Jenny "Kitsune" Adolfsson
MM Sports Body Science LKAI Kiropraktik iForm Friskvårdscenter Klättercentret

Chinsintervaller i 10 min

2012-03-02 15:47 av Jenny

Igår var det rygg och biceps på scemat! :-)

Gårdagens pass:

Peter, Johan G, Robban och jag startade med chinsintervaller som gick ut på att varje minut göra ett bestämt antal chins (strikta chins).
Jag la mig på 6 st medan boysen körde på 8. Varje påbörjad minut startade jag nästa set, så det gällde för alla att inte sinka tempot och vara på hugget när det var ens tur. Klockan slutade på 9.56 min efter 10 set och alla klarade av att hålla sitt uppsatta antal. Rolig utmaning, tål att testas! ;-)

Efter det superset av breda latsdrag med iso-dynamisk 2 sek kontraktion samt sittande rodd i maskin, 4 set.

Tredje övningen: tri-set av: bakåtlutande rodd med rep ( iso-dyn. kont), pullover med stång, också kontraktion i bottenläget. Tredje och sista övningen vart stångrodd, 4 set.

Jag och Robban avslutade passet med lite rodd i roddmaskinen medan Peter och Johan körde mage och vader.

Nu blir det bröst och triceps mellan allt firande och tårtkalas!

Min älskling fyller nämligen år idag!!!

On
Off

3 kommentarer

Här i BODYs bloggar ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.

Senaste inlägg


Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

  • De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 364, november 2014

  • BODY 363, oktober 2014

  • BODY 362, september 2014

  • BODY 361, augusti 2014

  • BODY 360, juli 2014

  • BODY 359, juni 2014

  • BODY 358, maj 2014