100 hårda sidor för din drömfysik!

Publicerad

Christofer och Ahmad på omslaget.

I BODYs decemberutgåva finner du styrketräningstips, forskning om träning och kost, personporträtt med de som har lyckats, kostråd för mer muskler och mindre fett, skvaller, tävlingar och mycket annat. I morgon tisdag släpps den i en butik nära dig!

BODY December 2014 (den 365:e sedan starten) finns ute i butik från tisdag 18 november. Ur innehållet:

  • Proffsjakten: Nober utmanar Ahmad i tungt armpass
  • Jonas Julmat: Så gör du julbordet byggarvänligt
  • Pansar Pecs: Norrländskt kraftpass med Jocke Nilsson
  • Protein: Allt om muskelbränslet nummer ett
  • Djupa böj: Lär dig att sätta dem!
  • Elitens specialare: Maria Ahlberg bygger rumpa
  • BODYs gästkock: Lennart Brandt lagar vilt
  • Effektiv Axelträning: Med juniorlöftet Rosanna Scharin
  • Bli greppstark: Och väx!
  • Svenska Mästerskapen: Allt om tävlingen!

Omslagsfotograf är Seth Janson. Modell är Christofer Nober & Ahmad Ahmad.

  • 10. Ledare: Queen of f*cking everything. Ibland.
    I dag har jag haft en sån där dag ni vet, när allt bara lirar. Man vaknar upp utvilad med en energi utöver den vanliga, omvärlden möter en med en high five och man känner sig som queen of f*cking everything.
  • 26. Proffsjakten: Nober utmanar Ahmad i tungt armpass
    Två av Sveriges absoluta storheter inom bodybuilding är Ahmad Ahmad och Christofer Nober. BODY sammanförde de båda för ett armpass på proffsnivå.
  • 36. Jonas Julmat: Så gör du julbordet byggarvänligt
    Julbord i all ära, för formen är det inte alltid lika festligt. Men misströsta inte, BODYs stjärnkock Jonas Lundgren bjuder på mat som du med gott samvete kan äta hela julen.
  • 40. Pansar Pecs: Norrländskt kraftpass med Jocke Nilsson
    Hur bygger man en bröstmuskulatur med imponerande volym och hårdhet? Vi åkte till Sundsvall och följde Classic Bodybuilding-profilen Joacim Nilsson under ett pass!
  • 46. Protein: Allt om muskelbränslet nummer ett
    Att protein är viktigt att få i sig för att kunna bygga muskler vet du nog. Men vilket protein är bäst, hur mycket är optimalt, spelar det någon roll när du äter det, och är höga intag skadligt? Häng med på en lektion i ämnet!
  • 49. Djupa böj: Lär dig att sätta dem!
    Det finns lika många varianter av knäböj som det finns utövare. Vissa bemästrar konsten, andra gör det inte. Vi lär dig att skilja på böj och böj – och hur du sätter dem!
  • 56. Elitens specialare: Maria Ahlberg bygger rumpa
    Bodyfitness-profilen Maria Ahlberg bjuder på fem favoritövningar som garanterat resulterar i ett par brännande gluteus!
  • 60. BODYs gästkock: Lennart Brandt lagar vilt
    Det räcker att slänga en blick på Lennart Brandt för att förstå att han har koll på vad han stoppar i sig. Här bjuder han på middag för både muskler och smaklökar!
  • 62. Effektiv Axelträning: Med juniorlöftet Rosanna Scharin
    Kvinnlig bodybuilding har fått ett nytt namn att räkna med. Rosanna Scharin belägrade både bronset i juniorklassen och silver i seniorklassen under höstens SM-tävlingar. Vi tog henne på pulsen över ett axelpass.
  • 68. Bli greppstark: Och väx!
    Man kan inte lyfta, dra eller flytta på något man inte orkar hålla i. Den simpla sanningen är skäl nog att träna greppet. All annan träning blir enklare om du kan lita på ditt grepp, plus att det ser betydligt bättre ut med grova, ådriga underarmar än sugrör. Partytricken man kan göra med bra nypor är mest en bonus.
  • 72. Svenska Mästerskapen: Allt om tävlingen!
    Det var fullsatt till sista plats i Aros Congress Center i Västerås den 4–5 oktober när Svenska Mästerskapen gick av stapeln. Vi var såklart där!

Hitta till närmsta butik via Google Maps! Du kan även se nedanstående karta över försäljningsställen på BODY Magazine i en fullskärmsvy hos batchgeo.com. Har du zoomat in på kartan nedan och vill komma till normalvyn igen, klicka på "Butiker med BODY" uppe till vänster.

Ibland är det skönt att veta att du även kan läsa din favorittidning i surfplattan, mobilen eller i datorn.

Christofer och Ahmad pryder omslaget av den 365:e utgåvan av BODY sedan starten!

On
Off

0 kommentarer

  • Den bästa curlversionen du inte kör

    Den bästa curlversionen du inte kör

    Större armar står på de flesta gymbesökares önskelista, men hur får man de envisa underarmarna att växa? Testa denna superövning och lägg in en extra växel i armbyggningen!

    Nyheter Redaktionen, 2018-07-15 10:00

  • Vågar du skippa maskinerna en dag?

    Vågar du skippa maskinerna en dag?

    Träning med egna kroppen som motstånd låter kanske inte så hett, men har du en gång provat en klurigare variant av någon basicövning så vet du exakt hur vansinnigt jobbigt det kan vara. Så... vågar du skippa gymet idag?

    Nyheter Linda Ericson, 2018-07-13 11:50

  • Men DU får väl inte äta det där? Du tränar ju!

    Men DU får väl inte äta det där? Du tränar ju!

    Om det är på något område vi slagit en rejäl tankevurpa så är det på området nutrition och dess inverkan på både vår vikt och våra träningsresultat. Vi kan se en tydlig paradox där vi, i takt med att vi intensifierar vår träning eller beslutar oss om att skala X antal överflödiga kilon, gör kosten till ett slags fiende som ens det minsta felavvägd skulle kunna fördärva precis allt vi slitit för, på bara ett ögonblick. Jag möter det själv ofta i min vardag. Inte sällan vill man pådyvla mig sin subjektiva bild av fitness och byggning som ett slags självspäkning:

    Nyheter Jonas Trollvik, 2018-07-12 10:10

  • Lurar du dig själv med innehållsdeklarationer?

    Lurar du dig själv med innehållsdeklarationer?

    Undviker du kemikalier och outtalbara ord i innehållsförteckningar? Kolla in det här.

    Nyheter Jonas Trollvik, 2018-07-11 13:44

  • Ta ut svängarna för fullständig muskelutveckling

    Ta ut svängarna för fullständig muskelutveckling

    I allmänna rekommendationer för styrketräning påtalas det ofta att man bör utföra en övning med fullt rörelseomfång, från full kontraktion av muskeln till full utsträckning. Både för rörlighet och minskad skaderisk, men även för styrka och hypertrofi i muskelns hela längd. Ändå ser man ofta tränande i gymmen lägga på avsevärt tyngre belastning än vad de skulle klarat av med en fullständig rörelse och utföra övningen bara i en del av rörelseomfånget. 

    Nyheter Jonas Trollvik, 2018-07-10 10:08

  • Starkare core för ett bättre game

    Starkare core för ett bättre game

    En stark core förbättrar dina utsikter –både i prestation och när det kommer till ett eftersträvansvärt sexpack. Linda Ericson ger dig lite basics att plocka med till gymet nästa gång!

    Nyheter Linda Ericson, 2018-07-09 11:20

  • En ny faktor i fitness

    En ny faktor i fitness

    Träning, kost och återhämtning. Vi trodde vi hade allt uträknat. Men sköter du denna nya plikt? Den kanske är viktigare än vi trott!

    Nyheter Redaktionen, 2018-07-08 11:40

  • Djungeln av probiotika. Hur navigerar du?

    Djungeln av probiotika. Hur navigerar du?

    Det är mycket prat om tarmflora nuförtiden. Utbudet av probiotiska produkter är definitivt inget man skämtar om, men när är det egentligen påkallat att använda probiotika –och när kan man helt enkelt strunta i det?

    Nyheter Linda Ericson, 2018-07-07 12:40

  • De åt tills de dog

    De åt tills de dog

    Tre bisarra dödsfall inom Competitive eating

    Nyheter Redaktionen, 2018-07-06 14:02

  • 10 tips för dig som har svårt att öka i kroppsvikt och muskelmassa

    10 tips för dig som har svårt att öka i kroppsvikt och muskelmassa

    Det går knappt en dag utan att man hör talas om eller läser om personer som har svårt att gå ner i vikt, trots att de tycker att de äter så lite att de borde gå ner. En grupp som ofta blir bortglömda är de som har problem åt motsatt håll. De som vill gå upp i vikt och lägga på sig muskler och kroppsvikt, men som har stora besvär att göra det. De som ofta upplever att de måste tvinga i sig maten, och ändå händer det knappt något på vågen. Inom kroppsbyggningen brukar sådana personer kallas "hardgainers".

    Nyheter Andreas Abelsson, 2018-07-05 12:20

  • Träna en sida i taget!

    Träna en sida i taget!

    Har du ledsnat på att slentrianmässigt avverka de gamla vanliga, klassiska övningarna? Har muskeltillväxten börjat dansa motvals och pumpet du tidigare åtnjutit blivit mer av ett trevligt minne? 
Lösningen på detta problem kan mycket väl stavas unilateral träning och om du inte redan har kläm på vad det innebär så ska vi försöka klargöra både vad konceptet innebär samt hur du kan implementera detta rent praktiskt i din träningsrutin.

    Nyheter Jonas Trollvik, 2018-07-04 11:25

  • Tre superprogram från styrkevärlden

    Tre superprogram från styrkevärlden

    Redo att bli rejält mycket starkare? Här är tre ökända träningsprogram från styrke- och idrottsvärlden som garanterar resultat (om du har pannben nog att ta dig genom dem)!

    Nyheter Redaktionen, 2018-07-03 13:50

  • Periodisering för maxat resultat

    Periodisering för maxat resultat

    Planering och i synnerhet periodisering är ett metodiskt och vetenskapligt underbyggt tillvägagångssätt som hjälper idrottare att utvecklas prestandamässigt och ta dem till högre nivåer i sin idrottsliga karriär. Det är också ett koncept väl värt att implementera även för den som tränar mer på hobbybasis men vill få så stor avkastning som möjligt av sin tid spenderad inne på gymmet. Ett organiserat, välplanerat träningsprogram eliminerar improvisation, bidrar med struktur och vägledning samt skapar ett grundläggande syfte med att träna överhuvudtaget. 

    Nyheter Linda Ericson, 2018-07-02 11:00

  • Välkommen till BODY, Linda Ericson!

    Välkommen till BODY, Linda Ericson!

    I några dagar har hennes namn figurerat här på BODY. Vår nya medarbetare heter Linda Ericson och vi har bett henne skriva några rader om sig själv.

    Nyheter Jonas Trollvik, 2018-07-01 10:00

  • Kom igen, det är sommar, nu sticker vi ut!

    Kom igen, det är sommar, nu sticker vi ut!

    I och med sommarens antågande erbjuds vi en helt annan möjlighet att utföra träningen utomhus. Detta är ett koncept vi mycket väl kan hålla i hela vägen till september, innan sceneriet återgår till mest regn och rusk. Utomhusträning är ett superbt sätt att simultant andas frisk, syrerik luft och också få sig den mängd D-vitamin nödvändig för vårt allmänna välmående.

    Nyheter Jonas Trollvik, 2018-06-30 11:00

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat