Jenny Andersson

10 snabba mellanmål/lättluncher vid tidsbrist

2017-09-27 17:58 av Jenny Andersson

Planering är A och O för att lyckas med allt vi önskar på våra 24 timmar varje dag erbjuder. Planera, förbereda och tänka ett steg längre. Däremot är det inte alla gånger som vi faktiskt kan påverka det som sker, utan stöter på oförutsedda händelser som gör att vi måste tänka om, och det med ofta kort varsel. Därför tänkte jag idag tipsa om mina 10 bästa alternativ för att få ihop en lättare lunch/mellanmål om planeringen spricker och en nödlösning är det enda alternativet - men då en bättre sådan.

1. Plockbar, ett givet val där du ofta kan välja ut både bra källor för protein som kolhydrat.
2. Makrill i tomatsås med knäckebröd.
3. Färdigskivad kyckling/kalkonskinka med ris/majskakor.
4. Grovt bröd med minikeso, tomat och avokado.
5. Tonfisk på burk med 1 frukt, ex äpple/banan/päron.
6. Skivad rostbiff med kokt potatis på burk.
7. Kokta ägg + banan.
8. Hel, färdiggrillad kyckling med hackad avokado och riskakor.
9. Drickkvarg/Proteinmilkshake med 1 näve mandel/nötter
10. Grovt bröd med varmrökt lax, minikeso och paprika.

Tio stycken supersnabba alternativ som du enkelt kan gå in i närmsta matbutik och lösa. Det lär ta dig ungefär lika lång tid att vänta i kassan där, som att vänta på hamburgare och pommes på Mac Donalds. Allt handlar i slutändan om att göra det bästa av situationen, och ofta finns det både bra och lätta lösningar på allt, så länge man tänker ett varv extra innan man utför något förhastat med sämre konsekvenser. Kvalité in - ger kvalité ut!

Caprese-Avocado-Toast-foodiecrush.com-09.jpg

Hoppas ni fick lite inspiration för enkla lösningar om planeringen inte går ihop.
Ta hand om er och njut av hösten!

Starka kramar, J.

On
Off

2 kommentarer

Här i BODYs bloggar ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.

Jenny Andersson

Jenny Andersson

Senaste inlägg


Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

  • De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 399, oktober 2017

  • BODY 398, september 2017

  • BODY 397, augusti 2017

  • BODY 396, juli 2017

  • BODY 395, juni 2017

  • BODY 394, maj 2017

  • BODY 393, april 2017