Team Boxen

Bröstpass och påskbilder

2017-04-20 18:45 av Svenne Rådström

Bilder från dagens bröstpass och lite påskbilder.

Hantelpress.jpg
Hantelpress var först ut.
Bänkpress.jpg
Lutande bänkpress.
Cable cross.JPG
Cable Cross.
Axelpress.JPG
Axelpress.
1.jpg
2.jpg
Det fanns ingen fisk i sjön.
3.jpg
Sen eftermiddag.
4.jpg
Fina kvällar.
5.jpg
Alltid med mig.
6.jpg
Mat ute smakar bäst.
7.jpg
8.jpg
9.jpg
Skönt med sol.
11.jpg
10.jpg
12.jpg
Matilda njuuuuter.

Kommentera

Dubbla pass

2017-04-09 20:49 av Svenne Rådström

För att hinna med alla träningspass på upplägget va jag tvungen att köra dubbla pass både lördag och söndag. Eller egentligen blev det tre idag söndag eftersom jag även körde intervaller. I går lördag va det rygg och baksida axlar på förmiddagen och armar på kvällen. Idag körde jag ett tidigt benpass och bröst, mage och intervaller under eftermiddagen.
Men det har hänt mer roliga saker också i helgen. Vi åkte ut till en gårdsbutik som säljer egenproducerat kött med mera. Efter lunch hoppade vi in i bilen igen och åkte till Holmträsk. Vi ska spendera påsken där. För att lyxa till påsken lite i år köpte vi en skoter. Känns skönt att ha en egen då vi tidigare lånat.
Nu är veckan slut och jag ser fram emot kommande påsklov med start på torsdag.

spegel.JPG
hantellyfft.jpg
Baksida axlar
arm.jpg
triceps.jpg
zcurl.JPG
mat.jpg
Lördagens shopping. Lokalproducerat är alltid första val.
skoter.jpg
Lördagens andra inköp.
lårcurl.jpg
Lårcurl.
raka mark.JPG
Raka marklyft.
bänkpress.JPG
Bänkpress va första övning på dagens andra pass.
flyes.JPG
pullover.JPG
löpband.jpg
Aminosyror från Prime Nutrition släcker törsten på löpbandet.
matilda.jpg
En lite yngre Matilda.

Kommentera

Dålig start på veckan!

2017-04-03 18:16 av Svenne Rådström

Förra veckan blev en flopp träningsmässigt med endast ett bröstpass. Denna vecka började inte så mycket bättre. I natt insjuknade jag i magsjuka. Efter lite efterforskningar kom vi fram till att en dålig sallad är orsaken. Resultatet blev ofrivillig vila från både jobb och träning.

Livsmedelsverket:
"Är det farligt med mögelgifter?
Mögelgifter i mat kan ge upphov till olika negativa hälsoeffekter hos människor. Dessa kan vara både akuta, som t.ex. magsjuka, och sådana som uppstår efter längre tid, t.ex. njurskador"

Håll koll på eran mat gott folk!

Kommentera

Söndag

2017-04-02 09:42 av Svenne Rådström

Denna vecka blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Prioritering av träning skulle det bli. Men jobbet har tagit för mycket tid och energi. Endast ett träningspass har det blivit. Även igår blev det några timmar på jobbet. Men jag tänker inte ha dåligt samvete för det. Nya tag nästa vecka.
Idag är jag ledig och ska ordna lite med kommande veckas matlådor, äta middag hos min far och kanske gå på bio. Känns skönt med en dag utan måsten.

1.jpg
Dagens lyxiga frukost blev havregrynsgröt med banan, jordgubbar, kiwi och Barebells hasselnötskräm på toppen. Till det två ägg och en Nocco.
2.jpg
Ägg.jpg
familj.jpg
Utflykt med familjen igår efter jobbet.
vatten.jpg
yxa.jpg

Kommentera

Träning på Boxen i Umeå

2017-03-24 21:36 av Svenne Rådström

Spenderadrat denna fredag i Umeå för att träna, träffa min coach för en kalipermätning samt bli lite ompysslad på Hudnu.
Jag anlände till Umeå under förmiddagen och började med att prova ut teamkläder för Team Boxen Umeå följt av ett armpass och kalipermätning. Jag har lagt på mig lite fett sedan senaste mätningen i Februari. Nu ska jag hålla denna vikt och jobba vidare med att bygga så mycket jag kan. Att träna på Boxen var ett kärt återseende då jag inte varit där på lite över en månad. Det är som mitt hemmagym eftersom jag tränade där under hela hösten inför Luciapokalen. Efter ett mycket bra pass va det dags för lunch innan jag åkte vidare till Hudnu för att plocka mina ögonbryn (man måste ha fina ögonbryn).
Efter att ha ätit middag i bilen åkte jag hem mot Åsele.

hud.jpg

Kommentera

Time out!

2017-03-19 19:59 av Pontus Bäckman

Det har kommit lite material från min sida nu ett tag och jag känner att jag kommer måsta ta en time out från bloggandet ett tag då det är mycket som sker i livet just nu och jag känner att tiden inte räcker till att skapa de kvalitets material åt er läsare som jag vill ge. För jag skulle inte nöja mig med mindre åt er!

Återkommer snart!
Sköt om er!

Mvh Pontus

12393799_925527524199053_929069198_n.jpg
Peace out!

Kommentera

Lördag

2017-03-18 17:31 av Svenne Rådström

Jag, Matilda och hennes syster Lovisa tog med oss hundarna för en liten utflykt. Det blåste ganska mycket, men solen och elden värmde. Kände mig stolt över att få upp en eld trots stormen =)
Jag stekte proteinpannkakor med inbakade bär. Då steker man ena sidan klar, lägger på frusna bär och vänder halva pannkakan som en inbakad pizza. På det viset blir pannkakan lite degig och väldigt god.
Efter lite vila i soffan åkte jag ner till gymmet för ett armpass. Det var endast jag och två andra killar som tränade. Ingen kö till vikterna idag alltså.

Grill.jpg
Jag, Matilda, hennes syster Lovisa och hundarna Elsa och Sweetie.
Lunch.png
Dips.jpg
Började med dips för triceps.
Smal bänkpress.JPG
Smal bänkpress.
Puschdown.JPG
Pushdown.
Stångcurls.JPG
Skivstångscurl va första övning för biceps.
Hantelcurls.JPG
Hantelcurl är bästa övningen för mig. Får ett riktigt bra tryck i biceps.
z-curls.JPG
Sist ut va scottcurl.

Kommentera

Vilodagar ger mig dåligt samvete!

2017-03-07 21:44 av Svenne Rådström

Överallt på sociala medier står det "no pain no gain, slakta på gymmet, kötta, mörda benen, no excuses" och så vidare.
Är det en sund inställning till träning?
Självklart vill jag ha så bra resultat utav mitt gymmande som det bara går. Jag vill stå på scenen och veta att jag gjort allt jag kunde, att alla timmar med vikter, maskiner och skivstänger gjort någon skillnad.
Men till vilket pris?
Är "mörda benen" eller "slakta ryggen" vägen dit?
Går det inte bara att ha ett mål, träna, ha kul, vila när kroppen känns sliten och köra vidare när man återhämtat sig?

Kommentera

Veckans sista träningspass

2017-03-05 15:47 av Svenne Rådström

Det stod bröst och intervaller på veckans sista pass.
Även lite bilder från vår utflykt till Holmträsk igår, lite mat och godsaker.

bänkpress.JPG
Först ut va bänkpress.
flyes.JPG
Flyes.
pullover.JPG
Pullover. Supersetade denna med flyes.
benlyft häng.JPG
Hängande benlyft.
situps.jpg
Situps.
dragon.JPG
Dragonfly är galet jobbig.
intervaller.jpg
Avslutade med 50x50x10 intervaller.
vasalopp.jpg
Min bror åkte Vasaloppet idag som vi givetvis följde.
holmträsk.jpg
Vi åkte till Holmträsk igår och njöt av det fina vädret.
holmträsk2.jpg
hamburgare.jpg
Gårdagens middag va högrevsburgare med sötpotatisfries.
pudding.jpg
Barebells fantastiska godsaker med lite fruktsallad. Förra helgens godaste mellanmål.

Kommentera

Vad händer efter en tävling?

2017-02-27 20:21 av Pontus Bäckman

Jag ber om ursäkt att jag inte kunde publicera detta igår. Men jag hade ingen dator till hands!
Detta inlägg tycker jag är ett viktigt inlägg just för att jag föll i "efter tävlings fällan" efter min första tävling. Då undrar ni säkert vad jag menar med det. Jag ska förklara.


När man går på en strikt diet, tränar och siktar mot ett mål(en tävling) på en väldigt intensiv nivå så är det lätt att man ändrar hela sin livs stil, så länge man nu inte lever så i vanliga fall. Så var dock inte fallet för mig. Så jag utgår ifrån mina egna upplevelser.
När man väl gått i mål, man har gjort sin tävling och dieten är slut så är det väldigt lätt att en känsla av tomhet kryper fram. Jag kände precis så efter min första tävling. Jag visste inte riktigt hur jag skulle ta mig vidare. Mitt tips är att prata med din coach i fall du känner så. Dom är van och kan guida dig igenom denna upplevelse. Efter detta så dök bekymmer nummer två upp för mig…


Vad som då hände var att saker som man saknat att göra, eller mat man saknat att äta är det väldigt lätt att man överkonsumerar. Jag hade t.ex. varit på Ica veckan innan tävlingen och köpt på mig allt som jag hade varit sugen på under min diet. Vilket var allt från kladdkaka, glass, chips… "You name it!".
Jag började samma dag som tävlingen var över med att försöka äta igen det jag "missat" under min diet. Det slutade med att efter en vecka av konstant ätande av skit mat så mådde jag så dåligt att jag inte visste vart jag skulle vända mig. Kroppen klarade inte av att hantera allt som jag stoppade i mig.


Sen dök problem nummer tre upp. Jag la på mig så mycket vikt, fett, vätska så att min topp form var helt väck på en vecka. Allt slit jag lagt ned var helt borta!
Vilket ledde till att jag tappade motivationen helt till träning…
Så mitt tips till er som ska genom gå en tävlings diet eller kanske håller på just nu. När väl dieten och tävlingen är över se till att ha en plan till hands. Jag gjorde nu under min andra tävlings sväng en "reverse diet" Vilket innebär att man sakta men säkert ökar kaloriintaget vecka efter vecka. Jag länkar en bra video om detta!

Annars prata med er coach!
Hoppas detta hjälper er lite på vägen,

Lev och må så hörs vi nästa vecka!

// Pontus Bäckman


PS. Inte bara dåliga saker händer efter tävling. Man får väldigt bra tryck i kroppen för nästan ingenting. Se denna bild från dag 3 efter tävling nummer 1.

12093250_254288588240301_1080998168_n.jpg
3 dagar efter tävling nummer ett.

Kommentera

Nästa sida »

Här i BODYs bloggar ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.

Senaste inlägg


Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

  • De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 393, april 2017

  • BODY 392, mars 2017

  • BODY 391, februari 2017

  • BODY 390, januari 2017

  • BODY 389, december 2016

  • BODY 388, november 2016

  • BODY 387, oktober 2016