Snart är halva grundomgången avklarad i Gladiatorerna

Snart är halva grundomgången avklarad i Gladiatorerna

Publicerad

Grundomgången omfattar åtta möten mellan utmanare: I fredagens fjärde fajt ställs lättviktaren Niklas Ek (65 kg) mot Christopher Mårtensson (83 kg). På damsidan möter basketspelaren Jennifer Kücükkaya gyminstruktören Anna Lidholm.

Efter grundomgången följer tre semifinaler, där de sex utmanare på herr- och damsidan med de bästa tiderna i hinderbanan möts.

Aftonbladet: Attackboll slutade i rumpchock

I kvällens avsnitt av "Gladiatorerna" visar Anna Lidholm lite mer än hon hade hoppats – inför miljonpubliken.
– Jag fick panik, säger Lidholm till Nöjesbladet.

Arbetarbladet: Niklas får mycket stryk

Nästa vecka börjar en ny säsong av Gladiatorerna. Den här omgången ska Niklas Ek från Ockelbo utmana gladiatorerna. Det är den största utmaningen han upplevt.
– Jag tänkte, bara kroppen inte går sönder nu, säger han.

Nya Lidköpings-Tidningen: Anna utmanar gladiatorerna

I morgon kan ni se Lidköpingstjejen Anna Lidholm i tv. Hon tävlar nämligen i Gladiatorerna.
– Det känns väldigt bra, men jag är jättenervös inför tevesändningen. Jag vet inte hur jag framställs i programmet.

Nya Lidköpings-Tidningen: Anna sätter gladiatorerna på prov

Lidköpingstjejen Anna Lidholm har blivit utvald till utmanare i nästa säsong av tv-programmet Gladiatorerna.
– Jag är jäkligt taggad! säger hon.

P4 Skaraborg: Anna ska utmana Gladiatorerna

Hero och Amazon spänner musklerna i program efter program av Gladiatorerna. Men inför kommande säsong finns en tjej som tänker utmana dessa bjässar! Anna Lidholm från Lidköping.

Läs mer om utmanarna på maximutmaningen.se samt tv4.se/gladiatorerna. Fler nyheter finns i BODY.se-taggen Gladiatorerna.

Niklas Ek (170 cm, 65 kg) möter Christopher Mårtensson (181 cm, 83 kg). Foto: Robin Persson/TV4

Jennifer Kücükkaya (162 cm, 51 kg) ställs mot Anna Lidholm (169 cm, 62 kg). Foto: Robin Persson/TV4

Chefredaktör Alex Danielsson har under sitt alias "Vanliga killen" genom åren följt med på olika elitatleters egna pass. Han genomförde nu på förmiddagen ett träningspass med ingen mindre än Christy "Bullet" Bacon inför vår Gladiatorbilaga (medföljer BODYs marsnummer – ute i butik 21 februari):

ChristyBacon.se: Alex Danielsson from BODY Survived!

A few weeks ago Alex, chefredaktör from BODY magazine, called me and asked if I would like to train him. He told me that we would train together, and then he would write an article based on our training. I remember reading the BODY magazine in which he worked out with Pansar. It was a great article, so I thought that this would be a chance to show people how I usually train.

TV4: Har Toro mött sin överman? Missa inte det spännande avsnittet på fredag!

Tuff%20utmaning%20f%C3%B6r%20Toro

I P1 på måndag den 28 januari 2013 kl 15:04: Gladiatorer lockar

Är Gladiatorerna i TV 4 bra underhållning? Vilka värderingar genomsyrar programmet? Glorifieras våldet eller förstår alla det bara är på skoj?

Ida Ali-Lindqvist, sportredaktör på nättidningen Feministiskt Perspektiv och gladiatorn Helene "Ice" Ahlson medverkar.

Expressen: Gladiatorns ilska mot polisen: Väldigt kränkt

Gladiatorn Patrick "Baronen" Monga stoppades av två civilpoliser misstänkt för doping.
Han är nu kritisk till hur fallet sköttes och att polisen tog hans mobiltelefon och gjorde husrannsakan efter endast ett tips.
- Jag känner mig väldigt kränkt. Det känns som om de har gjort intrång på mitt privatliv på väldigt lösa grunder, säger han.

TV4 Nyhetsmorgon: Har träningshetsen gått för långt?

Skribenten Rebecca Weidmo Uvell skrev på Aftonbladets debattsidor att träning blivit ett "poserande som har väldigt lite med hälsa att göra", och att träningshetsen kan skapa ångest och problem för dem som inte tränar. Helene "Ice" Ahlson från Gladiatorerna håller bara delvis med.

Har%20tr%C3%A4ningshetsen%20g%C3%A5tt%20f%C3%B6r%20l%C3%A5ngt?

Hur kommer det sig att publiken i Gladiatorerna verkar vara så uppe i varv? För Sveriges Radio PP3 berättar Marcus Palm hur man värmer upp en stel tv-publik:

Är svenskar som går på gala mer svårflirtade än andra? Vi har märkt att det i alla fall skrattas väldigt lite bland publiken på de svenska galorna. Är publiken är för stram och trist eller är folk på scenen inte roliga? Eller så kanske de helt enkelt skulle behöva en så kallad publikuppvärmare. Komikern och skådespelaren Marcus Palm har värmt upp publiken för bland annat Time Out, Parlamentet, Så ska det låta och Gladiatorerna. Här avslöjar han sina bästa knep.

Sex av Gladiatorerna bloggar på BODY.se!

BODY Radio (vår egen podcast) har haft flera av gladsen som gäster – några av dem återkommande:

I det aktuella utgåvan av BODY, ute nu, ger Roddy "Hero" Benjaminson himself dig en guide till hur du bli grov på riktigt! Reportagets berikas av mästerfotografen Per Bernals bilder på Roddy och Cici då de tränar på Metroflex Plano i Texas, USA!

Så du har lyckats ta dig förbi nybörjarstadiet? Grattis – det är nu utmaningen börjar. Roddy Benjaminson förklarar hur man gör för att gå från vältränad till grov på riktigt!

On
Off

0 kommentarer

  • Gladiatorerna söker nya utmanare!

    Gladiatorerna söker nya utmanare!

    Gladiatorerna kommer tillbaka för ännu en säsong. Vill du vara med som utmanare? Ta då testet som utröner om du passar!

    Nyheter Redaktionen, 2015-07-07 13:02

  • Enkät om träningshandledning

    Enkät om träningshandledning

    Har du en PT som du anlitar i person eller via nätet? Då kan du vara med och hjälpa en student inför dennes kandidatexamen i folkhälsovetenskap. Ditt svar på en enkät kommer ligga till grund för en C-uppsats.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-07-06 10:46

  • Så lyckas du i din tävlingssatsning

    Så lyckas du i din tävlingssatsning

    Framgångsrik atlet, hyllad coach och egen företagare. Listan över Therese Svedboms verksamheter kan göras lång. Den småländska diamanten berättar mer om livet som mångsysslande fitnesstjej.

    Nyheter Redaktionen, 2015-07-05 06:17

  • Bygg & bränn samtidigt – går det?

    Bygg & bränn samtidigt – går det?

    Den vanligaste rekommendationen som brukar komma från förstå-sig-påare inom kroppsbyggarkretsar är ”bygg muskler först och kom i form sen”. Och denna metod är inte att förakta, då det är en förhållandevis säker strategi att lägga krut på en sak i taget.

    Nyheter Jacob Gudiol, 2015-07-04 08:11

  • Klaga inte över gymmets utrustning...

    Klaga inte över gymmets utrustning...

    Kulbila Samuel från Ghana visar att en bra fysik går att bygga trots avsaknad av tillgång till ett flashigt gym eller ens vanlig utrustning. Hans muskler har byggts på bakgårdsgym med hemmagjorda redskap.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-07-03 05:27

  • Arnold säger adjö till ett fan

    Arnold säger adjö till ett fan

    Efter att USA:s Högsta Domstol i fredags beslutat att rätten till samkönade äktenskap ska gälla i alla delstater valde många att fira beslutet med en regnbågsflaggeprofil på sina sociala medier – så även Arnold. Ett av hans fans gillade dock inte tilltaget – vilket fick Arnold att damma av en av sina filmrepliker.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-07-01 10:46

  • Framgångar för muskulös ballerina

    Framgångar för muskulös ballerina

    Misty Copeland höjdes nyss upp till högsta rankingen hos den balett-teater hon arbetar vid i New York. Mistys otraditionella fysik – för en ballerina – har väckt uppmärksamhet utanför de vanliga kretsarna och hon bland annat har förekommit i reklam för sportklädesmärket Under Armour.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-07-01 10:22

  • Äldre kvinnlig bodybuilder sökes

    Äldre kvinnlig bodybuilder sökes

    Produktionsbolaget Standard mailade: "Vi söker en äldre kvinnlig bodybuilder (65+/i sina bästa år) till en reklamfilm. Du behöver inte vara en aktiv bodybuilder men ska vara extremt vältränad."

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-06-30 06:34

  • Brett spelar Terminatorn från 1984

    Brett spelar Terminatorn från 1984

    Kroppsbyggaren Brett Azar gör i Terminator: Genisys sin skådespelarkarriärs största roll. Brett spelar där den ursprungliga Terminator-Arnold från 1984 som i filmen har en fajt med Terminator-Arnold från 2015.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-06-29 20:03

  • Nutrition för nybörjare

    Nutrition för nybörjare

    Alla är nybörjare någon gång, så är det bara. När du bestämt dig för att bygga upp dina muskler, bli starkare, eller kanske helt enkelt forma kroppen till att bli snyggare och mer vältränad så är det först träningen du ska lägga fokus på.

    Nyheter Redaktionen, 2015-06-29 06:21

  • Vältränad litteratur för gymråttor

    Vältränad litteratur för gymråttor

    Vill du utvecklas som atlet och människa måste du ständigt lära dig nya saker. Här några bra böcker från det senaste året för alla de som spenderar alldeles för mycket tid framför bloggar, twitter och instagram.

    Nyheter Robert Stasinski, 2015-06-27 06:22

  • Fler knäppa träningsknep!

    Fler knäppa träningsknep!

    Läste du Ove Rytters "Knäppa knep för att lyckas med träningen" i senaste BODY och vill ha fler av hans smarta tricks och rutiner som hjälper dig kvar på rätt spår när motivationen ibland tryter? Här kommer de!

    Nyheter Redaktionen, 2015-06-26 13:14

  • En ung Schwarzenegger på scenen!

    En ung Schwarzenegger på scenen!

    Ett brittiskt företag som filmade viktiga såväl som oviktiga världshändelser för biopublik har släppt hela sitt åttioårig arkiv på YouTube i hög kvalitet. De fångade bland annat en 19-årig Arnold – få visste vad som komma skulle.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-06-25 20:35

  • Noghor failar hårt i reklamfilm!

    Noghor failar hårt i reklamfilm!

    Noghor Jemide gjorde slarvsylta av Gladiatorerna i 2012 års upplaga av tv-programmet. I denna reklamfilm så går han dock själv på pumpen då passaren är för upptagen av den smaksatta drycken för att göra sitt jobb.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-06-25 18:04

  • Nått en platå? Kickstarta träningen!

    Nått en platå? Kickstarta träningen!

    Lär dig hur du optimerar din näringstiming, hur du håller dig skadefri och bygger muskler i axelträningen, samt hur du bakar med bars. Detta samt recept, forskning, kostråd och mycket mer i nya BODY – ute i dag!

    Nyheter Redaktionen, 2015-06-25 07:00

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat