Tjena, jag har en fråga då jag funderar på att ändra om mitt träningschema och hade uppskattat hjälp då jag sökt omkring men kan inte hitta ett bra svar som passar in i min situation. Jag befinner mig i dagsläget på ett behandlingshem där vi sitter på röven hela dagarna. Jag har varit väldigt aktiv i min vardag, jobbat och gått omkring i stan. Jag tränar 7 dagar i veckan, detta fungerar bra för mig då jag tränar ca 1 till 1.5 timmar per dag. Jag har tränat i perioder förut (3-6 månader i sträck) med fokus på minst 12 reps upp till 15, 3-4 set. Jag har nu ändrat min fokus till 5x5 med fokus på basövningar, självklart med lite mer på de andra övningar. Jag får all mat serverad, det är ganska fett mat men jag är säker på att jag får i mig alla mina proteiner.
Iallafall nu till min frågor.
Jag ökar på gymmet brutalt mycket då jag har alla saker jag behöver för optimal muskeltillväxt samt alla leder och sener are really paying of. Jag väger idag 98 kg, gått upp ca 8 kg på 2 månader, en hel del fett. Jag hade velat kombinera min styrketräning med konditionsträning med upplägget kondition 08.00 på morgonen och ca 1 tim intervallträning för att sedan ha styrketräning runt 19.00 på kvällen till ca 20.30.
Min fråga är ifall detta är en bra ide?
Kan tillägga att trots min relativt höga fett nivå så kan jag springa en timma utan större ansträngning och då ligger jag på snitt 11.5 km i tim. Som tidigare sagt så har jag extremt mycket "dödtid", sover och äter optimalt. Jag har idag tränat 2 månader i denna perioden kan jag säga.
Hade gärna uppskattat svar.
Mvh victor