Specialutgåva från BODY Magazine

Publicerad

En av de saker jag älskar med kroppsbyggare är förmågan att rita ut kartan mot målet. Insikten om att ta tag i sommarformen i tid, långt innan solen smält undan det sista snötäcket och månader före vanliga semesterfirare börjar göra avkall på såsen.

För det är just nu klockan är slagen att skala av det täckande lager vi nöjt mumsat på oss under varma bomullshoodies och förlåtande tights. Visst kan du kraschdieta i sista sekund innan sista-minuten-resan, allt går ju, men det är inget vi rekommenderar dig som vigt ditt anlets svett till tunga lyft på gymmet.

Nyckeln till att ha kraft, äta gott och varför inte optimera chanserna att faktiskt lägga på dig massa under dieten, är att ta det med ro. Vägen dit är genom planering och utvärdering. Ord som kan låta trista men som är fullständigt fullsmetade med spännande kickar för belöningssystemet. Vartefter veckorna glider förbi och du så småningom börjar se konturerna växa fram, minska i omfång på väl valda ställen till fördel för bredd på andra, då kan du skörda frukterna av det du lyckats forma under ytan, det som gör det värt hela långa vinterns möda.

Så, för dig som inte vill stå i vassen i sommar utan stället ämnar stoltsera med det vassaste sexpacket i grannskapet serverar vi här det du behöver veta för att lyckas: Maten, kardion och coreträningen.

Mycket nöje!
Sarah-Ida Nyström

Ur innehållet:

  • Drömdeffen – Inspiration och tips som underlättar
    Glöm långa timmar på tom mage. Med rätt inspiration och smart planering byter du ut dina favoriter mot kalorisnåla proteinpumpare.
  • Kardio – Ett måste för en lyckad deff?
    Kardio ses ofta som ett självklart inslag i en deffperiod. Men är denna förbränningsträning verkligen ett måste för att komma i toppform, eller kan du rentav få ett bättre resultat utan?
  • Sexpack – Så här får du nordens vassaste
    Nordiska mästaren i Men's Physique delar med sig av sitt effektiva magupplägg.
  • Maten som håller dig i form
    Visst kan du hålla en god form och samtidigt utvecklas i din träning. Vi tittar närmare på hur du går tillväga för att lyckas.

Är du prenumerant och vill denna bilaga? 

Fyll i dina kontaktuppgifter här nedan så skickar vi den hem till dig. OBS! Begränsat antal, först till kvarn gäller! Är du inte prenumerant kan du köpa BODY 4/2017 som har bilagan inplastad med utgåvan. Den finns i butik till den 25 april 2017.

OBS! Ditt prenumerationsnummer hittar du på tidningens baksida och/eller på din faktura. Erbjudandet gäller till 2017-04-30 och endast i Sverige.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av BODYs besökare

Body diskuterar: Går alkohol och träning ihop eller inte?

1 kommentar

Sinaen: Lätt sagt men ni sa tidigare att man har olika tolerans, Jag skulle säga att redan vid så små mängder som 2-4 cl starksprit (om man räknar ut innehållet från de man dricker) blir man lidande i...

Twitter

Facebook

Artikelkommentarer


Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

  • De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 399, oktober 2017

  • BODY 398, september 2017

  • BODY 397, augusti 2017

  • BODY 396, juli 2017

  • BODY 395, juni 2017

  • BODY 394, maj 2017

  • BODY 393, april 2017