asked if I would like to train him. He told me that we would train together, and then he would write an article based on our training. I remember reading the BODY magazine in which he worked out with Pansar. It was a great article, so I thought that this would be a chance to show people how I usually train.

TV4: Har Toro mött sin överman? Missa inte det spännande avsnittet på fredag!

Tuff%20utmaning%20f%C3%B6r%20Toro

I P1 på måndag den 28 januari 2013 kl 15:04: Gladiatorer lockar

Är Gladiatorerna i TV 4 bra underhållning? Vilka värderingar genomsyrar programmet? Glorifieras våldet eller förstår alla det bara är på skoj?

Ida Ali-Lindqvist, sportredaktör på nättidningen Feministiskt Perspektiv och gladiatorn Helene "Ice" Ahlson medverkar.

Expressen: Gladiatorns ilska mot polisen: Väldigt kränkt

Gladiatorn Patrick "Baronen" Monga stoppades av två civilpoliser misstänkt för doping.
Han är nu kritisk till hur fallet sköttes och att polisen tog hans mobiltelefon och gjorde husrannsakan efter endast ett tips.
- Jag känner mig väldigt kränkt. Det känns som om de har gjort intrång på mitt privatliv på väldigt lösa grunder, säger han.

TV4 Nyhetsmorgon: Har träningshetsen gått för långt?

Skribenten Rebecca Weidmo Uvell skrev på Aftonbladets debattsidor att träning blivit ett "poserande som har väldigt lite med hälsa att göra", och att träningshetsen kan skapa ångest och problem för dem som inte tränar. Helene "Ice" Ahlson från Gladiatorerna håller bara delvis med.

Har%20tr%C3%A4ningshetsen%20g%C3%A5tt%20f%C3%B6r%20l%C3%A5ngt?

Hur kommer det sig att publiken i Gladiatorerna verkar vara så uppe i varv? För Sveriges Radio PP3 berättar Marcus Palm hur man värmer upp en stel tv-publik:

Är svenskar som går på gala mer svårflirtade än andra? Vi har märkt att det i alla fall skrattas väldigt lite bland publiken på de svenska galorna. Är publiken är för stram och trist eller är folk på scenen inte roliga? Eller så kanske de helt enkelt skulle behöva en så kallad publikuppvärmare. Komikern och skådespelaren Marcus Palm har värmt upp publiken för bland annat Time Out, Parlamentet, Så ska det låta och Gladiatorerna. Här avslöjar han sina bästa knep.

Sex av Gladiatorerna bloggar på BODY.se!

BODY Radio (vår egen podcast) har haft flera av gladsen som gäster – några av dem återkommande:

I det aktuella utgåvan av BODY, ute nu, ger Roddy "Hero" Benjaminson himself dig en guide till hur du bli grov på riktigt! Reportagets berikas av mästerfotografen Per Bernals bilder på Roddy och Cici då de tränar på Metroflex Plano i Texas, USA!

Så du har lyckats ta dig förbi nybörjarstadiet? Grattis – det är nu utmaningen börjar. Roddy Benjaminson förklarar hur man gör för att gå från vältränad till grov på riktigt!

On
Off

0 kommentarer

  • Arnold tillbaks även i "Terminator 6"!

    Arnold tillbaks även i "Terminator 6"!

    Sajten The Arnold Fans fick vid ett möte med Schwarzenegger i Budapest en exklusiv nyhet. Trots att Terminator: Genisys ännu inte haft premiär är en uppföljare på ingång, och Arnold är på!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-02-27 13:31

  • Trippla omslag för Ahmad Ahmad

    Trippla omslag för Ahmad Ahmad

    Under en vecka i februari har IFBB-proffset Ahmad Ahmad prytt inte mindre än tre omslag på muskeltidningar runtom i världen: Tjeckien, Polen och USA!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-02-26 12:58

  • Träning som yrke allt mer populärt

    Träning som yrke allt mer populärt

    Personlig tränare är ett yrke som blir allt mer populärt. Och nog kan det kännas som en dröm att få arbeta med det roligaste som finns: träning! Vi tar oss en titt på vad som krävs för att bli en framgångsrik tränare.

    Nyheter Redaktionen, 2015-02-25 09:54

  • 8 kostmyter du bör glömma

    8 kostmyter du bör glömma

    Dagens stora informationsflöde kring kost är positivt, men det gör även att feltolkningar uppstår. Dessa blir ofta seglivade och kan i efterhand lätt framstå som sanningar. Vi avlivar härmed några av de vanligaste myterna!

    Nyheter Daniel Larsson, 2015-02-24 13:30

  • Styrkebyggaren är det nya idealet

    Styrkebyggaren är det nya idealet

    Vart tog de bröst & biceps-tränande vägen? Varifrån kommer plötsligt alla sumolyftande gymtränande med bälten, böjskor, knäskydd och en påstådd preferens för bendagar? I denna Bro Science-video förklaras det nya idealet!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-02-24 11:46

  • John Pasanen till Strongman-VM

    John Pasanen till Strongman-VM

    Förutom Espenkrona deltar även den fyrtio kilo lättare John Pasanen på amatör-VM för strongmen. John har vunnit Sveriges Starkaste Man -105 kg fyra gånger. Läs mer om och lyssna till en intervju med honom!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-02-20 16:57

  • Varför inte ett utegym i trädgården?

    Varför inte ett utegym i trädgården?

    I vår lanseras en träningsställning för trädgården, som rymmer två personer som tränar samtidigt. Övningsutbudet inkluderar kroppsvikt, elastiska band, slingträning (TRX) samt skivstång...

    Nyheter Martin Willners, 2015-02-20 15:42

  • Platsannons: Dcore söker medarbetare

    Platsannons: Dcore söker medarbetare

    Dcore, verksamt inom sportmode, skriver: "Älskar du träning och vill jobba med likasinnade? Som Kvalitets- och Produktionsansvarig kommer du att utveckla och driva Dcores arbete med att kvalitetssäkra produktionerna. Vi söker dig som är villig att arbeta i ett högt tempo där snabba förändringar hör till vardagen".

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-02-20 14:17

  • Espenkrona till Strongman-VM i USA!

    Espenkrona till Strongman-VM i USA!

    Under Arnold Sports Festival i Columbus, Ohio genomförs många tävlingar. En av dem är amatör-VM för strongmen, segraren erbjuds att delta på kommande års Arnold Strongman Classic. I år har Johan Espenkrona, den strongman du ser i nya BODY, kvalat!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-02-19 14:01

  • Nu startar BODYs stora tävlingsguide

    Nu startar BODYs stora tävlingsguide

    I en fyrdelad serie går vi igenom hur man genomför en tävlingssatsning steg för steg, från start till mål. Artikelserien startar i BODYs marsutgåva. Det och styrketräningstips, recept, forskning, kostråd, skvaller och mycket annat, i butik på torsdag. Provpåse med BCAA i colasmak medföljer!

    Nyheter Redaktionen, 2015-02-18 19:00

  • Tammerpokalen 2015 får nytt datum

    Tammerpokalen 2015 får nytt datum

    Anders Graneheim meddelar att nybörjartävlingen Tammerpokalen (och lägret Tammer Training Camp) behöver senareläggas en vecka. SM-veckan Sommar arrangeras nämligen i Sundsvall i år, vilket leder till brist på lediga hotellrum för tävlande och åskådare det tidigare påtänkta datumet.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-02-18 13:11

  • Segra eller dö?

    Segra eller dö?

    Vinnarskalle, vad betyder det egentligen? frågar en av redaktionsmedlemmarna och jag skruvar plötsligt på mig. Ja, jag borde väl veta det, tänker jag, eftersom jag alltid tänkt att jag är en verklig vinnarskalle. Jag menar, komma tvåa eller trea är inget jag går i gång på men samtidigt, när sjutton var det jag stod överst på en prispall senast med en gyllene medaljong runt halsen? Tidiga tonåren?

    Nyheter Robert Stasinski, 2015-02-18 09:00

  • Sveriges Starkaste Dräng avgjord

    Sveriges Starkaste Dräng avgjord

    Sveriges Starkaste Dräng arrangerades i helgen på Malmömässan. Tävlingsledaren Sebastian Davidsson, känd från Bonde söker fru, är själv flerfaldig segrare. Årets totalsegrare vann inte bara tävlingen utan även alla fem delmoment!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-02-15 14:03

  • Magnus Samuelsson åter på SVT

    Magnus Samuelsson åter på SVT

    Magnus Samuelsson, Världens Starkaste Man 1998, är tillbaka i rollen som polisen Gunnar Nyberg i tv-serien om A-gruppen, Rikskriminalens specialenhet för våldsbrott av internationell art. Start 21.00 i kväll i SVT1 och SVT Play.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-02-15 12:45

  • Tävla om rakapparat från Braun!

    Tävla om rakapparat från Braun!

    Nyheter Redaktionen, 2015-02-13 15:41

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat