Så mycket ska du träna – för att se resultat

Foto: Istock.

Så mycket ska du träna – för att se resultat

Publicerad

78 friska vuxna delades in i fem grupper, som fick träna en, två, tre, fyra eller fem timslånga konditionspass per vecka i sex veckor.

Redan här såg man att de grupper som tränat minst hade flest non-responders. De som klassades som non-responders följdes sex veckor till där de fick träna ytterligare två pass per vecka.

Efter det att man utökat deras träningsmängd fanns det inga non-responders kvar. Det verkar finnas ett individuellt gensvar på hur mycket träning som krävs för att man skall se förbättringar.

Tycker du att du inte får de resultat du önskar kanske du helt enkelt tränar för lite? 

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av BODYs besökare

Byggardokumentär på bio

1 kommentar

stefanand6: En intressant artikel i ämnet: https://www.t-nation.com/powerful-words/death-of-womens-bodybuilding

Twitter

Facebook

Artikelkommentarer


Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

  • De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 396, juli 2017

  • BODY 395, juni 2017

  • BODY 394, maj 2017

  • BODY 393, april 2017

  • BODY 392, mars 2017

  • BODY 391, februari 2017

  • BODY 390, januari 2017