Nya BODY bästa sommarläsningen!

Publicerad

Frida Sjöström pryder nya omslaget!

I nya BODY lär magistern dig gymmets 10 budord, mästerkocken visar hur du lagar proteinpaj, du får verktygen att maxa de släpande vaderna samt möter både europamästare och nybörjare. Plus forskning, kostråd och mycket mer i utgåvan som finns i butik nu!

BODY augusti finns i butik från torsdag 23 juli. Ur innehållet:

  • Möt Europamästaren Patrick Monga
  • BODYs omslagstävling: Dags att ansöka!
  • Maxa vaderna: Öka volymen med rätt träning
  • Testoboost: Hur går det till?
  • Bäst i bikini: Frida Sjöström tar täten
  • Välj det bästa proteinet: Stor guide!
  • Gymmets 10 budord: Reglerna du måste känna till
  • Proteinpaj: för hungriga muskler
  • Alströmerpokalen: möt vinnarna

Omslagsfotograf är Seth Janson. Modell är Frida Sjöström.

I butik medföljer en 32-sidig specialutgåva på köpet:

  • 10. Ledare: När fan blir gammal...
    Gör som chefredaktören och träna smart så att åldern inte blir ett hinder.
  • 26. Byggarkung: möt Europamästaren Patrick Monga
    Byggaren som ingen räknat med inför säsongen 2015. Han kom, han såg och han segrade i samtliga tävlingar han ställde upp i – inklusive EM. BODY tog ett snack med Patrick Monga under ett armpass.
  • 36. BODYs omslagstävling: Dags att ansöka!
    Nu har du chansen att hamna på omslaget till Sveriges bästa träningstidning! Tävlingen genomförs för åttonde året i rad, och är öppen för alla – nybörjare och avancerade, vanliga gymrävar och elittävlande.
  • 38. Maxa vaderna: Öka volymen med rätt träning
    Som inbiten styrketränande är det ingen nyhet att vaderna är en svårtränad muskelgrupp. Du har med stor sannolikhet stött på uttalandet om att vaderna är genetiska och inte går att påverka med styrketräning. Är det verkligen så? I den här artikel visar vi tre metoder som är extremt effektiva för ökad vadvolym.
  • 46. Testoboost: Hur går det till?
    Inget hormon är så kopplat till styrka som testosteron. Att detta ämne är centralt för dina träningsresultat råder det inga tvivel om. Men hur kan vi själva boosta våra testonivåer? BODY ger en guide till detta potenta hormon!
  • 52. Bäst i bikini: Frida Sjöström tar täten
    Få svenskar är så välmeriterade i bikini fitness som Frida Sjöström och hon räknas idag som en av sportens pionjärer. Vi tog ett snack med henne om hur allt en gång började, framgångarna och drömmen om proffsscenen.
  • 60. Välj det bästa proteinet: Stor guide!
    Marknaden översköljs idag av olika proteinvarianter. Den tid är förbi då vi bara hade vassle och kasein att välja mellan, idag finns både vegetariska och animaliska källor, förspjälkat protein och blandprotein, naturell och artificiell smak. Hur ska vi tänka när vi väljer proteinpulver? Läs BODYs guide till proteindjungeln!
  • 66. Gymmets 10 budord: Reglerna du måste känna till
    Det finns många olika regler för hur du ska bete dig på gymmet. Vi har samlat de 10 viktigaste i en livsnödvändig lista. Magister Fredrik Age har ordet.
  • 70. Proteinpaj: för hungriga muskler
    Gör som Jonas och släng ihop en paj eller tre – funkar lika bra som proteinladdad efterrätt som uppladdning inför gymmet!
  • 74. Alströmerpokalen: möt vinnarna
    Vi tog ett snack med de båda arrangörerna och lät även overallvinnarna i respektive gren ge sin version av att tävla för allra första gången. Och alla är rörande överens – det var inte sista gången de klev upp på scenen!

26. Byggarkung: möt Europamästaren Patrick Monga

38. Maxa vaderna: Öka volymen med rätt träning

46. Testoboost: Hur går det till?

52. Bäst i bikini: Frida Sjöström tar täten

60. Välj det bästa proteinet: Stor guide!

70. Proteinpaj: för hungriga muskler

74. Alströmerpokalen: möt vinnarna

Ibland är det skönt att veta att du även kan läsa din favorittidning i surfplattan, mobilen eller i datorn.

Frida Sjöström pryder omslaget av den 373:a utgåvan av BODY sedan starten!

On
Off

0 kommentarer

  • Detta är vetenskaplig bodybuilding

    Detta är vetenskaplig bodybuilding

    Kan du skilja vetenskap från bro science? Exakt så här säger vetenskapen att man bäst bygger muskler

    Nyheter Redaktionen, 2018-06-17 14:42

  • Silver till Zelander, von Weissenberg missar vikten

    Silver till Zelander, von Weissenberg missar vikten

    Annika Zelander drog ut alla stopp och tog VM-silver efter en otäck miss i knäböj nummer två. Isabella von Weissenberg misslyckades med kroppsvikten och missade VM.

    Nyheter Jonas Trollvik, 2018-06-16 13:24

  • Fixa din axelskada snabbt

    Fixa din axelskada snabbt

    Den enkla övningen som läker dina värkande axlar

    Nyheter Redaktionen, 2018-06-15 13:08

  • Svenska medaljer vid VM i styrkelyft

    Svenska medaljer vid VM i styrkelyft

    VM i styrkelyft pågår för fullt i Calgary, Kanada. Flera medaljer är redan klappade och klara, och två starka hopp på damsidan lyfter under natten till fredag, respektive under fredagen.

    Nyheter Jonas Trollvik, 2018-06-14 16:42

  • Viktklassbytet blev för svårt

    Viktklassbytet blev för svårt

    Det blev inget proffskort för BODYs omslagspojke Christofer Nober trots en bra säsong med vinst vid Iron Rebels i början av maj och start i Mr Olympia Amateur nu i helgen. Klivet upp en viktklass blev för svårt, summerar han.

    Nyheter Redaktionen, 2018-06-13 10:23

  • Placeboeffekt i träningen

    Placeboeffekt i träningen

    Dina förväntningar spelar roll

    Nyheter Redaktionen, 2018-06-12 10:10

  • Träna utomhus!

    Träna utomhus!

    Masa dig ut ur gymmet och ta vara på seklets varmaste försommar. Bli snyggare, starkare och friskare.

    Nyheter Redaktionen, 2018-06-10 14:00

  • Bikini Fitness: Jessica Jonsson klar för IFBB Elite Pro

    Bikini Fitness: Jessica Jonsson klar för IFBB Elite Pro

    Seger vid Panatta World Cup i Rimini, Italien och proffskortet vilar tryggt i packningen!

    Nyheter Redaktionen, 2018-06-09 10:35

  • Lågt magnesium gör vitamin D ineffektivt

    Lågt magnesium gör vitamin D ineffektivt

    Nyheter Redaktionen, 2018-06-08 11:35

  • Isabella von Weissenberg inför VM i styrkelyft

    Isabella von Weissenberg inför VM i styrkelyft

    14 juni tävlar hon i Calgary, Kanada. BODY var med på ett av de sista förberedande passen och fick även en pratstund med Isabella efteråt.

    Nyheter Alexandra Dahlqvist, 2018-06-07 10:20

  • Arnold tillbaka i sin naturliga miljö

    Arnold tillbaka i sin naturliga miljö

    Dominerar i gymmet knappt två månader efter hjärtoperationen

    Nyheter Redaktionen, 2018-06-06 11:30

  • Många små steg

    Många små steg

    Majvärmen och badsäsongen tog oss på sängen i år. Nu står vi här, utrustade med minimalt med tyg på kroppen, redo att möta saltstänkta klippor och avslappnat strandliv. Eller... tillhör du istället de som inte riktigt fick till sommarformen och som hellre vill gå och gömma sig? Kanske tänker du att det fortfarande finns en chans? Då skulle jag – innan du kastar dig in i någon galen och ogenomtänkt diet – vilja presentera en liten (men smart) idé för dig. Den kommer inte ge dig dina drömmars badkropp i år. Den kommer inte heller få dig att börja äta bättre över en natt. Det här är en text för dig som vill ha ett verktyg för hållbar livsstilsförändring. Idén, som självfallet inte är min från början, kommer ta dig till skyarna. Men bara om du vågar lita på att ta det lite lugnt. Ok, nog med snack, här kommer en vägledning som (på riktigt) kan förändra ditt liv!

    Nyheter Alexandra Dahlqvist, 2018-06-05 14:10

  • Hon äter enbart kött – Eva Birath och The Carnivore Diet

    Hon äter enbart kött – Eva Birath och The Carnivore Diet

    Det råder ingen brist på kostråd och dieter i vår kära fitnessbransch. De olika metoderna och deras respektive experter motsäger ofta varandra, fast en del tycks de ändå alla vara överens om, däribland: ät mer grönsaker. Bodybuildingveteranen Eva Birath gör det motsatta i sin jakt på hälsa, fysik och välmående. Carnivore-dieten består av 100 procent kött, det vill säga även fågel, fisk och skaldjur, men ingenting annat. Inga spannmål, inget mejeri eller processad mat. Ingen frukt, inga grönsaker.

    Nyheter Jonas Trollvik, 2018-06-04 14:35

  • Maxa återhämtningen med kalla bad!

    Maxa återhämtningen med kalla bad!

    Tio minuter räcker

    Nyheter Redaktionen, 2018-06-03 12:06

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat