BODYs juniutgåva finns ute nu!

BODYs juniutgåva finns ute nu!

Publicerad

Frida & Christofer pryder omslaget!

Ute i en butik nära dig nu: de bästa styrketräningstipsen, forskning om träning och kost, personporträtt med de som har lyckats, kostråden för mer muskler och mindre fett, skvaller och mycket annat.

Juniutgåvan 2013 av BODY (den 347:e sedan starten) finns ute i butik mellan tisdagen den 21 maj och tisdagen den 25 juni. Ur innehållet:

  • Alla är vi barn i början – utom Andrija Sandor
  • Cool vid Poolen: Så ska du se ut på badet i sommar
  • Trygga Triceps med brandmannen Patrik Larsson
  • BODYs gästkock: Kyckling med ris, där Younes Laroussi kockar
  • Magstarkt – Fem för sex: Allt du behöver för att få fram sexpacket! 
  • Heta Heidi: Tuff brud och tuff träning
  • Vad ska du äta? Och när? Näringstajming – spelar det någon roll?
  • BMR Grand Prix! BODY var på plats

Omslagsfotograf är Seth Janson. Modeller är Frida Sjöström och Christofer Nober

Du som är helårsprenumerant har även i din prenumeration inkluderat tillgång till BODY digitalt (via din läsplatta, mobiltelefon eller webbläsare). Läs mer om digitala BODY här.

  • 10. Ledaren: Vill du ha resultat? Sluta mesa
    Kanske tillhör du de som inte känner sig det minsta utpekade av rubriken? Kanske anser du att du minsann tränar skoningslöst hårt, och att det istället är alla andra som är softa mesar?
  • 28. Alla är vi barn i början – utom Andrija Sandor
    Luciapokalen är en tävling för nybörjare, men det finns inget nybörjarlikt över Andrija Sandors fysik. Vi har träffat den snälle jätten som sprang hem segern i tungsviktsklassen direkt i sin debut!
  • 38. Cool vid Poolen: Så ska du se ut på badet i sommar
    Beachvolleynätet är uppsatt, solen skiner och värmen börjar bli påtaglig. Tiden är inne att ge dig ut och lufta det du jobbat för det senaste året – sommarformen! Vi bjuder därför på lite inspiration för att få till den sista touchen; de hetaste badplaggen och de ballaste accessoarerna. Simma lugnt!
  • 48. Trygga Triceps med brandmannen Patrik Larsson
    Häng med när brandmannen och tillika SM-ettan Patrik Larsson visar hur han skaffade sig ett par av Sveriges vassaste triceps.
  • 54. BODYs gästkock: Kyckling med ris, där Younes Laroussi kockar
    En av våra mest symmetriska branschprofiler lagar till en klassiker på sitt eget sätt.
  • 56. Magstarkt – Fem för sex: Allt du behöver för att få fram sexpacket! 
    Stora armar, fylliga pecs eller diamantformade vader – de får alla ursäkta. I dagens samhälle är sexpacket utan tvekan den mest kända symbolen för en vältränad kropp. Men hur når man egentligen dit? Vi tar hjälp av fem experter för att söka svar på gåtan!
  • 62. Heta Heidi: Tuff brud och tuff träning
    Axlar är en av de viktigaste muskelgrupperna, inte minst visuellt. Vi bad därför Heidi Vuerola, som har väldigt bra axlar, och dessutom älskar att träna dem, att visa hur hon gör.
  • 68. Vad ska du äta? Och när? Näringstajming – spelar det någon roll?
    Är proteindrinken efter träningspasset avgörande, och har det betydelse när du äter i förhållande till träningen? Vi tittar närmare på när och hur du bäst optimerar ditt intag av energi.
  • 72. BMR Grand Prix! BODY var på plats
    Ny tävling, ny stad och ny gren. BMR Grand Prix var en riktigt trevlig bekantskap. Såklart var vi där.

Hitta till närmsta butik via Google Maps! Du kan även se nedanstående karta över försäljningsställen på BODY Magazine i en fullskärmsvy hos batchgeo.com. Har du zoomat in på kartan nedan och vill komma till normalvyn igen, klicka på "Butiker med BODY" uppe till vänster.

Frida Sjöström och Christofer Nober pryder omslaget av den 347:e utgåvan av BODY. Foto: Seth Janson

38. Cool vid Poolen: Så ska du se ut på badet i sommar

48. Trygga Triceps med brandmannen Patrik Larsson

54. BODYs gästkock: Kyckling med ris, där Younes Laroussi kockar

56. Magstarkt – Fem för sex: Allt du behöver för att få fram sexpacket!

62. Heta Heidi: Tuff brud och tuff träning

68. Vad ska du äta? Och när? Näringstajming – spelar det någon roll?

72. BMR Grand Prix! BODY var på plats

Frida Sjöström och Christofer Nober pryder omslaget av den 347:e utgåvan av BODY. Foto: Seth Janson

On
Off

0 kommentarer

  • Purfärska nyheter om vårt mest älskade livselixir

    Purfärska nyheter om vårt mest älskade livselixir

    För några årtionden sedan ansågs kaffe inte vara något man drack med hälsan i åtanke. Alla drack det, men "visste" samtidigt att det inte var speciellt bra för kroppen. I dag vet vi bättre.

    Nyheter Andreas Abelsson, 2018-07-21 12:40

  • Muskler som sackar efter? Kanske dags att syna träningen i sömmarna!

    Muskler som sackar efter? Kanske dags att syna träningen i sömmarna!

    Obalanser i den muskulära utvecklingen? Sluta skyll på genetiken och försök gör något åt dem istället. Linda Ericson berättar hur.

    Nyheter Linda Ericson, 2018-07-18 11:35

  • Minska stressen, maxa återhämtningen

    Minska stressen, maxa återhämtningen

    Denna enkla övning aktiverar din avslappningsrespons för minskad stress, bättre återhämtning, nedvarvning och sömn.

    Nyheter Anders Eriksson, 2018-07-17 15:24

  • Den bästa curlversionen du inte kör

    Den bästa curlversionen du inte kör

    Större armar står på de flesta gymbesökares önskelista, men hur får man de envisa underarmarna att växa? Testa denna superövning och lägg in en extra växel i armbyggningen!

    Nyheter Redaktionen, 2018-07-15 10:00

  • Vågar du skippa maskinerna en dag?

    Vågar du skippa maskinerna en dag?

    Träning med egna kroppen som motstånd låter kanske inte så hett, men har du en gång provat en klurigare variant av någon basicövning så vet du exakt hur vansinnigt jobbigt det kan vara. Så... vågar du skippa gymet idag?

    Nyheter Linda Ericson, 2018-07-13 11:50

  • Men DU får väl inte äta det där? Du tränar ju!

    Men DU får väl inte äta det där? Du tränar ju!

    Om det är på något område vi slagit en rejäl tankevurpa så är det på området nutrition och dess inverkan på både vår vikt och våra träningsresultat. Vi kan se en tydlig paradox där vi, i takt med att vi intensifierar vår träning eller beslutar oss om att skala X antal överflödiga kilon, gör kosten till ett slags fiende som ens det minsta felavvägd skulle kunna fördärva precis allt vi slitit för, på bara ett ögonblick. Jag möter det själv ofta i min vardag. Inte sällan vill man pådyvla mig sin subjektiva bild av fitness och byggning som ett slags självspäkning:

    Nyheter Jonas Trollvik, 2018-07-12 10:10

  • Lurar du dig själv med innehållsdeklarationer?

    Lurar du dig själv med innehållsdeklarationer?

    Undviker du kemikalier och outtalbara ord i innehållsförteckningar? Kolla in det här.

    Nyheter Jonas Trollvik, 2018-07-11 13:44

  • Ta ut svängarna för fullständig muskelutveckling

    Ta ut svängarna för fullständig muskelutveckling

    I allmänna rekommendationer för styrketräning påtalas det ofta att man bör utföra en övning med fullt rörelseomfång, från full kontraktion av muskeln till full utsträckning. Både för rörlighet och minskad skaderisk, men även för styrka och hypertrofi i muskelns hela längd. Ändå ser man ofta tränande i gymmen lägga på avsevärt tyngre belastning än vad de skulle klarat av med en fullständig rörelse och utföra övningen bara i en del av rörelseomfånget. 

    Nyheter Jonas Trollvik, 2018-07-10 10:08

  • Starkare core för ett bättre game

    Starkare core för ett bättre game

    En stark core förbättrar dina utsikter –både i prestation och när det kommer till ett eftersträvansvärt sexpack. Linda Ericson ger dig lite basics att plocka med till gymet nästa gång!

    Nyheter Linda Ericson, 2018-07-09 11:20

  • En ny faktor i fitness

    En ny faktor i fitness

    Träning, kost och återhämtning. Vi trodde vi hade allt uträknat. Men sköter du denna nya plikt? Den kanske är viktigare än vi trott!

    Nyheter Redaktionen, 2018-07-08 11:40

  • Djungeln av probiotika. Hur navigerar du?

    Djungeln av probiotika. Hur navigerar du?

    Det är mycket prat om tarmflora nuförtiden. Utbudet av probiotiska produkter är definitivt inget man skämtar om, men när är det egentligen påkallat att använda probiotika –och när kan man helt enkelt strunta i det?

    Nyheter Linda Ericson, 2018-07-07 12:40

  • De åt tills de dog

    De åt tills de dog

    Tre bisarra dödsfall inom Competitive eating

    Nyheter Redaktionen, 2018-07-06 14:02

  • 10 tips för dig som har svårt att öka i kroppsvikt och muskelmassa

    10 tips för dig som har svårt att öka i kroppsvikt och muskelmassa

    Det går knappt en dag utan att man hör talas om eller läser om personer som har svårt att gå ner i vikt, trots att de tycker att de äter så lite att de borde gå ner. En grupp som ofta blir bortglömda är de som har problem åt motsatt håll. De som vill gå upp i vikt och lägga på sig muskler och kroppsvikt, men som har stora besvär att göra det. De som ofta upplever att de måste tvinga i sig maten, och ändå händer det knappt något på vågen. Inom kroppsbyggningen brukar sådana personer kallas "hardgainers".

    Nyheter Andreas Abelsson, 2018-07-05 12:20

  • Träna en sida i taget!

    Träna en sida i taget!

    Har du ledsnat på att slentrianmässigt avverka de gamla vanliga, klassiska övningarna? Har muskeltillväxten börjat dansa motvals och pumpet du tidigare åtnjutit blivit mer av ett trevligt minne? 
Lösningen på detta problem kan mycket väl stavas unilateral träning och om du inte redan har kläm på vad det innebär så ska vi försöka klargöra både vad konceptet innebär samt hur du kan implementera detta rent praktiskt i din träningsrutin.

    Nyheter Jonas Trollvik, 2018-07-04 11:25

  • Tre superprogram från styrkevärlden

    Tre superprogram från styrkevärlden

    Redo att bli rejält mycket starkare? Här är tre ökända träningsprogram från styrke- och idrottsvärlden som garanterar resultat (om du har pannben nog att ta dig genom dem)!

    Nyheter Redaktionen, 2018-07-03 13:50

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat