Hej!

Jag tränar nu ungefär 4-5 gånger i veckan (gym på lunch/kväll och ett pass yoga). Min gymträning är ostrukturerad, periodbaserad, nyckfull och säkerligen rätt usel. Jag tränar efter ett rullande schema i huvudet där jag försöker få in så mycket högpulsträning som möjligt för att få till förbränningen. På sommarhalvåret kutar jag en hel del (2 pass i veckan ungefär). Har kört det här i ganska exakt 1 år. Och under den här tiden har jag tänkt att "så länge jag rör på mig kan jag väl käka ungefär vad jag vill". Så jag har käkat på, druckit alkohol, käkat efterrätter och godis. Och tränat. Visst det händer grejer, långsamt.

Jag vill nu vilja ta träningen till nästa nivå:
Börja träna efter schema och sluta träna efter infall, hur ska jag tänka här? Tips på ett bra heltäckande grundschema?
Förbränna, har en del överflödiga kilon runt magen och bröstet som jag gärna blir av med. Har precis börjat testa CLA i form av kapslar.
Behöver antagligen bara bli mycket hårdare med kosten, sluta med alkoholen och börja promenera?!


På gymmet idag blir det idag mycket:
Kettlebells, svingar och squats med 32 kg, 10x3
Militärpress, 27 kg i 10x3.
Hopprep emellan övningar för att hålla igång pulsen
Statiskt häng för ryggen
500 meter roddmaskin, personbästa 1:29 just nu
Sittande rodd, 65 kg, 10x3
Utåtrotation axel med kabel, 30 kg, 10x3
Bänkpress på oftast runt 60 kg, 10x3



För 4 år sedan hade jag uselt självförtroende i min fysik med 198 cm och 122 kg och kunnde inte springa mer än 1 km utan att stanna.
Idag ser det helt annorlunda ut: har klarat av 4 Midnattslopp, 2 andra 10 km lopp, halvvättern och en halvmara. Ligger nu på ca 101 kg med betydligt mer muskler än vid start och kan fixa sånt som jag för några år sedan trodde var helt utom räckhåll för mig, typ chins.
Nu vill jag ta det till nästa nivå! :)