16 åring som bulkar atm men inte vet hur man ska deffa.

Home Forums Allmänt om gymträning 16 åring som bulkar atm men inte vet hur man ska deffa.

  • This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Posts
  • #108012
    #1084241

    Jag har gymmat i ungefär 2 månader nu och jag är 183cm och väger 73kg.
    Jag har bulkat (tror jag) i ungefär 3 veckor nu och gått upp ungefär 5 kg sedan jag har börjat gymma men just nu så känns det som att jag såg ”finare ut” innan jag började gymma än vad jag gör just nu. Jag har fått lite muskler på överkroppen och ser att armarna har växt lite. Nyss börjat få synliga magrutor men jag tycker att min kropp ser konstig ut, varför vet jag inte. Jag känner mig nästan mullig om ni förstår vad jag menar? Blir nästan lite rädd och omotiverad att ens gå till gymmet.
    Jag bänkar 75kg (kunde inte ens orka lyfta 50kg för 2 månader sedan) så jag vet att jag har fått resultat men jag ser inte dem. Jag menar jag har fått en större överkropp och rygg men jag har inte ”snygga muskler” om ni förstår och jag undrar om det är för att jag har bulkat.

    Nu har jag skrivit om hur jag är men det jag verkligen undrar är hur jag ska sluta bulka och hur jag ska äta o träna osv. Jag vill bli större och få snygga muskler. Jag prioriterar gymmet över allt, över skolan över familjen över flickvännen men jag får inte ut det jag vill känner jag, hjälp snälla?

    #1084242

    På två månader så får du inga direkt märkbara resultat.
    Musklernas utseende kan du inte påverka, endast deras storlek, och som sagt, så mycket muskelmassa har du inte lagt på dig under endast två månaders träning. Så nej, det är inte för att du har bulkat.

    Fortsätt så som du gör, men ändra din inställning till träningen lite. Det är dumt att prioritera gymmet över allt annat, ffa i din ålder.

    #1084243

    Jag har fått en del muskelmassa men betydligt mycket mer fett. Jag ser inte ut som jag brukade göra alls..
    Jag har fått en stor överkropp som ser jätte konstigt ut på mig. Jag vill deffa med tanken om att det kommer få mig att tappa fetthalten i kroppen så jag inte ser så konstig ut

    #1084244

    73 kg på 183 är inte så mycket. Och 5 kg upp är förvisso en förändring, men på två månader består den till största del av vätska, lite fett, mindre muskler och mer mat i magen.
    Att du tycker att det ser konstigt ut sitter förmodligen till största del i ditt eget huvud.

    #1084246

    Bulk och deff är väl för övrigt inget man gör för bättre resultat, eftersom man i fallstudier har sett att man i typ 99% av fallen efter en hård deff kommer tillbaka till ungefär samma fettprocent osv som innan man började deffen.

    Såvida du inte ska tävla eller fotograferas eller liknande eller vill vara fin på stranden är det inget som kommer gynna dina resultat långsiktigt, utan snarare tvärtom.

    #1084252

    Vad tycker ni att jag borde göra då? bara fortsätta träna som jag gjort?

    #1084253

    Jag tycker att:
    Du skall inte prioritera gymmet över allt annat.
    Du skall träna hårt, smart och vila när det behövs.
    Du skall äta bra mat, och mycket mat.
    Du skall undvika (inte sluta äta) godis, sockersötad läsk, skräpmat osv.

    #1084256

    Tack för svaren

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.