100 hårda sidor för din drömfysik!

Publicerad

Christofer och Ahmad på omslaget.

I BODYs decemberutgåva finner du styrketräningstips, forskning om träning och kost, personporträtt med de som har lyckats, kostråd för mer muskler och mindre fett, skvaller, tävlingar och mycket annat. I morgon tisdag släpps den i en butik nära dig!

BODY December 2014 (den 365:e sedan starten) finns ute i butik från tisdag 18 november. Ur innehållet:

  • Proffsjakten: Nober utmanar Ahmad i tungt armpass
  • Jonas Julmat: Så gör du julbordet byggarvänligt
  • Pansar Pecs: Norrländskt kraftpass med Jocke Nilsson
  • Protein: Allt om muskelbränslet nummer ett
  • Djupa böj: Lär dig att sätta dem!
  • Elitens specialare: Maria Ahlberg bygger rumpa
  • BODYs gästkock: Lennart Brandt lagar vilt
  • Effektiv Axelträning: Med juniorlöftet Rosanna Scharin
  • Bli greppstark: Och väx!
  • Svenska Mästerskapen: Allt om tävlingen!

Omslagsfotograf är Seth Janson. Modell är Christofer Nober & Ahmad Ahmad.

  • 10. Ledare: Queen of f*cking everything. Ibland.
    I dag har jag haft en sån där dag ni vet, när allt bara lirar. Man vaknar upp utvilad med en energi utöver den vanliga, omvärlden möter en med en high five och man känner sig som queen of f*cking everything.
  • 26. Proffsjakten: Nober utmanar Ahmad i tungt armpass
    Två av Sveriges absoluta storheter inom bodybuilding är Ahmad Ahmad och Christofer Nober. BODY sammanförde de båda för ett armpass på proffsnivå.
  • 36. Jonas Julmat: Så gör du julbordet byggarvänligt
    Julbord i all ära, för formen är det inte alltid lika festligt. Men misströsta inte, BODYs stjärnkock Jonas Lundgren bjuder på mat som du med gott samvete kan äta hela julen.
  • 40. Pansar Pecs: Norrländskt kraftpass med Jocke Nilsson
    Hur bygger man en bröstmuskulatur med imponerande volym och hårdhet? Vi åkte till Sundsvall och följde Classic Bodybuilding-profilen Joacim Nilsson under ett pass!
  • 46. Protein: Allt om muskelbränslet nummer ett
    Att protein är viktigt att få i sig för att kunna bygga muskler vet du nog. Men vilket protein är bäst, hur mycket är optimalt, spelar det någon roll när du äter det, och är höga intag skadligt? Häng med på en lektion i ämnet!
  • 49. Djupa böj: Lär dig att sätta dem!
    Det finns lika många varianter av knäböj som det finns utövare. Vissa bemästrar konsten, andra gör det inte. Vi lär dig att skilja på böj och böj – och hur du sätter dem!
  • 56. Elitens specialare: Maria Ahlberg bygger rumpa
    Bodyfitness-profilen Maria Ahlberg bjuder på fem favoritövningar som garanterat resulterar i ett par brännande gluteus!
  • 60. BODYs gästkock: Lennart Brandt lagar vilt
    Det räcker att slänga en blick på Lennart Brandt för att förstå att han har koll på vad han stoppar i sig. Här bjuder han på middag för både muskler och smaklökar!
  • 62. Effektiv Axelträning: Med juniorlöftet Rosanna Scharin
    Kvinnlig bodybuilding har fått ett nytt namn att räkna med. Rosanna Scharin belägrade både bronset i juniorklassen och silver i seniorklassen under höstens SM-tävlingar. Vi tog henne på pulsen över ett axelpass.
  • 68. Bli greppstark: Och väx!
    Man kan inte lyfta, dra eller flytta på något man inte orkar hålla i. Den simpla sanningen är skäl nog att träna greppet. All annan träning blir enklare om du kan lita på ditt grepp, plus att det ser betydligt bättre ut med grova, ådriga underarmar än sugrör. Partytricken man kan göra med bra nypor är mest en bonus.
  • 72. Svenska Mästerskapen: Allt om tävlingen!
    Det var fullsatt till sista plats i Aros Congress Center i Västerås den 4–5 oktober när Svenska Mästerskapen gick av stapeln. Vi var såklart där!

Hitta till närmsta butik via Google Maps! Du kan även se nedanstående karta över försäljningsställen på BODY Magazine i en fullskärmsvy hos batchgeo.com. Har du zoomat in på kartan nedan och vill komma till normalvyn igen, klicka på "Butiker med BODY" uppe till vänster.

Ibland är det skönt att veta att du även kan läsa din favorittidning i surfplattan, mobilen eller i datorn.

Christofer och Ahmad pryder omslaget av den 365:e utgåvan av BODY sedan starten!

On
Off

0 kommentarer

  • Utveckling är min snuttefilt

    Utveckling är min snuttefilt

    BODY:s chefredaktör Anders Eriksson i nya ledaren

    Nyheter Anders Eriksson, 2018-11-14 09:51

  • Intervjuregn på Swefit Expo

    Intervjuregn på Swefit Expo

    I helgen gick Swefit Expo i Borås av stapeln, med många fina tävlingar och utställare på plats. Arrangör Sharam Daneshmand passade på att haffa flera av de närvarande atleterna för en stunds samtal.

    Nyheter Jonas Trollvik, 2018-11-12 10:25

  • Fem populära övningar som är sämre än du tror

    Fem populära övningar som är sämre än du tror

    Att kategoriskt klassa övningar som "bra" eller "dåliga" är vanskligt. Väldigt få övningar är bra eller dåliga i alla situationer. Först måste man fråga sig vem det är som utför övningen och i vilket syfte han eller hon utför övningen.

    Nyheter Jonas Trollvik, 2018-11-08 09:13

  • Sneak peek av nya numret!

    Sneak peek av nya numret!

    Vi har längtat ihjäl oss efter nya numret av BODY (men det har det varit värt). Ni kan inte få tag i det i butik riktigt än, men här kommer en liten förhandstitt så att ni hinner förbereda er mentalt på nästa veckas fullknôkade godispåse!

    Nyheter Jonas Trollvik, 2018-11-04 09:45

  • Dags att ge upp?

    Dags att ge upp?

    Du slår knut på dig själv om och om igen men resultaten uteblir ändå. Det är kanske dags att byta övning?

    Nyheter Linda Ericson, 2018-11-01 12:46

  • Tid mellan tävlingar?

    Tid mellan tävlingar?

    Hur mycket tid ska man ge sig själv mellan tävlingarna, för att hinna utveckla mer muskelmassa och hinna förbättra sin fysik på lång sikt?

    Nyheter Helene Ahlson, 2018-10-30 10:40

  • Maximera effekten av din styrketräning

    Maximera effekten av din styrketräning

    Vi är nog alla överens om att stretching är ett prestationshöjande inslag i en genomtänkt träningsrutin även om åsikterna går isär vad gäller utförande, timing och stretchingens faktiska syfte. Ägna det fem minuter av din dag och din kropp kommer att tacka dig redan i kväll!

    Nyheter Jonas Trollvik, 2018-10-25 11:30

  • Klassiker i Tyngre kostym

    Klassiker i Tyngre kostym

    I helgen gick den sjunde upplagan av Tyngre Classic av stapeln. Efter en lång väntan fick fansen fitness, styrkemätning, viktstänger, glass och e-sport serverat i arrangörernas egen passionsgryta.

    Nyheter Redaktionen, 2018-10-23 18:51

  • Svensk dominans på Nordiska Mästerskapen 2018

    Svensk dominans på Nordiska Mästerskapen 2018

    Atleter från Sverige, Norge, Danmark, Finland, Estland och Island möttes i Stockholm för att slåss om pokalerna. Ännu en gång stod det klart vilken nation som har bäst koll på träning för tryck, då Team Sweden plockade hem överlägset flest guld.

    Nyheter Redaktionen, 2018-10-22 07:24

  • Hur mycket koffein för effekt på träning?

    Hur mycket koffein för effekt på träning?

    Hur mycket koffein behöver man få i sig för att det ska ge effekt på träningen? Hur mycket kaffe eller energidryck motsvarar det?

    Nyheter Anki Sundin, 2018-10-16 11:02

  • Därför går du inte ner (mer) i vikt

    Därför går du inte ner (mer) i vikt

    Nyheter Linda Ericson, 2018-10-12 10:48

  • Ge stressmagen ett break!

    Ge stressmagen ett break!

    I dagens övning, som vi hoppas att du tar med dig även imorgon – och alla dagar efter det – får du ett enkelt verktyg som på sikt kommer att göra dig bättre rustad för livet. Att ägna sig åt andningsövningar för att få bukt med oro, stress eller en dålig mage, är väl etablerat hos stora delar av befolkningen i världen. Ändå får många i väst som ägnar sig åt meditation, andning eller alternativmedicin (som kanske inte är så alternativ i andra delar av världen) bära en ofrivillig foliehatt. Få personer idag tycks inse hur mäktig vår kraft faktiskt är, att kunna förändra vårt varande genom hur vi andas. Våga åtminstone ge det en ärlig chans!

    Nyheter Linda Ericson, 2018-10-09 13:30

  • Är du stark nog att spela Pro Hockey? Få reda på svaret här!

    Är du stark nog att spela Pro Hockey? Få reda på svaret här!

    Hur mycket ren gymstyrka krävs för att spela den blixtsnabba kontaktsporten hockey på internationell proffsnivå? Står du dig mot ett NHL-proffs i gymmet?

    Nyheter Redaktionen, 2018-10-04 09:45

  • SM 2018: Dag 3 - Tungviktare och medaljregn

    SM 2018: Dag 3 - Tungviktare och medaljregn

    Tredje och sista dagen på SuperSM 2018 bjöd på bodybuilding i alla klasser – även där det inte hör hemma. Vissa tävlande läxades upp, andra blev överösta av medaljer. Välkomna inslag var par och rullstolsklassen!

    Nyheter Redaktionen, 2018-09-30 19:52

  • SM 2018: Dag 2 - Nerver, förväntningar och sportsmannaskap

    SM 2018: Dag 2 - Nerver, förväntningar och sportsmannaskap

    Kvinnlighet i allsköns former kröntes när Bikini Fitness, Women's Physique och Wellness Fitness avhandlades. På herrsidan avrundades dagen med en knivskarp kamp i Classic Bodybuilding.

    Nyheter Redaktionen, 2018-09-29 15:46

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat