Jenny Andersson

Svettigt Julaftons-pass

2016-12-21 16:55 av Jenny Andersson

En av årets finaste dagar enligt mig - julafton! En dag fylld av kärlek med släkt och familj. Men även en del svett för den som vill inleda dagen med ett härligt julaftonspass! Däremot är det många gym som dessvärre inte har öppet just denna dag, och därför kan det vara roligt att ha ett pass att samla sina föräldrar och syskon på innan julmyset kan börja till fullo!

Passet är ett hemmapass, som likväl givetvis går att göra ute i trädgården på sommaren, som inomhus på julafton. Passet är en bladning av kondition och styrka, och fungerar likt Tabata/cirkelträning där ni arbetar i 20 sekunder med en övning och pausar 10 sekunder. Därefter går ni på nästa övning, pausar 10 sekunder osv tills ni har gått igenom er cirkel. Cirkeln upprepas 2 varv, innan ni pausar en minut och därefter arbetar vidare.

Skärmavbild 2016-12-21 kl. 17.08.17.png
Min härliga klient Ida är väl van vid träning utanför gymmet. Väl medveten om hur mycket man kan slita och svettas även utanför träninglokalerna.

Detta upplägg är inte upplagt efter repetitioner, utan man gör så många man kan under de 20 sekunderna, vilket passar bra om deltagarna kräver olika svårighetsgrad. Värm upp med ca 10 minuters cykel,jogging eller powerwalk före passet.

1x20 sek:
Knäböj med upphopp
Utfallshopp
Mountainclimbers
Burpees

Pausa 10 sekunder mellan varje övning. Upprepa cirkeln 2 gånger, vilket skapar arbete under 4 minuter. Vila 60 sekunder innan cirkeln startar igen.
Upprepa cirkeln 4 - 5 gånger, 16 eller 20 minuters intensivt arbete.

Hoppas ni gillar passet upplägg och kör hårt, SVETTAS in julen!
Jag önskar Er alla en underbar, god jul.

Starka kramar från Jenny.

  • Skriv en kommentar

    Ditt namn

    Skicka kommentar

Här i BODYs bloggar ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.

Jenny Andersson

Jenny Andersson

Senaste inlägg


Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

  • De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 390, januari 2017

  • BODY 389, december 2016

  • BODY 388, november 2016

  • BODY 387, oktober 2016

  • BODY 386, september 2016

  • BODY 385, augusti 2016

  • BODY 384, juli 2016