Specialutgåva från BODY Magazine

Publicerad

En av de saker jag älskar med kroppsbyggare är förmågan att rita ut kartan mot målet. Insikten om att ta tag i sommarformen i tid, långt innan solen smält undan det sista snötäcket och månader före vanliga semesterfirare börjar göra avkall på såsen.

För det är just nu klockan är slagen att skala av det täckande lager vi nöjt mumsat på oss under varma bomullshoodies och förlåtande tights. Visst kan du kraschdieta i sista sekund innan sista-minuten-resan, allt går ju, men det är inget vi rekommenderar dig som vigt ditt anlets svett till tunga lyft på gymmet.

Nyckeln till att ha kraft, äta gott och varför inte optimera chanserna att faktiskt lägga på dig massa under dieten, är att ta det med ro. Vägen dit är genom planering och utvärdering. Ord som kan låta trista men som är fullständigt fullsmetade med spännande kickar för belöningssystemet. Vartefter veckorna glider förbi och du så småningom börjar se konturerna växa fram, minska i omfång på väl valda ställen till fördel för bredd på andra, då kan du skörda frukterna av det du lyckats forma under ytan, det som gör det värt hela långa vinterns möda.

Så, för dig som inte vill stå i vassen i sommar utan stället ämnar stoltsera med det vassaste sexpacket i grannskapet serverar vi här det du behöver veta för att lyckas: Maten, kardion och coreträningen.

Mycket nöje!
Sarah-Ida Nyström

Ur innehållet:

  • Drömdeffen – Inspiration och tips som underlättar
    Glöm långa timmar på tom mage. Med rätt inspiration och smart planering byter du ut dina favoriter mot kalorisnåla proteinpumpare.
  • Kardio – Ett måste för en lyckad deff?
    Kardio ses ofta som ett självklart inslag i en deffperiod. Men är denna förbränningsträning verkligen ett måste för att komma i toppform, eller kan du rentav få ett bättre resultat utan?
  • Sexpack – Så här får du nordens vassaste
    Nordiska mästaren i Men's Physique delar med sig av sitt effektiva magupplägg.
  • Maten som håller dig i form
    Visst kan du hålla en god form och samtidigt utvecklas i din träning. Vi tittar närmare på hur du går tillväga för att lyckas.

Är du prenumerant och vill denna bilaga? 

Fyll i dina kontaktuppgifter här nedan så skickar vi den hem till dig. OBS! Begränsat antal, först till kvarn gäller! Är du inte prenumerant kan du köpa BODY 4/2017 som har bilagan inplastad med utgåvan. Den finns i butik till den 25 april 2017.

OBS! Ditt prenumerationsnummer hittar du på tidningens baksida och/eller på din faktura. Erbjudandet gäller till 2017-04-30 och endast i Sverige.

On
Off

0 kommentarer

  • Fråga experten: Balans mellan fram-och baksida?

    Fråga experten: Balans mellan fram-och baksida?

    När jag kör olika pressövningar blir jag stel i nacken dagarna efter och på senaste tiden har jag dessutom fått utstrålningar i armarna dagarna efter. Det högg dessutom till i nacken när jag körde latsdrag bakom huvudet nyligen. Nu kan jag varken pressa eller dra något på gymmet utan smärta och jag har fått sämre hållning än vanligt. Vad sjutton kan jag ha gjort? 

    Nyheter Helene Ahlson, 2017-10-19 10:15

  • Studie: Olika övningar – samma effekt

    Studie: Olika övningar – samma effekt

    Nyheter Andreas Abelsson, 2017-10-19 10:08

  • Forskning: Mandlar skyddar ditt hjärta

    Forskning: Mandlar skyddar ditt hjärta

    Nyheter Andreas Abelsson, 2017-10-19 09:29

  • Nutrition: Lägg grunden för att orka mer

    Nutrition: Lägg grunden för att orka mer

    När en tung träningsperiod står för dörren gör du klokt i att lägga grunden och att stärka upp med energi. Är det kvalitativ massa du är ute efter så är det kvalitativ mat som gäller. Här får du koll på hur du planerar kosten för större volym och styrka.

    Nyheter Anki Sundin, 2017-10-18 09:50

  • Träna med Star Wars-gymprylar

    Träna med Star Wars-gymprylar

    Letar du efter inspiration till att besöka gymmet? Är du ett Star Wars-fan har du kanske nu fått en anledning att lyfta skrot.

    Nyheter Redaktionen, 2017-10-16 16:44

  • Recept: Avokadobakade ägg med chorizo

    Recept: Avokadobakade ägg med chorizo

    Under sina många år som kock har Jonas Lundgren besökt och samlat på sig recept och inspiration från världens alla hörn som han nu delar med sig av här – självklart i sann BODY-anda med bra råvaror och näringsvärden i fokus!

    Nyheter Jonas Lundgren, 2017-10-16 13:21

  • Profilen: Jerker "Jay Jay" Johansson – skapare av sitt eget öde

    Profilen: Jerker "Jay Jay" Johansson – skapare av sitt eget öde

    Hårt jobb, vilja och balans – så ser det framgångsrecept ut som låtit Jerker "Jay Jay" Johansson kombinera framgångsrikt tävlande med familjeliv, husbygge och karriär. Vi träffade den ödmjuke kroppsbyggaren för en pratstund om dåtid, nutid och framtid. Text: Fredrik Nyman Foto: Seth Janson.

    Nyheter Redaktionen, 2017-10-12 10:39

  • Senaste nytt med Ove Rytter: "Conbody"- träning utvecklad i fängelse

    Senaste nytt med Ove Rytter: "Conbody"- träning utvecklad i fängelse

    Ove startade BODY 1981 och verkar i dag som arrangör av Fitnessfestivalen och Luciapokalen. Här är hans senaste spaningar inom träningsbranschen.

    Nyheter Redaktionen, 2017-10-12 10:19

  • BODYs omslagsmodelltävling 2017

    För tionde året i rad går BODYs omslagsmodelltävling av stapeln. Tio finalister, fem tjejer och fem killar, har valts ut av redaktionen. Nu lägger vi över ansvaret på dig!

    Nyheter Redaktionen, 2017-10-12 07:00

  • Recept: Så gör du en god kycklingburgare – XL

    Recept: Så gör du en god kycklingburgare – XL

    Henrik Ryman är kostcoachen och personliga tränaren som driver hälsorestaurangen Locals med filosofin att mat ska vara god, nyttig, lättlagad, mättande och gjord på bra råvaror som allra helst finns i vårt närområde.

    Nyheter Henrik Ryman, 2017-10-11 10:38

  • Lista: Filmer och böcker för träningsinspiration

    Lista: Filmer och böcker för träningsinspiration

    För att kunna träna hårt är det viktigt att bryta av med stärkande återhämtning. Varför inte förena nytta med nöje! Här får du tips på filmer och böcker som ger dig kunskap och träningsinspiration hela hösten. Luta dig tillbaka och känn hur visheten infinner sig i takt med att dina biceps ökar i omfång.

    Nyheter Redaktionen, 2017-10-10 09:57

  • Så påverkar tuggummituggande kaloriförbrukningen

    Så påverkar tuggummituggande kaloriförbrukningen

    Nyheter Andreas Abelsson, 2017-10-05 15:49

  • Vad gäller angående shortslängd i Men's Physique?

    Vad gäller angående shortslängd i Men's Physique?

    Jag ska köra min första tävling i Men's Physique, men är lite orolig eftersom jag hört om så många som blivit nedbedömda eller diskade på grund av shortsens längd, trots att de har beställt från tävlingssajter. Vad gäller? 

    Nyheter Helene Ahlson, 2017-10-04 15:43

  • Body listar: 8 metoder för fettmätning

    Body listar: 8 metoder för fettmätning

    Har du mätt ditt kroppsfett? Är metoden du valde tillförlitlig? Hur skiljer sig tillvägagångssätten åt och vilka är bäst? BODY går igenom de åtta vanligaste metoderna med respektive för- och nackdelar.

    Nyheter Martin Brunnberg, 2017-10-03 12:56

  • Hur länge behöver musklerna vila?

    Hur länge behöver musklerna vila?

    Är det skillnad på behov av vilotid beroende på typen av styrketräning man utsätter musklerna för? Och på vilket sätt påverkar man musklerna negativt om man tränar dem intensivt utan att de fått den vila de behöver? 

    Nyheter Abbe Benaouda, 2017-10-02 07:54

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat