Viktor Andersson

TEAM MOTALA FITNESS CENTER

2017-09-13 18:47 av Viktor Andersson



Hej kära medlemmar/följare!


Jag tänkte försöka skriva av mig här i sista skedet. Energin är verkligen lika med noll just nu och jag känner att det är extremt tufft. Texten kanske blir slarviga och otydlig men ska försöka skriva så bra jag kan. Vi är nu inne i dom sista dagarna innan min första tävling för i år och ni undrar säkert hur jag mår och allt. Visst jag mår bra och jag följer min plan till punkt och prickar. Viktigt att man inte glider av vägen nu när man har en plan att följa. (det har ju som sagt vart en lång diet så nu vill man inte "faila" på slutet) - Känner mig väldigt tom i kroppen, men det ska jag! Det man gör just nu är verkligen inte det hälsosammaste för kroppen. Men så är det ju i alla sporter när det blir på en riktig hög nivå.
Mina sista dagar har intaget av kalorier bara legat på 818. –Ja du hörde rätt 818 kcal, det är som en lyxigt mellanmål för en del. (en burk ben&jerry ligger på 2000 kcal och det trycker man ju lätt i sig en hel haha) Då kan du tänka dig med min storlek och vikt på kroppen få ligga så lågt under en hel dag, det är verkligen inte optimalt. MEN som sagt detta krävs om jag ska kunna klara min invägning och stå på scenen igen. Invägningen är på fredag 14:00, jag kommer försöka lägga upp så mycket jag kan på min insta-story, snapchat även på Motala fitness centers insta-story så ni kan följa mig vad som händer och sker innan scenen. Annars åker ni upp och kollar helt enkelt.

Våra grymma Team kläder kom även denna vecka och vart hur bra som helst, älskar dom! Som sagt är ni intresserade och går i tävlingstankar så tveka inte att prata med mig nere på gymmet eller skriv till oss på våran hemsida. -Som sagt mitt mål är kunna skapa det bästa teamet så det underlättar så gott det bara går för just DIG som vill tävla. Det är mycket att tänka på inför en stor satsning och då kan det vara extremt bra och få så mycket hjälp man bara kan, för på slutet när det är som tuffast kanske man inte vill ha allt för mycket att tänka på ( jag vill helst inte det i alla fall) utan bara kunna fokusera på det man ska. Jag vill underlätta så mycket det bara går. Därför vi just samarbetar med dom bästa såklart.

Dom företagen som är med och sponsrar är Hälsa i Motala där du får bra rabatter och mycket kunskap, tips och råd som kan vara guld värt för dig som ska tävla.

Vi har Annas foto center som kommer även vara på plats under alla tävlingar och fota dom atleter som är med i teamet. Även från mässan och hela tävling såklart. Tveka inte fråga henne om ni vil ha några grymma bilder. Som sagt man kanske är i sin bästa livs form och jag personligen tycker då att det är väldigt nice att kunna spara det och se tillbaka vad man har åstadkommit. En bild är ett minne för livet. Annas lokal ligger också granne till oss vid gymmet precis.

Sist men inte minst Riittas Muskel hälsa, dessa 2 personer både Bertil och Riitta har en lång erfarenhet, extremt duktiga massörer och gör verkligen underverk på våra atleter. Jag har själv kört hos Bertil en gång i veckan nu under hela min satsning för tävlingarna och det har hjälpt massor kan jag lova, även här har du som tävlande få bra rabatter.


Länk till våran hemsida:
https://www.motalafitness.center/lnkar/

-Måste även lyfta fram Joakim Hultqvist som är både är en medlem och våran massör på gymmet. Även han har hjälpt mig massor och är snart klar med sin utbildning på Bergqvist massage och friskvård i Linköping. Han har sin lokal dörr i dörr med vårat gym. Mitt mål är försöka få ett riktigt fitness center i hela byggnaden där dom bästa samlas på ett och samma ställe. -Som jag sa tidigare allt för att kunna underlätta för det mesta för DIG som tränar och vill tävlar såklart.

Motala fitness fuel som är våra matlådor på gymmet har blivit riktigt bra och populära, det har också underlättat massor för både mig och mina medlemmar som tränar här nere. Kan även tipsa om att vildsvinfärsen kommer snart vara tillbaka i kylen. Dessa lådor är verkligen från "skog till ditt bord" mer närproducerat och ekologiskt kött går inte att få tag på. Fullproppat med protein som vi alla på gymmet älskar såklart haha, max 5 % fett. Jag har nästan under hela min diet bara kört närproducerat och färska råvaror och när man bor så här på landet så är det perfekt att kunna hitta dessa bönder och jägare. Visst det kanske är lite jobb med att leta osv, men det går om man bara vill och det behöver inte bli så himla dyrt nån krona extra för bra mat och närproducerat är verkligen värt det, tycker jag.



Tänkte visa mitt träningsschema för denna vecka hur det har sett ut.
1 vecka innan tävling, lördag till lördag

• Dag 1
Morgon cardio ca: 1 timme
Bröst/triceps/axlar
Låg på 1798 kcal

• Dag2
Morgon cardio ca: 1 timme
Rygg/biceps
Låg på 1798 kcal

• Dag 3
Helkropp ( bara överkroppen ) Minst 2 övningar per muskel grupp 15/20 reps
Avslutade 20 min trappan *mer om vikten inte stämmer
Låg på 1798 kcal

• Dag 4
Helkropp ( samma som ovan)
Avslutade 20 min trappan *mer om vikten inte stämmer
Låg på 818 kcal

• Dag 5
Helkropp ( samma som ovan )
Avslutade 20 min trappan *mer om vikten inte stämmer
Låg på 818 kcal

• Dag 6
3-dagar innan tävling. Vilar, inte stressa utan tar det lugnt.
Förbereder för resan upp och invägningen på fredagen 14:00.
Kommer ligga på 250 kcal fram till lunch.




Som jag sa i början energin är lika med noll så nu blir det -over and out!!
-Men jag kan säga er så här ATT jag har nog ALDRIG vart så här taggad och motiverad som jag är i dagsläget och vill nu bara kliva upp kan jag lova. Som sagt går in hel-hjärtat på detta och ni medlemmar, mina klienter och alla som följer mig har verkligen visat erat stöd! Det värmer massor. Vi ses nu i Stockholm och jag vet ju att ni hejar på mig hela vägen. Sen har vi även Madeleine Wallberg som kommer att tävla för vårat team på Tyngre Classic. Kommer berätta mer om henne i bloggen såklart längre fram. Sen våran bästa veteran Jerker "JJ" Johansson som kör SM i Västerås om dryga 2 veckor. Missa inte detta. -Kommer bli grymt!!

Ha det bäst så ses vi på Tyngre och SM.

-nu ska jag äta mina 6 äggvitor 150 g "vit firre" och försöka sova. Peace

bodytogbilMINDRE1.jpg

  • Skriv en kommentar

    Ditt namn

    Skicka kommentar

Här i BODYs bloggar ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.

Senaste inlägg


Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

  • De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 401, december 2017

  • BODY Mat, Nummer 1

  • BODY 400, november 2017

  • BODY 399, oktober 2017

  • BODY 398, september 2017

  • BODY 397, augusti 2017

  • BODY 396, juli 2017