Gör 2015 till ditt bästa träningsår!

Gör 2015 till ditt bästa träningsår!

Publicerad

Sam pryder omslaget i ensam majestät.

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst. Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den. Nu finns den senaste utgåvan i en butik nära dig!

BODY februari 2015 (den 367:e sedan starten) finns ute i butik från torsdag 22 januari. Ur innehållet:

  • Ryggslakt! Sam Mikaelsson visar vägen
  • BODYs gästkock: Mikael Hancic lagar sotad lax
  • Stenträning: Bär, lyft och bli starkare!
  • Hård som diamant: Therese Svedbom levererar
  • Årets viktigaste: Listan på övningarna du bör skippa!
  • Elitens specialare: Fenomenet Robert Bergs fem bästa
  • Kickstarta 2015! Ny målsättning, nya träningpass och nya proteinkällor
  • Adriana Andersson: Möt segraren i BODYs Talangjakt!
  • Luciapokalen 2014: Allt och lite till om de historiska tävlingarna
  • Nyttig junk food! BODYs stjärnkock lagar burgare

Omslagsfotograf är Seth Janson. Modell är Sam Mikaelsson.

  • 10. Ledare: Vilken sorts styrka är viktigast?
    Du har förmodligen varit där mer än en gång. Tvekandes, fast du vet inte exakt varför. Du är på väg att ta beslutet att gå till gymmet, garaget, bakgården eller vikthörnan i sovrummet, men du har svårt att samla rätt motivation. "Jag borde träna nu", men varför? Har du egentligen tänkt på varför du tränar?
  • 26. Ryggslakt! Sam Mikaelsson visar vägen
    Att få en X-form kräver att du behandlar ryggen med en stor dos ödmjukhet. Det menar mannen bakom en av Sveriges bästa ryggar, Sam Mikaelsson. Här lär vi känna denna atlet och hans skarpaste tips för en köttig rygg.
  • 36. BODYs gästkock: Mikael Hancic lagar sotad lax
    Med epitet som "Sveriges snyggaste byggare" är det inte svårt att förstå varför BODY bjudit in Mikael Hancic som gästkock. Här lagar han sin version av en supersallad, fullastad med protein.
  • 38. Stenträning: Bär, lyft och bli starkare!
    Visst finns olika sätt att mäta styrka, men genom århundrandena är en gammal sanning att styrka som inte kan användas till att lyfta en riktigt tung sten är lika användbar som bröstvårtor på en galt. Det är dags för Anders Axklo att ge den oretuscherade bilden av stenens roll för att bygga styrka.
  • 44. Hård som diamant: Therese Svedbom levererar
    Framgångsrik atlet, hyllad coach och egen företagare. Listan över Therese Svedboms verksamheter kan göras lång. BODY tog ett snack med den småländska diamanten om livet som mångsysslande fitnesstjej.
  • 48. Årets viktigaste: Listan på övningarna du bör skippa!
    För dig som vill se framsteg på gymmet är det viktigt att lägga energin på rätt saker. Övningar med undermålig effekt och skadefrämjande verkan är således ingen hit. Här får du koll på vilka övningar du bör undvika – och vilka som är de klokare alternativen.
  • 52. Elitens specialare: Fenomenet Robert Bergs fem bästa
    En av de verkliga multitalangerna inom styrkesport är Robert Berg. Här delar han med sig av sina favoriter som definitivt ger resultat.
  • 56. Kickstarta 2015! Ny målsättning, nya träningpass och nya proteinkällor
    Det gamla året är förbi och 2015 ligger framför oss. Nytt år, nya möjligheter och träningspass att se fram emot. Här får du en guide till ditt bästa träningsår någonsin.
  • 64. Adriana Andersson: Möt segraren i BODYs Talangjakt!
    Adriana kammade hem overallsegern i Talangjakten by BODY 2013. Förutom den prestigefyllda äran ingick även ett reportage i priset, en dröm för många hårt tränande tjejer och killar därute. Här får ni lära känna den kaliforniska skönheten som röstades fram av er läsare.
  • 68. Luciapokalen 2014: Allt och lite till om de historiska tävlingarna
    Årets upplaga av Luciapokalen kommer av flera skäl gå till historien. Med komprimerade ronder och hopslagna klasser på grund av ett deltagarantal som sprängde alla tidigare gränser var det upplagt för en händelserik helg. BODY var självklart på plats.
  • 80. Nyttig junk food! BODYs stjärnkock lagar burgare
    Skräpmat blir supermat när BODYs stjärnkock Jonas Lundgren lagar tre sorters burgare för alla smaker. Låt grillsäsongen börja!

10. Ledare: Vilken sorts styrka är viktigast?

Ryggslakt! Sam Mikaelsson visar vägen

38. Stenträning: Bär, lyft och bli starkare!

44. Hård som diamant: Therese Svedbom levererar

52. Elitens specialare: Fenomenet Robert Bergs fem bästa

56. Kickstarta 2015! Ny målsättning, nya träningpass och nya proteinkällor

64. Adriana Andersson: Möt segraren i BODYs Talangjakt!

68. Luciapokalen 2014: Allt och lite till om de historiska tävlingarna

80. Nyttig junk food! BODYs stjärnkock lagar burgare

Sam Mikaelsson pryder omslaget av den 367:e utgåvan av BODY sedan starten!

On
Off

0 kommentarer

  • Den bästa curlversionen du inte kör

    Den bästa curlversionen du inte kör

    Större armar står på de flesta gymbesökares önskelista, men hur får man de envisa underarmarna att växa? Testa denna superövning och lägg in en extra växel i armbyggningen!

    Nyheter Redaktionen, 2018-07-15 10:00

  • Vågar du skippa maskinerna en dag?

    Vågar du skippa maskinerna en dag?

    Träning med egna kroppen som motstånd låter kanske inte så hett, men har du en gång provat en klurigare variant av någon basicövning så vet du exakt hur vansinnigt jobbigt det kan vara. Så... vågar du skippa gymet idag?

    Nyheter Linda Ericson, 2018-07-13 11:50

  • Men DU får väl inte äta det där? Du tränar ju!

    Men DU får väl inte äta det där? Du tränar ju!

    Om det är på något område vi slagit en rejäl tankevurpa så är det på området nutrition och dess inverkan på både vår vikt och våra träningsresultat. Vi kan se en tydlig paradox där vi, i takt med att vi intensifierar vår träning eller beslutar oss om att skala X antal överflödiga kilon, gör kosten till ett slags fiende som ens det minsta felavvägd skulle kunna fördärva precis allt vi slitit för, på bara ett ögonblick. Jag möter det själv ofta i min vardag. Inte sällan vill man pådyvla mig sin subjektiva bild av fitness och byggning som ett slags självspäkning:

    Nyheter Jonas Trollvik, 2018-07-12 10:10

  • Lurar du dig själv med innehållsdeklarationer?

    Lurar du dig själv med innehållsdeklarationer?

    Undviker du kemikalier och outtalbara ord i innehållsförteckningar? Kolla in det här.

    Nyheter Jonas Trollvik, 2018-07-11 13:44

  • Ta ut svängarna för fullständig muskelutveckling

    Ta ut svängarna för fullständig muskelutveckling

    I allmänna rekommendationer för styrketräning påtalas det ofta att man bör utföra en övning med fullt rörelseomfång, från full kontraktion av muskeln till full utsträckning. Både för rörlighet och minskad skaderisk, men även för styrka och hypertrofi i muskelns hela längd. Ändå ser man ofta tränande i gymmen lägga på avsevärt tyngre belastning än vad de skulle klarat av med en fullständig rörelse och utföra övningen bara i en del av rörelseomfånget. 

    Nyheter Jonas Trollvik, 2018-07-10 10:08

  • Starkare core för ett bättre game

    Starkare core för ett bättre game

    En stark core förbättrar dina utsikter –både i prestation och när det kommer till ett eftersträvansvärt sexpack. Linda Ericson ger dig lite basics att plocka med till gymet nästa gång!

    Nyheter Linda Ericson, 2018-07-09 11:20

  • En ny faktor i fitness

    En ny faktor i fitness

    Träning, kost och återhämtning. Vi trodde vi hade allt uträknat. Men sköter du denna nya plikt? Den kanske är viktigare än vi trott!

    Nyheter Redaktionen, 2018-07-08 11:40

  • Djungeln av probiotika. Hur navigerar du?

    Djungeln av probiotika. Hur navigerar du?

    Det är mycket prat om tarmflora nuförtiden. Utbudet av probiotiska produkter är definitivt inget man skämtar om, men när är det egentligen påkallat att använda probiotika –och när kan man helt enkelt strunta i det?

    Nyheter Linda Ericson, 2018-07-07 12:40

  • De åt tills de dog

    De åt tills de dog

    Tre bisarra dödsfall inom Competitive eating

    Nyheter Redaktionen, 2018-07-06 14:02

  • 10 tips för dig som har svårt att öka i kroppsvikt och muskelmassa

    10 tips för dig som har svårt att öka i kroppsvikt och muskelmassa

    Det går knappt en dag utan att man hör talas om eller läser om personer som har svårt att gå ner i vikt, trots att de tycker att de äter så lite att de borde gå ner. En grupp som ofta blir bortglömda är de som har problem åt motsatt håll. De som vill gå upp i vikt och lägga på sig muskler och kroppsvikt, men som har stora besvär att göra det. De som ofta upplever att de måste tvinga i sig maten, och ändå händer det knappt något på vågen. Inom kroppsbyggningen brukar sådana personer kallas "hardgainers".

    Nyheter Andreas Abelsson, 2018-07-05 12:20

  • Träna en sida i taget!

    Träna en sida i taget!

    Har du ledsnat på att slentrianmässigt avverka de gamla vanliga, klassiska övningarna? Har muskeltillväxten börjat dansa motvals och pumpet du tidigare åtnjutit blivit mer av ett trevligt minne? 
Lösningen på detta problem kan mycket väl stavas unilateral träning och om du inte redan har kläm på vad det innebär så ska vi försöka klargöra både vad konceptet innebär samt hur du kan implementera detta rent praktiskt i din träningsrutin.

    Nyheter Jonas Trollvik, 2018-07-04 11:25

  • Tre superprogram från styrkevärlden

    Tre superprogram från styrkevärlden

    Redo att bli rejält mycket starkare? Här är tre ökända träningsprogram från styrke- och idrottsvärlden som garanterar resultat (om du har pannben nog att ta dig genom dem)!

    Nyheter Redaktionen, 2018-07-03 13:50

  • Periodisering för maxat resultat

    Periodisering för maxat resultat

    Planering och i synnerhet periodisering är ett metodiskt och vetenskapligt underbyggt tillvägagångssätt som hjälper idrottare att utvecklas prestandamässigt och ta dem till högre nivåer i sin idrottsliga karriär. Det är också ett koncept väl värt att implementera även för den som tränar mer på hobbybasis men vill få så stor avkastning som möjligt av sin tid spenderad inne på gymmet. Ett organiserat, välplanerat träningsprogram eliminerar improvisation, bidrar med struktur och vägledning samt skapar ett grundläggande syfte med att träna överhuvudtaget. 

    Nyheter Linda Ericson, 2018-07-02 11:00

  • Välkommen till BODY, Linda Ericson!

    Välkommen till BODY, Linda Ericson!

    I några dagar har hennes namn figurerat här på BODY. Vår nya medarbetare heter Linda Ericson och vi har bett henne skriva några rader om sig själv.

    Nyheter Jonas Trollvik, 2018-07-01 10:00

  • Kom igen, det är sommar, nu sticker vi ut!

    Kom igen, det är sommar, nu sticker vi ut!

    I och med sommarens antågande erbjuds vi en helt annan möjlighet att utföra träningen utomhus. Detta är ett koncept vi mycket väl kan hålla i hela vägen till september, innan sceneriet återgår till mest regn och rusk. Utomhusträning är ett superbt sätt att simultant andas frisk, syrerik luft och också få sig den mängd D-vitamin nödvändig för vårt allmänna välmående.

    Nyheter Jonas Trollvik, 2018-06-30 11:00

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av BODYs besökare

Krönika: Vart är vi på väg?

1 kommentar

Hancic: Instämmer till fullo Fedrik! Jag har ställt precis samma fråga senaste åren - vart är vi på väg? Alltid lika kul att lyssna på dig som att läsa det du skriver. /Hancic

Twitter

Facebook

Artikelkommentarer


Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

  • De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden

  • BODY 403, maj 2018

  • BODY nr 1 2018

  • BODY 401, december 2017

  • BODY Mat, Nummer 1

  • BODY 400, november 2017

  • BODY 399, oktober 2017

  • BODY 398, september 2017