Specialutgåva från BODY Magazine

Publicerad

En av de saker jag älskar med kroppsbyggare är förmågan att rita ut kartan mot målet. Insikten om att ta tag i sommarformen i tid, långt innan solen smält undan det sista snötäcket och månader före vanliga semesterfirare börjar göra avkall på såsen.

För det är just nu klockan är slagen att skala av det täckande lager vi nöjt mumsat på oss under varma bomullshoodies och förlåtande tights. Visst kan du kraschdieta i sista sekund innan sista-minuten-resan, allt går ju, men det är inget vi rekommenderar dig som vigt ditt anlets svett till tunga lyft på gymmet.

Nyckeln till att ha kraft, äta gott och varför inte optimera chanserna att faktiskt lägga på dig massa under dieten, är att ta det med ro. Vägen dit är genom planering och utvärdering. Ord som kan låta trista men som är fullständigt fullsmetade med spännande kickar för belöningssystemet. Vartefter veckorna glider förbi och du så småningom börjar se konturerna växa fram, minska i omfång på väl valda ställen till fördel för bredd på andra, då kan du skörda frukterna av det du lyckats forma under ytan, det som gör det värt hela långa vinterns möda.

Så, för dig som inte vill stå i vassen i sommar utan stället ämnar stoltsera med det vassaste sexpacket i grannskapet serverar vi här det du behöver veta för att lyckas: Maten, kardion och coreträningen.

Mycket nöje!
Sarah-Ida Nyström

Ur innehållet:

  • Drömdeffen – Inspiration och tips som underlättar
    Glöm långa timmar på tom mage. Med rätt inspiration och smart planering byter du ut dina favoriter mot kalorisnåla proteinpumpare.
  • Kardio – Ett måste för en lyckad deff?
    Kardio ses ofta som ett självklart inslag i en deffperiod. Men är denna förbränningsträning verkligen ett måste för att komma i toppform, eller kan du rentav få ett bättre resultat utan?
  • Sexpack – Så här får du nordens vassaste
    Nordiska mästaren i Men's Physique delar med sig av sitt effektiva magupplägg.
  • Maten som håller dig i form
    Visst kan du hålla en god form och samtidigt utvecklas i din träning. Vi tittar närmare på hur du går tillväga för att lyckas.

Är du prenumerant och vill denna bilaga? 

Fyll i dina kontaktuppgifter här nedan så skickar vi den hem till dig. OBS! Begränsat antal, först till kvarn gäller! Är du inte prenumerant kan du köpa BODY 4/2017 som har bilagan inplastad med utgåvan. Den finns i butik till den 25 april 2017.

OBS! Ditt prenumerationsnummer hittar du på tidningens baksida och/eller på din faktura. Erbjudandet gäller till 2017-04-30 och endast i Sverige.

On
Off

0 kommentarer

  • Se Troudi, Ahmad och Nober live!

    Se Troudi, Ahmad och Nober live!

    I helgen är det dags för SweFit Expo och det lär bli tryck då gästposörerna utgörs av Sveriges främsta bodybuildningelit. För chans att se Christofer Nober, Samir Troudi och Ahmad Ahmad live på scen har du här möjlighet att tävla om sex biljetter!

    Nyheter Redaktionen, 2018-04-24 13:26

  • Experten: Så prickar du formen två helger i rad

    Experten: Så prickar du formen två helger i rad

    Hur bör man tänka om man ska tävla två helger direkt efter varandra, när det gäller att pricka formen till båda tävlingarna, med tanke på tömning och laddning etc?

    Nyheter Helene Ahlson, 2018-04-23 07:28

  • Tävlingskalender

    Här listar vi ett urval av kommande tävlingar inom kroppsbyggning och fitness.

    Nyheter Redaktionen, 2018-04-22 14:40

  • Målgång: #SGPnedräkningen

    Målgång: #SGPnedräkningen

    Resan mot Sweden Grand Prix är över för i år och vi på BODY tackar våra bloggare för att vi fått följa deras färd mot tävling.

    Nyheter Redaktionen, 2018-04-22 12:42

  • Sweden Grand Prix 2018

    Sweden Grand Prix 2018

    En lång dag på Sweden Grand Prix har lagts till historien. 2018 års hjältar och hjältinnor dominerades av spanjorer men vi bjöds på en svensk skräll på scenen och en kvartett i nya EM-biljetter. BODYs Sarah-Ida Nyström var på plats och minglade runt.

    Nyheter Redaktionen, 2018-04-21 17:20

  • Imorgon gäller det!

    Imorgon gäller det!

    Dagen D är här. Efter månader av förberedelser kan drömmen bli sann inom 24 timmar. Imorgon lördag är det dags att kliva upp på scenen.

    Nyheter Redaktionen, 2018-04-20 19:42

  • 9 sätt att tidsoptimera din träning

    9 sätt att tidsoptimera din träning

    Muskler och tid är två saker man aldrig kan ha för mycket av. För att skaffa sig det första är den vedertagna uppfattningen att man måste lägga ned ordentligt med det andra. Så här får du ekvationen att gå ihop.

    Nyheter Sarah-Ida Nyström, 2018-04-19 11:30

  • Framhäv din fysik med spraytan

    Framhäv din fysik med spraytan

    Att tävla i fysik handlar om att frambringa en ståtlig muskulatur, uppbyggd med pannben och avskalad med varsamhet för att behålla så mycket som möjligt av uppnådd massa. Ett sista, avgörande vapen i kampen om att stå ut i konkurrensen på linjen handlar om att optimera förutsättningarna på plats – med tävlingsfärg.

    Nyheter Sarah-Ida Nyström, 2018-04-18 15:44

  • Ovanliga grepp – så funkar de: Ben

    Ovanliga grepp – så funkar de: Ben

    En del redskap ses ofta ligga oanvända på gymmen, helt enkelt för att många inte vet hur de ska användas. Andra grepp är ovanliga specialare, framtagna i liten upplaga men med stor ambition om full kontakt och finlir. BODY djupdyker i gymlådorna och tar en titt på grepp som förtjänar en extrachans.

    Nyheter Redaktionen, 2018-04-17 09:46

  • FIBO 2018 – Laserstrålar, färgskimmer och back to basic

    FIBO 2018 – Laserstrålar, färgskimmer och back to basic

    I helgen gick årets upplaga av FIBO, världens största träningsmässa, av stapeln. Kristian Sewén var på plats för Fitnessfestivalens räkning för att trendspana. Här visar han upp några godbitar för BODYs läsare.

    Nyheter Redaktionen, 2018-04-16 12:33

  • 1 vecka kvar till Sweden Grand Prix

    1 vecka kvar till Sweden Grand Prix

    Med bara dagar kvar till scenen har bloggarna i #SGPnedräkningen påbörjat de sista träningspassen. Allt fokus är påkopplat. Nu handlar det om att bara slappna av, lita på att allt sitter och förbereda sig mentalt för strålkastarljuset.

    Nyheter Sarah-Ida Nyström, 2018-04-14 12:49

  • Att göra vad som krävs

    Att göra vad som krävs

    Du vet vad det innebär att kriga upp vikterna. Aldrig att du skulle missa ett träningspass eller lämna gymmet halvfärdig. Att skapa tryck för tillväxt är inget du kompromissar. När det kommer till kosten är det många gånger en annan femma, inte minst när du ska skala av och hjärnan skriker "Ge mig gainz"!

    Nyheter Jenny Andersson, 2018-04-13 10:33

  • Tävla om 6 biljetter till Sweden Grand Prix!

    Tävla om 6 biljetter till Sweden Grand Prix!

    I sista chansen att vinna biljetter till Sweden Grand Prix 2018 slår vi på stort och lottar ut inte mindre än sex biljetter! Tre tävlande vinner två biljetter var. För att ha möjlighet att bli en av dessa vill vi att du ska svara på vårat nutidsquizet här nedan. Har du koll på vad som är på gång?

    Nyheter Redaktionen, 2018-04-12 09:36

  • Forskning: Grymta för mer kraft!

    Forskning: Grymta för mer kraft!

    Tillhör du dem som irriterar sig på högljudda grymtningar i gymmet och aldrig skulle undslippa en själv? Då är det sannolikt så att du missar viktig utveckling och resultat.

    Nyheter Andreas Abelsson, 2018-04-11 12:47

  • Vad gäller kring vätsketillförsel och BCAA?

    Vad gäller kring vätsketillförsel och BCAA?

    Stämmer det att man inte behöver dricka om man inte blir törstig, ens när man tränar? Går det i så fall lika bra att ta aminosyror i tablettform innan, som att dricka dem succesivt under passet?

    Nyheter Anki Sundin, 2018-04-10 13:47

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat