Snart är halva grundomgången avklarad i Gladiatorerna

Snart är halva grundomgången avklarad i Gladiatorerna

Publicerad

Grundomgången omfattar åtta möten mellan utmanare: I fredagens fjärde fajt ställs lättviktaren Niklas Ek (65 kg) mot Christopher Mårtensson (83 kg). På damsidan möter basketspelaren Jennifer Kücükkaya gyminstruktören Anna Lidholm.

Efter grundomgången följer tre semifinaler, där de sex utmanare på herr- och damsidan med de bästa tiderna i hinderbanan möts.

Aftonbladet: Attackboll slutade i rumpchock

I kvällens avsnitt av "Gladiatorerna" visar Anna Lidholm lite mer än hon hade hoppats – inför miljonpubliken.
– Jag fick panik, säger Lidholm till Nöjesbladet.

Arbetarbladet: Niklas får mycket stryk

Nästa vecka börjar en ny säsong av Gladiatorerna. Den här omgången ska Niklas Ek från Ockelbo utmana gladiatorerna. Det är den största utmaningen han upplevt.
– Jag tänkte, bara kroppen inte går sönder nu, säger han.

Nya Lidköpings-Tidningen: Anna utmanar gladiatorerna

I morgon kan ni se Lidköpingstjejen Anna Lidholm i tv. Hon tävlar nämligen i Gladiatorerna.
– Det känns väldigt bra, men jag är jättenervös inför tevesändningen. Jag vet inte hur jag framställs i programmet.

Nya Lidköpings-Tidningen: Anna sätter gladiatorerna på prov

Lidköpingstjejen Anna Lidholm har blivit utvald till utmanare i nästa säsong av tv-programmet Gladiatorerna.
– Jag är jäkligt taggad! säger hon.

P4 Skaraborg: Anna ska utmana Gladiatorerna

Hero och Amazon spänner musklerna i program efter program av Gladiatorerna. Men inför kommande säsong finns en tjej som tänker utmana dessa bjässar! Anna Lidholm från Lidköping.

Läs mer om utmanarna på maximutmaningen.se samt tv4.se/gladiatorerna. Fler nyheter finns i BODY.se-taggen Gladiatorerna.

Det tredje avsnittet kan fritt ses i efterhand på TV4 Play en vecka framöver:

Gladiatorerna%20del%204

Lyssna: Anna Lidholm: ”Jag vill ha allt stöd jag kan få”

Niklas Ek (170 cm, 65 kg) möter Christopher Mårtensson (181 cm, 83 kg). Foto: Robin Persson/TV4

Jennifer Kücükkaya (162 cm, 51 kg) ställs mot Anna Lidholm (169 cm, 62 kg). Foto: Robin Persson/TV4

Chefredaktör Alex Danielsson har under sitt alias "Vanliga killen" genom åren följt med på olika elitatleters egna pass. Han genomförde nu på förmiddagen ett träningspass med ingen mindre än Christy "Bullet" Bacon inför vår Gladiatorbilaga (medföljer BODYs marsnummer – ute i butik 21 februari):

ChristyBacon.se: Alex Danielsson from BODY Survived!

A few weeks ago Alex, chefredaktör from BODY magazine, called me and asked if I would like to train him. He told me that we would train together, and then he would write an article based on our training. I remember reading the BODY magazine in which he worked out with Pansar. It was a great article, so I thought that this would be a chance to show people how I usually train.

TV4: Har Toro mött sin överman? Missa inte det spännande avsnittet på fredag!

Tuff%20utmaning%20f%C3%B6r%20Toro

I P1 på måndag den 28 januari 2013 kl 15:04: Gladiatorer lockar

Är Gladiatorerna i TV 4 bra underhållning? Vilka värderingar genomsyrar programmet? Glorifieras våldet eller förstår alla det bara är på skoj?

Ida Ali-Lindqvist, sportredaktör på nättidningen Feministiskt Perspektiv och gladiatorn Helene "Ice" Ahlson medverkar.

Expressen: Gladiatorns ilska mot polisen: Väldigt kränkt

Gladiatorn Patrick "Baronen" Monga stoppades av två civilpoliser misstänkt för doping.
Han är nu kritisk till hur fallet sköttes och att polisen tog hans mobiltelefon och gjorde husrannsakan efter endast ett tips.
- Jag känner mig väldigt kränkt. Det känns som om de har gjort intrång på mitt privatliv på väldigt lösa grunder, säger han.

TV4 Nyhetsmorgon: Har träningshetsen gått för långt?

Skribenten Rebecca Weidmo Uvell skrev på Aftonbladets debattsidor att träning blivit ett "poserande som har väldigt lite med hälsa att göra", och att träningshetsen kan skapa ångest och problem för dem som inte tränar. Helene "Ice" Ahlson från Gladiatorerna håller bara delvis med.

Har%20tr%C3%A4ningshetsen%20g%C3%A5tt%20f%C3%B6r%20l%C3%A5ngt?

Hur kommer det sig att publiken i Gladiatorerna verkar vara så uppe i varv? För Sveriges Radio PP3 berättar Marcus Palm hur man värmer upp en stel tv-publik:

Är svenskar som går på gala mer svårflirtade än andra? Vi har märkt att det i alla fall skrattas väldigt lite bland publiken på de svenska galorna. Är publiken är för stram och trist eller är folk på scenen inte roliga? Eller så kanske de helt enkelt skulle behöva en så kallad publikuppvärmare. Komikern och skådespelaren Marcus Palm har värmt upp publiken för bland annat Time Out, Parlamentet, Så ska det låta och Gladiatorerna. Här avslöjar han sina bästa knep.

Lyssna: PP3 Så får publikuppvärmaren Marcus Palm igång publiken

Lyssna: PP3: Publikuppvärmaren Marcus Palm om den bästa tv-publiken

Sex av Gladiatorerna bloggar på BODY.se!

BODY Radio (vår egen podcast) har haft flera av gladsen som gäster – några av dem återkommande:

I det aktuella utgåvan av BODY, ute nu, ger Roddy "Hero" Benjaminson himself dig en guide till hur du bli grov på riktigt! Reportagets berikas av mästerfotografen Per Bernals bilder på Roddy och Cici då de tränar på Metroflex Plano i Texas, USA!

Så du har lyckats ta dig förbi nybörjarstadiet? Grattis – det är nu utmaningen börjar. Roddy Benjaminson förklarar hur man gör för att gå från vältränad till grov på riktigt!

On
Off

0 kommentarer

  • Svett & Etikett –­ nytt träningsprogram

    Svett & Etikett –­ nytt träningsprogram

    I SVT-programmet Svett & Etikett provar Kalle Zackari Wahlström åtta olika träningsformer, från träning till tävling. Först ut är Bodybuilding – Kalle ställde nämligen upp på Luciapokalen CBB 2013 där han coachades av Helene "Ice" Ahlson! Serien tv-sänds i sommar, men har webbexklusiv premiär redan nästa vecka i SVT Flow.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-04-17 10:12

  • Påsken bjuder på sjätte grundomgången i Gladiatorerna

    Påsken bjuder på sjätte grundomgången i Gladiatorerna

    På lördag blir det liv i luckan! I herrarnas tävling ställs triatleten Erik Nordlöf mot Men’s Physique-tävlande Linus Grudd. På damsidan möter elitboxaren Armine Sinabian den före detta elitgymnasten Stephanie Pizzignacco.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-04-16 16:24

  • Fitnesstrender 2014

    Fitnesstrender 2014

    Att hård och frekvent träning alltid är trendriktigt gäller väl fortfarande, eller? Mjo. Fast om American College of Sports Medicine får sia om vilka träningsformer och andra specialiteter som blir hetast under året så är det denna topplista som gäller.

    Nyheter Alex Danielsson, 2014-04-16 15:25

  • Tio vann Generation Iron på DVD!

    Tio vann Generation Iron på DVD!

    I dag sker det svenska DVD-släppet av dokumentären Generation Iron. I filmen får man följa de främsta deltagarna inför, under och efter Mr Olympia 2012. De tio som vann ett eget exemplar i tävlingen kommer från Avesta, Bromölla, Eskilstuna, Kalix, Linköping, Lund, Söderköping, Tranås, Örebro och Östersund.

    Nyheter Redaktionen, 2014-04-16 08:00

  • Anmäl dig senast på fredag!

    Anmäl dig senast på fredag!

    Planerar du att delta i Athletic Fitness, Bodybuilding, Bodyfitness, Bikini Fitness, Classic Bodybuilding eller Men's Physique under BODY Classic? Glöm inte bort att du måste göra din anmälan senast denna fredag (18 april)!

    Nyheter Redaktionen, 2014-04-15 23:45

  • E-handeln lyfter mot nya höjder

    E-handeln lyfter mot nya höjder

    Försäljningen av sportprodukter på nätet fortsätter att slå rekord. Även under de kommande åren väntas kraftig tillväxt.

    Nyheter Magnus Reithner, 2014-04-15 12:56

  • Tre ström och en son i Gladiatorerna på lördag

    Tre ström och en son i Gladiatorerna på lördag

    Nu på lördag möter brandmannen Daniel Ringström KTH-studenten Stefan Ekström på herrsidan. På damsidan ställs crossfit-tävlande tvåbarnsmamman Jessica Andersson, 34, mot motocrossföraren Ebba Bergström, 19 – äldst möter yngst!

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-04-11 20:02

  • Är du mamma och bodybuilder?

    Är du mamma och bodybuilder?

    Ett produktionsbolag söker kvinnliga bodybuilders som också är mammor. Du ska brinna för bodybuilding (läs vara aktiv inom tävlingssammanhang) men också värdesätta rollen som mamma. Castingen för en dokumentärfilm pågår under våren 2014. Personer från hela Sverige är välkomna att söka!

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-04-09 15:52

  • Video från Battle of Scandinavia 2014!

    Video från Battle of Scandinavia 2014!

    Företaget ReportingTech Group var på plats i publiken och livesände muskeltävlingarna i Alingsås. Nu har de också börjat lägga upp videoupptagningarna online i hög kvalitét: hittills är hela 165 minuter publicerade!

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-04-09 13:25

  • Inför Fitnessfestivalen i Göteborg 2014: På jakt efter träningstrender

    Inför Fitnessfestivalen i Göteborg 2014: På jakt efter träningstrender

    Vem har rätt. Och vem har fel? Vem har sanningen? Och var finns den? Alla inom träningsvärlden lever i något slags gemensamt tränings-Nextopia. 
Vi väntar på det nya, sensationella och undergörande. På gott och på ont. Små detaljer, en finurlig uppfinning, en TV-show, ett känt namn eller en bloggare med miljontals fans kan påverka en hel värld. Blixtsnabbt.

    Nyheter Ove Rytter, 2014-04-08 13:56

  • Denise Faith har blivit proffs

    Denise Faith har blivit proffs

    Den überklassiga byggarmadamen Denise Faith går från klarhet till klarhet. Från Luciapokalen till SM, och därifrån vidare till VM. Allt levererat av Denise med stil och övertygelse. Hennes nästa steg är dock en annan historia. Desto modigare, helt klart, men samtidigt också det mest logiska. Vi talar om att Denise tar klivet och nu blir vårt nästa proffs i dambyggning.

    Nyheter Redaktionen, 2014-04-03 18:37

  • Frida Palmell fyra vid St Louis Pro!

    Frida Palmell fyra vid St Louis Pro!

    Vid årets första proffstävling i Women’s Physique så placerade sig Frida Palmell på en fjärde plats av arton deltagare! Placeringen innebär att Frida nu har tagit två poäng i kvalserien för att delta på Olympia i september!

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-04-03 16:35

  • Gladiatorernas grundomgång snart halvvägs

    Gladiatorernas grundomgång snart halvvägs

    I den fjärde av åtta grundomgångar ställs brottaren Besnik Shala, Falköping mot Andreas Miklja, Stockholm (för övrigt finalist i BODY:s omslagstävling). På damsidan tävlar simläraren Emilia Carlsson Berg, Örnsköldsvik mot Marika Ögren, Göteborg.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-04-03 14:52

  • Deltagare sökes till Ninja Warrior Sverige

    Deltagare sökes till Ninja Warrior Sverige

    TV-produktionsbolaget Elk Production ska producera Ninja Warrior Sverige. De söker personer – av bägge könen – som gillar att utmana sig själv, har ett stort intresse för träning och som skulle vilja vara med i tävlingen och fightas om att bli Sveriges första Ninja Warrior!

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-04-03 13:07

  • Nära 2400 bilder från Battle of Scandinavia...

    Nära 2400 bilder från Battle of Scandinavia...

    ...kan du som besöker muscle.se ta del av. Som vanligt har man varit på plats och fångat alla klasserna för att lägga upp i sitt välbesökta och matiga bildgalleri.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-03-30 20:50

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat