Albin Eriksson
Swedish Supplements

Fredagsfun - with Jocke.

2017-07-07 16:30 av Albin

Kolla in Swedish Supplements senaste nyhet nedan! (efterlängtad!)

Mötte upp Jocke idag, han var ändå i Uddevalla och fick en "helvetesbehandling" av Markus på Ryggakuten.
Bröst och axlar, sen körde jag själv även triceps.

Innan hade jag fått oroliga meddelande av Jocke gällande dagens vikt osv.
När vi träffades lugnade jag med att formen sett bra ut på formbilder och att han brukat droppa ganska bra mellan fredag och lördag tillsammans med lugn och ro från jobb. (kört lite nätter på ambulansen)
Men sen formkollar vi och jag skojar inte, han skall vara jäkligt nöjd med hög vikt idag.. för formen ser jäkligt vass ut såhär 7juli när Dagen-D går av stapeln 29sep!
Kommer bli vass och MP Veteranerna på SM kommer få ytterligare en konkurrent att se upp med.

Hur som helst, bra pass om än mer på reps än vikt. Vaknade stel som ett kvastskaft idag, så anpassade det hela.

Bänkpress
Gymleco axelpress
Axelpress frivikts
Lutande smithpress
Sidolyft med hantlar supersetat med cableflyes
Sidolyft i kabel supersetat med omvända liggande flyes (med hantlar)
Facepulls
Pushdown med rep, två varianter
Liggande hantelextensions
Tatepressar
Specialpress för triceps i sittande legcurl.

01.jpg
En produkt jag velat ha länge, kombinationen EAA och BCAA. Läs mer nedan, btw...smaken Isotonic. Får själv hem den till veckan så det blir spännande att provsmaka... :) BCEAA Next level by Christofer Nober säljs nu via: http://www.gymgrossisten.com/bceaa-next-level-500-g-isotonic-nrg • Marknadens kanske mest kompletta EAA produkt • Powered by Watts Up (mitokondrie potentiator) • Innehåller elektrolyter för god vätskebaland • Förbättrar bade uthållighet och explosivitet • Antiokatabol verkan Tag dina resultat till nästa nivå med hjälp av en av världens mest avancerade aminosyratillskott som kryddats med olika anabola aktivatorer, elektrolyter, högeffektiva aminosyror som effektivt stoppar kroppens katabola processer. Ett ”powerhouse” av ämnen sammansatta för dig som har målet att utvecklas och komma över din platå i utvecklingen. BCEAA är som namnet antyder i grunden en essentiell aminosyra blandning med extra högra doser av BCAA. De essentiella aminosyrorna är 9 till antalet och kan inte syntetiseras av kroppen självt utan måste tillföras genom kosten på daglig basis. Om man inte lyckas få den mängd som kroppen behöver genom maten tvingas kroppen bryta ner muskelprotein för att få dessa till de mest akuta processerna. Detta kallas för ett katabolt tillstånd, man är i så kallad negativ kvävebalans. De essentiella aminosyrorna spelar alltså en nyckelroll för att reparera och bygga upp muskelvävnad, reglera sömn och humör, hjälpa till att omvandla fettsyror till energi, producera viktiga hormoner, understödja avgiftning av kroppen från skadliga ämnen, reglera blodsockernivåer samt stötta det centrala nervsystemet. Alltså en mängd nyckelfunktioner. I BCEAA från Next Level finns extra höga andelar av BCAA de grenade aminosyrorna (L-Leucin, L-Isoleucin, L-Valin) Dessa tre är i huvudsak ansvariga för att försätta kroppen i ett uppbyggande tillstånd där muskelmassa kan byggas upp och energinivåerna genom blodsockret regleras. Man brukar tala om att L-Leucin är den i särklass viktigaste aminosyran eftersom L-Leucin direkt påverkar ett litet signalprotein kallat mTOR som finns i musklerna. mTOR reglerar musklernas celltillväxt, celldelning, proteinsyntes och fettsyntes. mTOR styrs av de cellulära energinivåerna och stimuleras av hormonet insulin, tillväxtfaktorer, födointaget och inte minst aminosyran Leucin. För lite energi i systemet, avsaknad av Leucin eller låga insulinnivåer gör att systemet ställs om till katabol nedbrytande fas. Ett tillskott av någon av dessa har alltså en motsatt effekt – anabolism. Vi kan säga att Leucin i det här fallet fungerar som den direkta gaspedalen på mTOR så att uppbyggnadsfarten ökar igen. I vår aminosyramatrix återfinns även två inte essentiella aminosyror L- glutamin samt Taurin. Vid en negativ energibalans i kroppen bryts muskelmassa ner för att få energi och de essentiella aminosyror friställs för att täcka det som behövs just då. Samtidigt bryts betydande mängder L-Glutamin ner och används som bränsle. Ett tillskott av L-Glutamin minskar då denna nedbrytning och kan sägas ha en muskelsparande effekt. L-Glutamin spelar också en viktig roll för immunförsvaret speciellt vita blodkroppar. Man burkar säga att ca 60% av muskelmassa består av just L-Glutamin. Aminosyran Taurin hjälper muskelceller att vara väl hydrerade (ha en optimal mängd vätska i sig) och därmed inte lika lätt brytas ner vid ett katabolt tillstånd tex efter ett hårt träningspass. Elektrolyter som kalium, magnesium, natrium och kalcium samverkar alla till att behålla en bra vätskebalans i kroppen. När vi tränar svettas vi mycket och förlorar både salt och mineraler. Effekten av detta kan vara kramper i musklerna men även en minskad prestationsförmåga. Vätskebalansen är av yttersta vikt för att kroppen ska kunna byggas upp. Betain, trimetylglycin. Detta ämne som finns rikligt i spenat samt rödbetor har forskarna funnit lovande effekter hos. Vad forskningen ser indikationer på är att betain kan öka koncentrationen av kreatin i musklerna vilket skulle kunna ge ökad explosiv styrka. I en studie verkar det som om betain kan höja egenproduktionen av tillväxthormon och IGF-1 samt sänka stresshormonet kortisol vilket resulterar i ännu bättre anabolism PMID: 23870626 Fosfatidinsyra är en så kallad fosfolipid (fettsyra) som oftast utvinns från soja Fosfatidinsyra bildas naturligt i muskelcellernas cellmembran speciellt vid excentrisk träning och har visat sig binda till och aktivera signalproteinet mTOR. Därmed kan det räknas som en tillväxtfaktor. Flera studier pekar på att fosfatidinsyra har en kraftig påverkande effekt på mTOR C1 (en av mTORs två varianter) hos människoceller vilket ökar styrketräningens effekter och att upptagsförmågan genom kosten är så gott som fullständig. Fosfatidinsyra som kosttillskott verkar alltså fungerar bäst tillsammans med styrketräning och gärna träning med delvis fokus på den excentriska (sänkande) delen av rörelserna. Resultatet – En kraftigare signalering till kroppen att börja bygga upp muskelmassan! I en av de första mänskliga studierna med Phosphatidic Acid (publicerad i JISSN) tittade forskarna på effekten på muskelstyrka och kroppsammansättning. Sexton styrketränande personer valdes ut och delades in i två grupper – en grupp som fick placebo och en som fick 750 mg Phosphatidic Acid per dag i åtta veckor. Den grupp som fick Phosphatidic Acid uppvisade en styrkeökning i sina knäböjresultat på 12,7 % och en ökning av muskelmassan med 2,6 %, medan placebogruppen ökade sin knäböj med 9,3 % och endast uppvisade en ökning på 0,1 % av muskelmassan. En ökning av muskelmassan med 2,6 % under åtta veckor i jämförelse med 0,1 % hos placebogruppen är fantastiskt bra! BCEAA har även utrustats med en mitokondrie potentiator nämligen Citrusbioflavoniden Watts Up. Alla muskelceller har små energifabriker/kraftstationer (mitokondrier) där näringsämnen som sockerarter, aminosyror och fettsyror förbränns med hjälp av syre till koldioxid och vatten och kroppens eget energiformat ATP (Adenosin tri phosfat) utvinns. Denna process kallas för cellandningen. I processen förbränns dock inte allt syre utan speciellt vid hård fysisk ansträngning kan skadliga mängder syre finnas i systemet och orsaka oxidativ stress Watts up har i studier visat sig kunna ha en positiv effekt på ATP produktionen, effektivisera denna och minska den oxidativ belastning som uppkommer när det finns ett överskott av syre i förbränningsprocessen. Watts up alltså påverkar inte bara den respiratoriska processen positivt utan åstadkommer en snabbare effektivare ATP produktion också. Watts up ökar kväveoxid produktionen vilket också förbättrar blodflödet i blodkärlen eftersom dessa då utvidgas. Transport av syre och näringsämnen till muskeln förbättras och slaggprodukter som mjölksyra bort ifrån den samma underlättas. Detta visar studier på WattsUp Watts Up har visat sig ge en signifikant ökning i maximal styrka med 36% Anmärkningsvärda siffror när det gäller explosivitet. Watts up sänker signifikant syrebehovet för att ge en förutbestämd kraftmängd. Kort och gott mer effekt innan du blir för andfådd Watts Up ger en 5% ökning i styrka jämfört med placebo hos elit tränade försökspersoner. Swedish Supplements BCEAA är det ultimata tillskottet för dig som kräver det lilla extra. Använd BCEAA med fördel under eller strax efter ditt pass för att hålla kroppen i en uppbyggande fas och komma närmare ”The Next Level”
1.jpg
2a.jpg
3a.jpg
4.jpg
5.jpg
7.jpg
8.jpg
6.jpg
9.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
13.jpg
14a.jpg
15a.jpg
16a.jpg
17.jpg

  • Skriv en kommentar

    Ditt namn

    Skicka kommentar

Här i BODYs bloggar ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.

Senaste inlägg


Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

  • De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 399, oktober 2017

  • BODY 398, september 2017

  • BODY 397, augusti 2017

  • BODY 396, juli 2017

  • BODY 395, juni 2017

  • BODY 394, maj 2017

  • BODY 393, april 2017