Forskning: Så mycket grönt ska du äta för att minska risken för hjärt-och kärlsjukdomar

Forskning: Så mycket grönt ska du äta för att minska risken för hjärt-och kärlsjukdomar

Publicerad

En genomgång av 142 studier visade att det finns en dosrelaterad effekt upp till 800 gram frukt och grönsaker per dag för att minska risken för hjärtsjukdom, cancer och att dö i förtid. Så mer grönsaker och frukt på tallriken.

Observera att det inte duger med konserverad frukt – där såg man faktiskt en ökad risk för hjärtsjukdom. 

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av BODYs besökare

Byggardokumentär på bio

1 kommentar

stefanand6: En intressant artikel i ämnet: https://www.t-nation.com/powerful-words/death-of-womens-bodybuilding

Twitter

Forum

Facebook

Artikelkommentarer


Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

  • De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 397, augusti 2017

  • BODY 396, juli 2017

  • BODY 395, juni 2017

  • BODY 394, maj 2017

  • BODY 393, april 2017

  • BODY 392, mars 2017

  • BODY 391, februari 2017