Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
axl
Titel
Registrerad 2005-10-22
Inlägg 843

[quote="biffsson"]
Prograssive table st

axl
Titel
Registrerad 2005-10-22
Inlägg 843

vad

axl
Titel
Registrerad 2005-10-22
Inlägg 843

fan va grymm du

Titel
Registrerad 2005-10-23
Inlägg 3 671

biffsson skrev:
Skulle vara skoj om fler testade MM2K.

Det är 20st som varit intresserade på Kolozzeum och 2st här.

Men tyvärr så har jag blivit avstängd från Kolozzeum igen, så jag kan inte följa deras utveckling.

Jag länkade till en sida som hade videosnuttar som visade hur man ska utföra alla olika träningsövningar som finns.

Men jag missade att om man gick in på huvudsidan så hade dom en webshop där som sålde kosttillskott. (=Man får inte länka till en konkurrerande webshop)

Mvh/Magnus

Bannad igen? men vafasen...
Själv är jag intresserad av MM2K men det går bra med bartolls program just nu så jag kommer köra på det våren ut och sedan göra en utvärdering av det.

Titel
Registrerad 2005-11-15
Inlägg 10

skulle uppskatta om du la upp en länk till excel programmet!

Titel
Registrerad 2006-02-03
Inlägg 294

biffsson skrev:
Skulle vara skoj om fler testade MM2K.

Det är 20st som varit intresserade på Kolozzeum och 2st här.

Men tyvärr så har jag blivit avstängd från Kolozzeum igen, så jag kan inte följa deras utveckling.

Jag länkade till en sida som hade videosnuttar som visade hur man ska utföra alla olika träningsövningar som finns.

Men jag missade att om man gick in på huvudsidan så hade dom en webshop där som sålde kosttillskott. (=Man får inte länka till en konkurrerande webshop)

Mvh/Magnus



jag var väl en av de 20?:P

Ne men jag kommer att börja på MM2K om några veckor, då för du förlja min utveckling här på Body:emo-thumb

Titel
Registrerad 2006-02-06
Inlägg 788

Några av länkarna har slutat att fungera, så jag la in MM2K-programmet samt excelarket på min hemsida.

http://medlem.spray.se/damienthorne/MM2K.html

Titel
Registrerad 2006-02-03
Inlägg 294

Biffsson banned här på body också?


varför det?

Titel
Registrerad 2006-02-06
Inlägg 788

Sällen skrev:
Biffsson banned här på body också?


varför det?


Han är bannad på egen begäran pga att han inte vill skriva under det namnet längre.

Titel
Registrerad 2006-02-06
Inlägg 788

Nu har jag uppdaterat MM2K-excelarket (igen) :D

Jag har fått tag i tabellen (progressiontable) för det nya MM2K-programmet skrivet i Excel.

När man skriver tex 140kg så avrundar den till närmsta pound enligt tabellen. Sedan tar den siffrorna direkt från progressiontable och avrundar det tillbaka till kilo.

Så nu får man fram exakt samma vikter automatiskt som när man räknar manuellt :up:

Finns att ladda ner på min hemsida (länk i signatur).

Titel
Registrerad 2006-02-27
Inlägg 5

Finns att ladda ner på min hemsida (länk i signatur).[/QUOTE]


Tackar och bugar....:worship:
nu har man något att se fram emot... :D

Titel
Registrerad 2006-02-06
Inlägg 788

Freddde skrev:
TE]Tackar och bugar....:worship:
nu har man något att se fram emot... :D


Ska du börja köra MM2K? :)

Titel
Registrerad 2006-02-06
Inlägg 788

Oj, jag ser just att jag inte har en direktlänk i min signatur, den går till denna tråd :o

Här är direktlänken:
http://medlem.spray.se/damienthorne/MM2K.html

Titel
Registrerad 2006-02-09
Inlägg 22

Om man knapprar in max singel = 100kg så ska man efter 14 pass ha ökat till 110kg. Om man knapprar in 200kg så ska man efter 14 veckor klara 210 kg.

Är inte en ökning från 100 -> 110 en större ökning än 200 -> 210? Procentuellt sett är det ju det i varje fall.

Titel
Registrerad 2006-02-06
Inlägg 788

svante76 skrev:
Om man knapprar in max singel = 100kg så ska man efter 14 pass ha ökat till 110kg. Om man knapprar in 200kg så ska man efter 14 veckor klara 210 kg.

Är inte en ökning från 100 -> 110 en större ökning än 200 -> 210? Procentuellt sett är det ju det i varje fall.


Jo det stämmer att 100 -> 110 (10%) en större ökning än 200 -> 210 (5%).

Men det är därför man kör failuretest varannat pass, för att kunna ha en möjlighet att öka från 200 -> 222,5 (på det gamla programmet). Om man gör fler än 7 reps på varje failuretest så kommer man att ha ökat 22,5kg i slutet (om man klarar maxningen).

För om man klarar fler än man behöver på ett failuretest, så ska man skriva in 2,5kg mer som ursprungsvikt.

På det nya programmet behöver man bara klara 5 reps eller mer för att få öka ett steg på varje failuretest.

Titel
Registrerad 2006-02-09
Inlägg 22

Okej, då är jag med :up:

Den excel-fil som ligger på din sida (http://medlem.spray.se/damienthorne/MM2K.html). Är det den senaste versionen eller finns det någon nyare som du gjort förbättringar i?

//Svante

Titel
Registrerad 2006-02-06
Inlägg 788

svante76 skrev:
Okej, då är jag med :up:

Den excel-fil som ligger på din sida (http://medlem.spray.se/damienthorne/MM2K.html). Är det den senaste versionen eller finns det någon nyare som du gjort förbättringar i?

//Svante


Det är den senaste. De gånger jag har gjort förbättringar så har jag bytt ut den.

Men jag ser att du har råkat lägga in ett ) i länken som du klistrat in, så den fungerar inte.
Det ska vara http://medlem.spray.se/damienthorne/MM2K.html

Titel
Registrerad 2006-02-06
Inlägg 788

Jag har gjort ett nytt bänkpressprogram där jag har lagt in explosivitet i varannat pass.
Det ligger på min hemsida.

Jag ska börja träna efter det nu.

Splitten blir:

Dag 1
Framsida ben
Baksida ben
Vader (mest med raka ben)

Dag 2
Bänkpress explosivitet (pass #1, 3, 5 osv)
Triceps
Axlar
Mage

Dag 3
Korsrygg
Rygg
Baksida axlar
Biceps
Underarmar (mest ovansidan)

Dag 4
Bänkpress styrka (pass #2, 4, 6 osv)
Triceps
Axlar
Mage

Titel
Registrerad 2006-03-14
Inlägg 25

Kommer detta bänkpressprogram att få volymen på mina bröst att öka mycket? eller bör jag träna på något annat sätt för att få mina bröst att öka i volym?

Titel
Registrerad 2005-12-01
Inlägg 341

bra program!
men jag undrar huruvida det här programmets variabler är tillämpningsbara för att bygga maximal bröstvolym i pecs?

Titel
Registrerad 2006-02-06
Inlägg 788

Waaz och Axzell

Detta program är mer ett styrkeprogram för att bli stark.

Om man vill bygga volym så är det bättre att köra 8-12 reppare.

Titel
Registrerad 2005-10-23
Inlägg 3 671

Damien Thorne skrev:
Waaz och Axzell

Detta program är mer ett styrkeprogram för att bli stark.

Om man vill bygga volym så är det bättre att köra 8-12 reppare.


Jag är inte säker på att 8-12 reps är bättre för att bygga volym alltid heller. Ökar styrkan, ökar volymen. Visst förbättrar man ju nervsystemets kapacitet så man blir bättre på tunga lyft, men detta program gör ju även att man ökar i volym såklart.

Titel
Registrerad 2006-02-06
Inlägg 788

Jacksatan skrev:
Jag är inte säker på att 8-12 reps är bättre för att bygga volym alltid heller. Ökar styrkan, ökar volymen. Visst förbättrar man ju nervsystemets kapacitet så man blir bättre på tunga lyft, men detta program gör ju även att man ökar i volym såklart.


Ja, nu när jag tänker efter så kan jag inte komma på någon som tar mycket (+200kg) i bänk som har små bröst :emo-thumb

Titel
Registrerad 2006-03-23
Inlägg 156

Grymt program :emo-thumb

Titel
Registrerad 2006-03-14
Inlägg 25

Jag må va segtänkt, men jag försår ingenting av hur ofta man skall träna detta ;/ varannan dag, var tredje.. fattar ingenting och det är nog mitt fel.. men skulle nån av er kunna vara så snäll att förklara detta en gång till för mig? trögtänkt som jag är...

Titel
Registrerad 2006-02-06
Inlägg 788

waaz skrev:
Jag må va segtänkt, men jag försår ingenting av hur ofta man skall träna detta ;/ varannan dag, var tredje.. fattar ingenting och det är nog mitt fel.. men skulle nån av er kunna vara så snäll att förklara detta en gång till för mig? trögtänkt som jag är...


Rekomendationerna är att man tränar 4 dagar/vecka och kör bröst på 2 av passen.

Så här:

Monday
Chest
Bench Press (Workouts #1, 3, 5, 7, 9, 11, 13)

Dumbbell Bench-Press 3 sets of 8 reps

Shoulders
Dumbbell Side Raise 3 sets of 8 reps

Triceps
Lying Triceps Extension 3 sets of 8 reps



Tuesday
Off


Wednesday
Back
Narrow-Grip Pulldown

Barbell Row

Biceps
Barbell Curl


Thursday
Off


Friday
Shoulders
Rotator-Cuff Exercise 3 sets of 12-15 reps

Chest
Bench Press (Workouts #2, 4, 6, 8, 10, 12, 14)

Triceps
Weighted Dips 3 sets of 6 reps



Saturday
Legs
Squat 3 sets of 6 reps

Leg Press 3 sets of 8 reps

Leg Curl 3 sets of 8 reps

Back
Reverse-Grip Pulldowns 3 sets of 8 reps

One-Arm Dumbbell Rows 3 sets of 8 reps

Biceps
Incline Dumbbell Curls 3 sets of 8 reps



Sunday
Off

Titel
Registrerad 2005-11-03
Inlägg 27

Ska efter tävling prova detta program ser riktigt tungt ut. funderar hur man gör med de negativa är de bara en nedsänkning eller ska man upprepa de i flrera reps så att säga ?

Titel
Registrerad 2006-02-06
Inlägg 788

Lill_dalle skrev:
Ska efter tävling prova detta program ser riktigt tungt ut. funderar hur man gör med de negativa är de bara en nedsänkning eller ska man upprepa de i flrera reps så att säga ?


Det är bara en långsam nedsänkning (1 rep, 1 set)

Titel
Registrerad 2006-03-23
Inlägg 31

Dag1: Bänkpress "pass 1"&Triceps&Baksida Axlar
Dag2:vila
Dag3:Rygg&Biceps&underarmar&Mage
Dag4:vila
Dag5:Bänkpress "pass 2"&Tricpes&Baksida Axlar
Dag6:vila
Dag7:Ben&Vader&Mage
Dag8:vila

Funkar det här schemat? Efter dag 8 så börjar det om och då är det pass 3 som gäller.

Titel
Registrerad 2006-02-06
Inlägg 788

Ja, det funkar.

Jag har kört så någon gång tidigare.

Online just nu
Offline

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.


Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 10 medlemmar online. 6 foruminlägg har postats idag.



Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

  • De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 364, november 2014

  • BODY 363, oktober 2014

  • BODY 362, september 2014

  • BODY 361, augusti 2014

  • BODY 360, juli 2014

  • BODY 359, juni 2014

  • BODY 358, maj 2014