Starka ryck och maxade klassiker!

Publicerad

Gumse är nya omslagsmodellen!

Serien om hur man genomför en tävlingssatsning steg för steg fortsätter, denna gång med hur du bygger en tävlingsdiet. Detta plus styrketräningstips, recept, forskning, kostråd, skvaller och mycket annat, i butik i dag!

BODY april 2015 (den 369:e sedan starten) finns ute i butik från torsdag 19 mars. Ur innehållet:

  • Brutala ben: Mikael Gumse har vad som krävs
  • BODYs Cheatmeal: 11 000 kalorier med Helene Ahlson
  • Prisat sexpack: Möt Law Shala
  • Jedimästaren: Neil "Yoda" Hills hyllade träningsupplägg Y3T
  • Elitens specialare: Christofer Nobers 5 bästa
  • Bygg rygg med Jennifer Bahadori
  • BODYs tävlingsguide del 2: Så bygger du en tävlingsdiet
  • Maxade klassiker: BODYs kock spetsar maten
  • Starka ryck: Lär dig grunderna i ryckteknik
  • Proteinpulver på 11 sätt

Omslagsfotograf är Seth Janson. Modell är Mikael Gumse.

  • 10. Ledare: Ät mer, rör dig mindre
    Nej, du läste inte fel. Eller så gjorde du det och fick den vanliga frasen "ät mindre och rör dig mer" framför ögonen. Vi har ju hört detta mantra upprepas sedan barnsben, det har pumpats in i våra skallar som om vi fötts med en överviktig arvsynd: Vi rör oss för lite och äter för mycket.
  • 26. Brutala ben: Mikael Gumse har vad som krävs
    En av Sveriges starkaste byggare är utan tvekan Mikael Gumse. Genom sin träning och sitt arbete inspirerar han många i branschen, och nu är det dags att lära mer om denne omtyckte profil. BODY följde med honom på ett bestialiskt benpass.
  • 38. BODYs Cheatmeal: 11 000 kalorier med Helene Ahlson
    Då helgen börjar närma sig är den stora frågan inte vad matlådorna ska fyllas med, utan vad som blir veckans höjdpunkt – cheatmealet. Helene Ahlsons redan mytomspunna kladdkaka "extra allt" gör garanterat ingen besviken.
  • 40. Prisat sexpack: Möt Law Shala
    Seger på svenska, nordiska och world cup-mästerskapen samma säsong. Law Shala har ett CV få andra kan skryta med. Häng med när han visar sina bästa övningar för en guldbelönad mage.
  • 46. Jedimästaren: Neil "Yoda" Hills hyllade träningsupplägg Y3T
    Neil "Yoda" Hill är mästercoachen som sett till att James "Flex" Lewis vunnit tre 212 Olympia-titlar på raken. BODY träffade honom i Stockholm för att ta reda på mer om träningskonceptet Y3T och hur man skapar en mästare.
  • 50. Elitens specialare: Christofer Nobers 5 bästa
    Christofer Nober är en av våra största och starkaste byggare. Här beskriver han hur man bygger solid styrka och ökad massa med fem tunga basövningar.
  • 54. Bygg rygg med Jennifer Bahadori
    Hon är gymnasten som sadlade om till Bodyfitness och debuterade med besked. Vi tog pulsen på Jennifer Bahadori över ett ryggpass.
  • 60. BODYs tävlingsguide del 2: Så bygger du en tävlingsdiet
    Del 2 i artikelserien BODYs tävlingsguide behandlar de faktorer du bör ha i åtanke när du planerar träning och kost under din tävlingsdiet. Under dieten är målet att tappa överflödiga kilon för att så småningom kunna toppa formen inför den stundande tävlingsdagen. Hur det uppnås kan ske på olika sätt, här har vi låtit två experter ge sina bilder av hur en diet bör genomföras.
    Upplägget är avsett för en tolv veckor lång period, men går förstås att applicera på både längre och kortare perioder. Syftet är att du ska få en bild av hur en tävlingsdiet förbereds, genomförs och vad du kan förvänta dig för resultat.
  • 70. Maxade klassiker: BODYs kock spetsar maten
    Denna gång bjuder BODYs stjärnkock Jonas Lundgren på tre vardagsfavoriter i ny tappning, fulladdade med energi för nya gains!
  • 74. Starka ryck: Lär dig grunderna i ryckteknik
    Ryck är ett av de mest tekniska lyften som finns. Men det finns två mindre kända varianter av ryck som fler både kan och borde pröva. BODY ger en introduktion till styrkeryck och ståryck.
  • 80. Proteinpulver på 11 sätt
    Georg "Fever" Hällstorp är lite av en outnämnd proteinlegend i Sverige, och många av de smakkombinationer du stoppar i dig har han troligtvis redan varit först med. För BODY delar han med sig av sina 11 vassaste recept på proteinpulver.

26. Brutala ben: Mikael Gumse har vad som krävs

38. BODYs Cheatmeal: 11 000 kalorier med Helene Ahlson

40. Prisat sexpack: Möt Law Shala

46. Jedimästaren: Neil "Yoda" Hills hyllade träningsupplägg Y3T

50. Elitens specialare: Christofer Nobers 5 bästa

54. Bygg rygg med Jennifer Bahadori

60. BODYs tävlingsguide del 2: Så bygger du en tävlingsdiet

70. Maxade klassiker: BODYs kock spetsar maten

74. Starka ryck: Lär dig grunderna i ryckteknik

80. Proteinpulver på 11 sätt

Ibland är det skönt att veta att du även kan läsa din favorittidning i surfplattan, mobilen eller i datorn.

Mikael Gumse pryder omslaget av den 369:e utgåvan av BODY sedan starten!

On
Off

0 kommentarer

  • Den bästa curlversionen du inte kör

    Den bästa curlversionen du inte kör

    Större armar står på de flesta gymbesökares önskelista, men hur får man de envisa underarmarna att växa? Testa denna superövning och lägg in en extra växel i armbyggningen!

    Nyheter Redaktionen, 2018-07-15 10:00

  • Vågar du skippa maskinerna en dag?

    Vågar du skippa maskinerna en dag?

    Träning med egna kroppen som motstånd låter kanske inte så hett, men har du en gång provat en klurigare variant av någon basicövning så vet du exakt hur vansinnigt jobbigt det kan vara. Så... vågar du skippa gymet idag?

    Nyheter Linda Ericson, 2018-07-13 11:50

  • Men DU får väl inte äta det där? Du tränar ju!

    Men DU får väl inte äta det där? Du tränar ju!

    Om det är på något område vi slagit en rejäl tankevurpa så är det på området nutrition och dess inverkan på både vår vikt och våra träningsresultat. Vi kan se en tydlig paradox där vi, i takt med att vi intensifierar vår träning eller beslutar oss om att skala X antal överflödiga kilon, gör kosten till ett slags fiende som ens det minsta felavvägd skulle kunna fördärva precis allt vi slitit för, på bara ett ögonblick. Jag möter det själv ofta i min vardag. Inte sällan vill man pådyvla mig sin subjektiva bild av fitness och byggning som ett slags självspäkning:

    Nyheter Jonas Trollvik, 2018-07-12 10:10

  • Lurar du dig själv med innehållsdeklarationer?

    Lurar du dig själv med innehållsdeklarationer?

    Undviker du kemikalier och outtalbara ord i innehållsförteckningar? Kolla in det här.

    Nyheter Jonas Trollvik, 2018-07-11 13:44

  • Ta ut svängarna för fullständig muskelutveckling

    Ta ut svängarna för fullständig muskelutveckling

    I allmänna rekommendationer för styrketräning påtalas det ofta att man bör utföra en övning med fullt rörelseomfång, från full kontraktion av muskeln till full utsträckning. Både för rörlighet och minskad skaderisk, men även för styrka och hypertrofi i muskelns hela längd. Ändå ser man ofta tränande i gymmen lägga på avsevärt tyngre belastning än vad de skulle klarat av med en fullständig rörelse och utföra övningen bara i en del av rörelseomfånget. 

    Nyheter Jonas Trollvik, 2018-07-10 10:08

  • Starkare core för ett bättre game

    Starkare core för ett bättre game

    En stark core förbättrar dina utsikter –både i prestation och när det kommer till ett eftersträvansvärt sexpack. Linda Ericson ger dig lite basics att plocka med till gymet nästa gång!

    Nyheter Linda Ericson, 2018-07-09 11:20

  • En ny faktor i fitness

    En ny faktor i fitness

    Träning, kost och återhämtning. Vi trodde vi hade allt uträknat. Men sköter du denna nya plikt? Den kanske är viktigare än vi trott!

    Nyheter Redaktionen, 2018-07-08 11:40

  • Djungeln av probiotika. Hur navigerar du?

    Djungeln av probiotika. Hur navigerar du?

    Det är mycket prat om tarmflora nuförtiden. Utbudet av probiotiska produkter är definitivt inget man skämtar om, men när är det egentligen påkallat att använda probiotika –och när kan man helt enkelt strunta i det?

    Nyheter Linda Ericson, 2018-07-07 12:40

  • De åt tills de dog

    De åt tills de dog

    Tre bisarra dödsfall inom Competitive eating

    Nyheter Redaktionen, 2018-07-06 14:02

  • 10 tips för dig som har svårt att öka i kroppsvikt och muskelmassa

    10 tips för dig som har svårt att öka i kroppsvikt och muskelmassa

    Det går knappt en dag utan att man hör talas om eller läser om personer som har svårt att gå ner i vikt, trots att de tycker att de äter så lite att de borde gå ner. En grupp som ofta blir bortglömda är de som har problem åt motsatt håll. De som vill gå upp i vikt och lägga på sig muskler och kroppsvikt, men som har stora besvär att göra det. De som ofta upplever att de måste tvinga i sig maten, och ändå händer det knappt något på vågen. Inom kroppsbyggningen brukar sådana personer kallas "hardgainers".

    Nyheter Andreas Abelsson, 2018-07-05 12:20

  • Träna en sida i taget!

    Träna en sida i taget!

    Har du ledsnat på att slentrianmässigt avverka de gamla vanliga, klassiska övningarna? Har muskeltillväxten börjat dansa motvals och pumpet du tidigare åtnjutit blivit mer av ett trevligt minne? 
Lösningen på detta problem kan mycket väl stavas unilateral träning och om du inte redan har kläm på vad det innebär så ska vi försöka klargöra både vad konceptet innebär samt hur du kan implementera detta rent praktiskt i din träningsrutin.

    Nyheter Jonas Trollvik, 2018-07-04 11:25

  • Tre superprogram från styrkevärlden

    Tre superprogram från styrkevärlden

    Redo att bli rejält mycket starkare? Här är tre ökända träningsprogram från styrke- och idrottsvärlden som garanterar resultat (om du har pannben nog att ta dig genom dem)!

    Nyheter Redaktionen, 2018-07-03 13:50

  • Periodisering för maxat resultat

    Periodisering för maxat resultat

    Planering och i synnerhet periodisering är ett metodiskt och vetenskapligt underbyggt tillvägagångssätt som hjälper idrottare att utvecklas prestandamässigt och ta dem till högre nivåer i sin idrottsliga karriär. Det är också ett koncept väl värt att implementera även för den som tränar mer på hobbybasis men vill få så stor avkastning som möjligt av sin tid spenderad inne på gymmet. Ett organiserat, välplanerat träningsprogram eliminerar improvisation, bidrar med struktur och vägledning samt skapar ett grundläggande syfte med att träna överhuvudtaget. 

    Nyheter Linda Ericson, 2018-07-02 11:00

  • Välkommen till BODY, Linda Ericson!

    Välkommen till BODY, Linda Ericson!

    I några dagar har hennes namn figurerat här på BODY. Vår nya medarbetare heter Linda Ericson och vi har bett henne skriva några rader om sig själv.

    Nyheter Jonas Trollvik, 2018-07-01 10:00

  • Kom igen, det är sommar, nu sticker vi ut!

    Kom igen, det är sommar, nu sticker vi ut!

    I och med sommarens antågande erbjuds vi en helt annan möjlighet att utföra träningen utomhus. Detta är ett koncept vi mycket väl kan hålla i hela vägen till september, innan sceneriet återgår till mest regn och rusk. Utomhusträning är ett superbt sätt att simultant andas frisk, syrerik luft och också få sig den mängd D-vitamin nödvändig för vårt allmänna välmående.

    Nyheter Jonas Trollvik, 2018-06-30 11:00

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av BODYs besökare

Krönika: Vart är vi på väg?

1 kommentar

Hancic: Instämmer till fullo Fedrik! Jag har ställt precis samma fråga senaste åren - vart är vi på väg? Alltid lika kul att lyssna på dig som att läsa det du skriver. /Hancic

Twitter

Facebook

Artikelkommentarer


Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

  • De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden

  • BODY 403, maj 2018

  • BODY nr 1 2018

  • BODY 401, december 2017

  • BODY Mat, Nummer 1

  • BODY 400, november 2017

  • BODY 399, oktober 2017

  • BODY 398, september 2017