Börja gymma, 14år

Home Forums Allmänt om gymträning Börja gymma, 14år

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #106115
    #1082512

    Hej
    Har nu bestämt mig för att börja gymma!
    Skulle behöva hjälp med nybörjarprogram och saker som är viktigt att tänka på.
    Har tänkt att köra 3-4 gånger i veckan!

    #1082515

    Hejsan, börja lugnt, kör inte för tungt. Se till att du alltid har kontroll över vikterna, den excentriska fasen ska inte innebära att du helt släpper vikten och låter tyngdkraften föra vikten ner, utan ha kontroll över vikten i hela utförandet.

    Genomför fullständiga repetitioner, kör du bänkpress ska stången ner till bröstet, den ska inte vända 10 cm över bröstet, och den ska heller inte studsa upp.

    Jämför dig inte med den största killen i gymmet, om han kör på ett visst sätt betyder inte det att det är bra för DIG att köra så. Lär dig grunderna först.

    Om du vill köra övningar som knäböj eller marklyft se till att din teknik sitter, ha alltid koll på din rygg, den ska vara rak genom hela lyftet.

    Tänk på att värma upp ordentligt innan du börjar köra, och då menar jag inte att du ska springa i 10 min innan, utan värm upp den muskeln som du ska köra, ska du köra bänkpress så kör några set på stången innan, och öka gradvis så din bröstmuskel är varm.

    Mvh

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.