Nya BODY bästa sommarläsningen!

Publicerad

Frida Sjöström pryder nya omslaget!

I nya BODY lär magistern dig gymmets 10 budord, mästerkocken visar hur du lagar proteinpaj, du får verktygen att maxa de släpande vaderna samt möter både europamästare och nybörjare. Plus forskning, kostråd och mycket mer i utgåvan som finns i butik nu!

BODY augusti finns i butik från torsdag 23 juli. Ur innehållet:

  • Möt Europamästaren Patrick Monga
  • BODYs omslagstävling: Dags att ansöka!
  • Maxa vaderna: Öka volymen med rätt träning
  • Testoboost: Hur går det till?
  • Bäst i bikini: Frida Sjöström tar täten
  • Välj det bästa proteinet: Stor guide!
  • Gymmets 10 budord: Reglerna du måste känna till
  • Proteinpaj: för hungriga muskler
  • Alströmerpokalen: möt vinnarna

Omslagsfotograf är Seth Janson. Modell är Frida Sjöström.

I butik medföljer en 32-sidig specialutgåva på köpet:

  • 10. Ledare: När fan blir gammal...
    Gör som chefredaktören och träna smart så att åldern inte blir ett hinder.
  • 26. Byggarkung: möt Europamästaren Patrick Monga
    Byggaren som ingen räknat med inför säsongen 2015. Han kom, han såg och han segrade i samtliga tävlingar han ställde upp i – inklusive EM. BODY tog ett snack med Patrick Monga under ett armpass.
  • 36. BODYs omslagstävling: Dags att ansöka!
    Nu har du chansen att hamna på omslaget till Sveriges bästa träningstidning! Tävlingen genomförs för åttonde året i rad, och är öppen för alla – nybörjare och avancerade, vanliga gymrävar och elittävlande.
  • 38. Maxa vaderna: Öka volymen med rätt träning
    Som inbiten styrketränande är det ingen nyhet att vaderna är en svårtränad muskelgrupp. Du har med stor sannolikhet stött på uttalandet om att vaderna är genetiska och inte går att påverka med styrketräning. Är det verkligen så? I den här artikel visar vi tre metoder som är extremt effektiva för ökad vadvolym.
  • 46. Testoboost: Hur går det till?
    Inget hormon är så kopplat till styrka som testosteron. Att detta ämne är centralt för dina träningsresultat råder det inga tvivel om. Men hur kan vi själva boosta våra testonivåer? BODY ger en guide till detta potenta hormon!
  • 52. Bäst i bikini: Frida Sjöström tar täten
    Få svenskar är så välmeriterade i bikini fitness som Frida Sjöström och hon räknas idag som en av sportens pionjärer. Vi tog ett snack med henne om hur allt en gång började, framgångarna och drömmen om proffsscenen.
  • 60. Välj det bästa proteinet: Stor guide!
    Marknaden översköljs idag av olika proteinvarianter. Den tid är förbi då vi bara hade vassle och kasein att välja mellan, idag finns både vegetariska och animaliska källor, förspjälkat protein och blandprotein, naturell och artificiell smak. Hur ska vi tänka när vi väljer proteinpulver? Läs BODYs guide till proteindjungeln!
  • 66. Gymmets 10 budord: Reglerna du måste känna till
    Det finns många olika regler för hur du ska bete dig på gymmet. Vi har samlat de 10 viktigaste i en livsnödvändig lista. Magister Fredrik Age har ordet.
  • 70. Proteinpaj: för hungriga muskler
    Gör som Jonas och släng ihop en paj eller tre – funkar lika bra som proteinladdad efterrätt som uppladdning inför gymmet!
  • 74. Alströmerpokalen: möt vinnarna
    Vi tog ett snack med de båda arrangörerna och lät även overallvinnarna i respektive gren ge sin version av att tävla för allra första gången. Och alla är rörande överens – det var inte sista gången de klev upp på scenen!

26. Byggarkung: möt Europamästaren Patrick Monga

38. Maxa vaderna: Öka volymen med rätt träning

46. Testoboost: Hur går det till?

52. Bäst i bikini: Frida Sjöström tar täten

60. Välj det bästa proteinet: Stor guide!

70. Proteinpaj: för hungriga muskler

74. Alströmerpokalen: möt vinnarna

Ibland är det skönt att veta att du även kan läsa din favorittidning i surfplattan, mobilen eller i datorn.

Frida Sjöström pryder omslaget av den 373:a utgåvan av BODY sedan starten!

On
Off

0 kommentarer

  • Utveckling är min snuttefilt

    Utveckling är min snuttefilt

    BODY:s chefredaktör Anders Eriksson i nya ledaren

    Nyheter Anders Eriksson, 2018-11-14 09:51

  • Intervjuregn på Swefit Expo

    Intervjuregn på Swefit Expo

    I helgen gick Swefit Expo i Borås av stapeln, med många fina tävlingar och utställare på plats. Arrangör Sharam Daneshmand passade på att haffa flera av de närvarande atleterna för en stunds samtal.

    Nyheter Jonas Trollvik, 2018-11-12 10:25

  • Fem populära övningar som är sämre än du tror

    Fem populära övningar som är sämre än du tror

    Att kategoriskt klassa övningar som "bra" eller "dåliga" är vanskligt. Väldigt få övningar är bra eller dåliga i alla situationer. Först måste man fråga sig vem det är som utför övningen och i vilket syfte han eller hon utför övningen.

    Nyheter Jonas Trollvik, 2018-11-08 09:13

  • Sneak peek av nya numret!

    Sneak peek av nya numret!

    Vi har längtat ihjäl oss efter nya numret av BODY (men det har det varit värt). Ni kan inte få tag i det i butik riktigt än, men här kommer en liten förhandstitt så att ni hinner förbereda er mentalt på nästa veckas fullknôkade godispåse!

    Nyheter Jonas Trollvik, 2018-11-04 09:45

  • Dags att ge upp?

    Dags att ge upp?

    Du slår knut på dig själv om och om igen men resultaten uteblir ändå. Det är kanske dags att byta övning?

    Nyheter Linda Ericson, 2018-11-01 12:46

  • Tid mellan tävlingar?

    Tid mellan tävlingar?

    Hur mycket tid ska man ge sig själv mellan tävlingarna, för att hinna utveckla mer muskelmassa och hinna förbättra sin fysik på lång sikt?

    Nyheter Helene Ahlson, 2018-10-30 10:40

  • Maximera effekten av din styrketräning

    Maximera effekten av din styrketräning

    Vi är nog alla överens om att stretching är ett prestationshöjande inslag i en genomtänkt träningsrutin även om åsikterna går isär vad gäller utförande, timing och stretchingens faktiska syfte. Ägna det fem minuter av din dag och din kropp kommer att tacka dig redan i kväll!

    Nyheter Jonas Trollvik, 2018-10-25 11:30

  • Klassiker i Tyngre kostym

    Klassiker i Tyngre kostym

    I helgen gick den sjunde upplagan av Tyngre Classic av stapeln. Efter en lång väntan fick fansen fitness, styrkemätning, viktstänger, glass och e-sport serverat i arrangörernas egen passionsgryta.

    Nyheter Redaktionen, 2018-10-23 18:51

  • Svensk dominans på Nordiska Mästerskapen 2018

    Svensk dominans på Nordiska Mästerskapen 2018

    Atleter från Sverige, Norge, Danmark, Finland, Estland och Island möttes i Stockholm för att slåss om pokalerna. Ännu en gång stod det klart vilken nation som har bäst koll på träning för tryck, då Team Sweden plockade hem överlägset flest guld.

    Nyheter Redaktionen, 2018-10-22 07:24

  • Hur mycket koffein för effekt på träning?

    Hur mycket koffein för effekt på träning?

    Hur mycket koffein behöver man få i sig för att det ska ge effekt på träningen? Hur mycket kaffe eller energidryck motsvarar det?

    Nyheter Anki Sundin, 2018-10-16 11:02

  • Därför går du inte ner (mer) i vikt

    Därför går du inte ner (mer) i vikt

    Nyheter Linda Ericson, 2018-10-12 10:48

  • Ge stressmagen ett break!

    Ge stressmagen ett break!

    I dagens övning, som vi hoppas att du tar med dig även imorgon – och alla dagar efter det – får du ett enkelt verktyg som på sikt kommer att göra dig bättre rustad för livet. Att ägna sig åt andningsövningar för att få bukt med oro, stress eller en dålig mage, är väl etablerat hos stora delar av befolkningen i världen. Ändå får många i väst som ägnar sig åt meditation, andning eller alternativmedicin (som kanske inte är så alternativ i andra delar av världen) bära en ofrivillig foliehatt. Få personer idag tycks inse hur mäktig vår kraft faktiskt är, att kunna förändra vårt varande genom hur vi andas. Våga åtminstone ge det en ärlig chans!

    Nyheter Linda Ericson, 2018-10-09 13:30

  • Är du stark nog att spela Pro Hockey? Få reda på svaret här!

    Är du stark nog att spela Pro Hockey? Få reda på svaret här!

    Hur mycket ren gymstyrka krävs för att spela den blixtsnabba kontaktsporten hockey på internationell proffsnivå? Står du dig mot ett NHL-proffs i gymmet?

    Nyheter Redaktionen, 2018-10-04 09:45

  • SM 2018: Dag 3 - Tungviktare och medaljregn

    SM 2018: Dag 3 - Tungviktare och medaljregn

    Tredje och sista dagen på SuperSM 2018 bjöd på bodybuilding i alla klasser – även där det inte hör hemma. Vissa tävlande läxades upp, andra blev överösta av medaljer. Välkomna inslag var par och rullstolsklassen!

    Nyheter Redaktionen, 2018-09-30 19:52

  • SM 2018: Dag 2 - Nerver, förväntningar och sportsmannaskap

    SM 2018: Dag 2 - Nerver, förväntningar och sportsmannaskap

    Kvinnlighet i allsköns former kröntes när Bikini Fitness, Women's Physique och Wellness Fitness avhandlades. På herrsidan avrundades dagen med en knivskarp kamp i Classic Bodybuilding.

    Nyheter Redaktionen, 2018-09-29 15:46

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat