Snart är halva grundomgången avklarad i Gladiatorerna

Snart är halva grundomgången avklarad i Gladiatorerna

Publicerad

Grundomgången omfattar åtta möten mellan utmanare: I fredagens fjärde fajt ställs lättviktaren Niklas Ek (65 kg) mot Christopher Mårtensson (83 kg). På damsidan möter basketspelaren Jennifer Kücükkaya gyminstruktören Anna Lidholm.

Efter grundomgången följer tre semifinaler, där de sex utmanare på herr- och damsidan med de bästa tiderna i hinderbanan möts.

Aftonbladet: Attackboll slutade i rumpchock

I kvällens avsnitt av "Gladiatorerna" visar Anna Lidholm lite mer än hon hade hoppats – inför miljonpubliken.
– Jag fick panik, säger Lidholm till Nöjesbladet.

Arbetarbladet: Niklas får mycket stryk

Nästa vecka börjar en ny säsong av Gladiatorerna. Den här omgången ska Niklas Ek från Ockelbo utmana gladiatorerna. Det är den största utmaningen han upplevt.
– Jag tänkte, bara kroppen inte går sönder nu, säger han.

Nya Lidköpings-Tidningen: Anna utmanar gladiatorerna

I morgon kan ni se Lidköpingstjejen Anna Lidholm i tv. Hon tävlar nämligen i Gladiatorerna.
– Det känns väldigt bra, men jag är jättenervös inför tevesändningen. Jag vet inte hur jag framställs i programmet.

Nya Lidköpings-Tidningen: Anna sätter gladiatorerna på prov

Lidköpingstjejen Anna Lidholm har blivit utvald till utmanare i nästa säsong av tv-programmet Gladiatorerna.
– Jag är jäkligt taggad! säger hon.

P4 Skaraborg: Anna ska utmana Gladiatorerna

Hero och Amazon spänner musklerna i program efter program av Gladiatorerna. Men inför kommande säsong finns en tjej som tänker utmana dessa bjässar! Anna Lidholm från Lidköping.

Läs mer om utmanarna på maximutmaningen.se samt tv4.se/gladiatorerna. Fler nyheter finns i BODY.se-taggen Gladiatorerna.

Det tredje avsnittet kan fritt ses i efterhand på TV4 Play en vecka framöver:

Gladiatorerna%20del%204

Lyssna: Anna Lidholm: ”Jag vill ha allt stöd jag kan få”

Niklas Ek (170 cm, 65 kg) möter Christopher Mårtensson (181 cm, 83 kg). Foto: Robin Persson/TV4

Jennifer Kücükkaya (162 cm, 51 kg) ställs mot Anna Lidholm (169 cm, 62 kg). Foto: Robin Persson/TV4

Chefredaktör Alex Danielsson har under sitt alias "Vanliga killen" genom åren följt med på olika elitatleters egna pass. Han genomförde nu på förmiddagen ett träningspass med ingen mindre än Christy "Bullet" Bacon inför vår Gladiatorbilaga (medföljer BODYs marsnummer – ute i butik 21 februari):

ChristyBacon.se: Alex Danielsson from BODY Survived!

A few weeks ago Alex, chefredaktör from BODY magazine, called me and asked if I would like to train him. He told me that we would train together, and then he would write an article based on our training. I remember reading the BODY magazine in which he worked out with Pansar. It was a great article, so I thought that this would be a chance to show people how I usually train.

TV4: Har Toro mött sin överman? Missa inte det spännande avsnittet på fredag!

Tuff%20utmaning%20f%C3%B6r%20Toro

I P1 på måndag den 28 januari 2013 kl 15:04: Gladiatorer lockar

Är Gladiatorerna i TV 4 bra underhållning? Vilka värderingar genomsyrar programmet? Glorifieras våldet eller förstår alla det bara är på skoj?

Ida Ali-Lindqvist, sportredaktör på nättidningen Feministiskt Perspektiv och gladiatorn Helene "Ice" Ahlson medverkar.

Expressen: Gladiatorns ilska mot polisen: Väldigt kränkt

Gladiatorn Patrick "Baronen" Monga stoppades av två civilpoliser misstänkt för doping.
Han är nu kritisk till hur fallet sköttes och att polisen tog hans mobiltelefon och gjorde husrannsakan efter endast ett tips.
- Jag känner mig väldigt kränkt. Det känns som om de har gjort intrång på mitt privatliv på väldigt lösa grunder, säger han.

TV4 Nyhetsmorgon: Har träningshetsen gått för långt?

Skribenten Rebecca Weidmo Uvell skrev på Aftonbladets debattsidor att träning blivit ett "poserande som har väldigt lite med hälsa att göra", och att träningshetsen kan skapa ångest och problem för dem som inte tränar. Helene "Ice" Ahlson från Gladiatorerna håller bara delvis med.

Har%20tr%C3%A4ningshetsen%20g%C3%A5tt%20f%C3%B6r%20l%C3%A5ngt?

Hur kommer det sig att publiken i Gladiatorerna verkar vara så uppe i varv? För Sveriges Radio PP3 berättar Marcus Palm hur man värmer upp en stel tv-publik:

Är svenskar som går på gala mer svårflirtade än andra? Vi har märkt att det i alla fall skrattas väldigt lite bland publiken på de svenska galorna. Är publiken är för stram och trist eller är folk på scenen inte roliga? Eller så kanske de helt enkelt skulle behöva en så kallad publikuppvärmare. Komikern och skådespelaren Marcus Palm har värmt upp publiken för bland annat Time Out, Parlamentet, Så ska det låta och Gladiatorerna. Här avslöjar han sina bästa knep.

Lyssna: PP3 Så får publikuppvärmaren Marcus Palm igång publiken

Lyssna: PP3: Publikuppvärmaren Marcus Palm om den bästa tv-publiken

Sex av Gladiatorerna bloggar på BODY.se!

BODY Radio (vår egen podcast) har haft flera av gladsen som gäster – några av dem återkommande:

I det aktuella utgåvan av BODY, ute nu, ger Roddy "Hero" Benjaminson himself dig en guide till hur du bli grov på riktigt! Reportagets berikas av mästerfotografen Per Bernals bilder på Roddy och Cici då de tränar på Metroflex Plano i Texas, USA!

Så du har lyckats ta dig förbi nybörjarstadiet? Grattis – det är nu utmaningen börjar. Roddy Benjaminson förklarar hur man gör för att gå från vältränad till grov på riktigt!

On
Off

0 kommentarer

  • Fyll på den osårbara känslan!

    Fyll på den osårbara känslan!

    Augustiutgåvan av BODY har de bästa styrketräningstipsen, forskning om träning och kost, personporträtt med de som har lyckats, kostråden för mer muskler och mindre fett, skvaller och mycket annat.

    Nyheter Redaktionen, 2014-07-22 05:30

  • Blir DU vår nästa omslagsmodell?

    Blir DU vår nästa omslagsmodell?

    Nu har du chansen att hamna på omslaget till Sveriges bästa träningstidning! Var med och tävla om att pryda omslaget till januariutgåvan av BODY.

    Nyheter Redaktionen, 2014-07-22 05:12

  • Sommarsmyg

    Sommarsmyg

    Är man ledig ska man vara ledig. Rätt enkelt egentligen, där andemeningen är att man ska vara antingen eller. Och för många är det också förhållandevis enkelt att få till. Man liksom streckar fyra veckor i kalendern efter midsommar, stänger av skallen och går hem.

    Nyheter Alex Danielsson, 2014-07-22 05:00

  • Tammerpokalen – Sveriges enda fysiktävling norr om Dalälven

    Tammerpokalen – Sveriges enda fysiktävling norr om Dalälven

    Den 10-13 juli är det dags igen för succélägret från somrarna 2008-2013. Träningslägret som är av en avslappnad karaktär avhålls på Lödgö Herrgård i naturskön miljö strax norr om Sundsvall. I samband med denna helg avhålls också den sjätte upplagan av nybörjartävlingen Tammerpokalen i Sundsvall lördagen den 12 juli!

    Nyheter Redaktionen, 2014-07-07 08:00

  • Den perfekta kroppen – en filmtrilogi

    Den perfekta kroppen – en filmtrilogi

    Göteborgsparet Hanna och Renzo Aneröd startade 2010 filmprojektet ”Den perfekta kroppen”. Det handlar om att producera en trilogi, där delarna ”Mirakelkvinnan” handlar om löparen och body fitness-atleten Åsa Hällstorp, ”För stor för världen” har kroppsbyggaren Irene Andersen i fokus, och ”Den odödliga” centreras kring fitnessprofilen och tränaren Daniel Emgard.

    Nyheter Redaktionen, 2014-07-04 14:39

  • Vann du träningsoutfit från MAGNE?

    Vann du träningsoutfit från MAGNE?

    Tävlingen i juniutgåvan av BODY gav fyra deltagare chansen att vinna träningsoutfit bestående av ett par shorts och ett linne från MAGNE. De som drogs som vinnare kommer från Mockfjärd, Stockholm, Västerås och Knislinge. Blir det du som får ett paket inom kort?

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-07-03 21:04

  • Den indiska byn där alla styrketränar

    Den indiska byn där alla styrketränar

    I Indien kan man tjäna mer som dörrvakt än som bonde – i en liten by har man därför bytt ut det traditionella jordbruket mot träning. 90 % av familjerna försörjs nu av vaktarbetet i huvudstaden. Nästan alla byns pojkar brottas från tidig ålder, för att sedan introduceras till styrketräning när de blir äldre.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-06-25 14:00

  • Stå inte i vassen i sommar!

    Stå inte i vassen i sommar!

    Juliutgåvan av BODY har de bästa styrketräningstipsen, forskning om träning och kost, personporträtt med de som har lyckats, kostråden för mer muskler och mindre fett, skvaller och mycket annat. Prenumeranterna har fått den. Nu på tisdag finns den i en butik nära dig.

    Nyheter Redaktionen, 2014-06-23 23:00

  • Töm spyhinken

    Töm spyhinken

    All out. Hela vägen. Ta inga fångar. Med träning är det ofta som med livet i stort. Om mycket är bra så måste ännu mer vara ännu bättre. Och vi som verkligen vill utvecklas och bli bättre verkar ha extra svårt med måttligheten.

    Nyheter Alex Danielsson, 2014-06-23 06:00

  • Resultat & rapporter Alströmertrofén

    Resultat & rapporter Alströmertrofén

    I den sjunde upplagan av nybörjartävlingen gick overalltitlarna i de CBB/BB-klasserna till Anton Jakobsson (Juniorer) och Dan Windisch (Seniorer). Övriga overallsegrare: Anna Norberg (Bodyfitness), Linn Stenman (Bikini Fitness) och Suwe Sayavong (Men’s Physique).

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-06-21 21:11

  • BODY Magazine söker Chefredaktör

    BODY Magazine söker Chefredaktör

    Nyheter Redaktionen, 2014-06-18 18:00

  • 165+ tävlande på Alströmertrofén!

    165+ tävlande på Alströmertrofén!

    Nybörjartävlingen Alströmertrofen avgörs på lördag i Alingsås. Bland de 165+ tävlande (sjuttio fler deltagare än förra året!) i Classic Bodybuilding, Women’s Physique och Bodyfitness samt nytillskotten Men’s Physique samt Bikini Fitness finns sannolikt några av morgondagen stjärnor: Kom och heja på dem!

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-06-09 23:06

  • Dags för final i Gladiatorerna!

    Dags för final i Gladiatorerna!

    I kväll är det dags för utmanarna att göra upp en sista gång. Ära, berömmelse OCH en kvarts miljon står på spel: Besnik Shala vs Konstantin Avramidis – Elin Strömblad vs Marika Ögren. Flera har kapat många hinderbanesekunder från grundomgång till semifinal. Blir det rekordtider i deras tredje försök?

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-06-07 12:00

  • Vilka tar sig till final i Gladiatorerna?

    Vilka tar sig till final i Gladiatorerna?

    I tredje semifinalen ska de sista finalisterna sållas ut. På herrsidan ställs Men’s Physique-tävlande Linus Grudd mot hinderbaneexperten Konstantin Avramidis. På damsidan möter rugbylandslagets Sofia Gertz officeraren Elin Strömblad.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-05-30 11:17

  • Athletic Fitness - Rookies historia

    Athletic Fitness - Rookies historia

    Rookie Westin har tävlat i Athletic Fitness varje år sedan grenens begynnelse, vid det femtonde försöket tog han 2010 hem det efterlängtade SM-guldet. Hans främsta merit att vara den sista AF-världsmästaren genom VM-guldet 2013 (grenen har ej längre VM-status).

    Nyheter Redaktionen, 2014-05-28 18:00

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat