Vinn stjärnkockens nya bok!

Publicerad

Varje månad i BODY presenterar Jonas Lundgren ett spännande recept från sina resor i världen. Nu får du chans att vinna hans nya bok "Jonas paleokök".

Edit: Tävlingen är nu avslutad.

För att vinna hans nya bok "Jonas paleokök" behöver du bara lägga upp din egen lagade exotiska världsmat med bild och recept, givetvis med bra råvaror à la BODY och skriva vilket land du inspirerats av.

Det bidrag som inspirerar redaktionen mest vinner ett ex av boken. Du är välkommen att bidra med fler recept i tävlingen som pågår till söndag 30 oktober. Lycka till! 

BODY Radio #201: Lyssna på Jonas – få bättre resultat!

BODYs nya leverantör av recept är ingen mindre än Jonas Lundgren. Varje månad bjuder han på recept som levererar!

Under en intensiv trekvart bombar värdarna stjärnkocken och träningsprofilen Jonas Lundgren med frågor. Svaren visar på djup insikt i vad som lägger grund för största delen av dina resultat – kosten!

BODY Radio #223: Träningsmat med Jonas Lundgren

BODYs favoritkock och kulinariska expert Jonas Lundgren om råvaror, träningsmat och en massa annat med värdarna!

P4 Extra: Stenåldersmat som passar dig som tränar

Kocken Jonas Lundgren har jobbat på stjärnrestauranger och tagit silver i Kock-VM. Nu har han släppt en kokbok om paleoköket.

Klicka för mer information
Stjärnkockens nordiska paleorecept för en enklare och godare vardag!

I USA är paleo sedan en tid tillbaka den allra hetaste dieten. Nu sprider sig kunskapen om den rena, naturliga maten med så många hälsovinster till Sverige. Här väljer du bra råvaror och lagar mat från grunden, mat som inte bara är bra mot en rad välfärdssjukdomar eftersom den återställer din kropps naturliga balans, utan också smakar som mat ska.

I stället för processade livsmedel och snabba kolhydrater i form av socker och gluten skapar du hälsosamma rätter av fisk, kyckling, skaldjur och kött; massor av grönsaker och rotfrukter, samt bär, nötter och nyttiga fetter. Back to the roots, helt enkelt – fast med Jonas Lundgrens moderna nordiska twist.

Med en kost som är naturligt fri från tillsatser, gluten och vitt socker – och istället är proppfull med vitaminer, mineraler och antioxidanter – ger du dig och din kropp den bästa möjligheten att vara pigg och frisk. Att kunna fungera i vardagen samt orka träna ordentligt. Eller bara ge dina barn de bästa förutsättningarna för ett långt och friskt liv.

Boken innehåller cirka 80 recept med allt från frukostsmoothies och energigivande mellanmål till de bästa vegorecepten, paleo fastfood och gormet samt de allra godaste paleosåserna. Men framför allt enkel, nyttig vardagsmat för dig som bryr dig om din hälsa.

Boken innehåller också ett förord av hälsoprofilen Jonas Colting.

Om Jonas Lundgren

Jonas har under större delen av sin karriär arbetat utomlands på stjärnkrogar som The French Laundry i Kalifornien, The Square i London och Pierre Gagnaire i Paris. Efter drygt 10 år flyttade han hem till Sverige för att satsa på Bocuse d'Or, VM för kockar, där han 2009 vann silver. Han har drivit krog i Stockholm, först Restaurang Jonas på Kungsholmen och sedan Yolo i Djursholm. Vi känner även igen honom från TV4 där han är återkommande kock i Nyhetsmorgon, ofta med inriktning på just hälsosam mat. I augusti kommer han ut med sin kokbok Jonas paleokök (Bonnier Fakta).

On
Off

0 kommentarer

  • Utveckling är min snuttefilt

    Utveckling är min snuttefilt

    BODY:s chefredaktör Anders Eriksson i nya ledaren

    Nyheter Anders Eriksson, 2018-11-14 09:51

  • Intervjuregn på Swefit Expo

    Intervjuregn på Swefit Expo

    I helgen gick Swefit Expo i Borås av stapeln, med många fina tävlingar och utställare på plats. Arrangör Sharam Daneshmand passade på att haffa flera av de närvarande atleterna för en stunds samtal.

    Nyheter Jonas Trollvik, 2018-11-12 10:25

  • Fem populära övningar som är sämre än du tror

    Fem populära övningar som är sämre än du tror

    Att kategoriskt klassa övningar som "bra" eller "dåliga" är vanskligt. Väldigt få övningar är bra eller dåliga i alla situationer. Först måste man fråga sig vem det är som utför övningen och i vilket syfte han eller hon utför övningen.

    Nyheter Jonas Trollvik, 2018-11-08 09:13

  • Sneak peek av nya numret!

    Sneak peek av nya numret!

    Vi har längtat ihjäl oss efter nya numret av BODY (men det har det varit värt). Ni kan inte få tag i det i butik riktigt än, men här kommer en liten förhandstitt så att ni hinner förbereda er mentalt på nästa veckas fullknôkade godispåse!

    Nyheter Jonas Trollvik, 2018-11-04 09:45

  • Dags att ge upp?

    Dags att ge upp?

    Du slår knut på dig själv om och om igen men resultaten uteblir ändå. Det är kanske dags att byta övning?

    Nyheter Linda Ericson, 2018-11-01 12:46

  • Tid mellan tävlingar?

    Tid mellan tävlingar?

    Hur mycket tid ska man ge sig själv mellan tävlingarna, för att hinna utveckla mer muskelmassa och hinna förbättra sin fysik på lång sikt?

    Nyheter Helene Ahlson, 2018-10-30 10:40

  • Maximera effekten av din styrketräning

    Maximera effekten av din styrketräning

    Vi är nog alla överens om att stretching är ett prestationshöjande inslag i en genomtänkt träningsrutin även om åsikterna går isär vad gäller utförande, timing och stretchingens faktiska syfte. Ägna det fem minuter av din dag och din kropp kommer att tacka dig redan i kväll!

    Nyheter Jonas Trollvik, 2018-10-25 11:30

  • Klassiker i Tyngre kostym

    Klassiker i Tyngre kostym

    I helgen gick den sjunde upplagan av Tyngre Classic av stapeln. Efter en lång väntan fick fansen fitness, styrkemätning, viktstänger, glass och e-sport serverat i arrangörernas egen passionsgryta.

    Nyheter Redaktionen, 2018-10-23 18:51

  • Svensk dominans på Nordiska Mästerskapen 2018

    Svensk dominans på Nordiska Mästerskapen 2018

    Atleter från Sverige, Norge, Danmark, Finland, Estland och Island möttes i Stockholm för att slåss om pokalerna. Ännu en gång stod det klart vilken nation som har bäst koll på träning för tryck, då Team Sweden plockade hem överlägset flest guld.

    Nyheter Redaktionen, 2018-10-22 07:24

  • Hur mycket koffein för effekt på träning?

    Hur mycket koffein för effekt på träning?

    Hur mycket koffein behöver man få i sig för att det ska ge effekt på träningen? Hur mycket kaffe eller energidryck motsvarar det?

    Nyheter Anki Sundin, 2018-10-16 11:02

  • Därför går du inte ner (mer) i vikt

    Därför går du inte ner (mer) i vikt

    Nyheter Linda Ericson, 2018-10-12 10:48

  • Ge stressmagen ett break!

    Ge stressmagen ett break!

    I dagens övning, som vi hoppas att du tar med dig även imorgon – och alla dagar efter det – får du ett enkelt verktyg som på sikt kommer att göra dig bättre rustad för livet. Att ägna sig åt andningsövningar för att få bukt med oro, stress eller en dålig mage, är väl etablerat hos stora delar av befolkningen i världen. Ändå får många i väst som ägnar sig åt meditation, andning eller alternativmedicin (som kanske inte är så alternativ i andra delar av världen) bära en ofrivillig foliehatt. Få personer idag tycks inse hur mäktig vår kraft faktiskt är, att kunna förändra vårt varande genom hur vi andas. Våga åtminstone ge det en ärlig chans!

    Nyheter Linda Ericson, 2018-10-09 13:30

  • Är du stark nog att spela Pro Hockey? Få reda på svaret här!

    Är du stark nog att spela Pro Hockey? Få reda på svaret här!

    Hur mycket ren gymstyrka krävs för att spela den blixtsnabba kontaktsporten hockey på internationell proffsnivå? Står du dig mot ett NHL-proffs i gymmet?

    Nyheter Redaktionen, 2018-10-04 09:45

  • SM 2018: Dag 3 - Tungviktare och medaljregn

    SM 2018: Dag 3 - Tungviktare och medaljregn

    Tredje och sista dagen på SuperSM 2018 bjöd på bodybuilding i alla klasser – även där det inte hör hemma. Vissa tävlande läxades upp, andra blev överösta av medaljer. Välkomna inslag var par och rullstolsklassen!

    Nyheter Redaktionen, 2018-09-30 19:52

  • SM 2018: Dag 2 - Nerver, förväntningar och sportsmannaskap

    SM 2018: Dag 2 - Nerver, förväntningar och sportsmannaskap

    Kvinnlighet i allsköns former kröntes när Bikini Fitness, Women's Physique och Wellness Fitness avhandlades. På herrsidan avrundades dagen med en knivskarp kamp i Classic Bodybuilding.

    Nyheter Redaktionen, 2018-09-29 15:46

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat