Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Titel
Registrerad 2017-05-31
Inlägg 2

Hej! (osäker på om detta är rätt plats för mitt inlägg, men aja)

Jag har styrketränat i ca 2 år men tycker att det är dags att få in lite kondition också. Jag tränar ben/rumpa 3 gånger i veckan och överkropp 1 gång, har tänkt att lägga in 1-2 löppass på runt 4-5 km i veckan också. Självklart tänker jag inte styrketräna och springa på samma dag utan det delas upp. Jag är dock väldigt orolig över att tappa muskler. Jag har börjat äta mer kalorier och ligger numera på ett överskott på 100-200 kalorier per dag, tar alltid proteinshake (28 g protein) efter styrketräning och ska även börja ta BCAA innan mina styrkepass.

Min fråga är hur jag ska äta/dricka innan och efter konditionspassen för att inte förlora muskler? Springer oftast på morgonen efter en liten frukost och försöker sedan äta något när jag kommer tillbaka. Vad borde jag äta innan/efter? Skulle BCAA innan löpningen ha positiv effekt? Onödigt med proteinshake efter? Är inte så kunnig som ni kanske förstått och alla tips är välkomna, såklart :)

Titel
Registrerad 2017-07-08
Inlägg 3

Sålänge du i slutändan ligger på ett kaloriöverskott (Om du inte vill tappa muskler) samt får i tid tillräckligt mycket protein dagligen i din kost så kommer ju inget att ändras för att du springer. Efter löpning så finns det studier kring att det är vassle protein (snabbt protein) är de du ska ha i dig precis som vid träningspass. Personligen så brukar jag känna att det är viktigare att fylla på med extra mycket kolhydrater dessutom efter ett löppass då man kan bli rätt sliten.

Online just nu
Offline

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.


Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 0 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.



Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

  • De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 401, december 2017

  • BODY Mat, Nummer 1

  • BODY 400, november 2017

  • BODY 399, oktober 2017

  • BODY 398, september 2017

  • BODY 397, augusti 2017

  • BODY 396, juli 2017