Så balanserar du energiintaget för att få mer muskler

Foto: Seth Janson

Så balanserar du energiintaget för att få mer muskler

Publicerad

Maximal muskeltillväxt och minskat kroppsfett kan liknas vid träningens heliga graal. De flesta av oss som vurmar för att bygga upp en åtrådd fysik har någon gång funderat över nycklarna till hur vi låter muskulaturen växa utan att addera överdrivet överskott eller hur vi behåller omsorgsfullt uppbyggd massa när det ska skalas av.

Den som tränar hårt och vill utveckla sin kropp optimalt är förstås intresserad av energi-intaget. Hur optimerar jag mitt kaloriintag under uppbyggnad och hur tuff deff kan jag köra utan att kroppen bryts ner? I denna artikel går vi på djupet med hur du balanserar ditt energiintag för att nå dina mål på bästa sätt.

I listan nedan hittar du allt du ska tänka på. 

 

 

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av BODYs besökare

MAX-OT - Flipp eller flopp?

1 kommentar

jonas.ericsson1: Tycker det verkar väldigt likt 5x5 varianterna som finns, repsintervall, setantal, intensitet mm

Twitter

Forum

Facebook

Artikelkommentarer


Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

  • De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 393, april 2017

  • BODY 392, mars 2017

  • BODY 391, februari 2017

  • BODY 390, januari 2017

  • BODY 389, december 2016

  • BODY 388, november 2016

  • BODY 387, oktober 2016