Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Titel
Registrerad 2014-07-24
Inlägg 29

Har börjat köra 3 dagars split och kör axlar, triceps och bröst på samma dag. Ska man köra det? Började med bröst och hade riktigt svårt resten av passet.

Ska man fortsätta att köra eller lägga om sitt schema?

Mvh

Titel
Registrerad 2013-04-12
Inlägg 28

http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=197272

Rullande push, pull, legs. Här är en 3 split, gå utefter den :) Hur ser ditt schema ut?

Titel
Registrerad 2014-07-24
Inlägg 29

destorn skrev:
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=197272

Rullande push, pull, legs. Här är en 3 split, gå utefter den :) Hur ser ditt schema ut?


Måndag: Ben och Mage

Onsdag: Bröst, Axlar Triceps

Fredag: Rygg och Biceps

Hämtat ifrån fitnesskloan :)

Titel
Registrerad 2013-04-12
Inlägg 28

Rekommenderar att du kör efter proxys schema som jag länkade ovan. Läs och justera ditt schema utefter riktlinjer.

Ett bröst/axlar/triceps pass kan se ut enligt följande

Bänkpress, 3 set
Hantelflyes, 3 set
Militärpress, 3 set
Dips, 3 set
Hantellyft åt sidan, 3 set
Liggande tricepspress där stången kommer bakom huvudet för att träffa det stora tricepshuvudet. Kan utföras med hantlar.

Anledningen till att du har svårt resten av passet kan bero på att du lägger in för många övningar möjligtvis. Eller att du lägger in för mycket set. Maximal träning behöver inte vara optimal träning. Om du känner dig trött efter bänkpressen så beror det på att du precis tränat bröst, axlar och triceps vilket bänkpress gör, när du sedan går över till en annan bröstövning, axelövning eller tricepsövning är du självklart inte lika stark i övning som om du hade tagit övningen först i schemat. Men du har ju fortfarande stimulerat musklerna vilket är syftet. Som sagt du behöver inte prestera maximalt i övningen hela tiden, en stimulering kan räcka för att sedan nå en progression i träningen samt i vikter.

Titel
Registrerad 2014-07-24
Inlägg 29

destorn skrev:
Rekommenderar att du kör efter proxys schema som jag länkade ovan. Läs och justera ditt schema utefter riktlinjer.

Ett bröst/axlar/triceps pass kan se ut enligt följande

Bänkpress, 3 set
Hantelflyes, 3 set
Militärpress, 3 set
Dips, 3 set
Hantellyft åt sidan, 3 set
Liggande tricepspress där stången kommer bakom huvudet för att träffa det stora tricepshuvudet. Kan utföras med hantlar.

Anledningen till att du har svårt resten av passet kan bero på att du lägger in för många övningar möjligtvis. Eller att du lägger in för mycket set. Maximal träning behöver inte vara optimal träning. Om du känner dig trött efter bänkpressen så beror det på att du precis tränat bröst, axlar och triceps vilket bänkpress gör, när du sedan går över till en annan bröstövning, axelövning eller tricepsövning är du självklart inte lika stark i övning som om du hade tagit övningen först i schemat. Men du har ju fortfarande stimulerat musklerna vilket är syftet. Som sagt du behöver inte prestera maximalt i övningen hela tiden, en stimulering kan räcka för att sedan nå en progression i träningen samt i vikter.


På Push dagen kör jag 3 bröst övningar, 3 axelövningar och 2 triceps. Borde jag skippa flyes och shrugs då??

Titel
Registrerad 2013-04-12
Inlägg 28

Som sagt klicka på länken jag skicka och följ och läs där :)

Online just nu
Offline

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.


Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 6 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.



Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

  • De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 393, april 2017

  • BODY 392, mars 2017

  • BODY 391, februari 2017

  • BODY 390, januari 2017

  • BODY 389, december 2016

  • BODY 388, november 2016

  • BODY 387, oktober 2016