Februariutgåvan är här nu!

Publicerad

BODY har de bästa styrketräningstipsen, forskningen om träning och kost, kostråden för mer muskler och mindre fett, personporträtten med de som har lyckats, skvaller och mycket annat.

Ledaren: Redo för nya utmaningar?

Det är lätt att gå vilse bland förväntningar. Kom ihåg vad som verkligen räknas, på gymmet och i livet.

BODYs februariutgåva finns nu i en butik nära dig. Axplock ur innehållet:

  • Paret Lemor: Backar upp den svenska eliten i Spanien
  • Dennis dunkar deltoideus: Ta din axelträning till nästa nivå
  • 5 specialare: Athletic Fitness med Michaela Augustsson
  • Balanserat energiintag: För mer muskler och mindre kroppsfett 
  • Mer muskler till sommaren: Halvårsprogrammet som ger tillväxt
  • Basic för nybörjare: 10 riktlinjer för dig som är ny på gymmet
  • Luciapokalen & Decembercupen: Alla vinnare och minglet bakom kulisserna

På omslaget ser vi Dennis Johansson. Fotograf är BODYs egen Seth Janson.

  • 26. Startklar gymväska: Ta resultaten till nästa nivå
    Till en viss nivå klarar du dig bra som du står och går för styrketräning. När du blivit varm i kläderna och börjat maxa på vikterna ordentligt kan det dock vara läge att se att du är rätt utrustad för att ta resultaten till nästa nivå. Här listar vi de saker som utgör basen för din bästa fysik 2.0.
  • 36. Paret Lemor: Backar upp den svenska eliten i Spanien
    När Tina och Jojje fick möjlighet att forma sina egna spelregler tog de chansen. Tillsammans assisterar de i dag det svenska landslaget på internationella mästerskap i Spanien och driver gymmet Total Fitness Guardamar, där framgångsrika atleter väljer att lägga sina träningsresor.
  • 46. Dennis dunkar deltoideus: Ta din axelträning till nästa nivå
    Om du har gått och väntat på att ta din axelträning till nästa nivå är dagen nu kommen. Kroppsbyggaren Dennis Johansson delar med sig av sina tips och trix för att få dina axlar att växa!
  • 58. 5 specialare: Athletic Fitness med Michaela Augustsson
    Athletic Fitness är den tuffaste utmaningen inom svensk kroppskultur. Lockar det? Då finns ingen bättre att lära av än den som vunnit SM-guldet de senaste två åren, Michaela Augustsson.
  • 68. Balanserat energiintag: För mer muskler och mindre kroppsfett
    Maximal muskeltillväxt och minskat kroppsfett kan liknas vid träningens heliga graal. De flesta av oss som vurmar för att bygga upp en åtrådd fysik har någon gång funderat över nycklarna till hur vi låter muskulaturen växa utan att addera överdrivet överskott eller hur vi behåller omsorgsfullt uppbyggd massa när det ska skalas av.
  • 74. Mer muskler till sommaren: Halvårsprogrammet som ger tillväxt
    Söker du ett muskelbyggande träningsprogram men är osäker på saker som när, var, hur och varför? Här får du allt serverat för optimala ökningar under kommande halvår. Simpelt, effektivt och anpassningsbart för alla.
  • 82. Basic för nybörjare: 10 riktlinjer för dig som är ny på gymmet
    Nyss tagit dina första steg på gymmet? Undrar du vad som egentligen är relevant och effektivt? Här ger BODY dig karta och kompass i gymmets djungel.
  • 90. Luciapokalen & Decembercupen: Alla vinnare och minglet bakom kulisserna
    Genom åren är det flera IFBB-proffs som fått sin start på Luciapokalen. Denna klassiska nybörjartävling fick sin fyratusende deltagare genom tiderna på scenen under 2016!
    Tajt, tufft och trevligt är Decembercupen i ett nötskal. Det var 25:e gången nybörjartävlingen arrangerades, en stabil instutition i det allt mer expanderande landskapet av tävlingar.

Fasta avdelningar i BODY

  • Henriks Fitnessmat: Super fastfood proteinmeal
    Henrik Ryman är personlig tränare och kostcoach, samt har drivit hälsorestauranger i Stockholm sedan 1999. Henriks filosofi är att mat ska vara god, nyttig, lättlagad, mättande och gjord på bra råvaror som allra helst finns i vårt närområde. En syn som även ligger till grund för de recept han tar fram exklusivt för BODY varje månad.
  • Jonas Världsmat: Fiskkakor
    Under sina många år som kock har Jonas Lundgren besökt och samlat på sig recept och inspiration från världens alla hörn som han nu delar med sig av här – självklart i sann BODY-anda med bra råvaror och näringsvärden i fokus!
  • Antonia Proteinbakar: Mini banoffe pie
    Bodyfitness-atleten Antonia Pesevski bjuder varje månad exklusivt i BODY på sina bästa recept på hälsosamma, proteinpackade bakverk och godsaker.
  • Outside the box: Krönika av Axklo
    I 15 år har Anders Axklo kommenterat och tyckt till om styrkesport i TV och på tävlingar runt om i Sverige och världen.

Intro: Det senaste från träningsvärlden

  • Forskning summerad av Andreas Abelsson
  • Svenska Kroppskulturförbundet – aktuellt i tävlingsvärlden
  • Online, Månadens Insta, BODY Radio
  • Senaste nytt inom träningsbranschen signerat Ove Rytter
  • Nytt & hett – prylar för dig som tränar hårt

Expertpanelen: Svarar på dina frågor

  • Anki Sundin svarar på frågor om nutrition
  • Abbe Benaouda svarar på frågor om styrketräning
  • Daniel Andréasson svarar på frågor om prehab & rehab
  • Daniel J. Larsson svarar på frågor om personlig träning
  • David Jonsson svarar på frågor om kosttillskott
  • Helene Ahlson svarar på frågor om tävling

BODY Magazine finns även som e-tidning

Du som redan prenumererar på papperstidningen får givetvis tillgång till den som e-tidning. Är du helårsprenumerant får du dessutom fri tillgång till samtliga äldre e-tidningar i arkivet – utan extra kostnad!

Du kan välja mellan tre olika sätt att läsa e-tidningen och vi hoppas att du provar samtliga och väljer det sätt som passar dig bäst.

On
Off

0 kommentarer

  • Muskler som sackar efter? Kanske dags att syna träningen i sömmarna!

    Muskler som sackar efter? Kanske dags att syna träningen i sömmarna!

    Obalanser i den muskulära utvecklingen? Sluta skyll på genetiken och försök gör något åt dem istället. Linda Ericson berättar hur.

    Nyheter Linda Ericson, 2018-07-18 11:35

  • Minska stressen, maxa återhämtningen

    Minska stressen, maxa återhämtningen

    Denna enkla övning aktiverar din avslappningsrespons för minskad stress, bättre återhämtning, nedvarvning och sömn.

    Nyheter Anders Eriksson, 2018-07-17 15:24

  • Den bästa curlversionen du inte kör

    Den bästa curlversionen du inte kör

    Större armar står på de flesta gymbesökares önskelista, men hur får man de envisa underarmarna att växa? Testa denna superövning och lägg in en extra växel i armbyggningen!

    Nyheter Redaktionen, 2018-07-15 10:00

  • Vågar du skippa maskinerna en dag?

    Vågar du skippa maskinerna en dag?

    Träning med egna kroppen som motstånd låter kanske inte så hett, men har du en gång provat en klurigare variant av någon basicövning så vet du exakt hur vansinnigt jobbigt det kan vara. Så... vågar du skippa gymet idag?

    Nyheter Linda Ericson, 2018-07-13 11:50

  • Men DU får väl inte äta det där? Du tränar ju!

    Men DU får väl inte äta det där? Du tränar ju!

    Om det är på något område vi slagit en rejäl tankevurpa så är det på området nutrition och dess inverkan på både vår vikt och våra träningsresultat. Vi kan se en tydlig paradox där vi, i takt med att vi intensifierar vår träning eller beslutar oss om att skala X antal överflödiga kilon, gör kosten till ett slags fiende som ens det minsta felavvägd skulle kunna fördärva precis allt vi slitit för, på bara ett ögonblick. Jag möter det själv ofta i min vardag. Inte sällan vill man pådyvla mig sin subjektiva bild av fitness och byggning som ett slags självspäkning:

    Nyheter Jonas Trollvik, 2018-07-12 10:10

  • Lurar du dig själv med innehållsdeklarationer?

    Lurar du dig själv med innehållsdeklarationer?

    Undviker du kemikalier och outtalbara ord i innehållsförteckningar? Kolla in det här.

    Nyheter Jonas Trollvik, 2018-07-11 13:44

  • Ta ut svängarna för fullständig muskelutveckling

    Ta ut svängarna för fullständig muskelutveckling

    I allmänna rekommendationer för styrketräning påtalas det ofta att man bör utföra en övning med fullt rörelseomfång, från full kontraktion av muskeln till full utsträckning. Både för rörlighet och minskad skaderisk, men även för styrka och hypertrofi i muskelns hela längd. Ändå ser man ofta tränande i gymmen lägga på avsevärt tyngre belastning än vad de skulle klarat av med en fullständig rörelse och utföra övningen bara i en del av rörelseomfånget. 

    Nyheter Jonas Trollvik, 2018-07-10 10:08

  • Starkare core för ett bättre game

    Starkare core för ett bättre game

    En stark core förbättrar dina utsikter –både i prestation och när det kommer till ett eftersträvansvärt sexpack. Linda Ericson ger dig lite basics att plocka med till gymet nästa gång!

    Nyheter Linda Ericson, 2018-07-09 11:20

  • En ny faktor i fitness

    En ny faktor i fitness

    Träning, kost och återhämtning. Vi trodde vi hade allt uträknat. Men sköter du denna nya plikt? Den kanske är viktigare än vi trott!

    Nyheter Redaktionen, 2018-07-08 11:40

  • Djungeln av probiotika. Hur navigerar du?

    Djungeln av probiotika. Hur navigerar du?

    Det är mycket prat om tarmflora nuförtiden. Utbudet av probiotiska produkter är definitivt inget man skämtar om, men när är det egentligen påkallat att använda probiotika –och när kan man helt enkelt strunta i det?

    Nyheter Linda Ericson, 2018-07-07 12:40

  • De åt tills de dog

    De åt tills de dog

    Tre bisarra dödsfall inom Competitive eating

    Nyheter Redaktionen, 2018-07-06 14:02

  • 10 tips för dig som har svårt att öka i kroppsvikt och muskelmassa

    10 tips för dig som har svårt att öka i kroppsvikt och muskelmassa

    Det går knappt en dag utan att man hör talas om eller läser om personer som har svårt att gå ner i vikt, trots att de tycker att de äter så lite att de borde gå ner. En grupp som ofta blir bortglömda är de som har problem åt motsatt håll. De som vill gå upp i vikt och lägga på sig muskler och kroppsvikt, men som har stora besvär att göra det. De som ofta upplever att de måste tvinga i sig maten, och ändå händer det knappt något på vågen. Inom kroppsbyggningen brukar sådana personer kallas "hardgainers".

    Nyheter Andreas Abelsson, 2018-07-05 12:20

  • Träna en sida i taget!

    Träna en sida i taget!

    Har du ledsnat på att slentrianmässigt avverka de gamla vanliga, klassiska övningarna? Har muskeltillväxten börjat dansa motvals och pumpet du tidigare åtnjutit blivit mer av ett trevligt minne? 
Lösningen på detta problem kan mycket väl stavas unilateral träning och om du inte redan har kläm på vad det innebär så ska vi försöka klargöra både vad konceptet innebär samt hur du kan implementera detta rent praktiskt i din träningsrutin.

    Nyheter Jonas Trollvik, 2018-07-04 11:25

  • Tre superprogram från styrkevärlden

    Tre superprogram från styrkevärlden

    Redo att bli rejält mycket starkare? Här är tre ökända träningsprogram från styrke- och idrottsvärlden som garanterar resultat (om du har pannben nog att ta dig genom dem)!

    Nyheter Redaktionen, 2018-07-03 13:50

  • Periodisering för maxat resultat

    Periodisering för maxat resultat

    Planering och i synnerhet periodisering är ett metodiskt och vetenskapligt underbyggt tillvägagångssätt som hjälper idrottare att utvecklas prestandamässigt och ta dem till högre nivåer i sin idrottsliga karriär. Det är också ett koncept väl värt att implementera även för den som tränar mer på hobbybasis men vill få så stor avkastning som möjligt av sin tid spenderad inne på gymmet. Ett organiserat, välplanerat träningsprogram eliminerar improvisation, bidrar med struktur och vägledning samt skapar ett grundläggande syfte med att träna överhuvudtaget. 

    Nyheter Linda Ericson, 2018-07-02 11:00

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av BODYs besökare

Krönika: Vart är vi på väg?

1 kommentar

Hancic: Instämmer till fullo Fedrik! Jag har ställt precis samma fråga senaste åren - vart är vi på väg? Alltid lika kul att lyssna på dig som att läsa det du skriver. /Hancic

Twitter

Facebook

Artikelkommentarer


Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

  • De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden

  • BODY 403, maj 2018

  • BODY nr 1 2018

  • BODY 401, december 2017

  • BODY Mat, Nummer 1

  • BODY 400, november 2017

  • BODY 399, oktober 2017

  • BODY 398, september 2017