Biceps och triceps på samma dag?

Home Forums Allmänt om gymträning Biceps och triceps på samma dag?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • Author
    Posts
  • #72007
    #570403

    Hey!

    Jag har hört att man inte skall träna biceps och triceps på samma dag, stämmer detta? I så fall varför inte? :)

    Tack i förhand

    #570404

    Många som tränar biceps/Triceps samma pass.
    Själv kör jag oftast triceps samma pass som bröst, och biceps samma som rygg.
    Jag har ingen riktigt anledning, men jag trivs med upplägget :)

    #570405

    Självklart kan man träna triceps och biceps på samma dag, dom flesta jag känner brukar köra det.. Själv är jag ett större fan av Bröst/Triceps samt Rygg/Biceps eftersom man tränar Triceps så pass mycket i Bröst och Biceps när man tränar Rygg

    Tänk bara på ifall du skulle börja träna Bröst/Triceps, Rygg/Biceps att alltid börja passen med de stora muskelgrupperna, d v s i detta fall Bröst och Rygg. :)

    #570406

    Jag kör armar tsm en annan dag, då får de ju stryk 4ggr i veckan under bröst och rygg passet med ;)

    #570407

    jag kör också triceps samma pass som bröst, och biceps samma som rygg. men att man inte ska kunna köra biceps å triceps samma pass låter ju bara så ologiskt.

    Undra vart sånt här kommer ifrån… myttare finns det ju iaf.

    #570408

    Jag kör biceps med bröst och triceps med axlar kanske inte så bra? :P Är ganska ny på detta kör bröst/biceps, ben, vila, axlar/triceps,rygg/mage 2 dagars vila och tillbaka på ruta ett :P

    #570409

    jag brukar köra biceps/triceps i samma pass. jävligt gött !

    #570410

    Antagonistmetoden är ju trotts allt en ganska vanlig metod så varför det skulle utesluta biceps/triceps är mig en gåta. Så kör du på så om du tycker det fungerar bra.

    #570411

    Kör själv biceps,triceps nu, Förut var det (Bröst,Triceps)Rygg,Biceps),
    Tycker personligen att jag får bättre tryck i biceps/triceps om jag kör de samma pass!8).. och kan desutom köra skiten ur armarna!

    #570412

    Varför de flesta inte kör det är för att inte överträna eller för att kunna prestera max på de passen som rygg och bröst ligger på. Triceps tränas som en sekundär muskler i bröst, biceps en sekundär muskel i rygg. Dvs samtidigt som du kör hantelrodd, chins, whatever i rygg så påverkas dina bicepsmuskler i mer eller mindre skala beroende på övning.
    Ett vanligt veckoupplägg med träning kan vara såhär:
    Måndag
    Bröst/Triceps
    Tisdag
    Rygg/biceps
    Onsdag
    Vila
    Tordsag
    Axlar/underarmar kanske vader.
    Fredag
    Ben
    Helgen vila.
    Då får musklerna i stort sett minst 48 timmars vila. Beroende på träningstid.
    Skulle du lagt upp det såhär:
    Måndag
    Biceps/Triceps
    Tisdag
    Bröst el. rygg
    Onsdag
    Vila
    Torsdag
    Rygg el. bröst
    Fredag
    Ben.
    Skulle det resultera i att du tränar biceps/triceps först primärt, alltså som första muskel, eftersom dom inte på något sett sammarbetar. Då har dina triceps knappt vilat 1 dygn. Trötthet, slapphet och inget tryck i musklerna, vilket resulterar i en kass bröst dag (För mig!)
    Men som sagt, en gång i tiden körde jag faktiskt biceps och triceps, blev lite kåt där när man såg att dom blev uppumpade och var lite större ;)

    Detta är varför jag och många andra tränar rygg bic och bröst tric.

    #570413
    Grus wrote:
    J nu efter ett armpass är mina armar nästan 54cm förut runt 52cm

    Du kan nog troligtvis avgöra det själv med dina mått på armarna, men för en inte riktigt så erfaren tränare så kan det vara säkrare för att undvika överträning mm. Saftiga gunz du har. Halvmetern runt armen, inte dåligt :pop:

    #570414

    Bra förklaring :emo-thumb

    Kör precis på samma sätt med samma motivering :)

    kridah wrote:
    Varför de flesta inte kör det är för att inte överträna eller för att kunna prestera max på de passen som rygg och bröst ligger på. Triceps tränas som en sekundär muskler i bröst, biceps en sekundär muskel i rygg. Dvs samtidigt som du kör hantelrodd, chins, whatever i rygg så påverkas dina bicepsmuskler i mer eller mindre skala beroende på övning.
    Ett vanligt veckoupplägg med träning kan vara såhär:
    Måndag
    Bröst/Triceps
    Tisdag
    Rygg/biceps
    Onsdag
    Vila
    Tordsag
    Axlar/underarmar kanske vader.
    Fredag
    Ben
    Helgen vila.
    Då får musklerna i stort sett minst 48 timmars vila. Beroende på träningstid.
    Skulle du lagt upp det såhär:
    Måndag
    Biceps/Triceps
    Tisdag
    Bröst el. rygg
    Onsdag
    Vila
    Torsdag
    Rygg el. bröst
    Fredag
    Ben.
    Skulle det resultera i att du tränar biceps/triceps först primärt, alltså som första muskel, eftersom dom inte på något sett sammarbetar. Då har dina triceps knappt vilat 1 dygn. Trötthet, slapphet och inget tryck i musklerna, vilket resulterar i en kass bröst dag (För mig!)
    Men som sagt, en gång i tiden körde jag faktiskt biceps och triceps, blev lite kåt där när man såg att dom blev uppumpade och var lite större ;)

    Detta är varför jag och många andra tränar rygg bic och bröst tric.

    #570415

    Biceps och Triceps ihop är underbart! Kör nästan alltid antagonister ihop, Bröst rygg är en annan favorit! Vissa dagar blir det super-set andra inte, men möjligheten finns alltid där.

    #570416

    Kör alltid biceps och triceps ihop… bra kombo tycker jag

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.