29 oktober är årets viktigaste dag

29 oktober är årets viktigaste dag

Publicerad

Vi är stolta att presentera det nya eventet BODY Education Day!

BODY Education Day – dagen du inte vill missa

* Föreläsningar med några av branschens vassaste experter.

* Träning, mingel och frågestund med experterna och BODYs redaktion.

* Lunch och tilltugg från våra samarbetspartners.

* Maffiga goodiebags.

Sista helgen i oktober anordnar BODY en utbildnings- och inspirationsdag på populära Gymmet Stockholm. Under dagen kommer några av BODYs vassaste experter att föreläsa och svara på frågor om allt från träning och kost till mental träning och återhämtning. 

Dagen avslutas med träning och mingel på Gymmet tillsammans med BODYs experter och redaktion, då det kommer att utbytas tips och trix, knytas nya kontakter, och inte minst lyftas en hel del vikter.

  • Plats: Gymmet Sthlm
  • Datum: 29 oktober
  • Tid: 08.30–17.00
  • Pris: 995 kr

OBS! Begränsat antal platser.


Schema och föreläsare

  • 08.30–09.15 Morgonfika samt utdelning av goodiebags
  • 09.30–10.30 Föreläsning 1: Abbe Benaouda – Utvecklas i din styrketräning
  • 10.45–11.45 Föreläsning 2: Anki Sundin – Den perfekta träningsmaten
  • 11.45–12.45 Lunch från Locals
  • 12.45–13.45 Föreläsning 3: Helene Ahlson – Vägen till drömformen
  • 14.00–15.00 Föreläsning 4: Kenny Dahlström – Rätt mindset för optimala resultat
  • 15.00–17.00 Träning och mingel med föreläsarna och BODYs redaktion på Gymmet Sthlm

Hela dagen: Proteinrika tilltugg

"Att det du stoppar i dig har betydelse för vilka resultat du får av din träning vet du säkert. Här kommer du få svaren på vad du ska äta, hur mycket och när, för att lyckas."

Den perfekta träningsmaten – Anki Sundin

"Här får du verktygen för att kontinuerligt fortsätta att utveckla din fysik på gymmet."

Utvecklas i din styrketräning – Abbe Benaouda

"Du kan påverka dina träningsresultat i större utsträckning än du tror med rätt mental förberedelse och inställning. Efter den här föreläsningen vet du hur du ska göra."

Rätt mindset för optimala resultat – Kenny Dahlström

"Så lyckas du med muskelbygget och kommer i bättre form. Hemligheten bakom hur du kombinerar dessa två parametrar på bästa sätt."

Vägen till drömformen – Helene Ahlson


BODY Education Day presenteras i samarbete med:
 

On
Off

0 kommentarer

  • Håll dig frisk och förkylningsfri i höst!

    Håll dig frisk och förkylningsfri i höst!

    Få saker är mer förödande för träningen än att vara sjuk. Har man någon mindre skada kan man ofta träna runt den med alternativa upplägg och övningar, men är man sjuk blir det ingen träning alls gjord. Ingen träning betyder negativa resultat, eller till och med helt uteblivna sådana. Hösten och vintern är nära förestående, kanske mer nära än man vill tänka på, och det betyder för många slutet på lata dagar på stranden och i stället nya hårdsatsningar i gymmet. För att få ut så mycket som möjligt av de här satsningarna krävs att man kan träna utan ofrivilliga avbrott. Det sista man behöver är att tillbringa en vecka i sängen med hostmedicin och näsdukar.

    Nyheter Andreas Abelsson, 2018-08-15 09:43

  • Äntligen i butikshyllorna!

    Äntligen i butikshyllorna!

    Den olidliga väntan är över och nya numret av BODY finns åter på hyllorna i en butik nära dig

    Nyheter Redaktionen, 2018-08-14 12:30

  • Vad är det med motivation?

    Vad är det med motivation?

    Nyheter Anders Eriksson, 2018-08-14 09:15

  • Baksidornas baksidor

    Baksidornas baksidor

    Jag har svårt att bygga baksida lår. När jag väl tränar baksidorna så har jag såpass bra kontakt att det börjar krampa. Efteråt kan jag knappt böja mig framåt. Ett återkommande problem är smärta i ländryggen, ibland så illa som ryggskott. Dock händer det inte mycket med muskelns utveckling. Tränar jag fel?

    Nyheter Robin Anzengruber, 2018-08-11 11:05

  • Äntligen nytt nummer av BODY!

    Äntligen nytt nummer av BODY!

    Om bara några dagar landar nya numret! Här kommer en liten förhandstitt på innehållet, som i vanlig ordning bjuder på en hel del massa. Sommaren är inte slut än, men de flesta har fått börja fundera på att ta sig tillbaka till vardag med jobb, skola och gym. Dags att ta i med hårdhandskarna på träningen igen! 100 sidor inspiration för alla som förbättrar sin kropp. 

    Nyheter Jonas Trollvik, 2018-08-08 15:45

  • Antoni Khadraoui klar för Mr. Olympia

    Antoni Khadraoui klar för Mr. Olympia

    Antoni Khadraoui från Uppsala kommer att tävla på årets Mr. Olympia. På bilderna skriver han på kontrakten i sällskap av sin bodybuildingmentor, BODY:s grundare Ove Rytter.

    Nyheter Jonas Trollvik, 2018-08-07 16:00

  • Outnyttjad potential - snabba gainz!

    Outnyttjad potential - snabba gainz!

    Styrketräningen du inte kör, som förbättrar prestationen i all övrig träning!

    Nyheter Linda Ericson, 2018-08-05 15:15

  • Vad är kroppsfett? Hur mäter vi det och vad är hälsosamt?

    Vad är kroppsfett? Hur mäter vi det och vad är hälsosamt?

    Fett är en del i människans grundstruktur tillsammans med bland annat muskler, vatten, ben och organ där samtliga komponenter är avgörande för vår hälsa. I synnerhet mängden fett är direkt relaterad till fysiskt välmående och prestationsförmåga. BODYs Linda Ericson berättar här om våra olika typer av kroppsfetter, vad som räknas som hälsosamma nivåer och hur vi gör för att mäta det.

    Nyheter Linda Ericson, 2018-08-03 11:20

  • Större bröst med punktträning? BODYs träningsexpert Abbe Benaouda svarar

    Större bröst med punktträning? BODYs träningsexpert Abbe Benaouda svarar

    Mina bröstmuskler växer inte i volym vid bröstbenets mitt. Hur bör jag lägga upp min träning om jag vill öka bröstmuskelns volym just vid bröstbenets mitt? Går det att punktträna bröstmuskeln?

    Nyheter Abbe Benaouda, 2018-08-01 11:00

  • The Hunger Games. Vad styr?

    The Hunger Games. Vad styr?

    En vanlig missuppfattning är att hunger styrs utifrån hur tomt eller fullt det är i magen. I själva verket regleras den i allra högsta grad av hormoner. Linda Ericson berättar om de två viktigaste spelpjäserna.

    Nyheter Linda Ericson, 2018-07-30 12:58

  • 5 tillgängliga sätt att maxa din fettförbränning

    5 tillgängliga sätt att maxa din fettförbränning

    Det spekuleras mycket kring fenomenet viktnedgång och fettförbränning i allehanda träningsforum, gymsällskap och antagligen även i de flesta fikarum. Temat är konstant glödhett och frågeställningen i stort sett alltid densamma: Hur maximerar vi fettförbränningen?

    Nyheter Linda Ericson, 2018-07-26 14:30

  • Purfärska nyheter om vårt mest älskade livselixir

    Purfärska nyheter om vårt mest älskade livselixir

    För några årtionden sedan ansågs kaffe inte vara något man drack med hälsan i åtanke. Alla drack det, men "visste" samtidigt att det inte var speciellt bra för kroppen. I dag vet vi bättre.

    Nyheter Andreas Abelsson, 2018-07-21 12:40

  • Muskler som sackar efter? Kanske dags att syna träningen i sömmarna!

    Muskler som sackar efter? Kanske dags att syna träningen i sömmarna!

    Obalanser i den muskulära utvecklingen? Sluta skyll på genetiken och försök gör något åt dem istället. Linda Ericson berättar hur.

    Nyheter Linda Ericson, 2018-07-18 11:35

  • Minska stressen, maxa återhämtningen

    Minska stressen, maxa återhämtningen

    Denna enkla övning aktiverar din avslappningsrespons för minskad stress, bättre återhämtning, nedvarvning och sömn.

    Nyheter Anders Eriksson, 2018-07-17 15:24

  • Den bästa curlversionen du inte kör

    Den bästa curlversionen du inte kör

    Större armar står på de flesta gymbesökares önskelista, men hur får man de envisa underarmarna att växa? Testa denna superövning och lägg in en extra växel i armbyggningen!

    Nyheter Redaktionen, 2018-07-15 10:00

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat